Ajax-transfer Ziyech ging bijna niet door: 'Hij wilde graag naar ons komen'

Ajax-transfer Ziyech ging bijna niet door: 'Hij wilde graag naar ons komen'

vrijdag 15 december 2017 om 21:37

Dick Advocaat wilde Hakim Ziyech in de zomer van 2016 naar Fenerbahçe halen. Dat zegt de oud-bondscoach van Oranje vrijdagavond bij Voetbal Inside. De transfer ging echter niet door omdat Ajax werd uitgeschakeld door FK Rostov, waarna de club vol voor de Marokkaan ging.

"Ik had 'm bijna bij Fenerbahçe binnen", zegt Advocaat. "Door zijn zaakwaarnemer ging dat niet door. Toen ging hij naar Ajax. We waren twee dagen met zijn zaakwaarnemer bezig. Ik was toen pas net bij Fenerbahçe. Die man was in Zwitserland. Wij moesten in de Europa League tegen Grasshoppers. We gingen praten over Ziyech, die graag naar ons wilde komen. Ajax verloor toen in de voorronde van de Champions League, waarna ze voor hem gingen."

Advocaat zegt dat een club als Fenerbahçe meer salaris kan betalen dan Ajax, maar dat ook de zaakwaarnemer een grote invloed heeft. "Het is tegenwoordig niet alleen meer de speler, maar ook de agent. Bij Ajax kon die meer krijgen dan bij ons. Dat geeft niet, dat moeten ze zelf weten, maar wij hadden hem graag gehad."

Plaats een reactie

vrijdag 15 december 2017 om 21:41
Wel vreemd dat Ajax minder salaris kan betalen, maar meer kan betalen aan de zaakwaarnemer.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 21:43
ajax weet hoe het spelletje gespeeld moet worden.

alsnog vreemd waarom raoila ons steeds loopt te naaien.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 21:45
Ja, maar hoe werkt die rekensom dan?
En Raiola naait iedereen wiens belangen zijn belangen in de weg zitten. En soms zijn wij dat :p
Vind ik leuk
rpaulp50 +3975
vrijdag 15 december 2017 om 22:19
Raiola naait Ajax niet maar doet gewoon keihard zaken in het belang van zijn eigen portemonnee en dat van zijn klant, de voetballer.
Laat Overmars maar schuiven......
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 23:35
Zaakwaarnemers zetten een percentage in een overkomst bij Pogba kreeg die pizzapooier meer dan de helft omdat hij Pogba gratis naar Juve bracht die hoefde geen transfersom te betalen aan United. United laat hem gratis vertrekken om hem vervolgens later terug te kopen voor 105 miljoen...over verkwisting gesproken.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 23:45
Ja, maar wat ik bedoel is dat als je heel veel salaris kunt betalen je vrij gemakkelijk een deel daarvan aan een zaakwaarnemer kunt geven :p
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 21:42
Achteraf was deze deal goed voor ons.
Vind ik leuk
Olfie +2930
zaterdag 16 december 2017 om 00:06
En ook voor ons. Winwin dus :)
Vind ik leuk
ajax1973 +1552
vrijdag 15 december 2017 om 21:50
jammer het hem niet gelukt is
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 21:56
Beter voor iedereen zegt Advocaat deze interne zaken niet. Heeft niemand iets aan. Als Advocaat al over geld gaat praten... Top coach, niet slap ouwehoeren nu. Als, waarschijnlijk,misschien tellen niet mee
Vind ik leuk
Adje80 +3663
vrijdag 15 december 2017 om 22:44
Wat lul je nou? Hij zegt gewoon dat hij ziyech wou halen en dat die ook wel oren had naar een transfer naar fenerbache...en dan mag hij dat van een flapdrol als jou niet zeggen? Wat een grap ben jij...respect voor deze man ook hoe hij op alles netjes antwoord gaf bij vi
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 07:33
Flapdrol is een beetje jammer, maar goed. Advocaat moet niet over geldzaken praten. Zijn interne zaken bij clubs en/of spelers. Niemand praat over zijn financiële zaken bij de clubs waar hij heeft gewerkt. Meerdere malen was hij opeens weg. Echt niet voor het sportieve plaatje. Hij weet donders goed hoe het werkt. Tuurlijk geeft hij netjes antwoord op alle vragen. Waarom niet, totaal niks meer te verliezen
Vind ik leuk
Foebele +38922
vrijdag 15 december 2017 om 22:00
Wat wil je nu zeggen Dicky? Dat Ajax teveel betaald heeft voor deze uitstekende speler?
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:11
Dicky zegt dat Ziyech iets te kiezen had en voor Ajax koos.
Volgens Dicky omdat de zaakwaarnemer meer kreeg van Ajax.
Dicky denkt dat voor iedereen alles draait om geld.
Dicky is al oud, maar moet nog steeds veel leren.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:18
Dick moet helemaal z'n klep houden. Hij heeft zich met Rob Jansen helemaal volgevreten.

Deze mannen happen van alle aankopen mee. Delen onder de tafel met zaakwaarnemers en technisch directeuren.

Ik geloof overigens wel wat Advocaat hier roept.
Vind ik leuk
debacle +352
vrijdag 15 december 2017 om 22:25
Hij heeft nog steeds niet door dat geld niet alles is. Hij zal het ook nooit leren
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:29
Advocaat zegt dat een club als Fenerbahçe meer salaris kan betalen dan Ajax,

Bij Ajax kon die meer krijgen dan bij ons.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:42
is niet vreemd, fener heeft een hogere omzet dan Ajax. ajax heeft een salarisplafond ingesteld maar heeft wel veel geld op de bank . transfers kunnen makkelijk betaald worden.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:57
Ach ouwe Dickie, tis me wat.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 23:07
2e keus zijn.... je moet er mee om kunnen gaan
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 23:29
Hoe gaat het met je? Nog maar vijf puntjes Ajax wordt kampioen! Het laffe voetbal van de lampen wordt keihard afgestraft!
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 23:46
gaat prima bartje , ook bij 5 punten voorsprong heb je recht op de schaal toch?
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 23:50
We zullen het zien. Jullie zijn volledig overklast door ons en ook tegen Groningen was het niks! Dat is een mentale dreun!
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 23:53
ze maken ons de pis nie lauw
Vind ik leuk
Kubo86 +22
vrijdag 15 december 2017 om 23:49
j
Vind ik leuk
Vak-DD +8476
zaterdag 16 december 2017 om 05:41
Is het ziyech week of zo !? Word moe van al die berichten over dat akelige ventje.
Vind ik leuk
yep +0
zaterdag 16 december 2017 om 06:16
zegt wel wat over ziyech. dat hij eerder voor het voetbal gaat dan voor geld. dan is het makkelijk scoren om te zeggen zijn zaakwaarnemer zat in de weg. misschien dacht zijn zaakwaarnemer dit keer wel aan zijn speler...
Vind ik leuk
myrthewit +1050
zaterdag 16 december 2017 om 08:37
Hij moet het verklaren dat Ziyech niet kwam. Ik denk gewoon dat Ziyech zelf voor Ajax gekozen heeft en niet zijn zaakwaarnemer. Natuurlijk komt dit in dit verhaal zo over, maar een goeie zaakwaarnemer zegt toch: o ja, er is ook belangstelling van Ajax, heb je daar interesse in? Ziyech bepaalt dan zelf wat hij doet.
Er zijn ook zaakwaarnemers die volgens mij niet zo eerlijk zijn tegen hun cliënten. Die kunnen "omgekocht" worden om hun speler ergens te brengen, waarbij ze kunnen verzwijgen dat er andere clubs ook in geinteresseerd zijn. Daarom zou ik als ik speler was heel erg voorzichtig zijn met mijn zaakwaarnemer....
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 10:08
Dus eigenlijk zegt Advocaat,dat ajax zo n zaakwaarnemer extra betaald ( waarschijnlijk zwart ) , om vervolgens zijn cliënt (ziyech) te misleiden en hem voor Ajax laat kiezen, terwijl ziyech bij Fenerbahçe veel meer kon verdienen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 10:26
Achteraf gelul, is het vermelden niet waard. Het lijkt wel alsof de voetbal media er een bewaar pot, zo één van glas met een stop, die ik vroeger veelvuldig oplichtte bij grootmoeder thuis, er op na houdt, bij mij zat er overigens drop in, bij eerstgenoemden slap gelul en gedateerde nieuws. Ach nieuws kun je het niet noemen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 10:31]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-transfer Ziyech ging bijna niet door: 'Hij wilde graag naar ons komen'