'Supertijd' in Amsterdam: Door m'n spel bij Ajax zag Real Madrid potentie in mij

    'Supertijd' in Amsterdam: "Door m'n spel bij Ajax zag Real Madrid potentie in mij"

    woensdag 6 december 2017 om 17:28

    Anno 2017 is Mink Peeters als Real Madrid-huurling in Venlo. Tussen 2011 en 2014 kwam de Nederlandse tiener uit voor Ajax. Peeters koestert warme herinneringen aan zijn periode in Amsterdam. 

    "Het was echt een supertijd. Ik heb heel veel geleerd en het was zoals ik vooraf had gehoopt", vertelt de jonge aanvaller op de website van Ajax. Via PSV (2007-2011) en Ajax (2011-2014) belandde hij bij één van de grootste clubs ter wereld. "Door mijn spel bij Ajax zag Real Madrid potentie in mij."

    "Ik had wel wat aanpassingsproblemen, gezien het niveau en de leeftijd. Bovendien sprak ik geen Spaans, dus het was soms wel lastig. Gelukkig voelde ik me in Spanje vrij snel thuis."

    Dit seizoen verhuurt De Koninklijke hem aan promovendus VVV. "Toen ik hier kwam, dacht ik: pfoe, ik mis mijn maatjes bij Madrid wel." Voorlopig komt hij weinig aan spelen toe in Noord-Limburg. "Ik speel momenteel niet zo veel, wat persoonlijk erg jammer is. Maar het is aan mij om mezelf te laten zien."

    Plaats een reactie

    darmianto +7794
    woensdag 6 december 2017 om 17:30
    En vader Peeters en hijzelf zagen dan weer een zak geld in Madrid. Voor de sportieve potentie had hij het niet hoeven doen.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 18:40
    Wat een onzin. Real en Barca slaat niemand af onder geen enkele omstandigheid. Dat heeft meer met dromen en ambitie te maken dan geld. In Engeland vang je meer namelijk.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    woensdag 6 december 2017 om 19:27
    En toch spelen de duurste spelers niet in Engeland...
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 19:46
    Ook niet in Spanje ;) Jeugdspelers (waar we het over hebben) schijnen wel flink te vangen in Engeland
    Vind ik leuk
    fdev86 +730
    woensdag 6 december 2017 om 19:52
    Nee in China !!!!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32137
    woensdag 6 december 2017 om 21:11
    Niet?! 1 club met een prijzenkast die voller staat dan die van alle Nederlandse profclubs bij elkaar....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 21:12]
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 17:31
    Heeft hij al gespeeld bij VVV?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19184
    woensdag 6 december 2017 om 17:36
    "Door mijn spel bij Ajax zag Real Madrid potentie in mij."

    Dat zal nu wel veranderd zijn. Anders laten ze je niet met alle respect in Noord-Limburg bij een club met een kunstgrasveld op de bank verpieteren..
    Vind ik leuk
    Casuals88 +2456
    woensdag 6 december 2017 om 17:47
    Net goed dat die zo op ze bek gaat.

    Geld kiezen boven sportieve ambieties dan roep je het over jezelf af.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 18:42
    Waarom heeft ie voor het geld gekozen? Real Madrid en Barca zijn de absolute top van de absolute top. Dat weiger je niet zomaar...
    Vind ik leuk
    Casuals88 +2456
    woensdag 6 december 2017 om 22:44
    Ja en VVV is zeker ook de absolute top ???
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 22:47
    Nope, overigens ook niet zijn eindstation. Overigens slaat deze vergelijking nergens op aangezien Peeters voor Real koos, niet VVV. Het gaat hier om een verhuurperiode.
    Vind ik leuk
    Huomel +1206
    woensdag 6 december 2017 om 17:49
    Naam: Mink Peters
    Geboren: 28 mei 1998 (19 jaar), Nijmegen, Nederland

    PSV (2007-2011) 9 jaar - 13 jaar
    Ajax (2011-2014) 13 jaar - 16 jaar
    Real Madrid (2014-2017) 16 jaar - 19 jaar (contract tot 2020)

    Woow... bij zulke clubs al onder contract dus moet zeker talent hebben maar toch nog geen één keer in het 1e gespeeld, niet dat dat makkelijk is.

    Vooral bij VVV zou hij één van de betere moeten zijn en dus zeker al een paar wedstrijden in de benen hebben gehad.

    Vraag is gaan we nog van hem horen in de toekomst of blijft hij voor altijd een talentje... ??
    Vind ik leuk
    Eendracht +15735
    woensdag 6 december 2017 om 17:50
    Is toch super..
    Die jongen kan de ervaring die hij nu op de bank opdoet vast goed gebruiken als hij terugkeert.
    Vind ik leuk
    TdoubleU +1425
    woensdag 6 december 2017 om 17:58
    kom op he!!

    VVV is wel een grotere club als psv ajax en real!!
    geef hem de tijd en hij raakt wel weer eens een pepernoot
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 19:41
    Das pech, carriere weg..
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 20:16
    Even uitgezocht, hij zat bij Real ook veel op de bank. Is niks, word waarschijnlijk ook niks.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 00:47
    Nee daarom heeft hij ook een 3 jarig contract getekend bij de grootste club van de wereld, dan kun je idd niks!
    Vind ik leuk
    DannyLWD +233
    donderdag 7 december 2017 om 09:47
    Op die leeftijd hadden v/d vaart sneijder en ericksen al een basisplaats bij ajax1. En hebben allemaal een prachtige carriere (gehad). Nu ben je 19 onder contract bij het grote Real en zal via vvv in de jupiler league belanden. En over 10jaar lezen we allemaal zijn boek dat hij toch maar voor een maatschappelijke carriere heeft gekozen bij de Bruna.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 09:49
    Als voormalig Ajax talent en nu als Real Madrid talent geen basisplaats hebben bij VVV, Peters volgend seizoen bij Cambuur op de loonlijst.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Supertijd' in Amsterdam: "Door m'n spel bij Ajax zag Real Madrid potentie in mij"