Vierde Nederlander vertrekt naar Indonesië: van Jupiler League naar Bali

    Vierde Nederlander vertrekt naar Indonesië: van Jupiler League naar Bali

    donderdag 14 december 2017 om 10:34

    Bali United heeft een vierde Nederlander naar Indonesië gehaald. Kevin Brands is donderdag aangekondigd als versterking voor het nieuwe seizoen, dat begin 2018 aanvangt.

    De oud-speler van onder meer Willem II, Go Ahead Eagles en NAC Breda en zoon van technisch manager van PSV Marcel Brands tekent een contract voor twee seizoenen op het eiland in Indonesië. Na Stefano Lilypaly, Irfan Bachdim en Nick van der Velden is hij weer de vierde Nederlander bij de club. Het contract van Brands bij Almere City werd woensdag ontbonden.

    Bali United kwam donderdag ook met nieuws over Van der Velden. De voormalig Willem II'er heeft zijn contract bij de club met een seizoen verlengd. Van der Velden speelde in zijn eerste seizoen op Bali 27 wedstrijden. Daarin scoorde hij vijf doelpunten en gaf hij twee assists.

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +78528
    donderdag 14 december 2017 om 10:42
    Gaaf man, zou het ook hebben gedaan en Bali FC heeft de allersnelste speler die er loopt op deze aardkloot! Leuk ploegje gewoon en topclub in Indonesië.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8530
    donderdag 14 december 2017 om 10:46
    Avontuurlijker dan ene beetje in de Jupiler league door te blijven rommelen.
    Competitie alleen niet te serieus nemen, meeste uitslagen staan al van te voren vast.

    Vind ik leuk
    HJR +6350
    donderdag 14 december 2017 om 10:59
    Oh echt, waar kan je op die wedstrijden inzetten?
    Vind ik leuk
    RtdDub +8530
    donderdag 14 december 2017 om 11:09
    bet365 heeft die competitie.

    http://www.bbc.co.uk/sport/football/29831433

    Indonesisch voetbal is jaren uitgesloten geweest door de FIFA vanwege match fixing en overheidsbemoeienis bij de voetbalbond.
    Wim Rijsbergen is daar ook nog het slachtoffer van geworden, was ineens zijn baan kwijt destijds omdat nationale team werd uitgesloten.

    Maar dat de uitslag al bekend is, wil niet zeggen dat jij en ik dat ook snel uit zullen vinden.
    Hooguit in-play kan je een beetje uitvogelen hoe eea zich gaat ontwikkelen maar dat uit zich vooral door onlogisch lage odds . Is het dus nooit waard.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mr. Writer +149
    donderdag 14 december 2017 om 10:49
    Maar als je de berichten van Van der Velden mag geloven kun je als Bali United geen kampioen worden omdat de regeringsploeg ook meedoet (hier had een grap over PSV en gemeenteinvloed kunnen komen, maar die ga ik niet maken...is veel te makkelijk)
    Vind ik leuk
    RtdDub +8530
    donderdag 14 december 2017 om 11:24
    Loopt overigens, niet geheel zonder succes, nog een Nederlander rond bij Bali:

    http://www.soccerway.com/players/sylvano-comvalius/83206/

    37 goals in 34 wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Manolo +2305
    donderdag 14 december 2017 om 11:30
    Die is naar Thailand gegaan.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8530
    donderdag 14 december 2017 om 11:32
    Oh ok.... op soccerway staat ie nog bij Bali zoals je ziet.

    Rijtje clubs van die gast blijkt uit dat hij wel van een avontuurtje houdt.
    Vind ik leuk
    Manolo +2305
    donderdag 14 december 2017 om 11:34
    Inderdaad he? Ik las het op wiki. Zo kun je ook de wereld zien. Ieder jaar voor een andere club in een nieuw land tekenen. Geef m eens ongelijk, toch?

    Vind ik leuk
    RtdDub +8530
    donderdag 14 december 2017 om 11:40
    Zeker niet.
    Zoals ik hierboven al zei, liever dit soort avonturen dan op maandavond op kunstgras bij Almere doorklooien tot je 35ste.

    Andre Krul, die keeper, heeft ook zo'n heerlijk lijstje clubs.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11596
    donderdag 14 december 2017 om 13:30
    ‘Maar ik doe het niet voor het geld hoor’
    Vind ik leuk
    Ajax. +749
    donderdag 14 december 2017 om 14:09
    Goed leven daar hoor! Gewoon een leuke uitdaging! Stadions zijn daar wel erg gedateerd, beetje kil. Maar het land is mooi! Bali eindige met 68 punten gelijk met Bhayangkara, Bali had ook een veel beter doelsaldo, maar eindige toch 2de (onderlinge resultaat)

    Ik mis altijd wel van dit soort informatie in de VP artikelen;)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vierde Nederlander vertrekt naar Indonesië: van Jupiler League naar Bali