Bosz met twee punten naar Europa League, afstraffing voor Promes tegen Liverpool

Bosz met twee punten naar Europa League, afstraffing voor Promes tegen Liverpool

woensdag 6 december 2017 om 22:40

Op woensdagavond zijn de laatste beslissingen in de groepsfase van de Champions League gevallen. Het Borussia Dortmund van trainer Peter Bosz was al uitgeschakeld, maar heeft nog een Europa League-ticket kunnen bemachtigen. Dat geldt ook voor Quincy Promes en Spartak Moskou, die met liefst 7-0 werden vernederd door Liverpool.

Groep E
Liverpool heeft op overtuigende wijze de koppositie in Groep E behouden. The Reds vermorzelden het Spartak Moskou van Quincy Promes met 7-0. Phillipe Coutinho opende de beschietingen al na vier minuten met een benutte penalty, waarna de Braziliaan en zijn landgenoot Roberto Firmino de stand binnen achttien minuten naar 3-0 tilden.

Na rust maakte Coutinho zijn hattrick vol, zorgde Sadio Mané voor nog eens twee doelpunten en nam Mohamed Salah het slotakkoord voor zijn rekening. Liverpool krijgt in de achtste finales gezelschap van Sevilla, dat met 1-1 gelijkspeelde tegen het al uitgeschakelde Maribor.

Groep G
FC Porto heeft de tweestrijd met RB Leipzig om een Champions League-overwintering in zijn voordeel beslist. Leipzig verloor in eigen huis tegen het al geplaatste Besiktas: een benutte strafschop van Alvaro Negredo zorgde voor 0-1, waarna Naby Keita in de slotfase de gelijkmaker aantekende. Anderson Talisca had echter het laatste woord met de 1-2 in blessuretijd.

Porto had hierdoor genoeg aan een ruime 5-2 overwinning op AS Monaco. Vincent Aboubakar wees zijn ploeg de weg met twee goals, Yacine Brahimi, Alex Telles en Tiquinho Soares volgden zijn voorbeeld. De tegengoals kwamen op naam van Kamil Glik en Radamel Falcao.

Groep H
Borussia Dortmund en Peter Bosz zijn na de winterstop in de Europa League te bewonderen. BVB beleefde tegen Real Madrid een dramatische start en stond binnen het kwartier op achterstand dankzij Borja Mayoral en Cristiano Ronaldo (die als eerste speler ooit in alle zes de groepswedstrijden op het miljoenenbal tot scoren komt). Dortmund vocht zich dankzij twee doelpunten van Pierre-Emerick Aubameyang terug in de wedstrijd, maar moest in de slotfase nog een subtiele dropkick van Lucas Vazquez slikken.

Dit had echter geen gevolgen voor BVB, doordat Tottenham Hotspur van APOEL Nicosia won: Fernando Llorente, Heung-Min Son en Georges-Kévin N'Koudou zorgden voor de 3-0 eindstand. Dortmund en APOEL zijn allebei op twee punten geëindigd, maar de Duitsers hebben een beter doelsaldo.

Lees meer over:

Plaats een reactie

pico323 +3451
woensdag 6 december 2017 om 22:42
Bosz mazzelt gigantisch
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
woensdag 6 december 2017 om 22:47
Mag ook wel eens....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:03
Jammer. Had Bosz in deze er graag uit zien vliegen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:15
Waarom dat? Is de enige Nederlandse (potentiele) top trainer voor de toekomst op dit moment...

Het is nou niet dat we omkomen in de goede trainers, liever wat succes een keer
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:39
Verbaasd je dat nog hier? Deze site zit vol met haatdragende figuren. Gunnen elkaar en elkaars clubs het licht in de ogen nog niet.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:43
Maak er maar van Dortmund naar Europa League. Denk dat Bosz nu toch echt wel klaar is
Vind ik leuk
BassieN +8140
woensdag 6 december 2017 om 22:44
Meer punten dan Dortmund!!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:49
Haha zeker! Das dan toch wel een mooi feitje.
Vind ik leuk
HveenLFC +3140
woensdag 6 december 2017 om 22:44
Met betere centrale verdedigers is dit Liverpool een team dat op bijna alle fronten mee zou kunnen doen! Dat maakt het dus zonde dat volgend seizoen Coutinho dan waarschijnlijk weg is :(

Vind ik leuk
JDW1988 +1329
woensdag 6 december 2017 om 22:51
In Januari eerst achter een dijk van een verdediger aangaan!

Wat een wedstrijd he, 7-0 ..... Ik ga echt nog een keer kijken.
Vind ik leuk
HveenLFC +3140
woensdag 6 december 2017 om 22:52
I see what you did there ;-)
Ik vind de Vrij overigens ook prima.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:00
Het liefst alle twee. Matip speelt dit seizoen ook niet zo sterk. En dan kunnen we eindelijk af van Lovren en Klavan.

Een nieuwe keeper zou ook wel welkom zijn. Mignolet keept dit seizoen weer erg matig. Vond hem vorig seizoen wel een solide keeper. Maar hij is helaas weer in een clown veranderd.
Ik zou het overigens ook wel leuk vinden als Karius eens in de PL gaat keepen. Vind dat hij het dit seizoen uitstekend doet in de CL, en hij is ook nog jong!
Vind ik leuk
HveenLFC +3140
woensdag 6 december 2017 om 23:04
Matip speelt inderdaad matig dit seizoen... Hij is misschien slechter dit seizoen dan Lovren. Het zou inderdaad een droom scenario zijn om ze beide te kunnen halen, maar ik zie Klopp maar één daarvan kopen. Mijn voorkeur is toch de Vrij.

Ik zie Karius graag meer spelen. Dus daar ben ik het ook mee eens.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 23:23
Zou wat zijn. Van Dijk, De Vrij, Promes (en uiteraard Wijnaldum) bij Liverpool. Daar gaat Oranje van profiteren.
Vind ik leuk
JDW1988 +1329
woensdag 6 december 2017 om 23:26
De Vrij kan ook idd.
Zolang er maar een leider vanachter in de verdediging staat.

Mignolet & Karius vind ik allebei nix.
Als er iets klote is voor een verdediger is een onzekere keeper, en dat zijn ze allebei TE vaak.
Al bij al zie ik ook liever Karius dan Mignolet.

Cillissen in de Coutinho-deal betrekken is misschien een optie.
Vind ik leuk
HveenLFC +3140
woensdag 6 december 2017 om 23:30
Ik vind dat Karius nog meer kansen moet krijgen in de PL om een goed oordeel te kunnen geven. Ik zou ook graag zien dat Ward meer gaat spelen. Ik vind Cillissen geen verbetering op beide. Dan kan je beter een middenvelder van Barca in de deal betrekken. Geen Gomes!
Vind ik leuk
JDW1988 +1329
woensdag 6 december 2017 om 23:49
Owja, die hebben we ook nog! (WARD)
Die maakt ook altijd een goede indruk vind ik hoor.

Cillissen zie ik wel liever dan Mignolet, maar voor Karius vind ik nog moeilijk te zeggen. Is ook wel wat jonger ook natuurlijk.

Maar idd, geen Gomes, en ook geen Rakitic.

Het valt me wel op dat de motor van Liverpool veel soepeler draait zonder Hendo.
Vind ik leuk
HveenLFC +3140
donderdag 7 december 2017 om 00:05
Henderson past meestal alleen maar zijwaarts. Ik hoop dat Can's zijn contract nog verlengt kan gaan worden, of een nieuwe #6 halen. Eentje a la Matic, Casemiro, busquets....
Vind ik leuk
Sil95 +5302
woensdag 6 december 2017 om 23:56
Juíst! De aanval is van absolute buitencategorie , de verdediging daarentegen.. ik weet zeker dat als Liverpool 2 a 3 topverdedigers zou halen , dat het absoluut in staat zou moeten zijn om kampioen te kunnen worden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 23:57]
Vind ik leuk
HveenLFC +3140
donderdag 7 december 2017 om 00:01
Van Dijk of de Vrij... Het liefst allebei.
Vind ik leuk
Sil95 +5302
donderdag 7 december 2017 om 00:05
Toppers! Dan zouden de grootste defensieve problemen opgelost zijn. De backposities lijken mij wel redelijk ingevuld. Althans , een echte goede linksback kan Liverpool wel gebruiken. Ik ben niet helemaal overtuigd van Alberto Moreno. Milner heeft die positie ook nog wel eens ingevuld maar is geen pure linksachter natuurlijk. Ik zou daar graag een Bernat bijvoorbeeld zien.
Vind ik leuk
HveenLFC +3140
donderdag 7 december 2017 om 00:06
Robertson heeft in de wedstrijden dat die heeft gespeeld een goeie indruk gemaakt. Verdedigend prima en een goeie voorzet!
Vind ik leuk
Sil95 +5302
donderdag 7 december 2017 om 00:08
Is dat die jongen die ze van Hull City hebben gehaald? Die heb ik dan volledig over het hoofd gezien , dan is die positie wel goed bezet ;)
Vind ik leuk
HveenLFC +3140
donderdag 7 december 2017 om 00:12
Ja, dat is hem.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 00:13
heeft pas een paar keer mogen spelen maar als hij speelt speelt hij goed
Vind ik leuk
Mo +8816
woensdag 6 december 2017 om 22:50
Echt heel indrukwekkend wat Besiktas dit seizoen heeft gepresteerd dat had ik nou totaal niet verwacht. Hebben ook een paar hele goede spelers rondlopen, met name die Talisca
Vind ik leuk
Vlietje +189
woensdag 6 december 2017 om 22:50
Man man man... verlos die kerel eens uit zijn lijden... ik krijg gewoon medelijden met hem als ik hem op die bank zie zitten!!!! Maarja als ik dan aan zn afkooopsom denk valt het eigenlijk allemaal wel mee
Vind ik leuk
masterpsv +6508
woensdag 6 december 2017 om 22:53
Man man die vrouwelijke clubarts van spartak heeft iets Uit te leggen zogenaamd geen sex voor de wedstrijd, hele elftal zou haar....... ;).
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:11
Dat precies. Ik las het, en nu met 7-0 op de kloten. Iedereen moet haar maar een beurt geven! Wat een onzin, juist seksen voor de wedstrijd. Dan zul je zien dat de eredivisie niet meer zeurt om 3 wedstrijden per week te spelen. In Engeland doen ze het al ;-) Die zien hoe het moet!
Vind ik leuk
masterpsv +6508
donderdag 7 december 2017 om 07:41
Lol
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:58
Wat een gala voorstelling van LFC. Heb ondanks dat ik de griep heb continu op t puntje van de stoel gezeten.

Die 2-0 van phillipe coutinho was helemaal om te smullen. Met dit voetbal zondag in de de derby tegen everton heb ik alle vertrouwen in goede afloop.

Gefeliciteerd aan mijn mede LFC fans hier.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6991
woensdag 6 december 2017 om 23:04
Beterschap!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:13
Dank je
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:04
Gefeliciteerd bosz, nog minder dan Feyenoord en dat met Apoel in je poule!
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 23:04]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:13
En dat met Shaktar Donetsk en Napoli in de poule. Die zijn stukken minder dan Real Madrid of Borussia Dortmund. Maar Feyenoord is dan weer beter dan Dortmund en APOEL.....toch?
Vind ik leuk
Smizo +47
woensdag 6 december 2017 om 23:16
Oblak halen van Atletico en 2 cv en 1 linker vv. Wat is die moreno slecht zeg. Speelt bijna nooit een goede wedstrijd en kost ons dadelijk alleen punten
Vind ik leuk
HveenLFC +3140
woensdag 6 december 2017 om 23:23
Moreno speelt juist een sterk seizoen. Maar hij was tegen Stoke en zeker tegen Sevilla matig. Oblak zie ik niet komen, en ik zie Klopp geen LB halen sinds de backs goed bezet zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bosz met twee punten naar Europa League, afstraffing voor Promes tegen Liverpool