VP-voetbalkantine: 'Seedorf verdient een serieuze kans bij een Eredivisie-club'

    VP-voetbalkantine: 'Seedorf verdient een serieuze kans bij een Eredivisie-club'

    donderdag 14 december 2017 om 17:00

    De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

    Stelling 1: 'PSV gaat de winterstop in met vijf punten voorsprong'
    Stelling 2: 'Jaarinkomen van 87 miljoen euro voor Messi helemaal niet gek'
    Stelling 3: 'Seedorf verdient een serieuze kans bij een Eredivisie-club'

    Heb je een idee waarmee deze rubriek verbeterd kan worden? Elke suggestie is welkom, van suggesties voor stellingen tot concrete tips voor de verdere invulling. Drop je ideeën daarom gerust in het reactiesysteem!

    Plaats een reactie

    Kesse Vodde +7329
    donderdag 14 december 2017 om 11:04
    'PSV gaat de winterstop in met vijf punten voorsprong'

    Lekker belangrijk. Ben vooral benieuwd wat er in de maanden ná de winterstop gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 11:45
    nee PSV gaat de winterstop in net 1 punt achter Ajax
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35649
    donderdag 14 december 2017 om 11:09
    Vijf punten voorsprong op AZ ja.
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +13666
    donderdag 14 december 2017 om 11:13
    Nou nou nou, jullie moeten nog naar de heksenketel in Alkmaar. Niet zo voorbarig hè.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18135
    donderdag 14 december 2017 om 11:15
    Wij winnen zondag in Alkmaar...
    Vind ik leuk
    ik zeg doen +1633
    donderdag 14 december 2017 om 11:15
    heksenketel?

    haha gekkie. ajax won bij feyenoord met 1-4 als ze het daar kunnen kunnen ze het al zeker tegen de overgehypte talentjes
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18135
    donderdag 14 december 2017 om 11:18
    Ajax won met 3-0 van PSV....na gisteren toen de spelers uit eindje weer punten lieten liggen ( prachtig die 3-3 in de 95e minuut )... geloof ik erin dat Ajax bloed ruikt en door gaat knallen.... die gaan daarom zondag in Alkmaar winnen....
    Vind ik leuk
    ik zeg doen +1633
    donderdag 14 december 2017 om 11:22
    ajax staat er in topwedstrijden dit jaar vaak, dus ik zie het inderdaad ook zonnig in.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3790
    donderdag 14 december 2017 om 11:46
    Wordt een pot van twee voetballende ploegen, net zoals tegen Zwolle het geval was.
    Moeilijk om een favoriet te noemen, teams zijn aan elkaar gewaagd.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35649
    donderdag 14 december 2017 om 14:54
    Precies Pinkel. AZ zal zich niet ingraven zoals PSV probeerde te doen :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 11:42
    Tegen Feyenoord was het toch anders. AZ is in vorm en Feyenoord toen niet. Ook mist AZ net als Feyenoord toen veel spelers, maar gelukkig voor hen zijn die wel in vorm.
    Vind ik leuk
    rik1958 +356
    donderdag 14 december 2017 om 13:33
    az heeft de laatste weken zoveel mazzel met de doelpunten dat bij studiovoetbal jl zondag al over matchfixing werd gesproken... keeper die de bal in eigen doel slaat, keeper die opzichtig over de bal heen duikt, verdediger due in eigen doel schiet en als laatste iemand die nooit een strafschop mist knalt hen nu hoog over... toeval bestaat maar zoveel?,
    Vind ik leuk
    pinkelman +3790
    donderdag 14 december 2017 om 15:47
    matchfixing?.. en wie moet dat betalen, Scheringa?
    Kom op, zeg.
    Vind ik leuk
    129 +552
    donderdag 14 december 2017 om 13:57
    Geweldig! Een Feyenoorder heeft altijd zijn kut smoesjes paraat. Tuurlijk joh. Ajax speelde tegen het 2e, en wat er wel stond was hopeloos uit vorm.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 13:59
    Oh ik gebruik verder geen smoesje ik zeg alleen wat er aan de hand was en wat het verschil is tussen Feyenoord en AZ. Ajax heeft van Feyenoord uiteraard verdiend gewonnen en dat zullen ze van AZ ook doen.
    Vind ik leuk
    slapss +3398
    donderdag 14 december 2017 om 13:23
    Ajax is altijd al kampioen voordat het seizoen is begonnen. Hoezo voorbarig?
    Vind ik leuk
    rik1958 +356
    donderdag 14 december 2017 om 13:30
    normaal gesproken is az kansloos
    Vind ik leuk
    3Bier +5521
    donderdag 14 december 2017 om 14:20
    Heksenketel zal wel meevallen. Enige voordeel van AZ is dat zij al dinsdag klaar waren met hun wedstrijd en Ajax vanavond nog moet. Hierdoor heeft Ajax 1 serieuze training om zich voor te bereiden op AZ (morgen uitlooptraining). Beetje raar en onnodig ingepland door de KNVB maar daar zal wel over nagedacht zijn.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35649
    donderdag 14 december 2017 om 14:54
    T gaat om PSV en AZ.
    Ajax liet ik hier buiten beschouwing.
    Vind ik leuk
    robin1010 +198
    donderdag 14 december 2017 om 11:13
    Op Ajax dus 8?
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4675
    donderdag 14 december 2017 om 11:12
    Stelling 1) Na Ajax en Groningen zal zelfs Cocu de moeite gaan nemen er een betere tactiek bij PSV neer te zetten. Eens.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    donderdag 14 december 2017 om 11:13
    Oneens. Cocu heeft vast ook weer positieve dingen gezien waar ze op door kunnen bouwen :p
    Vind ik leuk
    Shrimp +366
    donderdag 14 december 2017 om 11:28
    Dat lijkt me wel, de eerste helft waren we bijna asociaal goed. Maar dan ook echt heel goed. Elke bal werd binnen een mum van tijd veroverd, leek net Ajax tegen PSV, helaas. Wel met het verschil dat PSV ook nog eens redelijk veel kansen kreeg (3 goals, Ramselaar onterecht afgevlagd 1 op 1 met de keeper en dan vergeet ik er vast nog wel wat) en Ajax 0 in die eerste helft.

    Helaas was het de tweede helft een stuk minder en met dank aan Nijhuis en eigen onkunde toch 3-3. Dit soort puntverlies heb je elk seizoen wel een keer, zo in de laatste minuten. Zie Ajax tegen Twente. We hebben dit seizoen ook al vaak in de laatste minuten gewonnen, you win some you lose some. Denk dat we meer dan 5 punten voor gaan staan in de winterstop
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    donderdag 14 december 2017 om 11:35
    Ja, als AZ Ajax gunstig uitpakt wel. Ik kan me niet voorstellen dat jullie overtuigend kampioen worden. Als het al lukt meer door gebrek aan trainerskwaliteit (Ajax) en spelerskwaliteit(AZ) dan doordat het in Eindhoven goed gaat
    Vind ik leuk
    Shrimp +366
    donderdag 14 december 2017 om 11:43
    Ik heb meer vertrouwen in Excelsior vandaag dan in AZ zondag. Van den Brom heeft volgens mij nog nooit een topper gewonnen, daar speelt hij te dom voor. PSV wint er in ieder geval altijd heel makkelijk en Ajax geloof ik ook, maar dat heb ik niet nagekeken. Van der Gaag is een realistische en tactisch sterke coach en Excelsior heeft best een aardige ploeg. Al zal alles natuurlijk afhangen van hoe Ajax aan de start komt vandaag. Als ze hetzelfde op kunnen brengen als tegen PSV winnen ze gewoon.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    donderdag 14 december 2017 om 12:01
    Ja excelsior kan ook nog lastig worden. Vooral ook omdat Keizer niet snapt dat zijn verdediging zwakker is met minder verdedigers.
    Aan de andere kant zijn de spelers van Ajax 2 of 3 keer zo goed. Het kan ook 5-0 worden als het allemaal meezit

    Hoeveel toppers AZ wint weet ik niet. Ze spelen op zich goed georganiseerd, dat hebben ze voor op Ajax.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 12:42
    Tegen Excelsior heb je geen verdedigers nodig. Wordt ee 5,6-0 vanavond.
    Vind ik leuk
    thierryer +1167
    donderdag 14 december 2017 om 13:45
    Goed verhaal, lekker kort! Loopt aguero in de spits dan bij excelsior dat ze zich zorgen moeten maken om de verdediging? Ik maak me meer zorgen om de vormcrisis van Dolberg.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    donderdag 14 december 2017 om 13:51
    Gladon scoorde ook tegen De Ligt. Als aguero meedeed zette ik mn geld op excelsior. Waarom? Ajax heeft genoeg spelers die doelpunten kunnen maken.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3790
    donderdag 14 december 2017 om 15:53
    Moet je dan in de eredivisie tegenwoordig de toppers winnen om kampioen te worden, als clubs als Groningen, Zwolle, Vitesse, Utrecht, etc. voor vele al een struikelblok zijn!?
    Vind ik leuk
    rik1958 +356
    donderdag 14 december 2017 om 13:34
    het enige positieve bij cocu is dat hij zijn baard er weer af heeft gehaald
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    donderdag 14 december 2017 om 16:16
    Dat is wel echt een verbetering. Hugo Borst op de bank van PSV was een raar gezicht
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78275
    donderdag 14 december 2017 om 11:29
    Stelling 1: Eerst komen die van ons nog even schade aanrichten :p
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    donderdag 14 december 2017 om 11:45
    Ik heb geen glazen bol. er kunnen er 5 zijn maar ook zomaar 8 of 2... we gaan het zien
    Vind ik leuk
    pinkelman +3790
    donderdag 14 december 2017 om 11:52
    Moeilijk te voorspellen, clubs zijn aan elkaar gewaagd.
    Alhoewel over de gespeelde wedstrijden bekeken AZ tot dusver wel de meeste indruk heeft gemaakt.

    Vind ik leuk
    chuckie88 +718
    donderdag 14 december 2017 om 11:54
    Als Ajacied zou ik ervoor tekenen... zeker na vorige week zondag... komende zondag tegen AZ wordt cruciaal... Daarnaast zal erg belangrijk worden wat er komende transferperiode gebeurd... helaas voor ons Nederlandse clubs hebben we dat niet helemaal zelf in de hand
    Vind ik leuk
    ficusje +1603
    donderdag 14 december 2017 om 12:17
    Als ajax van een middenmotor verliest(az dus)verdienen ze ook geen kampioen te worden.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +718
    donderdag 14 december 2017 om 12:34
    Doe je AZ echt tekort mee... ik vind ze dit jaar wel degelijk een prima subtopper... en beter team dan Feyenoord. In mijn ogen gaat het uiteindelijk tussen Ajax en PSV idd, maar plek 3, 4, en 5 komen toch echt wel een 4 a 5 ploegen voor in aanmerking. Feyenoord is dit seizoen echt een stuk minder, AZ en Utrecht en mindere mate Vitesse hebben wel stappen gemaakt. Dus eerder subtoppper dan middenmoter. Bovendien is dat voor AZ DE wedstrijd van het jaar.
    Vind ik leuk
    mchollie +3336
    donderdag 14 december 2017 om 12:41
    Voor de supporter is het de wedstrijd van het jaar, voor AZ is het 1 van de 32.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 12:43
    AZ staat 2e......
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 12:43
    speelt AZ 32 wedstrijden? Terug naar school kluns
    Vind ik leuk
    yuuup +8377
    donderdag 14 december 2017 om 12:35
    Dan verdient niemand het dus.
    En AZ is absoluut geen middenmoter.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3790
    donderdag 14 december 2017 om 15:58
    Klopt helemaal, AZ is gemiddeld de laatste 10 jaar de 4e club van de eredivisie en is de 3e club die het doorgaans goed doet in Europa.
    Is ook nog maar 2 en 3 seizoenen geleden dat ze keurig op de 3e en 4e positie eindigende. Wie AZ een middenmoter noemt volgt schijnbaar het voetbal niet want het is de enigste club die veelal tegen de traditionele aanschurkt en het niet bij een leuk seizoentje laat.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    mchollie +3336
    donderdag 14 december 2017 om 12:38
    AZ dus middenmotor? dan sta je dus ergens op 6-8.....

    AZ staat toch nu echt op 2 hatsikidee
    Vind ik leuk
    ficusje +1603
    donderdag 14 december 2017 om 12:49
    Oke subtopper dan.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 12:42
    AZ staat 2e......
    Vind ik leuk
    Marco B. +238
    donderdag 14 december 2017 om 12:15
    Week geleden was PSV al kampioen. Na 4 dgn kunnen ze niks meer. Ajax zal zondag wederom moeten. Ajax laat het (gelukkig) zien in de top wedstrijden. Hopen dat ze vanavond vol erop gaan en niet nog aan het nagenieten zijn. Eerst vanavond winnen, dan vizier op Alkmaar.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9167
    donderdag 14 december 2017 om 12:16
    1: Beetje natte vingerwerk dit..
    Vind ik leuk
    Gerro +5344
    donderdag 14 december 2017 om 12:23
    Ik denk met 2 punten
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 13:18
    PSV speelt nog twee wedstrijden thuis. Ado en Vitesse. Als ze die niet kunnen winnen, dan wordt het een heel moeilijk seizoen. Overigens Ajax - Feyenoord, direct na de winterstop. Was ook te saai geweest als PSV nu al 13 punten voorsprong had :-)

    On Topic, Ja, houden deze marge vast. (of het wordt nog groter)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11478
    donderdag 14 december 2017 om 13:28
    Met die kloof redden ze het niet.
    Vind ik leuk
    rik1958 +356
    donderdag 14 december 2017 om 13:29
    2 punten want ze verliezen van ado
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 14:28
    Ach joh, 87 miljoen euro per jaar, is toch gewoon normaal. Het is zelfs bijna aan de mindere kant zou je denken.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4675
    donderdag 14 december 2017 om 14:31
    Stelling 2) Oneens, dit heeft niks meer met verdienen te maken. En dit is dan nog de beste met Ronaldo, er zijn nog mindere voetballers die meer krijgen.
    Vind ik leuk
    cj_fey +3320
    donderdag 14 december 2017 om 14:36
    'Jaarinkomen van 87 miljoen euro voor Messi helemaal niet gek'

    Nee inderdaad, het is volslagen krankjorum, en uiteindelijk de opmaat voor financiele drama's. Ondanks dat (waarschijnlijk) een groot deel afkomstig is van sponsoren.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +2884
    donderdag 14 december 2017 om 14:36
    De website is wel aan wat verbeteringen toe zoals b.v., bij de ene topic kan je wel corrigeren zonder dat je hele zinnen moet verwijderen en bij anderen is dat onmogelijk en ik wil kunnen reageren op reacties zonder weer eerst naar de hoofdpagina te moeten gaan. 1 en 2 is koffiedikkijken en daar doe ik niet aan mee.
    Vind ik leuk
    Guust +4858
    donderdag 14 december 2017 om 16:04
    En dan vragen ze een nieuw redactiemedewerker met een niet misteverstane opleiding, dus zal beter worden :-)
    Vind ik leuk
    Mo +11229
    donderdag 14 december 2017 om 14:49
    Tuurlijk wel man. Ondertussen moeten miljoenen gezinnen het doen van 45 cent per dag. Krankzinnig dat 1 iemand dan zóveel verdient terwijl er wereldwijd talloze kinderen dood gaan van de honger
    Vind ik leuk
    Farmer +8866
    donderdag 14 december 2017 om 15:45
    Stelling 1: Dúh....

    Stelling 2: klopt, he is niet gek, het is een veel verder overtreffende trap 'Compleet van deze wereld-krankzinnig' komt al in de buurt. Serieus, 87 M per jaar?

    Het is puur om dít soort absurde woekerbedragen, dat ik een afkeer, en een hekel krijg aan dit soort topvoetballers.

    Stelling 3: VP moet zijn reclame-sh*t op deze site eens aan banden leggen!, De eíndeloze popups, en popovers die de site traag maken, en in sommige gevallen zelfs de hele site laat vastlopen in een browser, en dat alles voor een paar grijpstuivers aan reclamegeld? Als VP niet inziet dat een lager aantal site-bezoekers, dóór deze afschrikwekkende 'methode', gewoon averechts werkt, dan wordt het wellicht toch tijd voor een boycot oid. Begin hier aardig zat van te worden. Dit is de ENIGE website die spamware LANGS mn addblock etc weet te wriemelen..(serieus, wtf VP?)
    Vind ik leuk
    Guust +4858
    donderdag 14 december 2017 om 16:02
    Stelling 2: belachelijk dat hij zo weinig verdiend.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 16:33
    Stelling 1: 'PSV gaat de winterstop in met vijf punten voorsprong'

    Nee met 5.1.


    Stelling 2: 'Jaarinkomen van 87 miljoen euro voor Messi helemaal niet gek'

    Het was nog gekker geweest als hij 88 miljoen of meer had!


    Stelling 3: komt om 17:00 uur online

    Oeh leuk.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18198
    donderdag 14 december 2017 om 17:12
    Nee
    Ja
    Ja
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4675
    donderdag 14 december 2017 om 17:12
    Stelling 3) Als trainer? Die kan in het buitenland een veelvoud vragen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134422
    donderdag 14 december 2017 om 17:19
    Goh amper 3 maanden terug hoorde en las ik overal nog " psv gaat voor de 5e plek " en nu gaan ze als nr 1 de winterstop in met 5 punten voorsprong.....

    De blokker doet goede zaken....
    Vind ik leuk
    meloen87 +702
    donderdag 14 december 2017 om 17:42
    1. Twee thuiswedstrijden voor PSV, tegen ADO en Vitesse. Komt wel goed, die winnen ze allebei. Vitesse is altijd lastig, maar ze hebben het thuisvoordeel. Dus ja, ik denk dat ze met 5 punten voorsprong de winterstop in zullen gaan. Ajax zal straks winnen van Excelsior, de "topper" tegen AZ en thuis van Willem II. En waarschijnlijk werken aan hun doelsaldo.
    2. Ronduit belachelijk, maar niks is vreemd meer in de voetballerij. Ik vind het echt een ongekend hoog salaris voor een sporter, 1.6 miljoen ongeveer per week. Maar in de NBA en NFL verdienen sommige spelers ook zoveel geld.
    3. Wellicht, maar welke club dan? Hij heeft erg weinig ervaring (en success) in zijn nog prille trainersloopbaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VP-voetbalkantine: 'Seedorf verdient een serieuze kans bij een Eredivisie-club'