'Supertijd' in Amsterdam: Door m'n spel bij Ajax zag Real Madrid potentie in mij

'Supertijd' in Amsterdam: "Door m'n spel bij Ajax zag Real Madrid potentie in mij"

woensdag 6 december 2017 om 17:28

Anno 2017 is Mink Peeters als Real Madrid-huurling in Venlo. Tussen 2011 en 2014 kwam de Nederlandse tiener uit voor Ajax. Peeters koestert warme herinneringen aan zijn periode in Amsterdam. 

"Het was echt een supertijd. Ik heb heel veel geleerd en het was zoals ik vooraf had gehoopt", vertelt de jonge aanvaller op de website van Ajax. Via PSV (2007-2011) en Ajax (2011-2014) belandde hij bij één van de grootste clubs ter wereld. "Door mijn spel bij Ajax zag Real Madrid potentie in mij."

"Ik had wel wat aanpassingsproblemen, gezien het niveau en de leeftijd. Bovendien sprak ik geen Spaans, dus het was soms wel lastig. Gelukkig voelde ik me in Spanje vrij snel thuis."

Dit seizoen verhuurt De Koninklijke hem aan promovendus VVV. "Toen ik hier kwam, dacht ik: pfoe, ik mis mijn maatjes bij Madrid wel." Voorlopig komt hij weinig aan spelen toe in Noord-Limburg. "Ik speel momenteel niet zo veel, wat persoonlijk erg jammer is. Maar het is aan mij om mezelf te laten zien."

Plaats een reactie

Niels92 +3087
woensdag 6 december 2017 om 17:29
Bij VVV niet eens in de basis, wat heb je dan bij Madrid te zoeken?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:53
€€€€€
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:55
Nja hij is nog jong en kan zich nog ontwikkelen en uiteindelijk een kans krijgen in het eerste. Bij real stromen steeds meer spelers door naar het eerste. Dit jaar zit er bij voorbeeld in de selectie Mayoral, Hakimi, Nacho, Vallejo, L. Vasquez, Asensio allemaal jongens uit de eigen opleiding die regelmatig spelen.
Vind ik leuk
Sazzz +8989
woensdag 6 december 2017 om 19:26
Maar zijn ze ook naar VVV gestuurd?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 09:52
Blijkbaar ben je niet op de hoogte van de talenten bij Real Madrid omdat de enige die met regelmaat speelt Asensio is de andere mogen gaten opvullen bij blessures. Peter mag nog niet eens ruiken waar deze spelers pissen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 december 2017 om 12:56
L.Vasquez is gewoon Spaans international maar daarbuiten. Tuurlijk de talenten moeten wel tegen een heel ander niveau concureren maar Hakimi heeft afgelopen maanden bijna alles gespeeld door blessures en gewoon goed gespeeld. Nacho is de eerste vervanger van ramos en varane en speelt al jaren genoeg wedstrijden. Mayoral speelt de afgelopen maanden ook steeds vaker en is de backup van Benzema. En speelt goed en pakt zn goaltjes mee afgelopen wedstrijden. Vallejo is nog jong en net terug van verhuur periode bij frankfurt en is pas 20. Dus genoeg tijd om zich verder te ontwikkelen.

En Peeters is zeker nog niet op dat niveau maar moet daarom ook verhuurt worden om zich verder te ontwikkelen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 december 2017 om 13:00]
Vind ik leuk
darmianto +7845
woensdag 6 december 2017 om 17:30
En vader Peeters en hijzelf zagen dan weer een zak geld in Madrid. Voor de sportieve potentie had hij het niet hoeven doen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:40
Wat een onzin. Real en Barca slaat niemand af onder geen enkele omstandigheid. Dat heeft meer met dromen en ambitie te maken dan geld. In Engeland vang je meer namelijk.
Vind ik leuk
Sazzz +8989
woensdag 6 december 2017 om 19:27
En toch spelen de duurste spelers niet in Engeland...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:46
Ook niet in Spanje ;) Jeugdspelers (waar we het over hebben) schijnen wel flink te vangen in Engeland
Vind ik leuk
fdev86 +624
woensdag 6 december 2017 om 19:52
Nee in China !!!!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:11
Niet?! 1 club met een prijzenkast die voller staat dan die van alle Nederlandse profclubs bij elkaar....
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 21:12]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:31
Heeft hij al gespeeld bij VVV?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12203
woensdag 6 december 2017 om 17:36
"Door mijn spel bij Ajax zag Real Madrid potentie in mij."

Dat zal nu wel veranderd zijn. Anders laten ze je niet met alle respect in Noord-Limburg bij een club met een kunstgrasveld op de bank verpieteren..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:50
Dit was zijn eigen keuze.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:30
Wederom een briljante keuze dan.
Vind ik leuk
Casuals88 +1647
woensdag 6 december 2017 om 17:47
Net goed dat die zo op ze bek gaat.

Geld kiezen boven sportieve ambieties dan roep je het over jezelf af.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:37
Geld kiezen boven sportieve ambities?
Lijkt ajax wel:)
Vind ik leuk
wilheimus +1138
woensdag 6 december 2017 om 18:52
Dit doet pijn
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:42
Waarom heeft ie voor het geld gekozen? Real Madrid en Barca zijn de absolute top van de absolute top. Dat weiger je niet zomaar...
Vind ik leuk
Casuals88 +1647
woensdag 6 december 2017 om 22:44
Ja en VVV is zeker ook de absolute top ???
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:47
Nope, overigens ook niet zijn eindstation. Overigens slaat deze vergelijking nergens op aangezien Peeters voor Real koos, niet VVV. Het gaat hier om een verhuurperiode.
Vind ik leuk
Huomel +516
woensdag 6 december 2017 om 17:49
Naam: Mink Peters
Geboren: 28 mei 1998 (19 jaar), Nijmegen, Nederland

PSV (2007-2011) 9 jaar - 13 jaar
Ajax (2011-2014) 13 jaar - 16 jaar
Real Madrid (2014-2017) 16 jaar - 19 jaar (contract tot 2020)

Woow... bij zulke clubs al onder contract dus moet zeker talent hebben maar toch nog geen één keer in het 1e gespeeld, niet dat dat makkelijk is.

Vooral bij VVV zou hij één van de betere moeten zijn en dus zeker al een paar wedstrijden in de benen hebben gehad.

Vraag is gaan we nog van hem horen in de toekomst of blijft hij voor altijd een talentje... ??
Vind ik leuk
Eendracht +8575
woensdag 6 december 2017 om 17:50
Is toch super..
Die jongen kan de ervaring die hij nu op de bank opdoet vast goed gebruiken als hij terugkeert.
Vind ik leuk
TdoubleU +1291
woensdag 6 december 2017 om 17:58
kom op he!!

VVV is wel een grotere club als psv ajax en real!!
geef hem de tijd en hij raakt wel weer eens een pepernoot
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:41
Das pech, carriere weg..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:16
Even uitgezocht, hij zat bij Real ook veel op de bank. Is niks, word waarschijnlijk ook niks.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 00:47
Nee daarom heeft hij ook een 3 jarig contract getekend bij de grootste club van de wereld, dan kun je idd niks!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 09:47
Op die leeftijd hadden v/d vaart sneijder en ericksen al een basisplaats bij ajax1. En hebben allemaal een prachtige carriere (gehad). Nu ben je 19 onder contract bij het grote Real en zal via vvv in de jupiler league belanden. En over 10jaar lezen we allemaal zijn boek dat hij toch maar voor een maatschappelijke carriere heeft gekozen bij de Bruna.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 09:49
Als voormalig Ajax talent en nu als Real Madrid talent geen basisplaats hebben bij VVV, Peters volgend seizoen bij Cambuur op de loonlijst.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Supertijd' in Amsterdam: "Door m'n spel bij Ajax zag Real Madrid potentie in mij"