'Ik heb Overmars gemaild over spelers, maar heb nooit meer reactie gekregen'

    'Ik heb Overmars gemaild over spelers, maar heb nooit meer reactie gekregen'

    donderdag 14 december 2017 om 12:35

    Als het aan Tijjani Babangida ligt, speelt er binnen afzienbare tijd weer een Nigeriaan bij Ajax. De oud-Ajacied zou graag in contact komen met directeur Marc Overmars.

    Dat laat Babangida weten aan ELF Voetbal Magazine. Babangida scout jong talent in Nigeria en hoopt hen naar Europa te brengen. "Ik heb de nieuwe Kanu of Baba nog niet gevonden, maar er loopt wel heel veel talent rond. Ik heb alleen nog niemand gezien die zo snel is als ik was, haha", vertelt hij aan ELF.

    "Het zou leuk zijn om jonge Nigeriaanse spelers naar Ajax te brengen. Ik heb Marc Overmars weleens gemaild over interessante spelers. Maar ik heb nooit meer een reactie gekregen."

    De band tussen Ajax en Babangida, die tussen 1996 en 2000 onder contract stond in Amsterdam, lijkt niet meer heel warm meer. Zijn laatste bezoek aan de Arena was 'een paar jaar geleden'. "Ik begreep wel dat er elk jaar een soort reünie is bij een wedstrijd en Ajax allerlei oud-spelers uitnodigt. Misschien zijn ze bij Ajax mijn adres wel kwijt."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    darmianto +7958
    donderdag 14 december 2017 om 12:37
    Kille club reacties in 3....2...1...
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9166
    donderdag 14 december 2017 om 12:47
    Het valt me sowieso op dat men hier soms meer bezig is met elkaar af te zeiken dan het daadwerkelijk over voetbal te hebben..
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16893
    donderdag 14 december 2017 om 12:54
    True
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    donderdag 14 december 2017 om 13:14
    Jij krijgt een terechte like... als de boodschapper Aad de M. is dan balken er 20 ezels dat Aad zijn kop moet houden. Is het Sjakie, precies hetzelfde maar dan anderen. Is het Henk S. dan balkt men over Henk... doet er niet toe hoe sterk de mening ook is.
    Dit is een discussie-site meisjes.... geef elkaar opties.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4613
    donderdag 14 december 2017 om 14:39
    Je weet er ook wel weer 3 op te noemen hoor ;)
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    vrijdag 15 december 2017 om 15:09
    Ja oké, maar het gaat niet om het poppetje wat de boodschap brengt, het gaat om de boodschap.
    Stel nou dat Aad tegen jou zegt... vriend je band is wat zacht.
    Zeg jij dan pleur op schele, bemoei je met weet ik wat, je bent ontslagen bij Sparta!...
    Of luister je en zeg je, ik ga het evalueren en u hoort van mij. :-)
    We mogen hier discussieren... punt is... laat ons dat gaan doen.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4613
    vrijdag 15 december 2017 om 15:14
    Punt gemaakt, ben het daar volledig mee eens.

    Behalve dan die zachte band, dat ben ik zwaar oneens met Aadje ;)
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    vrijdag 15 december 2017 om 15:17
    Jah, waar bemoeit ie zich mee... :-))

    Jou band lijkt me trouwens prima bandje... sou ik seggen.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4613
    vrijdag 15 december 2017 om 15:20
    Tis dat ik hier geen foto kan plaatsen :)
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    zaterdag 16 december 2017 om 16:32
    Ja das wel een enorm gemis.
    Is een beschrijving te doen?
    Of is dat te emotioneel nog. :)
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4613
    zondag 17 december 2017 om 23:05
    De tranen staan in mn ogen man :)
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    maandag 18 december 2017 om 15:20
    Ik voel met je mee en dan ook nog die kerstliedjes... dan wordt het te veel hè?
    Je had vast een heel sterke band met dat wiel.
    En dan komt dat aan.
    Komt allemaal door Aad :-)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9272
    donderdag 14 december 2017 om 13:55
    Bam!!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 12:56
    Kille club om zo met oud spelers om te gaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 13:20
    En dr ook trots op!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18665
    donderdag 14 december 2017 om 14:04
    Je kan dan wel proberen om die kille club reacties voor te zijn, maar kennelijk is kille club ook het eerste dat hierbij in jouw gedachten naar voren kwam. Maar als Ajax-fan zal je dat never nooit toegeven, geen enkele fan zou dat over z'n eigen club zeggen. Maar tis wel zo :-P
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    donderdag 14 december 2017 om 14:24
    De Randstad is kil en hard.
    Dus dat valt mensen die daar wonen niet eens meer op.
    Vind ik leuk
    Mo +11229
    donderdag 14 december 2017 om 14:43
    Jij hebt geen enkel idee van wat er allemaal gaande is bij Ajax. Jij wilt teggen dat PSV een warmere club is dan Ajax? Dat kan niemand zeggen. Tuurlijk zal jij beweren van wel.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9166
    donderdag 14 december 2017 om 12:41
    Er speelt wel een goede rechtsback met Nigeriaanse achtergrond bij Zwolle, Kingsley Ehizibue, die kan wel een stapje hogerop imo.. PSV zoekt toch nog een nieuwe RB ?
    Vind ik leuk
    Spiegel +7542
    donderdag 14 december 2017 om 12:48
    Dat is toch een Nigeriaans international sinds kort?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9166
    donderdag 14 december 2017 om 12:50
    Hij was wel opgeroepen dacht ik, maar heeft niet gespeeld zover ik weet.. Dus kan ook nog voor Nederland spelen, heeft hij al wel gedaan U21.. (bron: Transfermarkt.com)
    Vind ik leuk
    frankn27 +4813
    donderdag 14 december 2017 om 12:54
    bedoel jij niet die back van ADO? Ehebuei ofzoiets
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9166
    donderdag 14 december 2017 om 13:01
    Ja zou ook kunnen, beide Nigeriaanse RB's idd.. Maar van die van Zwolle ben ik wel gecharmeerd, grote snelle speler die ook nog eens aardig kan voetballen..
    Vind ik leuk
    Romario9 +9356
    donderdag 14 december 2017 om 13:16
    PSV heeft een nieuwe RB nodig als Arias vertrekt. Kan geen kwaad om nu al rond te kijken, want Arias zal komende zomer wel vertrekken.

    Anderzijds, Brands en Cocu geven niks om onze verdediging.
    Vind ik leuk
    Gerro +5344
    vrijdag 15 december 2017 om 00:22
    Misschien kunnen ze baba even mailen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    donderdag 14 december 2017 om 12:42
    Ik zou hier als Ajax gewoon gebruik van maken. Je hebt overal ter wereld oud-spelers lopen, doe er wat mee.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9166
    donderdag 14 december 2017 om 12:52
    Mee eens, neem zulke ex-spelers in 'dienst' om te scouten in hun land/regio.. Zoals ook een Litmanen of Chivu bijvoorbeeld, in verschillende regios zoveel mogelijk informatie verkrijgen..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    donderdag 14 december 2017 om 13:11
    Ja, je hebt gewoon een wereldwijd netwerk. Dan kun je altijd nog je echte scouts sturen om te kijken of het echt iets is.
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    donderdag 14 december 2017 om 14:25
    Gijp zei dat Nigeria diep gezakt is in niveau.
    Maar een reden te meer voor de ED om daar even te neuzen/zoeken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    donderdag 14 december 2017 om 14:27
    Oh ja, de man die het liefst de hele dag op de bank ligt vindt het niveau in Nigeria diep gezakt. Ik zou inderdaad direct even gaan kijken.
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    vrijdag 15 december 2017 om 14:57
    Kijken mag, maar wat je van verre haalt moet wel beter dan ons kleistampers zijn, want dan kan je die beter hebben, die raken niet van slag als Mama weer weg gaat en geen pasta meer kookt.

    Die jongens zullen wel goedkoop zijn, maar NL clubs hebben ook verantwoording naar Oranje toe, ik blijf seggen, voedt de bondscoach ook... geef hem opties om te kiezen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    vrijdag 15 december 2017 om 16:17
    Tuurlijk, je hoeft van mij geen leger Nigerianen te halen om Baba blij te maken.
    Ik denk trouwens dat de meeste Nigeriaanse tieners volwassener en zelfstandiger zijn dan de Nederlandse.

    Klopt, maar van een paar Nigerianen gaat het niveau omhoog is goed voor de bondscoach
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    zaterdag 16 december 2017 om 16:40
    Nou er zit bij elke club op de belangrijkste posities al een overgrense medewerker.
    De Nigeriaanse trainer van Fortuna haalt ze iig niet.
    Maar doe een greep zou ik zeggen, leef je uit.
    Veldmate zit al in Zuid-Amerika.
    Als die niet snel terugkomt dan rapporteert Wilders hem op discriminatie van de Vaderlandse voetbal-talenten. Die werkelijk in overvloed rondlopen. :P
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    RtdDub +8301
    donderdag 14 december 2017 om 12:43
    Afrika is niet meer hip, Babangida.
    Zuid-Amerika is in tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    frankn27 +4813
    donderdag 14 december 2017 om 12:53
    baba bang
    Vind ik leuk
    Zippy +3723
    donderdag 14 december 2017 om 12:54
    "" "" Ik heb Marc Overmars weleens gemaild over interessante spelers. Maar ik heb nooit meer een reactie gekregen."" ""

    Als Marc typt gelijk hij praat, dan kan het lang duren om een reactie te krijgen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7174
    donderdag 14 december 2017 om 13:14
    Had in die mail meteen je gegevens achtergelaten, Baba. Had Marc die meteen door kunnen geven aan de mensen achter de reunies.

    Maar goed... spelerslijst aangeleverd... maar daarop geen nieuwe Baba, geen nieuwe Kanu... #nietinteressant?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 13:16
    Dit soort berichten in de media ventileren, zorgt niet voor een betere communicatie. Gewoon ff bellen of samen een bak koffie drinken werkt stukken beter.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11476
    donderdag 14 december 2017 om 13:33
    De internetverbinding werkt niet al te best, dat is de reden.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3034
    donderdag 14 december 2017 om 13:35
    Goede Nigerianen vind je gewoon bij AS Trencin! Hoef je niet naar Nigeria te vliegen...
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 14:16
    Een mailtje of telefoontje uit Nigeria betekent doorgaans scam dus misschien kwam ie niet door de virusscanner...
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 15:22
    Babangida is al jaren niet meer bij Ajax geweest maar denkt van zichzelf scout te zijn van Ajax omdat hij het mailadres van Overmars heeft, tsja dat mailadres heb ik ook en verrek die van, van der Sar ook super boeiend hoor deze kun je gewoon online vinden.
    Vind ik leuk
    Gerro +5344
    vrijdag 15 december 2017 om 00:19
    Waarschijnlijk zijn zijn mails dan ook in de spam box beland.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1530
    donderdag 14 december 2017 om 17:25
    Misschien kun je ze dan naar Sunday sturen bij Fortuna...
    Vind ik leuk
    Gerro +5344
    vrijdag 15 december 2017 om 00:18
    Het verloop van spelers is zo groot geworden dat ze wat selectief zijn geworden met uitnodigingen voor deze reünie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws