Update: 'Geblesseerde Van Leer moet twee maanden rust houden bij Ajax'

    Update: 'Geblesseerde Van Leer moet twee maanden rust houden bij Ajax'

    vrijdag 15 december 2017 om 13:32

    Benjamin van Leer is maandag tijdens de training van Ajax geblesseerd geraakt aan zijn linkerknie. De Amsterdammers lijken de 25-jarige doelman wel even te moeten missen. Hij staat dit kalenderjaar in elk geval niet meer op het veld.

    Van Leer is onderzocht in het ziekenhuis en blijkt letsel aan zijn achterste kruisband, een ingescheurde pees, te hebben opgelopen, schrijft Ajax donderdag op de officiële website. De sluitpost, die afgelopen zomer overkwam van Roda JC, hoeft desondanks niet onder het mes. In januari volgt nieuw onderzoek. Dan wordt duidelijk waneer hij weer inzetbaar is.

    Van Leer is normaal gesproken de tweede doelman van Ajax, achter André Onana. In het Eredivisie-duel met Excelsior van donderdagavond wordt hij vervangen door Kostas Lamprou in de wedstrijdselectie. Van Leer stond van begin oktober tot medio november ook al aan de kant met een enkelblessure.

    Update 13.32: Benjamin van Leer ontbreekt de komende periode in de wedstrijdselectie van Ajax. De medische staf van de Amsterdamse club gaat ervan uit dat het scheurtje in de achterste kruisband bij de 25-jarige doelman geneest met twee maanden rust. Dat meldt De Telegraaf.

    Plaats een reactie

    Ginovanni +17031
    donderdag 14 december 2017 om 18:54
    Gelukkig hebben we Lamprou nog achter de hand.;-).
    Vind ik leuk
    kerel +1476
    donderdag 14 december 2017 om 19:00
    Hipen dat onana fit blijft dus
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17031
    donderdag 14 december 2017 om 19:06
    Niet hipen, maar wel hopen, kerel.;-).
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3057
    donderdag 14 december 2017 om 19:03
    DOELamprou? hoe groot zijn dje doelen wel? komt hij toch nooit bij.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    donderdag 14 december 2017 om 19:10
    Hoeveel eredivisiespelers schieten de bal nou precies in de hoek? 0 toch?
    Vind ik leuk
    reyes +1236
    donderdag 14 december 2017 om 19:34
    Luuk kopt recht door het midden en dat is een voormalig topscorer
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    donderdag 14 december 2017 om 19:48
    Ja, daarom lijkt Lamprou me ook geen probleem :p
    Hebben de keepers zijn truc nu door waardoor hij niet meer scoort? :p
    Vind ik leuk
    chuckie88 +718
    vrijdag 15 december 2017 om 14:11
    Lamprou was al gehaald als stand in.. blijkt dus nu helemaal wel nuttig besluit te zijn geweest.
    Vind ik leuk
    Foebele +46047
    donderdag 14 december 2017 om 19:02
    Die heeft vooral pech dit jaar bij Ajax. Helaas zal dan nu Lamprou op de bank zitten, iets wat ik nog steeds ongelofelijk vind, dat ze die jongen terug gehaald hebben.
    Vind ik leuk
    Ajax. +749
    donderdag 14 december 2017 om 19:09
    Hoezo helaas?
    Hebben andere clubs als hun 2de doelman een blessure krijgt, ook een doelman achter de hand die in de Eredivisie hoog in het lijstje eindigde (in zijn geval voor W2) in het houden van de nul. Hij hield toen 10x de nul.

    Zeer tevreden dat we zo'n doelman achter de hand hebben..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    donderdag 14 december 2017 om 19:10
    Fijn dat ik niet de enige ben die blij is met een gratis griekse keeper
    Vind ik leuk
    Foebele +46047
    donderdag 14 december 2017 om 19:12
    Het is gewoon een klein, matig keepertje die niet het niveau heeft van Ajax. Dat we zo iemand terug halen als 3e doelman zegt pijnlijk veel over de jeugd opleiding.

    Ajax zou als derde keeper gewoon altijd een jeugdkeeper moeten hebben, maar die zijn zo slecht dat ze maar voor deze oplossing hebben gekozen.

    Welke goede keepers hebben we uberhaupt opgeleid als club? Het gros is toch gewoon niveau onderkant eredivisie?
    Vind ik leuk
    Ajax. +749
    donderdag 14 december 2017 om 19:24
    Er waren blessures bij onze jeugd keepers daarom haalde Ajax hem voor 1 jaar!!

    Na dit jaar gaat hij weg, lux om hem als 3de keeper te hebben.
    Hij is een goede lijn keeper, 1,76 is idd niet groot voor een keeper maar nu ook weer geen kabouter he ..

    Ik snap de ophef niet, we hebben het over een 3de keeper voor 1 jaar..

    Geen een club heeft als 3de keeper, een keeper met zoveel Eredivisie ervaring (meer dan 100 wedstrijden) dus nogmaals ik snap de ophef niet...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    donderdag 14 december 2017 om 19:11
    Halen ze ervaring ben je nog niet tevreden ;)
    Vind ik leuk
    Foebele +46047
    donderdag 14 december 2017 om 19:14
    Ja ho even zeg, dit is een tuinkabouter die zeer matig is, hoe pijnlijk veel zegt dat wel niet over het niveau van de keepers in de opleiding?

    Ajax kan gewoon geen keepers opleiden, de laatste twee zijn Vermeer en Stekelenburg, redelijke keepers, maar ook geen top keepers, verder stikt het van de middelmaat, van der Hart, Alblas, Bizot, Padt, enz, enz, allemaal matig.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    donderdag 14 december 2017 om 19:39
    Hahaha I know dit telt niet als de ervaring die je wilt :p

    Zo matig is ie trouwens niet. Als ie wat langer was was het een goede keeper geweest. Nu is ie wat kleiner en minder goed. Maar het is ook de derde keeper. Dan liever Lamprou dan Alblas. Die is net zo klein en minder goed :p

    Vind ik leuk
    JCJWZ +12262
    donderdag 14 december 2017 om 19:52
    Ach 3e keeper who gives a f#ck
    Vind ik leuk
    Foebele +46047
    donderdag 14 december 2017 om 20:03
    Ajacieden die altijd hoog opgeven over de opleiding zouden het toch wel een kwalijke zaak moeten vinden dat we zo ongelofelijk veel matigs opleiden en dus maar zo iemand terug moeten halen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    donderdag 14 december 2017 om 20:13
    Keepers opleiden hebben ze altijd moeilijk gevonden. Weet jij een club die veel goede keepers voortbrengt? (In Nederland, daarbuiten mag ook)

    Vind ik leuk
    Foebele +46047
    donderdag 14 december 2017 om 20:14
    Ik zou niet weten welke club er wel echt goed in is, wij hebben maar 1 echte topkeeper opgeleid en die is nu onze directeur.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    donderdag 14 december 2017 om 20:21
    Ja, maar behalve die ene nog wel redelijk wat oranjekeepers toch?
    Ik vroeg het omdat je dan daar af kunt kijken :p misschien is keepers opleiden heel moeilijk..?
    Vind ik leuk
    Rodapaus +4939
    vrijdag 15 december 2017 om 09:09
    Roda!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    vrijdag 15 december 2017 om 11:13
    Wie dan? :p
    Vind ik leuk
    Rodapaus +4939
    vrijdag 15 december 2017 om 13:35
    Was meer een grapje, bij Roda hebben ze in ieder geval genoeg te doen. Al vind ik Van Leer wel een goede keeper maar een echte buitenlandse topper zal het niet worden denk ik.

    In de jaren 90 is Ruud Hesp wel van Roda naar Barcelona gegaan, maar die tijden liggen helaas ver achter ons :(

    Vind ik leuk
    #Keizerout +18387
    vrijdag 15 december 2017 om 13:43
    Ja ik kon al niemand bedenken :p
    Hesp had ik wel maar was dat roda jeugd? Ik dacht fortuna. Of was dat alleen aan het einde?
    Vind ik leuk
    Mari +5008
    donderdag 14 december 2017 om 19:26
    Sterkte en een voorspoedig herstel.

    Vind ik leuk
    Mari +5008
    donderdag 14 december 2017 om 19:28
    Wie mag zich verheugen op een mooie kerst. Wie o wie mag 2de keeper.worden?
    Waar is Robin Ruiter?
    Of misschien Zoet
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 19:52
    Idd ene tegenvaller, maar Ajax komt altijd sterker terug. Sterker nog, Ajax heeft het zelfs in zich om de dooie dood op te staan.
    Vind ik leuk
    Marco B. +238
    donderdag 14 december 2017 om 20:14
    Kalenderjaar? Nog een week dus
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 21:59
    Wat een pech voor deze top gozer.
    Benjamin, ik wens je veel sterkte met je herstel.

    Vriendelijke groet uit Kerkrade
    Adië wa
    Vind ik leuk
    Rodapaus +4939
    vrijdag 15 december 2017 om 09:10
    Jammer voor benji, nog niet veel aan spelen toegekomen. Nu al de 2e blessure volgens mij?
    Vind ik leuk
    orion73 +1083
    vrijdag 15 december 2017 om 11:31
    Ochjee wat een drama.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +718
    vrijdag 15 december 2017 om 14:12
    Ben wel blij dat het uiteindelijk maar 2 maanden zijn... febr 2018 weer op het veld
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1382