'Wij hebben heel veel slechte spelers gekregen door Alex Pastoor'

    'Wij hebben heel veel slechte spelers gekregen door Alex Pastoor'

    zondag 17 december 2017 om 08:14

    Sparta-fan Hugo Borst houdt zijn hart vast voor de Rotterdamse derby tegen Feyenoord. Hij laat zich zeer kritisch uit over het transferbeleid van Alex Pastoor, maar vestigt zijn hoop op Leo Beenhakker.

    "De records zijn goed, in 2006 won Feyenoord voor het laatst", zegt Borst bij FOX Sports. "Maar dat wil niet zeggen dat het goed gaat aflopen. Omdat wij gewoon heel veel slechte spelers hebben gekregen door Alex Pastoor. Het is jammer dat hij zichzelf niet alleen een trainer waant, maar ook een technisch directeur. Dat zijn toch wel twee verschillende dingen."

    Borst heeft evenwel goede hoop dat Beenhakker de schade enigszins weet te repareren. De oud-coach van onder meer Feyenoord, Ajax en Real Madrid is tijdelijk binnengehaald op Het Kasteel als technisch adviseur. "Beenhakker gaat tot februari zorgen voor twee of drie versterkingen om Sparta te behoeden voor degradatie", weet de presentator en columnist.

    "Kijk, er zijn grote plannen", vervolgt Borst, die benadrukt dat Sparta financieel gezond is. "Ze willen het stadion van de zomer uitbreiden van tien- naar dertienduizend. Dat hoef je natuurlijk niet te doen als je in de Jupiler League speelt."

    Plaats een reactie

    zondag 17 december 2017 om 08:25
    Voor goede spelers moet je geld hebben.
    Vind ik leuk
    Koeroe +8871
    zondag 17 december 2017 om 09:56
    Of heel creatief zijn, zoals de buren bij Excelsior wél bewijzen te kunnen
    Vind ik leuk
    Spartan +4793
    zondag 17 december 2017 om 12:06
    Laat dat geld er nou wel zijn!
    4,5 aan transfergeld ontvangen van Van Drongelen/Dumfries en de Roon (percentage).
    Niets aangekocht, slechts transfervrije spelers.
    Noeuwe hoofdsponsor die het dubbele aan sponsorinkomsten genereert tov vorig jaar.

    Vorig jaar met 1,9 miljoen winst afgesloten.

    Kortom, er is geld.
    Vind ik leuk
    Tobias_P94 +924
    zondag 17 december 2017 om 08:29
    Hugo heeft gelijk. Pastoor heeft gefaalt als technisch directeur en er is te laat ingegrepen. Ik denk dat we volgend jaar weer naar Oss en Almere kunnen. Sparta heeft echt een heel slecht elftal, dat ziet elke supporter ook.
    Vind ik leuk
    Cster +65
    zondag 17 december 2017 om 09:13
    Lekker Leeuwarden en Maastricht uit op een doordeweekse avond. :|
    Vind ik leuk
    Stranger +4021
    zondag 17 december 2017 om 09:18
    Niets verkeerd mee hoor , Oss.
    Mooie vrouwen,leuke kroegen, gezellige voetbalclub en natuurlijk niet vergeten Ik ben er !
    Vind ik leuk
    Tobias_P94 +924
    zondag 17 december 2017 om 10:16
    Dat scheelt gelukkig, een ding is zeker in Oss is het nooit saai!
    Vind ik leuk
    Keizerstad +237
    zondag 17 december 2017 om 11:38
    de bende van Oss...
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 08:38
    Vanmiddag even een puntje wegsnoepen.
    Vind ik leuk
    Nuance +6756
    zondag 17 december 2017 om 08:53
    Geen toeval dat van de 9 overwinningen op Feyenoord thuis door Sparta, er 4 op kunstgras zijn behaald de laatste 4 jaar. Er is is geen geld om een grasmat neer te leggen, maar wel om het stadion uit te breiden. Een van de oudste clubs van Nederland, met een geweldige historie, kiest ordinair voor de poen ipv dat ze haar spelers en de toeschouwers echt voetbal op echt gras gunt

    Weg met dat kunstgras
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 09:32
    Geen toeval? De enige keer dat Sparta Feyenoor verschalkte op kunstgras was vorig jaar, de drie daarvoor waren allen in het seizoen 2007 t/m 2010 waar we nog op natuurgras speelden
    Vind ik leuk
    Nuance +6756
    zondag 17 december 2017 om 10:39
    Sorry, mijn fout. Bedankt voor de correctie. Maar zoals je merkt, ben ik erg tegen kunstgras!
    Vind ik leuk
    Tobias_P94 +924
    zondag 17 december 2017 om 10:20
    Je praat zonder dat je ergens kennis van hebt. Sparta heeft een keer op kunstgras gewonnen van Feyenoord en dat was vorig jaar. Dat gezeik over kunstgras komt ook mijn neus uit. Al vele malen is verteld dat in de Jupiler League Sparta simpelweg geen andere optie had dan kunstgras nemen. Nu is er al langer de wens om op natuurgras te spelen en als Sparta erin blijft gaat dit ook gebeuren. Stop met het verspreiden van onzin.
    Vind ik leuk
    Nuance +6756
    zondag 17 december 2017 om 10:40
    Zie hierboven.

    Waarom geen andere optie ivm jupiler league? Inkomsten?
    Vind ik leuk
    Tobias_P94 +924
    zondag 17 december 2017 om 11:01
    Ja gezien, ik snap dat mensen soms de info missen zeker in het Jupiler tijdperk. Sparta moest bezuinigen want na 4 jaar Jupiler zaten we er nog steeds in, de optie kunstgras bespaarde 5 ton. Dat is veel geld voor Sparta. De wens voor natuurgras is er en dat veld komt er ook, het ligt er nu aan wat de toekomst volgend seizoen is. Sparta is gezond en kan ontwikkelen in de Eredivisie, mochten ze degraderen dan is het begroting dichten en krijg je hele andere situatie. Kortom even afwachten nog maar de wens om natuurgras in Het Kasteel te leggen is er natuurlijk wel.
    Vind ik leuk
    Nuance +6756
    zondag 17 december 2017 om 18:37
    Top, goed om te horen.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2406
    zondag 17 december 2017 om 09:06
    Als Pastoor ook verantwoordelijk is voor het aantrekken van die Proschwitz doet ie toch iets goed. Wat is het 4 uit 4?
    Vind ik leuk
    palko +1811
    zondag 17 december 2017 om 09:14
    Ik kan Hugo Borst alleen maar gelijk geven. Alex Pastoor moet zich puur en alleen bezig houden met het trainen van spelers. Maar het aantrekken van spelers moet hij overlaten aan iemand die juist daarin gepokt en gemazeld is. Hoewel de trainer er, uiteraard, wel bij betrokken moet worden. Eigenlijk zie je hetzelfde gebeuren bij FC Twente. Waar Jan van Halst dacht drie dingen tegelijk te kunnen doen. Waardoor er ook bij de Tukkers veel spelers zijn aangetrokken die kwalitatief tekort komen voor het niveau van de Eredivisie.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 09:31
    Sparta en Exelsior in 1 stadion en de problemen zijn opgelost. 2 clubhuizen ,goede trainings velden en er is meer perspectief om weer geld te verdienen. Nu zijn beide clubs arm en hebben geen perspectief,of toch te weinig.
    Vind ik leuk
    Koeroe +8871
    zondag 17 december 2017 om 09:58
    Jezus wat een achterlijk idee. Weet niet voor welke club jij bent maar dat wilt toch geen enkele club
    Vind ik leuk
    Jozef +32523
    zondag 17 december 2017 om 10:37
    Het kan wel natuurlijk. In het buitenland doen Cecile en Club Brugge dit en AC en Inter Milaan delen ook hun stadion.

    Natuurlijk is de historie van Sparta en Excelsior prachtig, maar als ze zelfstandig niet op de been zouden kunnen, dan is de gedachte toch niet vreemd?
    Vind ik leuk
    Bals +342
    zondag 17 december 2017 om 11:30
    Duarte verkopen en op naar de Jupiler League!
    Vind ik leuk
    fr1963 +1928
    zondag 17 december 2017 om 13:34
    Ja, Borst heeft nu al gelijk....0-4 na 45 minuten.....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Wij hebben heel veel slechte spelers gekregen door Alex Pastoor'