AZ ruikt bloed in aanloop naar Ajax-thuis: 'Zij hebben alleen De Ligt nog staan'

    AZ ruikt bloed in aanloop naar Ajax-thuis: 'Zij hebben alleen De Ligt nog staan'

    zaterdag 16 december 2017 om 10:30

    John van den Brom kijkt reikhalzend uit naar de Noord-Hollandse derby tussen AZ en Ajax van zondagmiddag. De Alkmaarders beginnen als nummer drie van de Eredivisie aan het duel met de nummer twee en zijn vol zelfvertrouwen.

    Van den Brom liet vrijdag al weten dat hij AZ als team sterker vindt dan Ajax. De huidige blessuregolf in Amsterdam werkt volgens Van den Brom niet in het voordeel van Ajax. "Ik wil niet voor Marcel Keizer praten, maar feit is wel dat je als trainer met een ingespeeld geheel aan de aftrap wilt verschijnen. Hoe meer vastigheid je daarin hebt, hoe beter. Dat zie je aan ons", laat hij weten aan De Telegraaf. De trainer ruikt bloed. "Ze hebben alleen nog Matthijs de Ligt staan van de laatste lijn die ze voor ogen hebben. En wij weten waar onze kracht ligt. Kortom, dat wordt interessant."

    AZ heeft geen blessures overgehouden aan het midweekse duel met PEC Zwolle en is alweer tien officiële wedstrijden ongeslagen. De Alkmaarders kunnen dus met vertrouwen toewerken naar de Eredivisie-kraker. "Het stadion is uitverkocht. We kennen de rivaliteit tussen AZ en Ajax. Een aantal spelers heeft zelfs nog nooit tegen Ajax 1 gespeeld", somt Van den Brom de bepalende factoren op. "Bovendien hebben we twee dagen meer vrij gehad dan Ajax. En ze moesten redelijk diep gaan. Dat moet uiteindelijk ergens zichtbaar gaan worden in de wedstrijd."

    Poll

    Wat wordt AZ-Ajax?

    (3359 stemmen)

    Plaats een reactie

    alffie +1534
    zaterdag 16 december 2017 om 10:34
    We zullen he zondag zien, come on Ajax
    Vind ik leuk
    Jozef +32764
    zaterdag 16 december 2017 om 10:34
    Ik zou mezelf ook moed inpraten, John...
    Vind ik leuk
    stratumseind +135424
    zaterdag 16 december 2017 om 10:41
    indrinken werkt beter.......
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +35004
    zaterdag 16 december 2017 om 10:48
    Ja, maar niet voor een coach of speler voor de wedstrijd :)
    Vind ik leuk
    mchollie +3353
    zaterdag 16 december 2017 om 13:02
    IK zit al om half 1 in de Ierse pub om de keel te smeren. Ik hoop dat ik het stadion nog kan vinden daarna......
    Vind ik leuk
    Jur74 +6519
    zaterdag 16 december 2017 om 13:33
    Ga je alweer naar gunnery's :)
    Vind ik leuk
    mchollie +3353
    zaterdag 16 december 2017 om 13:46
    Yep, altijd gezellig en een mooie tussenstop op weg naar het stadion.
    Vind ik leuk
    Jur74 +6519
    zaterdag 16 december 2017 om 14:06
    Ik kom uit hhw met de auto, gaat dus niet. Toch maar eens heen, ben er nog nooit geweest voor een wedstrijd ( ja, ik moet me schamen )
    Vind ik leuk
    mchollie +3353
    zaterdag 16 december 2017 om 18:08
    Ik ook, maar altijd op het fietssie, Zit altijd met dit soort wedstrijden vol, sfeer is super.
    Vind ik leuk
    Jur74 +6519
    zaterdag 16 december 2017 om 19:25
    Dan kom ik wel een keer binnen rollen.....
    Vind ik leuk
    stratumseind +135424
    zaterdag 16 december 2017 om 14:06
    Haha doe je goed man en mocht je het niet meer vinden : voetbal is maar bijzaak
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5838
    zaterdag 16 december 2017 om 10:35
    ''En wij weten waar onze kracht ligt. Kortom, dat wordt interessant."
    Wat het ook is, het is niet het scoren van veel goals.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7163
    zaterdag 16 december 2017 om 10:35
    Dat doet van den Brom niet verstandig, beetje dom, vooraf je rivaal belerend toespreken is vaak een recept voor narigheid......
    Vind ik leuk
    3Bier +5517
    zaterdag 16 december 2017 om 10:36
    Bij AZ vinden zichzelf duidelijk de favoriet. Dat kan ze nog wel eens opbreken. Zoals brommetje al zegt, voor veel spelers is dit de eerste keer dat ze tegen Ajax 1 spelen. Aan de andere kant is een beetje vertrouwen in eigen kunnen nooit verkeerd. Denk dat het een mooie pot gaat worden. Twee ploegen die beide willen voetballen.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1623
    zaterdag 16 december 2017 om 10:38
    PEC Zwolle wint, ongeacht de uitslag van deze wedstrijd :D
    Vind ik leuk
    stratumseind +135424
    zaterdag 16 december 2017 om 10:40
    Zal eens een keer tijd worden dat az een topper wint
    Vind ik leuk
    Eendracht +12467
    zaterdag 16 december 2017 om 10:45
    Liefst 2 keer dit jaar... tegen dezelfde tegenstander
    Vind ik leuk
    Lemon +1558
    zaterdag 16 december 2017 om 13:26
    Snap ik. Alleen hebben ze al 1 keer tegen PSV gespeeld. Dus 2 x in 2018 is inderdaad een mogelijkheid. #Eendrachtmaaktlaf
    Vind ik leuk
    Eendracht +12467
    zaterdag 16 december 2017 om 13:33
    #lemonequalsvinegar..
    Vind ik leuk
    Lemon +1558
    zaterdag 16 december 2017 om 14:18
    #Eendrachttimidosfacit
    Vind ik leuk
    Defcon 7 +36
    zaterdag 16 december 2017 om 12:43
    Ik ben het helemaal met je eens... Het wordt tijd!!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 10:42
    Eens kijken of die de Ligt t aankan.Nu zonder betere spelers naast zich.
    Vind ik leuk
    HJR +6351
    zaterdag 16 december 2017 om 11:00
    Oh ja want De Ligt moet je beoordelen op één wedstrijd. Na dit seizoen kan je hem beoordelen. Helaas wel Alleen op nationaal niveau
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 11:07
    Dat begrijp ik,maar eens kijken of t hem lukt om de achterhoede solide te houden.En de Ligt moet zich idd een heel seizoen bewijzen..Maar ben nieuwsgierig
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3722
    zaterdag 16 december 2017 om 12:18
    Bij dat je dat zegt. Hij werd ook voor Oranje geselecteerd zonder maar iets bewezen te hebben. Sterker nog; hij stond vooral bekend om zijn fouten. Nee, consequente maar vooral objectieve beoordelingen zijn in dit voetballand ver te zoeken, gewoon niet te vinden
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Jozef +32764
    zaterdag 16 december 2017 om 10:49
    Komt allemaal wel goed.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 10:50
    AZ heeft altijd praatjes richting Ajax, maar meestal trekt Ajax aan het langste eind. We zullen zien wat er morgen gebeurt maar ik denk dat Ajax wint.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 10:54
    Volgens mij probeer je zelf de moed in te praten naar je eigen spelers John.
    En Ajax bang te maken.....maar het is en blijft voetval.
    Het kan dankzij de blessure golf bij Ajax goed voor jullie uitpakken, maar het seizoen is nog lang John.
    Ook naar de winterstop kan nog van alles gebeuren......we zullen het nog allemaal gaan zien.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9711
    zaterdag 16 december 2017 om 10:55
    Verstandig gesproken John, tot morgen! :-D
    Vind ik leuk
    Mo +11249
    zaterdag 16 december 2017 om 10:55
    De rivaliteit tussen Ajax en AZ? Heb ik de afgelopen 20/30 jaar iets gemist want voor zover ik weet hebben AZ en Ajax niks tegen elkaar. In ieder geval niet zoals wanneer Ajax tegen Utrecht speelt
    Vind ik leuk
    BS +935
    zaterdag 16 december 2017 om 11:17
    Utrecht is voor ajax een echte angst gegner geworden, dat is Az niet, dat zal het verschil wel wezen
    Vind ik leuk
    Sil95 +9230
    zaterdag 16 december 2017 om 10:57
    Geen paniek! Ook zonder Veltman en Wober moet het gewoon lukken. Ik hoop dat de vervangers zich van hun beste kant laten zien.
    Vind ik leuk
    HJR +6351
    zaterdag 16 december 2017 om 10:57
    Ik krijg een beetje het gevoel dat AZ de boel gaat onderschatten. Alleen maar mooi natuurlijk. Kan wel eens een groot voordeel zijn voor Ajax.

    Al weet ik niet of Keizer het weet hoe daar gebruik van te maken.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +880
    zaterdag 16 december 2017 om 10:59
    Nou de toto voor deze wedstrijd is een eitje. Hoezeer ik ook hoop dat AZ wint of het gelijk wordt. Altijd als een subtopper gaat roepen dat ze zichzelf als favoriet zien dan worden ze hard afgestraft. Ik denk 1-4 of zo.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 11:01
    Ik denk dat Ajax sterker wordt zonder Veltman, ben bang dat Az van een koude kermis terug komt. Doe mij maar winst Az en spanning tot het einde
    Vind ik leuk
    Eendracht +12467
    zaterdag 16 december 2017 om 11:26
    Want Zeefuik vervangt Veltman...
    Nou is Veltman idd niet goed, maar die Zeefuik heeft het voetballen ook niet echt uitgevonden is het wel?
    Vind ik leuk
    Jozef +32764
    zaterdag 16 december 2017 om 11:12
    Dijk werd tot voor kort in de basis opgesteld en de kritiek op Veltman was soms hevig.

    Niks aan de hand lijkt me...
    Vind ik leuk
    Het Brein +3109
    zaterdag 16 december 2017 om 11:13
    Dit wordt de wedstrijd van Alie Reeza Jaahanbaks!
    Vind ik leuk
    richard37 +1273
    zaterdag 16 december 2017 om 12:11
    Net als neres kokmeijer er uit loopt en kluivert svensson. Ajax gaat veel ruimtes krijgen en dan zie ik veel kansen voor Ajax. Het zal een strijd worden op het middenveld en daar is Ajax sterker. Als Ajax net zoveel strijd levert als tegen PSV is az kansloos. Maar van den brom bedankt dat je ons scherp maakt. Kun je zien dat het een waardeloze coach is.

    Maar ach veel az supporters hebben eerst een seizoenskaart gehad van Ajax toen ze in de jl speelde,, dus voor hun maakt het biet uit wie er wint.
    Vind ik leuk
    mchollie +3353
    zaterdag 16 december 2017 om 13:07
    hahahaha, de beste grap van deze zaterdag
    Vind ik leuk
    Jur74 +6519
    zaterdag 16 december 2017 om 19:26
    Wie is kokmeijer?
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 11:14
    Van den Brom laat zijn licht schijnen over de wedstrijd. Gelukkig heeft Ajax de Ligt in huis
    Vind ik leuk
    de buffels +429
    zaterdag 16 december 2017 om 11:14
    Ajax kon ook niet van Twente winnen en ze spelen uit.....ik hoop dat ze nat gaan......
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 11:16
    Als het morgen regent is die kans groot
    Vind ik leuk
    Blueman +818
    zaterdag 16 december 2017 om 11:18
    AZ geeft in de wedstrijden tegen de traditionele top drie vaak niet thuis en ik ben bang dat het morgen niet anders zal zijn. En helemaal als men ook al gaat zeggen dat AZ momenteel als team sterker is dan Ajax...
    Vind ik leuk
    pinkelman +3828
    zaterdag 16 december 2017 om 11:54
    Vind jij die stelling dan niet kloppen kijkend naar alle wedstrijden tot dusver over dit seizoen.. komt AZ dan niet beter over als team?
    Vind ik leuk
    Blueman +818
    zondag 17 december 2017 om 16:41
    Nee en vandaag heb je (helaas) het bewijs weer gezien.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3828
    dinsdag 19 december 2017 om 20:13
    Nou nee, media over het algemeen heeft over een wedstrijd die alle kanten op ging. Een wedstrijd van hoog niveau van beide kanten en welk door een arbitrale blunder beslist werd.
    Had Friday wel zijn teen er tegen aan gezet had iedereen er daar ook wel vrede mee gehad.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    glenn +1051
    zaterdag 16 december 2017 om 11:35
    als V.D.Brom slim is smijt hij alles voor de pot op het hoofd van Weghorst want dat is ons enige probleem.....wil hij voetballen tegen Ajax dan hangt hij.
    Vind ik leuk
    koppig +454
    zaterdag 16 december 2017 om 12:10
    Zozo jij hebt er verstand van zeg ik zou bondscoach worden pfpfpfpfpf
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18256
    zaterdag 16 december 2017 om 11:47
    Waarom praten mensen zichzelf toch altijd moed in tegen Ajax.
    Vind ik leuk
    mchollie +3353
    zaterdag 16 december 2017 om 13:09
    waarom doen jullie altijd zo lacherig over de tegenstander van Ajax
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18256
    zaterdag 16 december 2017 om 14:18
    Lacherig??
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 11:49
    En hij nam “de titel” al in de mond. Heel verstandig. Iets met hoogmoed...
    Vind ik leuk
    frankn27 +4925
    zaterdag 16 december 2017 om 12:14
    toch denk ik dat dijks met zijn kracht alireza eerder uit de wedstrijd speelt dan dat wober als onwennige back dat zou hebben gedaan
    Vind ik leuk
    North +2460
    zaterdag 16 december 2017 om 12:50
    Haha al die valse hoop.. Alsof Ajax onder de indruk moet zijn van 17.000 klappers in een stadion..
    AZ heeft een leuke ploeg maar Ajax moet ze gewoon op kunnen rollen.
    Vind ik leuk
    BS +935
    zaterdag 16 december 2017 om 13:02
    Oprollen nog wel, hoe bedoel je arrogantie
    Vind ik leuk
    mchollie +3353
    zaterdag 16 december 2017 om 13:10
    klappers nog wel, gelukkig hebben wij niet zo'n debiel met ontbloot bovenlijf met een microfoon.
    Vind ik leuk
    North +2460
    zaterdag 16 december 2017 om 13:16
    Grote kans dat je er een aantal jaren geleden zelf nog stond..
    Az-publiek zijn weglopers.
    Vind ik leuk
    Jur74 +6519
    zaterdag 16 december 2017 om 13:39
    Weglopers? Ik ben er zelfs nog nooit geweest, ik wil er niet eens dood gevonden worden!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 13:15
    Morgen weer voor de tv? Klappers zijn al tijden weg. Misschien eens een wedstrijd bezoeken voor je loopt te babbelen
    Vind ik leuk
    mchollie +3353
    zaterdag 16 december 2017 om 13:12
    Eindelijk niet eens de rol van underdog aangenomen, altijd te nederig tegen Ajax.

    Nu ook een goed psychologisch gesprek met de spelers en ze kunnen over hete kolen rennen. Kom als mannen het veld op en ga ook als mannen het veld af.

    Forza AZ
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 13:13
    Wat rivaliteit betreft heb ik liever dat Ajax dan PSV kampioen word, maar dit blijft toch een beetje een derby ook al willen die snotneuzen dat amper erkennen. Hoop op een mooie wedstrijd. Vaak is het de beste die wint, blijft toch een moment opname
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1713
    zaterdag 16 december 2017 om 13:23
    Dijks heb ik vanaf het begin van het seizoen al bestempeld als 0,25 bij Ajax.
    Zeefuik is op dit moment precies hetzelfde, dus speel je zondag tegen AZ niet met 11 maar met 9,5 spelers gezien de kwaliteiten.
    En dan komen die bijkomende feiten dat Ajax minder rust heeft gehad en dus ook nog eens uit moet spelen tegen één van haar angstgegners!
    Laat me graag verrassen maar tegen PSV was ik al een beetje pessimistisch, toen viel het achteraf gezien nog mee, laat ik dat nu maar weer hopen!
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11597
    zaterdag 16 december 2017 om 14:10
    De Ligt maakt op zn eentje het verschil..
    Vind ik leuk
    Fabio AC +749
    zaterdag 16 december 2017 om 14:23
    AZ faalt vrijwel altijd tegen ajax. Geven het opzichtig makkelijk weg, let maar op. Minimaal 1-3 voor ajax
    Vind ik leuk
    Voebtal +2020
    zaterdag 16 december 2017 om 15:00
    Grappig dat Brom vooraf excusses voor ajax aan het zoeken is hahaha gekke wereld :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 16:47
    Ja klopt spelen 1-3-3 grappen maker
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    AZ ruikt bloed in aanloop naar Ajax-thuis: 'Zij hebben alleen De Ligt nog staan'