'Het zijn twee totaal verschillende clubs, Ajax is uniek, bijna religieus'

    'Het zijn twee totaal verschillende clubs, Ajax is uniek, bijna religieus'

    Gepubliceerd: zaterdag 16 december 2017 om 18:55za 16-12-2017 om 18:55

    Shota Arveladze kijkt uit naar het duel tussen AZ en Ajax van zondag. De Georgische oud-spits stond bij beide clubs onder contract. Hoewel hij vol lof is over de Alkmaarders, hoopt hij dat de Amsterdammers winnen.

    "Aan het einde van de dag ben ik Ajacied. Ik hou van de spelers die ze opleiden en de aanvallende speelstijl. Ajax is een absolute grootmacht en anders dan anders", zegt Arveladze op de clubsite van de hoofdstedelingen.

    "Het zijn twee totaal verschillende clubs", blikt Arveladze vooruit op de confrontatie van zondag. "Ajax is een unieke, bijna religieuze club. Ajax heeft van zichzelf echt een geweldige club gemaakt, of het nou gaat om het stadion of de jeugdopleiding. Het is een totaal ander level. Je hebt tweehonderd jaar nodig om een club zoals Ajax te worden."

    "Maar ik kan mezelf gelukkig prijzen dat mijn tijd bij beide clubs geweldig was. Ook AZ is een rolmodel hoe je succes kunt bereiken, hoe een club moet groeien en stappen kan zetten", aldus Arveladze, die momenteel vooral geniet van een speler. "Hakim Ziyech vind ik echt een klasse speler. Ik hou van zijn spel, echt mooi om naar te kijken."

    Poll

    Wat wordt AZ-Ajax?

    (3359 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kees Bman +3513
    zaterdag 16 december 2017 om 19:06
    Een arvelatze maakt nog geen zomer.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1932
    zaterdag 16 december 2017 om 19:06
    wzawzdb!
    Vind ik leuk
    Keizerstad +221
    zaterdag 16 december 2017 om 19:35
    wij zijn ajax wij zijn desastreus begonnen!

    dat bedoel je zeker, wie immer....
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1932
    zaterdag 16 december 2017 om 20:06
    ajax word elke jaar leeg gekocht en begint slecht! toch altijd de beste voetbal spelers en meeste prijzen! dit jaar de tijd zal leren! we are legends we are Ajax!
    Vind ik leuk
    Spiegel +10036
    zaterdag 16 december 2017 om 20:16
    Gelukkig zijn bij PSV geen belangrijke krachten vertrokken.

    Pröpper, Moreno, Guardado. Exact net zoveel belangrijke spelers als bij Ajax. (Klaassen, sanchez, traore)

    Punt is dat de gehele eredivisie bij presteren leeg wordt gekocht. Dus dat is voor Ajax net zo min een excuus als voor PSV of Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1932
    zaterdag 16 december 2017 om 20:18
    wie heeft het over de vergelijking met psv? we hebben het over wzawzdb! is toch een feit?
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1932
    zaterdag 16 december 2017 om 20:18
    wie heeft het over de vergelijking met psv? we hebben het over wzawzdb! is toch een feit?
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1932
    zaterdag 16 december 2017 om 20:18
    wie heeft het over de vergelijking met psv? we hebben het over wzawzdb! is toch een feit?
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1932
    zaterdag 16 december 2017 om 20:18
    wie heeft het over de vergelijking met psv? we hebben het over wzawzdb! is toch een feit?
    Vind ik leuk
    koppig +499
    zaterdag 16 december 2017 om 21:42
    je moet niet druppelen maar door piesen 4 x het zelfde
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 21:43]
    Vind ik leuk
    Keizerstad +221
    zondag 17 december 2017 om 10:22
    Klaassen, Traoré (gehuurd) Sanchez en een paar bankzitters.
    Gelukkig wordt er nu wel op tijd ingekocht....
    Die dromers van T.H denken dat alles ingevuld kan worden met jeugdspelers.
    dan loop je weer achter de feiten aan, terwijl een seizoen nog
    moet beginnen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 10:43]
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 22:14
    Kijk eens naar de cijfers Ajax is de beste club van Nederland accepteer dat en support je club. Dat domme gehaat is Calimero gedrag zonder Ajax zijn bijdrage aan Nederland was het geen voetbal land!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 23:28
    Ach, ze leren het nooit. En echt waar hoor: we don't fucking care.
    Vind ik leuk
    COYG +6850
    zaterdag 16 december 2017 om 19:07
    Grote clubs in een land zijn voor sommige fans ook een religie. Mensen leven voor de club.
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    zaterdag 16 december 2017 om 19:08
    Ajax is ook een uniek mooie topclub. AZ verdient daarnaast zeker een pluim, hoe die club uit de Scheringa periode gekomen is en inmiddels succesvol op eigen benen staat en een stabiele subtopper is geworden is gewoon knap.

    1 club wil ik er ook nog even bij halen, Excelsior, wat ze daar al jaren presteren is misschien nog wel het knapste van allemaal, ze hebben bijna altijd het kleinste budget van de eredivisie en staan zelden tot nooit onderaan, maar ergens veilig in de middenmoot.
    Vind ik leuk
    Jur74 +9125
    zaterdag 16 december 2017 om 19:25
    Zeer veel respect voor deze reactie.
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    zaterdag 16 december 2017 om 19:30
    We zouden in Nederland meer moeten samenwerken, clubs die ergens in uitblinken zouden anderen moeten adviseren en helpen op dat gebied.

    Qua opleiding zouden bijvoorbeeld Ajax, Feyenoord en Sparta andere clubs moeten helpen, op gebied van gezond financieel beleid kunnen AZ en Excelsior weer dingen leren aan andere clubs en bijvoorbeeld Groningen en Heerenveen kunnen op gebied van scouting weer zaken overbrengen.

    Maar helaas is het ieder voor zich en is iedereen eerder bezig elkaar te verzwakken dan dat ze bereid zijn elkaar te helpen.

    Jammer, want vanuit de KNVB gaat het initiatief nooit komen, dat zijn ambtenaren die niet in staat zijn om verandering voor elkaar te krijgen, het moet van de clubs komen, maar die zijn zogezegd vooral bezig hun voorsprong te behouden en uit te breiden ipv dat ze beseffen dat door samenwerking het geheel beter wordt en dus iedereens niveau stijgt.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10217
    zaterdag 16 december 2017 om 21:20
    Je bent wel eeeerg lief vandaag......
    Natuurlijk moet Ajax geen andere clubs helpen, het is geen kleuterschool maar keiharde business, Honda gaat Toyota toch ook niet "helpen"....haha
    Je haalt terecht de KNVB aan, daar ligt een schone taak danwel de verantwoordelijkheid, of ze dat nu wel of niet doen doet daar niet aan af.
    Met een goed beleid komen de clubs er toch wel, PEC, Excelsior, AZ zijn voorbeelde van clubs met een goed management, aan dat laatste scheelt het nog wel eens........
    Dus KNVB ondersteuning en gezond management verstand
    zou de boel een stuk verbeteren, maar zolang een man als Van Halst, bij Twente notabene, met 500.000 E salaris naar huis gaat.......
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 22:18
    Ajax helpt al jaren de competitie en draagt financieel ook in verhouding het meeste bij. Dit is gewoon een must clubs als PSV en Twente weigeren verantwoording te nemen ook AZ weigerde bijdragen te verhogen. Het mooie is wel dat we de meeste veto recht bezitten Ajax doet dat gewoon heel slim.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10217
    zaterdag 16 december 2017 om 22:36
    Natuurlijk moet je je financiële verplichtingen nakomen, dat is evident. Maar voor het overige zijn het simpelweg je concurrenten en is het niet je morele plicht om ze bij te staan, in welke vorm dan ook. Of....dat moet goed in je straatje te pas komen, bij het oplossen van het kunstgras probleem bijvoorbeeld.
    De KNVB moet gewoon reorganiseren en die "helpende handschoen oppakken" doen zij dat niet dan verzaken zij en niet "de top clubs".
    Aan Heracles, PEC, AZ en Excelsior oa kun je zien waar je kan uitkomen met gewoon gezond verstand management, daar ontbreekt het vaak aan, de KNVB is secundair.
    Vind ik leuk
    COYG +6850
    zaterdag 16 december 2017 om 21:20
    Mooi gesproken, ben het er helemaal mee eens. Als je het zo leest is het toch allemaal niet heel ingewikkeld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 22:20
    Denk dat Ajax toch wel de beste in financieel beleid is op dit moment. AZ heeft ook gewoon hulp gehad veel Scheringa bv aandelen zijn voor symbolisch bedragen van de hand gedaan.
    Vind ik leuk
    sven1977 +175
    zaterdag 16 december 2017 om 19:24
    wat een misselijk makend iets niet te geloven wat een kwijl
    als je de titel lees dan klik je hem aan want je vind het vreemd als je zoiets lees
    Vind ik leuk
    Iggy +3993
    zaterdag 16 december 2017 om 19:53
    En zo is het Shota!
    Vind ik leuk
    Zultkop +5672
    zaterdag 16 december 2017 om 21:43
    Klinkt meer als een sekte zoals Shota erover spreekt
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zaterdag 16 december 2017 om 22:08
    En toen trok Shota zich af en was Ajax ineens weer een modaal clubje wat al 4 jaar zelfs in Nederland niks wint...
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 22:34
    Even w8ten hoor. Hoeveel titels heeft Feyenoord de laatste 18 jaar gehaald?
    Wie heeft de meeste titels?
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zaterdag 16 december 2017 om 23:15
    Wat heeft Feyenoord hiermee te maken ?
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 01:42
    Volgens mij won Ajax in 2014 nog het kampioenschap.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9458
    zondag 17 december 2017 om 11:06
    Laat maar lullen, onder de 10 punten voorsprong op Ajax na de winterstop is te weinig........de tweede helft gaan we altijd knallen dus komt goed
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 december 2017 om 10:30
    Zeker nu keizer weg is
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 23:24
    Ajax was de beste, is nog altijd de beste en zal ten alle tijden de beste blijven.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 02:25
    Religieus? Wat gebruikt Arveladze? Compleet doorgeslagen die gast!
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 02:26]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws