Hoop op Ajax-titel weg: Geloof er niet meer in, om eerlijk te zijn

Hoop op Ajax-titel weg: "Geloof er niet meer in, om eerlijk te zijn"

donderdag 7 december 2017 om 13:14

Johnny Rep denkt niet dat Ajax de achterstand van tien punten op PSV nog goed kan maken. De oud-Ajacied heeft de hoop laten varen.

"Ik geloof er niet meer in, om eerlijk te zijn. Zeker niet als het zondag misgaat voor Ajax", zegt Rep tegen het Algemeen Dagblad. "Daarom moeten ze zich in het begin niet gek laten maken. Kijk, het laatste halfuur kun je alle remmen los gooien, want dan maakt het toch niet meer uit. Een gelijkspel zal bij Ajax voelen als een nederlaag."

"Al geeft die tien punten niet de juiste verhoudingen weer", tekent Rep wel op. "Zó groot is het kwaliteitsverschil nu ook weer niet. Maar goed, daar heeft Ajax weinig aan." De oud-international gaat zondag genieten van twee uitblinkers. "Die Hirving Lozano is enorm link, hè. Dat is nou wel een jongen waar ik echt van kan genieten. Het zijn de spaarzame hoogtepuntjes in de Eredivisie. Al heb ik dat ook wel bij die kleine Kluivert. Jongens die durven en doen, daar houd ik wel van."

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Plaats een reactie

donderdag 7 december 2017 om 13:28
PSV wordt overtuigend kampioen met een elftal dat geen zin heeft om te voetballen en iedere wedstrijd snakt naar het eindsignaal.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 13:49]
Vind ik leuk
Garinsha +2831
donderdag 7 december 2017 om 13:33
wel mooi bedacht.. ergens in de lente spreken we mekaar weer hierover..
Vind ik leuk
Zjor +300
donderdag 7 december 2017 om 13:38
Nja, kampioen gaan ze zeker worden. Met een k*telftal dat k*t speelt maar inderdaad wel als enige in de Eredivisie op het moment alles over de streep trekt.

En dat zegt wat over de Eredivisie helaas.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:49
Word Feijenoord II volgende seizoen in de CL, weinig pnt. Gaat weer errug lekker in NL.
Vind ik leuk
Zjor +300
donderdag 7 december 2017 om 13:53
Ik versta je niet man.

(Daarnaast geef ik de hele Eredivisie een sneer, niet alleen PSV)
Vind ik leuk
Alain2708 +3154
donderdag 7 december 2017 om 13:46
Ben bang val wel, maar ik blijf hopen... ;-)
Vind ik leuk
Ruud40 +7155
donderdag 7 december 2017 om 17:34
Denk ook dat er, behalve als er zondag gewonnen wordt, voor Ajax deze competitie niets meer te halen valt.

De selectie heeft teveel zwakke plekken, de technische staf net zo.
Het gebrek aan ervaring van Keizer is een probleem, naast dat hij het geluk of de ervaring \ kennis van Frank mist.

Hopen op alsnog een titel, tja al in december opgeven is bizar.
Aan de andere kant, er is een wonder nodig om nog kampioen te worden. De manier waarop de punten verspeeld worden lijkt in niets op dat het pech is, dus een plotselinge turn around of beter dat wonder is niet waarschijnlijk

Zelfs al zou psv plotseling bakken met punten gaan verspelen, ze zullen geholpen worden door een Ajax dat misschien nog wel meer punten vergooid
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 17:36]
Vind ik leuk
yuuup +5744
donderdag 7 december 2017 om 13:50
Mag ik die tijdmachine een keer lenen?
Vind ik leuk
peinke +849
donderdag 7 december 2017 om 13:31
Ja hoor, weer een berichtje van Ajax! We halen het hele ouwe-knollen-elftal er bij. Nu weer Johnny ,,Jisp'' Rep. Die gelooft er niet meer in. Maar dat is niets nieuws, die geloofd er al jaren na het behalen van z'n trainersdiploma al niet meer in. Blij voor VP dat deze gast nog even wat over Ajax wil roepen. Tenminste weer een artikeltje!!! Waar ik nu benieuwd naar ben, is wat Wim Suurbier, Arnold Mühren, El Ghazi, Bazoer, Wim Jonk, Freek de Jong, Peter Rrrrrrrr, Keje Molenaar, Peter Bosz, Jari Litmanen, Patrick Kluivert, Frank en Ronald de Boer, Dijks, ............ er van vinden! Ik denk dat ze er niet meer in geloven. Ja, misschien Dijks nog net!
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 13:37]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:36
Behalen van zijn trainersdiploma? 16!
Vind ik leuk
peinke +849
donderdag 7 december 2017 om 13:40
Ja hoor, Johnny ,,Jisp'' Rep heeft zijn trainercoach Betaald Voetbal! Ze konden hem alleen vaak op het veld niet verstaan. Iets teveel gewauwel met dubbele tong!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:53
Ruud Geels mis ik nog in dit rijtje
Vind ik leuk
peinke +849
donderdag 7 december 2017 om 16:58
Die mag inderdaad niet missen! Bedankt!
Vind ik leuk
036 +2851
donderdag 7 december 2017 om 13:58
Je hoeft het toch niet te lezen? Hoef je ook geen verhaal op te schrijven.
Vind ik leuk
Chucky +130
donderdag 7 december 2017 om 14:55
Gelukkig is daar ook nog Sjaak Swart
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:31
En als Ajax dit weekend wel wint gelooft iedereen er wel weer in...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:56
en dan over twee weken verliezen of gelijkspelen. mark my words. ajax moet met spoed een fatsoenlijk 6 gaan halen en backs die snel zijn en de flank kunnen belopen! zijn ze blind bij ajax dat ze alleen cetrale verdedigers en aanvallers halen..haal ayoup op en backs voordat het helemaal te laat is en je staat met 20 punten achter..
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 10:02
Eens. Alleen laat Ayoub maar bij ons in Utrecht, hoor. Is ook geen nummer 6. Zit meer tussen een nummer 8 en een nummer 10 eigenlijk. :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:36
Bizar, wint Ajax is het verschil 7 punten. Ze moeten nog 2 keer tegen elkaar. Als je met 10 punten achter op iets meer dan 1/3e van de competitie er al niet in gelooft, weet ik meteen waarom hij geen toptrainer is geworden.
Vind ik leuk
Foebele +35333
donderdag 7 december 2017 om 14:04
Een matige staf, een selectie die niet goed genoeg is en meerdere wedstrijden waarin het team laat zien op pijnlijke wijze waar het aan schort.

Gewoon een zeer realistische kijk op het geheel, je bent pas niet wijs als je er nog in gelooft met Keizer aan her roer en nog geen 4 verdedigers die beschikbaar zijn om op te stellen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:28
De staf is idd matig maar de selectie is echt niet slechter dan welk team in de eredivisie ook. Je hebt wat pech met blessures maar daar worden de wedstrijden niet op verloren. De wedstrijden worden verloren op mentaliteit, daar kan de trainer niks aan veranderen!! Als je de absolute wil hebt om te winnen hebben we zelfs 1 van de sterkste selecties van de eredivisie! Maar de wil om het 34e kampioenschap voor Appie te winnen (zoals aan het begin van het seizoen geroepen werd) zie ik er niet vanaf! En zeker niet bij Hakim, zijn grote broer.....
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:36
Dit weekend winnen en je hebt gewoon nog een erg grote kans. Zeker als je in de winterstop nog een linksback haalt.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 7 december 2017 om 16:41
Vind jij 10% een erg grote kans?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:36
Hij heeft wel een goed punt dat je niet te aanvallend moet beginnen. Is cocu ook meteen in de war
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:40
Tis ook bijna niet te doen ze vergeten dat ze niet alleen PSV maar ook een goeddraaiend AZ moeten inhalen, volgende week is het AZ-Ajax dus mocht je dit winnen moet je dat volgende week ook nog maar eens doen, PSV verspeelt meestal niet veel na de winter en dan moet Ajax ook nog eens alles winnen en dat terwijl na de winter direct Ajax-Feyenoord en Utrecht-Ajax op het programma staan.
Vind ik leuk
52N6E +249
donderdag 7 december 2017 om 13:44
Vergeet PEC - Ajax niet. Die heeft Ajax niet zomaar gewonnen als de elf van Zwolle bij elkaar blijven...
Vind ik leuk
52N6E +249
donderdag 7 december 2017 om 13:41
Volgens mij heeft iedereen van de oude Ajax garde wel zijn mening over de aankomende topper gegeven. Tis een Ajax onwaardige quote van Johnny. Tuurlijk moet je er iig in blijven geloven. Anders zou je om met Cruijff te spreken iet eens aan moeten beginnen....
Vind ik leuk
ficusje +1116
donderdag 7 december 2017 om 13:46
Laat staan dat psv goed gaat voetballen,worden ze echt dik kampioen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:29
Dus er is eindelijk iemand uit het PSV kamp die toegeeft dat het niet zo heel goed gaat qua voetbal?? Dat het allemaal wel erg dun wordt als het geluk ophoudt??
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:48
Ach ja de Boer werd ook weleens met afzichtelijk voetbal kampioen en toen hoorde ook je niks en was het geen geluk..
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 7 december 2017 om 14:03
Heb je de memo nog niet gehad?
Als de titel niet in amsterdam terecht komt, komt dat omdat de kampioen geluk had en/of ajax het het heeft weggeven.
Ook al staat de uiteindelijke kampioen 34 weken lang bovenaan.

Als hij er wel terecht komt is dat verdiend en door buitenaards voetbal tot stand gekomen.
Was getekend: de in amsterdam gestationeerde media.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 14:36]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:11
Haha ja alle puzzelstukjes vallen samen nu. Ik begin het te begrijpen....
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:36
Hier sla je het plankie toch behoorlijk mis. Bij alle 4 kampioenschappen toen op rij werd er door genoeg mensen verkondigd Lucky Ajax. Dus nee ben het niet met je eens
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 14:36]
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 14:01
Kijk die Johnny heeft er wel kijk op, reële vent ..
Vind ik leuk
Foebele +35333
donderdag 7 december 2017 om 14:01
Niet alleen het gat van 10 punten is bepalend, maar vooral ook het matige elftal en het matige spel maken dat ik ook geen enkele reden zie waarom wij kampioen zouden worden.
Vind ik leuk
Drobtine +1916
donderdag 7 december 2017 om 14:16
2x winnen van PSV en de achterstand is nog maar 4 dus wat lult iedereen
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:21
Johnny is ook al de onverdiend gewonnen wedstrijden tegen Feyenoord Sparta en min of meer tegen Willem ll vergeten. Dat zouden ook minimaal 7 extra verlies punten moeten zijn. Tegen Feyenoord 3 en Sparta en Willem ll verdiende minimaal een gelijk spel. 3 x eigengoal van Sparta.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 14:28]
Vind ik leuk
RedNas +2254
donderdag 7 december 2017 om 14:27
De Boer wist niet lang geleden in de tweede seizoenshelft nog 12 punten goed te maken, en ook bij 2 van 3 andere kampioenschappen onder De Boer was er een forse achterstand in de winterstop.
Beetje kortzichtig en naïef om Ajax nu al af te schrijven. Dat zijn we op VP op zich wel gewend van vele reageerders (de korte-termijn denkers die denken dat een nederlaag per definitie door slecht voetbal kwam, met de dagelijks terugkerende teksten als "aankopen moeten er meteen staan", en altijd iemand ergens de schuld van willen geven. Als het de trainer niet is, dan ligt het aan de TD, de AD, de RvC, of desnoods aan de terreinmeester). Ik had Rep toch wat hoger ingeschat.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:33
Geef Kluivert alle credits, hij kan per gespeelde wedstrijd beter worden.



Okkie
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:49
Kennelijk volgt hij Ajax niet heel erg goed. Want een oud-speler als hij zou toch ook interesse moeten tonen in Neres.
Vind ik leuk
pinkelman +2910
donderdag 7 december 2017 om 19:34
Is dat zo, kun je daadwerkelijk genieten van Lozano?
Perez liet onlangs nog beelden van hem zien en kwam tot de conclusie dat deze speler veelal vd tijd onzichtbaar is en behoorlijke moeite heeft in de kleine ruimte. Veelal komt hij tot scoren omdat hij het kunstje beheerst om zich goed vrij te lopen maar niet door twee spelers uit te kappen of een heerlijke dribbel. Een mooie kwaliteit en zeer effectief maar om nu te zeggen dat je voor de voetbalkunsten van Lozano naar het stadion komt...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:29
Het is een bedrijf. Als iedereen er maar zijn zakken kan vullen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Hoop op Ajax-titel weg: "Geloof er niet meer in, om eerlijk te zijn"