'Ondermaatse' Ziyech aangepakt: Geen sportprogramma's en dat soort dingen

'Ondermaatse' Ziyech aangepakt: "Geen sportprogramma's en dat soort dingen"

woensdag 6 december 2017 om 14:26

Ajax-spelmaker Hakim Ziyech wordt dit seizoen regelmatig flink bekritiseerd. Er valt het nodige aan te merken op het spel van de international van Marokko. Ziyech zelf krijgt eigenlijk niets mee van al het commentaar op zijn persoon. 

Het doet hem sowieso niet veel dat er negatief over hem wordt gesproken. "Het is maar net of je het meekrijgt of niet. Ik kijk geen sportprogramma's en dat soort dingen", aldus Ziyech voor de camera van FOX Sports. "Ik krijg het grotendeels niet eens mee. Ik let er dus niet op."

"Ik laat het van me afglijden, ja. Dat is het enige wat het beste voor je is. Als je er te veel mee bezig bent, dan is het niet goed voor jezelf."

Ziyech uitte twee weken geleden zijn frustratie toen hij tijdens het thuisduel met Roda JC (5-1 winst) werd uitgefloten door zijn eigen fans. "Supporters die eigen spelers uitfluiten, dat kan ik geen supporters noemen", zei de linkspoot toen

Poll

Vind jij Ziyech slecht spelen dit seizoen?

(838 stemmen)

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +12258
woensdag 6 december 2017 om 14:31
Klikte op nee maar bedoelde ja!

Tuurlijk krijgt 'ie het wel mee.
Of 'ie het wilt of niet!

Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:09
het feit dat hij het er over heeft betekend idd dat hij het mee krijgt
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:56
Mijnheer Ziyech kijkt naar Utopia ipv naar sportprogramma's.
Bah,als ik die arrogante kop al zie.(geen commentaar verder anders word het verwijderd).
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:19
Jouw hoofd is minder arrogant zeker? Ziyech heeft gewoon gelijk.
Vind ik leuk
GetRekt +444
woensdag 6 december 2017 om 15:27
Heb voor je op ja geklikt.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12258
woensdag 6 december 2017 om 15:27
Hehe, thanks ;-)
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 15:36
Ik klikte op JA maar bedoelde 'slechter' dan vorig seizoen.

Is een geweldig compliment als het wel/niet draaien van Ajax komt omdat Zyech niet goed speelt, dan moet hij kritiek als een kado ontvangen.
En met kritiek op Hakim, dan kunnen de Ligt en Veltman en Dijks even ademhalen een weekje... dat doet Hakim allemaal voor die ventjes.
Maar er is heus wel iemand die zegt, weet je wat Derksen zei?
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 15:45]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12258
woensdag 6 december 2017 om 15:39
"Is een geweldig compliment als het wel/niet draaien van Ajax komt omdat Zyech niet goed speelt?"

Ja, zo kan je het ook zien ;)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:34
Hij kijkt geen sportprogrammas. Heel verstandig.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:49
Dat is maar net hoe je het bekijkt. Het zou wel eens goed voor hem zijn als hij zou zien hoe Derksen en collega's hem de volle lagen geven.

Zou een wake-up call voor hem kunnen zijn.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:10
noem jij voetbal inside een sportprogramma?! Valt koffietijd daar dan ook onder?

Is meer barpraat over sport dan dat ik het een sportprogramma vind
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:15
Nou zeg je dus eigenlijk dat het over sport gaat maar dat het geen sportprogramma is?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:09
En dat noemt zichzelf "the Genius" ;)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:23
Ja joh, als jij op je werk een bak met stront over je heen krijgt(want dat zogenaamde commentaar bij sommige praatprogramma's lijkt meer op iemand afbranden) functioneer jij ook prima? Dat gaat toch aan je knagen. De trainers en staf zijn er om een voetballer te vertellen wat hij fout doet en wat hij kan verbeteren, dat het publiek en sommige oud voetballers een mening hebben is prima, maar daar hoeft Ziyech zich absoluut niet druk om te maken.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:19
Vind ik eigenlijk best wel raar voor een profsporter.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:44
Dit idd. Komt geen zinnig woord uit die sportprogramma's.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:35
die is in de winter of van de zomer weg.. dan krijg je weer balletje terug en balletje breed voetbal. voetbal zonder lef naar voren..
Vind ik leuk
Mari +2241
woensdag 6 december 2017 om 14:36
Zyech is geen domme jongen. Integendeel.
Hij ziet wat keizer doet en gaat geen trammelant schoppen. Hij speelt zijn spel en ziet wel.
Keizer leert hem niets. Erger keizer moet het zelf nig leren en Sar staat dit toe.
Schijt aan de supporters.
De enige redding voor de supporters is dat keizer zondag een pak rammel krijgt.
Dan kunnen keizer en Sar naar het afvalverzamelpunt
Vind ik leuk
VVVke +1256
woensdag 6 december 2017 om 14:42
Mari,
Ho, ho, schijt aan de supporters.
Trots, wij leiden onze eigen trainers op, was het toch?
Als opleidingsclubje moet je gewoon geduld hebben, komt wel goed, ook met Keizer
Vind ik leuk
Mari +2241
woensdag 6 december 2017 om 15:27
Ajax leidt spelers op voor degrotere buitenlandse clubs.
Ajax moet geen trainers opleiden!
Vind ik leuk
VVVke +1256
woensdag 6 december 2017 om 15:55
Mari,

Lees je eigen reactie eens terug.

Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat de Duitsers onze 3de (vaste) CL plek inpikte. Nederland het pinnacle van het voetbal.

Nu enkele jaren later, de klanten van Ajax (wat pretendeerde ons slagschip te zijn) zijn trots op het opleiden van spelers voor de "grotere" buitenlandse clubs.

Ga je gewoon misselijk van worden. Ik heb het voor vandaag wel weer gehad ga een nieuw dansje instuderen voor als Mark zijn spaarbankboekje op de middenstip gaat leggen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:42
bergkamp spijkerman ben je vergeten en die aandeelhouders. ajax moet echt van de beurs af en weer een voetbalclub worden met sportieve ambeties inplaats van een winsgevend bedrijf die alleen winst wil draaien!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:36
Niks mis met gezonde kritiek. Tenslotte maakt ook Ziyech fouten.

Juist naar kritiek kan je luisteren en je lessen uit trekken. (Mits het opbouwend is.)

Ik zou hem eigenlijk gewoon aanraden om lekker een biertje te drinken en een beetje aan zelfreflectie te doen. Kan die meteen zijn goede en slechte kwaliteiten bekijken en verbeteren. (Alleen vermoed ik dat die islamitisch is en geen alcohol zal drinken.)
Vind ik leuk
VVVke +1256
woensdag 6 december 2017 om 14:37
Een Marokaan die niet wil weten wat de media over hem roept.
Is natuurlijk ook niet trots en laat alles van zich afglijden.

Waar zouden ze die bezienswaardigheid nu gevonden hebben
Vind ik leuk
Huomel +516
woensdag 6 december 2017 om 14:43
@VVVke, er is een 'k' van je toetsenbord weg gevallen ;-)
Vind ik leuk
VVVke +1256
woensdag 6 december 2017 om 14:54
KKKeb hem gevonden, thankkks.
Ga de reakktie niet wijzigen (snapt niemand het meer)
Vind ik leuk
Huomel +516
woensdag 6 december 2017 om 14:41
helemaal logisch ook het beste wat hij kan doen... het is vooral media wat er een groot punt van wil maken (dat verkoopt!) en massa volgt vanzelf.

Hakim speelt net zo goed of net zo slecht als Ajax momenteel speelt... dat is enige realiteit.
Vind ik leuk
John M. +3287
woensdag 6 december 2017 om 18:12
Huomel, men begint een zin met een hoofdletter. Zoek hem op.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 19:38]
Vind ik leuk
Huomel +516
woensdag 6 december 2017 om 19:10
@John M. thanks for the reminder als we jou niet hier hadden!
Vind ik leuk
John M. +3287
woensdag 6 december 2017 om 19:42
Ik dank je voor die mooie woorden. Maar ook jij bent een voorbeeld voor allen, vond jij toch een kapitale fout in de tekst van onze venlose vriend. En dat was mijn doel, je moet niet alles verbeteren willen en dan zelf fouten maken.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:48
Waar moet die jongen nu nog heen als hij weg zou gaan?
Een stap hoger lijkt me nu niet haalbaar.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:49
Gewoon zo doorgaan, Hakim. Je komt vanzelf weer in vorm en dan is er geen betere speler te vinden hier in Nederland.
Vind ik leuk
pos +5034
woensdag 6 december 2017 om 15:03
Geen kritiek via pers en media kunnen/willen verdragen, zich storen aan fluitende supporters terwijl er binnen Ajax blijkbaar ook weinig mensen zijn die hem durven te wijzen op zijn nonchalante houding/gedrag. Jammer dat zo'n goeie speler zo weinig plezier uitstraalt.
Vind ik leuk
Hyena +20649
woensdag 6 december 2017 om 15:08
De trainer durft het in ieder geval niet, want die mist een behoorlijk stuk van zijn ruggengraat. Ik had hem met zijn houding van dit seizoen allang op de bank geflikkerd.
Vind ik leuk
Huomel +516
woensdag 6 december 2017 om 15:09
jij bent natuurlijk de ideale voorbeeld-rol? jij die veilig achter je schermpje zit te typen over anderen wat ze allemaal niet goed doen..

Hij is in de eerste voetbal-speler... dus hij moet het allereerst op het veld laten zien met zijn voeten.. kwaliteit dat heeft hij 200% zeker!

Jammer dat mensen publieke figuren zo op een trede zetten dat alles wat ze doen 100x vergroot wordt... vooral als het slecht is. Als dat bij mensen op hun 'normale werk' ook zo zou gaan dan zou iedereen depri thuis liggen met een burn-out of iets dergelijks...

Enige manier om met slechte aandacht te gaan is door erkennen dat het slecht is momenteel en je best doen om weer op goede niveau te komen. Zie Luuk de Jong.. heel realistisch en nooit gehapt richting media en/of supporters!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 15:10]
Vind ik leuk
pos +5034
woensdag 6 december 2017 om 15:29
Rare reactie.

Probleem is inderdaad dat als ik op mijn werk niet functioneer dat ook te horen krijg. Andersom ook. Zo hoort het namelijk ook. Met de houding van Ziyech zou ik allang ontslagen zijn. Als je je als beste voetballer van Ajax zo ongeliefd weet te maken bij je eigen supporters doe je echt wat fout. Als je vervolgens op geen enkele manier open staat/om kan gaan met kritiek wordt het erg lastig. Let wel bij Heerenveen en Twente was het exact hetzelfde verhaal.
Vind ik leuk
Huomel +516
woensdag 6 december 2017 om 17:34
ik snap je redenering volledig hoor... :)

alleen als jij of ik ontslagen worden bij onze werkgevers dan kost het de werkgever in verhouding bijna niets in vergelijking met het ontslaan van een Ajax prof-voetballer. Dus ontslaan wordt alleen gedaan als iemand het heel erg bont gemaakt heeft. Als Hakim nu zou worden ontslaan.. hoe veel andere clubs denk je dat er klaar staan om hem heel snel over te nemen??

Appels kun je met appels vergelijken maar niet met peren hè.

Ik geef je wel gelijk dat hij naar zichzelf moet kijken en keihard moet werken.. maar dat is vanzelfsprekend wil je slagen (waar dan ook).
Vind ik leuk
pos +5034
woensdag 6 december 2017 om 19:29
Nou het ontslaan van een speler gebeurt niet vaak en dat gaat ook veel te ver in dit geval natuurlijk. Maar het is gewoon heel vervelend dat die jongen blijkbaar al jarenlang gefrustreerd is omdat hij geen enkel incasseringsvermogen heeft.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:05
Ik mis de beleving en inzet.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:03
Daarvoor moet je naar Feijenoord.
Vind ik leuk
Hyena +20649
woensdag 6 december 2017 om 15:07
Nee, stel je voor dat je af en toe kritiek meeneemt en een keertje serieus in de spiegel kijkt.. We mogen alleen maar juichen bij de hoogstandjes, maar de 476 foute ballen per week mogen de fans niet op reageren. Slap gedoe.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:29
overdrijven is ook een vak.. alles wat ziyech fout doet komt onder een vergrootglas. ziyech is binnen de slectie van ajax 1 van de weinige stabiele factors.. je zou toch eerder van veltman younes viergever shone moeten verwachten dat zij dit ajax gaan dragen met hun ervaring en lange periode dat ze bij ajax zitten.. en tuurlijk kan ziyech beter maar het is ook niet lkkr voetballen als je altijd het verschil moet maken!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:58
Hij hoeft helemaal niet altijd het verschil te maken,
af en toe de bal naar iemand met hetzelfde shirt spelen is al heel wat..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:51
bij ajax word hij verkeerd gebruikt. hij moet box to box spelen en poetswerk verichten wat niet zijn kwalitiet is..ziyech moet een vrije rol krijgen op de 10 en twee jongen naast him die in dienst werken van ziyech.. maar ajax wil iedreen naar voren en iedreen wil scoren! allemaal spelers die willen opvallen om een transfer te maken en niemand die in dienst van het elkaar speelt. en kezier die er geen team van kan smeden..ajax had ziyech nooit moeten halen als ze wisten dat ze die jongen zo wilden gebruiken.. als ik ziyech was zou ik lkkr in jan vertrekken. en dat is zowel goed voor ajax als ziyech. kunnen ze met 3 box to box middenvelders spelen. en wanneer het even niet draait krijg je balletje naar achter en balletje breed en niemand die lef toont en de ballen vooruit speelt. kunnen jullie weer genieten van baton voetbal..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:10
Gezien je cynische commentaar op tv doet het je juist heel veel.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:23
Ik had van het begin toen ze Ziyech hadden gekocht dat het geen slim idee is om Marokkaanse mentaliteit te brengen bij een club dat joods is. Dat past niet in de filosofie binnen Ajax en het geeft alleen maar onrust bij de selectie. Het is faliekant een miskoop geworden en het enige wat je ermee bereikt hebt is een aantal seizoenen met Ziyech zonder prijs. Je krijgt er nooit meer 12 miljoen voor met ie laat zien. Die gast raak je aan de straatstenen niet kwijt. Zonde van het geld en zonde van de effort en opleidingskosten. Walgelijke mentaliteit van dat ventje.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 15:24]
Vind ik leuk
MA09 +48
woensdag 6 december 2017 om 15:27
Haha wat ben jij een Clown zeg
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:30
Dat kneusje doet al een hele tijd alsof het een Ajacied is terwijl hij een Psv supporter is
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:39
kantin. volgens mij heb jij geen tv thuis en kijk je geen voetbal.. mede dankzij ziyech is vorige jaar een finale gehaald europees..ziyech kan moeilijk elke wedstrijd het verschil maken! en ik vraag me af jood er bij ajax nu speelt? en wat ajax nu zo joods maakt. en als een jood dit leest lacht hij je uit. wist je dat de joodse gouden eeuw onder de marokkanen was die in spanje regeerden in andalusia! en wist je dat het eerste land dat aziel bood aan de joden tijdens de tweede wereld oorlog marokko was! en wist je dat je in isreal met een matokaanse paspoort meer respect geniet dan met een nederlandse paspoort. en wist je dat de geheime dienst van marokko en isreal bijna 1 zijn en dragen het zelfde naam de mossab! en wist je dat marokko de meest joods vreindelijke land is door de hele geschiedenis heen is. en wist je dat je dat je een domme gast bent die niet veel weet en alleen nu onzin aan het uitkramen bent. en wist je dat je van lezen slimmer word.. ik raad je een bibliotheek pas aan. en je geld heb raad ik je aan een tv te kopen!! pffff
Vind ik leuk
MA09 +48
woensdag 6 december 2017 om 15:26
Beste speler op de Nederlandse velden
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:59
Het zou niet best zijn..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:28
En zelfs een Ziyech die niet op zijn best speelt heeft nog steeds de meeste assist en beslissende paasje's , moet je nagaan hoe slecht de rest dan wel niet is in de Eredivisie
Vind ik leuk
Bals +140
woensdag 6 december 2017 om 15:35
Hakim is niet happy bij Marcel. Gaat het onder hem nooit worden....
Vind ik leuk
zwollie +3944
woensdag 6 december 2017 om 15:54
Wie is er wel happy bij Marcel. Denk alleen youness, die speelt altijd.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:52
Ziyech moet eens een beetje gaan dimmen. Hij gedraagt zich als een primadonna en speelt ondertussen als een natte krant.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:02
Vorige week of de week daarvoor spraken ze hem nog de hemel in ?!? Hahahahha grappige wereldje dit
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:04
"Dat is het enige wat het beste voor je is."
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:08
Wie geeft dit figuur een oplawaai
Vind ik leuk
Gizmo +3464
woensdag 6 december 2017 om 17:46
Toch wel raar dat zulke jongens niet naar sportprogramma's kijken .. het zijn toch wel een soort van vakbladen voor ze !
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
woensdag 6 december 2017 om 18:06
Je hebt ontevreden en tevreden klanten, de tevreden klanten heb je al de ontevreden klanten zijn je potentiële winst en moet je overtuigen.
Hakim moet gewoon beter gaan voetballen maar is ook afhankelijk van het geheel, het elftal, de opstellingen en de Trainers, dat wordt wel eens uit het oog verloren.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:52
Komt wel goed met hem. Dan zullen de hypocrieten weer juichen voor hem.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:15
Alsof hij met zijn hoofd al bij een andere club zit. Zo afwezig voetbalt hij dit seizoen. Hij kan volgens mij veel beter.
Vind ik leuk
pico323 +3466
woensdag 6 december 2017 om 20:25
Slecht spelen is overdreven, maar zo goed als de jaren hiervoor ook weer niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ondermaatse' Ziyech aangepakt: "Geen sportprogramma's en dat soort dingen"