AZ heeft Frenkie de Jong-oplossing: 'Kan tegenstanders radeloos maken met gehol'

    AZ heeft Frenkie de Jong-oplossing: 'Kan tegenstanders radeloos maken met gehol'

    zaterdag 16 december 2017 om 08:19

    In de Frenkie de Jong-hype zijn er ook tegengeluiden de horen: criticasters die stellen dat de middenvelder op zijn leeftijd al veel belangrijker had moeten zijn bij Ajax. Henk Spaan vindt dat onzin.

    'Hij was al twintig, meende men, dus had hij niet allang veel beter moeten zijn dan hij was?', schrijft Spaan in zijn column in Het Parool. 'De namen van Van der Vaart en Sneijder vielen. Het begrip laatbloeier kenden de bewuste opiniemakers niet: drie lettergrepen, een hele hijs. Van der Vaart en Sneijder speelden op hun achttiende al tien jaar bij Ajax, Frenkie op zijn twintigste pas twee.'

    Tegen Excelsior zou De Jong ook niet hebben uitgeblonken. Spaan bestrijdt dat. 'Ik wijs op de 79ste minuut toen De Jong de pass van de wedstrijd, wat zeg ik, de pass van de maand afstak, een voetzoeker rechtdoor op David Neres. Kevin de Bruyne, ook een laatbloeier, zou er zijn handen voor op elkaar hebben gebracht. Negen minuten later gaf Frenkie een bal op Kluivert die 'pass van de wedstrijd' had kunnen worden als de prijs niet al was vergeven.'

    Spaan kijkt uit naar hoe AZ de Ajacied gaat bestrijden. 'Ik gok op Til: loopvermogen en doelgerichtheid. Hij kan tegenstanders radeloos maken met dat gehol. Daarbij komt dat Van de Beek tegen Excelsior niet briljant was. Ik weet niet of Wesley Sneijder hem deze keer 'onzichtbaarheid' had geadviseerd, maar we zagen Donny meer niet dan wel.'

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    frankn27 +5547
    zaterdag 16 december 2017 om 08:36
    til komt meer vanaf links... v overeem centraal
    Vind ik leuk
    Old Star +7340
    zaterdag 16 december 2017 om 09:06
    Joris stond vorige week links buiten.
    Vind ik leuk
    nefertiti +512
    zaterdag 16 december 2017 om 09:08
    dat staat hij iedere keer sinds hij terug is van de blessure.
    hij vult het alleen niet goed in.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2745
    zaterdag 16 december 2017 om 08:41
    Ik vroeg me al af, waren blijven de Frenkie de Jong artikelen vandaag. Gelukkig hebben we er weer 1.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12696
    zaterdag 16 december 2017 om 08:43
    Als ik Vd Brom was zou ik gewoon hun eigen spel spelen.. Gaan ze zich op ons aanpassen dan gaat het mis.. Mag van mij natuurlijk..
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    zaterdag 16 december 2017 om 09:04
    Henk Spaan....

    Moet weer even aandacht hebben
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    zaterdag 16 december 2017 om 09:16
    Kevin de Bruyne is helemaal geen laatbloeier wat lult die vent nou. Zat op zn 20e bij Chelsea. Werd alleen niet opgesteld maar dat kun je hem niet verwijten.. Was bij Werder en Wolfsburg al fantastisch
    Vind ik leuk
    robson81 +2116
    zaterdag 16 december 2017 om 09:32
    Bij werder was hij al 22 daarvoor enkel bij genk gespeeld ook al was hij op zijn 20e eigendom van chelsea.
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13086
    zaterdag 16 december 2017 om 09:58
    De Bruyne is zeker wel een laat bloeier. Bij Genk gespeeld en vervolgens bij Chelsea gefaald en naar Duitse middenmoter en een subtopper/topper (in die tijd). En bij Wolfsburg klapte hij pas echt open. Toen was hij 24.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 10:01]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31472
    zaterdag 16 december 2017 om 09:20
    Bij henk spaan houd je gewoon op met lezen.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1359
    zaterdag 16 december 2017 om 09:51
    Al dat gehype altijd. Het is een goede speler, en dan kan je ook wedstrijden hebben die net iets minder zijn of gewoon slecht zijn. Het blijft een goede speler. Laat die jongen lekker ballen en leg niet elke actief onder een vergrootglas. Prima aankoop geweest
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 09:53]
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14447
    zaterdag 16 december 2017 om 10:26
    Er zijn veel laatbloeiers die nog een mooie carrière kunnen opbouwen. Soms moet je een stap terugzetten om er nadien twee voorwaarts te zetten.
    Vind ik leuk
    mchollie +3454
    zaterdag 16 december 2017 om 13:24
    Die Henk, hij heeft wel er wel kijk op. De Jong kan niet op alle plaatsen tegelijk zijn die wordt dus aan alle kanten voorbij gelopen. Het geprezen aanvallende middenveld van Ajax gaat een verdedigend middenveld worden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    AZ heeft Frenkie de Jong-oplossing: 'Kan tegenstanders radeloos maken met gehol'