Ajax overleeft prachtige wedstrijd tegen concurrent AZ en staat tweede

    Ajax overleeft prachtige wedstrijd tegen concurrent AZ en staat tweede

    zondag 17 december 2017 om 16:18

    Ajax heeft zondag een gevoelige tik uitgedeeld aan AZ in de achtervolging op koploper PSV. In Alkmaar werd het 1-2 voor de bezoekers uit Amsterdam.

    AZ en Ajax, de nummers drie en twee van de Eredivisie, maakten er van minuut 1 tot minuut 90 een interessante wedstrijd van. Dat leverde in de beginfase al de nodige kansen voor beide teams op. AZ pinde Ajax vroeg vast op eigen helft, maar als de Amsterdammers zich onder de Alkmaarse druk uit voetbalden, werden ze meteen gevaarlijk. AZ-verdediger Pantelis Hatzidiakos haalde twee keer binnen vijf seconden een bal van de lijn.

    De eerste goal was na 25 minuten uiteindelijk voor AZ. Deyovaisio Zeefuik, die na één helft werd gewisseld door debutant Luis Orejuela, maakte hands in de zestien en het cadeautje werd uitgepakt door Alireza Jahanbakhsh, die de penalty onberispelijk in de kruising schoot.

    Ajax leek even uit balans door de openingstreffer, maar herpakte zichzelf vlak voor rust en prompt was het raak. Klaas-Jan Huntelaar maakte de 1-1 na een splijtende steekpass van David Neres. Aan de andere kant verzuimde AZ om de score uit te breiden. Opvallend was de rol van scheidsrechter Danny Makkelie, die grossierde in dubieuze beslissingen.

    Dat bleek ook in de tweede helft: Huntelaar werd onderuit getrokken door Pantelis Hatzidiakos, terwijl er van beide kanten getrokken leek te worden. Lasse Schöne zette zichzelf echter achter de penalty en faalde niet vanaf elf meter. In de slotfase piepte en kraakte het bij Ajax, maar de ploeg van trainer Marcel Keizer hield stand, mede door een ongelooflijke misser van Fred Friday: 1-2. AZ eindigde het topduel met tien man door een rode kaart voor Jonas Svensson.

    Door de overwinning is Ajax voorlopig verlost van AZ op de ranglijst. Het verschil tussen de nummers twee en drie van de Eredivisie is na zeventien wedstrijden drie punten. PSV staat als koploper op vijf punten van Ajax.

    Plaats een reactie

    ArieBombarie +38005
    zondag 17 december 2017 om 16:22
    En wederom een spekstakelstuk!
    Geweldig AZ gezien. Maar de tweede helft was Ajax natuurlijk veel beter.
    Jammer dat de 2-1 viel door een te makkelijk gegeven penalty, al was het dom van die Griek. Schone was de man of the match, geweldig gespeeld.
    Door beide keepers vielen er minder goals dan dat er grote kansen waren. Bizot en Onana haalden er beide geweldige ballen uit.

    Prachtige pot. Heerlijke uitslag.
    We worden kampioen.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12272
    zondag 17 december 2017 om 16:22
    Ook dat vuiltje weg gewerkt en het zijn er weer. 5
    Vind ik leuk
    Gerro +6156
    zondag 17 december 2017 om 16:27
    Hier hadden ze niet op gerekend in eindhoven die zitten nu met een enorme kater.
    Vind ik leuk
    Castromann +6312
    zondag 17 december 2017 om 16:34
    Had verwacht dat Ajax met grote cijfers zou winnen....dus dat valt wel tegen.....
    Maar geluk is overgaan van PSV naar Ajax. Fred Friday ....wtf..als je het expres wil doen lukt het nog niet zo'n kans te missen... hahaha
    Vind ik leuk
    410hhw +1762
    zondag 17 december 2017 om 16:38
    En alsnog had Ajax dan met 2-5 moeten winnen..
    Vind ik leuk
    RebelVox +6819
    zondag 17 december 2017 om 17:18
    Mooie pot, tot laatste minuut spannend., was blij dat er afgefloten werd, heerlijke 3 punten en respect voor AZ.
    Vind ik leuk
    Old Star +7259
    zondag 17 december 2017 om 18:26
    Serieus? Ajax had de eerste helft mazzel dat AZ verzuimde de score op te voeren. Ajax kreeg een paar grote kansen, maar daarvoor had AZ al de 2 en misschien zelfs wel 3-0 moeten maken. Dat Ajax zoveel kansen kreeg de 2e helft was vooral aan die makkelijke pingel te danken waardoor Ajax kon gaan counteren en AZ veel ruimte weg gaf. Leuke en spannende pot gezien, helaas zat een verdiend gelijk spel er niet in.
    Vind ik leuk
    14forever +8511
    maandag 18 december 2017 om 03:27
    Eerste helft.zeker niet gezien dus. Penalty onthouden, 2x.van de lijn.gehaald, nog een zeer goed blok van een.az verdediger. Dus 0-3 nee dat zeker niet.
    Vind ik leuk
    SPRKY020 +889
    maandag 18 december 2017 om 12:09
    Hij zei 3-0... Maar eerste helft had al 3-3 kunnen staan..
    Vind ik leuk
    14forever +8511
    maandag 18 december 2017 om 13:37
    Bla.bla.bla
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13721
    maandag 18 december 2017 om 10:25
    Heb je die kansen van Huntelaar gezien? En die situatie dat die Griek de bal tot 2x toe van de lijn haalt? Dan mag Friday er ook wel eentje missen hoor.
    Vind ik leuk
    psvisch +801
    zondag 17 december 2017 om 16:37
    Waarom zouden ze in Eindhoven met een kater zitten? PSV staat gewoon 5 punten voor. Had niemand verwacht aan het begin van het seizoen.

    Trouwens erg leuke wedstrijd, en Ajax gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    zwollie +7301
    zondag 17 december 2017 om 16:51
    Psv dacht met 13 punten voorsprong de winterstops te gaan en het zijn er nog slechts 5.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13721
    maandag 18 december 2017 om 10:25
    Psv waande zich al kampioen.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:39
    Sportief van je. Ik weet ook niet waarom jullie met een kater zouden moeten zitten. Laat maar lullen.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:22
    Misschien wel de belangrijkste overwinning van Ajax deze seizoenshelft !
    Vind ik leuk
    chicken +10881
    zondag 17 december 2017 om 16:31
    Je kunt zomaar gelijk hebben...grote hindernis genomen met een rammelende defensie..
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:33
    Daarom een hele belangrijke overwinning!

    Zal Luuk trouwens blij zijn? Die zou de tussenstand van Ajax vandaag extra in de gaten houden!
    Vind ik leuk
    RebelVox +6819
    zondag 17 december 2017 om 17:17
    Wedstrijd tegen Psv was belangrijker, had je die verloren dan was het vandaag ook mis gegaan.
    De competitie had dan al klaar geweest.
    Vind ik leuk
    Korm +33711
    zondag 17 december 2017 om 16:38
    Die was vorige week
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:54
    Vorige week waren we compleet, vandaag mist Ajax de halve verdediging!
    Vind ik leuk
    Korm +33711
    zondag 17 december 2017 om 17:22
    Klopt maar verlies vorige week was kwa punten een aardige uitdaging
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:41
    Eindelijk Orejuela aam het werk gezien in het eerste. Mag van mij wel vaker. Hij zal niet zo 1 2 3 Veltman eruit spelen, maar vind het wel beter dan Zeefuik.
    Vind ik leuk
    zwollie +7301
    zondag 17 december 2017 om 16:52
    Vond de winst tegen psv net zo belangrijk
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:26
    Nou,Makkelie stond ook van vreugde te springen na de schwalbe van huntelaar.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:36
    Je weet toch dat Makkelie op de loonlijst staat bij Ajax :D
    Vind ik leuk
    JustH +14946
    maandag 18 december 2017 om 02:59
    Als ik v/d Brom zo beluister, doet die gozer niet anders dan vasthouden. Eerste helft in ieder geval 3 x
    Vind ik leuk
    Gerro +6156
    zondag 17 december 2017 om 16:23
    Juist er verdiende er maar 1 te winnen en dat was Ajax.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:23
    Leuk verhaal. Laatste zin ben ik alleen niet mee eens.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38005
    zondag 17 december 2017 om 16:24
    Haha, dat begrijp ik ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:24
    laatste 3 wedstrijden gewoon 3x geholpen door de scheidsrechter
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 17:34]
    Vind ik leuk
    MokumXXX +727
    zondag 17 december 2017 om 16:32
    Account aangemaakt om je gal uit te spugen? Of ben je net 11 jaar geworden om eindelijk achter papa's laptop te mogen zitten?
    Vind ik leuk
    zwollie +7301
    zondag 17 december 2017 om 16:53
    Speciaal hiervoor account aangemaakt? Loosertje.
    Vind ik leuk
    AFFA +1527
    zondag 17 december 2017 om 17:00
    Nee helaas maar ben die vent zo flauw.
    Vind ik leuk
    davidben +4601
    zondag 17 december 2017 om 18:05
    Zeg dit nou eens als een grote vent met je normale account.
    Dit soort NSB gedrag wordt niet gewaardeerd.
    Vind ik leuk
    HJR +7055
    zondag 17 december 2017 om 20:31
    Ik begreep de laatste weken dat het niet uitmaakt hoe je wint, als je maar wint. ;)

    Of telt dat nu niet meer??
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 23:42
    Mafkees
    Vind ik leuk
    2cents +53885
    zondag 17 december 2017 om 16:25
    Slim van Huntelaar, maar als hij niet wordt vastgehouden dan loopt hij wel gewoon tegen de voorzet aan.

    Goeie week van Ajax ondanks het gemis van al die verdedigers. Zeker tegen een aanvallend sterk AZ is dat top.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38005
    zondag 17 december 2017 om 16:26
    Haha ja die verdediging. Was vaak billenknijpen zeg. Vond wel dat de rust meer er in kwam met Orejuela. Al is dat ook niet geweldig nog.
    Vind ik leuk
    2cents +53885
    zondag 17 december 2017 om 16:35
    Verdedigend is Orejuela niet echt betrouwbaar, al gaf hij wel een keer perfect rugdekking toen Jahanbakhsh er door was.

    Aan de bal is hij beter dan Zeefuik.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:45
    Hij kan zoveel compenseren met zn snelheid.
    Zeefuik komt gewoon echt te kort.
    Vind ik leuk
    Bergwag +728
    zondag 17 december 2017 om 17:05
    Zonder bal ook, verdedigend ook, tandenpoetsend ook. Die Zeefuik bakt er echt helemaal niets van
    Vind ik leuk
    2cents +53885
    zondag 17 december 2017 om 17:06
    Je schiet een beetje door.
    Vind ik leuk
    Bergwag +728
    zondag 17 december 2017 om 17:09
    Haha ik vind m echt een drama, vorige keer ook al. Hij is er nog lang niet klaar voor
    Vind ik leuk
    2cents +53885
    zondag 17 december 2017 om 17:12
    Prima, maar hij is best goed in tandenpoetsen.
    Vind ik leuk
    Bergwag +728
    zondag 17 december 2017 om 17:12
    Toch verwacht ik dat die Colombiaan dat beter kan!
    Vind ik leuk
    2cents +53885
    zondag 17 december 2017 om 17:15
    Speculeren.
    Vind ik leuk
    Bergwag +728
    zondag 17 december 2017 om 17:16
    Ben ik goed in
    Vind ik leuk
    abraksas +1171
    zondag 17 december 2017 om 16:34
    Precies, hij liet zich wel makkelijk vallen maar laten we niet vergeten dat hij door het vasthouden te laat bij de bal kwam. En vooral, Hatzidiakos had z'n handen ook gewoon thuis kunnen houden, dan had Huntelaar geen gelegenheid gekregen slim gebruik te maken
    Vind ik leuk
    2cents +53885
    zondag 17 december 2017 om 16:35
    Exact.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2508
    zondag 17 december 2017 om 16:28
    Tekst al klaar staan....lol
    Vind ik leuk
    Gerro +6156
    zondag 17 december 2017 om 16:32
    Ondanks de verdiende winst blijft Keizer toch vreemde keuzes maken. De Jong voor Neres terwijl je met 11 tegen 10 staat en Ners die uitstekend speelde en juist Kluivert veel meer in aanmerking kwam voor een wissel.En dan vinden de meeste verder nog dat huntelaar moet spelen ipv Dolberg maar mijn god wat had ie vandaag veel kansen nodig om er 1 te maken
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38005
    zondag 17 december 2017 om 16:33
    Volgens mij werd Neres ingebracht toen AZ nog met 10 man speelde. Maar alsnog begreep ik t ook niet. Vind Neres zo goed spelen, ook in de minuut voor zijn wissel weer een geweldige actie.

    Ik had liever Dolberg gezien hoor, vind hem geweldig ballen de afgelopen weken. Maar vandaag had Keizer wel gelijk: Huntelaar scoorde (mistte ook veel) en veroorzaakte de penalty. Ditlaatste had Dolberg niet gelukt.
    Vind ik leuk
    Jalapeno +859
    zondag 17 december 2017 om 16:39
    Siem de Jong kwam er in voor Neres, maar ik snap dat ook niet. Je kunt Siem brengen als je achter staat, niet als je voor staat en zeker niet voor Neres die met zijn snelheid en balvaardigheid meer kan brengen.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16613
    zondag 17 december 2017 om 16:52
    Precies, AZ moest komen en dan haal je je twee buitenspelers eruit die erg snel zijn en een plaag voor de AZ verdediging.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16613
    zondag 17 december 2017 om 16:50
    Volgens mij werd Neres helemaal niet ingebracht en stond hij in de basis ;-)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38005
    zondag 17 december 2017 om 17:21
    Shit wat scherp :-)
    Vind ik leuk
    PredatorA +6536
    zondag 17 december 2017 om 16:38
    Heerlijke en spannende topper!
    Ajax de terechte winnaar en Huntelaar was heel belangrijk deze wedstrijd..
    Vind ik leuk
    glenn +1034
    zondag 17 december 2017 om 16:49
    en wat dacht je dan van die penalty tegen ?? hij is namelijk NIET aan die bal geweest met zijn hand....deed wel een beweging....maar als ik een mes neem word ik dan ook berecht VOOR ik steek ???
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:37
    Tot de 1 na laatste zin ga ik met je mee.
    Wat de laatste zin betreft is een béétje voorzichtigheid wel op zijn plek. Maar genoten hebben we allemaal. Heerlijk dat AZ ook gewoon speelde om te winnen.
    Vind ik leuk
    Ricar +99
    zondag 17 december 2017 om 18:03
    Natuurlijk ?????
    Vind ik leuk
    mcmodd +22804
    zondag 17 december 2017 om 18:39
    Arie, ik feliciteer jou en al je medesupporters van harte met deze mooie overwinning. Nu even doorzetten, die vijf punten poets je niet vanzelf weg man. Neem er eentje van me, vier het de hele nacht en zorg dat je morgen nochtans fris opkomt om verder te genieten ;—/))
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    maandag 18 december 2017 om 17:38
    AZ viel tegen, veel slidings... Ajax ging met schone broek naar binnen.
    AZ was overal te laat. Jammer had graag 2 clubs gezien en een eerlijke strijd.
    Vind ik leuk
    Hyena +28303
    zondag 17 december 2017 om 16:22
    Hele leuke pot van beide kanten, twee ploegen die graag willen voetballen en dat goed kunnen. De heer Makkelie kon het hoge tempo ook alles behalve bijhouden, want dat leek weer helemaal nergens op.

    Ziyech was net als Neres weer erg goed vandaag. Ook Huntelaar belangrijk, maar hij had er echt meer moeten maken. Bizot, de Griekse muur en Weghorst waren behoorlijke lastpakken vanmiddag. Gelukkig zijn de drie punten binnen!
    Vind ik leuk
    Nashua +6722
    zondag 17 december 2017 om 16:35
    Waarom pakt Feyenoord die Weghorst niet, echte Feyenoordspits
    Vind ik leuk
    Hyena +28303
    zondag 17 december 2017 om 16:58
    Eens, hij zou het zeker aankunnen daar.
    Vind ik leuk
    glenn +1034
    zondag 17 december 2017 om 18:28
    inderdaad past perfect bij Feyenoord.....zo gek of nog gekker dan Kramer.....ze hebben daar een patent op om kolderfiguren binnen te halen....ik zou 4..2..4 gaan spelen daar met vooraan Guidetti...Kazim....Kramer en Weghorst.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:22
    Volgens de '' kenners '' zouden we vandaag verliezen en geslacht worden, maar ach dat dachten ze vorige week ook al!

    Wat een leuke zondag, de best spelende ploeg van de eredivisie wist niet te winnen van een gehavende Ajax verdediging.

    De hoogmoed kan de prullenbak weer in gesodemieterd worden in Alkmaar! :D
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:27
    10 punten was genoeg zeiden ze na een halve week gehalveerd
    Vind ik leuk
    stratumseind +156410
    zondag 17 december 2017 om 16:22
    Danny heeft op de terugreis naar amsterdam wel een plekje verdient voorin de spelersbus naast keizertje
    Vind ik leuk
    Gerro +6156
    zondag 17 december 2017 om 16:23
    Danny Blind
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:24
    Tja wanneer Bergwijn al twee keer een erg makkelijke penalty mee krijgt, dan hebben wij er toch ook een keer recht op?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38005
    zondag 17 december 2017 om 16:24
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 17:36]
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12272
    zondag 17 december 2017 om 16:29
    De zwerver is weer onder de brug vandaan gekomen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38005
    zondag 17 december 2017 om 16:29
    Nee joh, hij heeft een huis met zwembad en zo in Spanje ;-)
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12272
    zondag 17 december 2017 om 16:47
    O ja, want dat wil hij iedereen altijd laten geloven. En vergeet al die vrouwen niet. Waarschijnlijk met een donkere bril en een hond, maar goed. Iedereen zijn plezier maar..
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:24
    Niet de eerste keer, er gaan gemoederen dat ze de naam gaan veranderen naar de Makkelie-ArenA
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:27
    Je bedoeld geruchten?
    Vind ik leuk
    Degraaf +16613
    zondag 17 december 2017 om 16:31
    Tja Nederlands is niet zijn beste vak op school geweest ;-)

    Mooie overwinning en we komen steeds dichterbij.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22071
    zondag 17 december 2017 om 16:36
    Die Zeefuik moeten ze NOOIT meer opstellen... dat is 100 keer niks...
    Vind ik leuk
    Keizerstad +224
    zondag 17 december 2017 om 16:44
    Daar moet je Zeefuik voor (h)eten...
    Vind ik leuk
    Keizerstad +224
    zondag 17 december 2017 om 16:29
    en Philipsstadion in Gemeentehuis.
    maar dat zijn geruchten en geen gemoederen.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:00
    Waarom hebben jullie daar niet dan met een makk(i)e(lie) gewonnen?
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12272
    zondag 17 december 2017 om 18:49
    Gemoederen? Vraag fff het woordenboek aan flappie..
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:25
    HAHAHA, droeftoeterrrrr
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:25
    Piep piep hallo
    Vind ik leuk
    North +2387
    zondag 17 december 2017 om 16:29
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 17:37]
    Vind ik leuk
    North +2387
    zondag 17 december 2017 om 16:32
    Jullie gemeenteraadsleden verdienen dan ook wel een plekje.
    Subsidieclubje.
    Vind ik leuk
    AFFA +1527
    zondag 17 december 2017 om 16:55
    Vind je.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:56
    Ons opper-calimererootje begint weer over de scheidsrechter, gossie toch..........
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3375
    zondag 17 december 2017 om 16:22
    Het zat niet tegen
    Vind ik leuk
    Vp128 +635
    zondag 17 december 2017 om 16:27
    Realisme vanuit Amsterdam? Het kan dus toch! ;-)
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14589
    zondag 17 december 2017 om 16:22
    Fredje, Fredje, Fredje...
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:22
    Volgensmij kunnen we nu wel zeggen Lucky Ajax
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:25
    Slap geouwehoer dit
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:26
    Aldus de PSV fan
    Vind ik leuk
    Alibaba +412
    zondag 17 december 2017 om 16:37
    Terechte uitslag. Eerste helft ging het gelijk op, tweede helft was Ajax beter en miste het veel kansen. En de scheids......het is tegenwoordig in om de scheids de schuld te geven na een verloren wedstrijd. En nee....ik ben niet voor Ajax :-)
    Vind ik leuk
    Korm +33711
    zondag 17 december 2017 om 16:42
    Ik vond ze gelijkwaardig
    Vind ik leuk
    Jozef +36180
    zondag 17 december 2017 om 17:07
    Tel jij de kansen maar na en je zult begrijpen dat de uitslag terecht was.

    Je bent lucky als je geen kansen krijgt, maar op een of andere duistere manier toch wint...
    Vind ik leuk
    Bergwag +728
    zondag 17 december 2017 om 17:15
    Poeh zeg dat wel, die fredje toch...
    Maar wel ontzettend lekker en toch ook wel verdiend vind ik.
    Vind ik leuk
    BassieN +11262
    zondag 17 december 2017 om 16:22
    Raar dat Makkelie zijn eigen club mag fluiten
    Vind ik leuk
    richard37 +1304
    zondag 17 december 2017 om 16:37
    Jij hebt liever dat we elke week Nijhuis krijgen
    Vind ik leuk
    ik zeg doen +1607
    zondag 17 december 2017 om 16:22
    lekker pot! iedereen was bang voor dijks. was erg goed vandaag.

    ziyech weer man of the match
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:23
    Verdiende overwinning van ajax. Lekker!
    Vind ik leuk
    Nistel +3618
    zondag 17 december 2017 om 16:23
    'Ajax heeft weer eens de scheids mee tegen concurrent AZ en staat tweede' was een betere kop geweest.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:29
    Euh... NEE
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:41
    Die scheidsrechter was 2 kanten op ruk
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20540
    zondag 17 december 2017 om 16:23
    Terechte overwinning voor Ajax. Leuke wedstrijd
    Vind ik leuk
    Korm +33711
    zondag 17 december 2017 om 16:44
    Niet mee eens, gelijkspel was eerlijk geweest. Wel gefeliciteerd met de overwinning
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20540
    zondag 17 december 2017 om 16:49
    Dank Korm en dat mag ;-)
    Vind ik leuk
    2cents +53885
    zondag 17 december 2017 om 16:56
    Was terecht. Ajax verzuimde vaker bij kansen dan AZ.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20540
    zondag 17 december 2017 om 16:59
    En waren zeker de 2e helf bovenliggende partij
    Vind ik leuk
    2cents +53885
    zondag 17 december 2017 om 17:05
    Zeker, wat nu lijkt te blijven hangen is de misser van Friday. En dat had ook zomaar de gelijkmaker kunnen betekenen. Maar hoe vaak heeft Ajax wel niet de kansen verprutst of een counter verkloot?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20540
    zondag 17 december 2017 om 17:22
    Dat is meestal zo 2cents, maar ja, was een beetje lucky dat ie in die positie kwam en dat ie het dan verkloot is zijn eigen schuld. Maar dat is emotie en daar doe je weinig aan ;-)
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 17:24]
    Vind ik leuk
    Korm +33711
    zondag 17 december 2017 om 17:29
    AZ had de eerste helft het betere spel en ook goede kansen (net als Ajax) 2de helft hetzelfde met Huntelaar, friday en die keeper. Ajax een goedkope penalty dus al bij al ben ik van mening dat een gelijkspel verdiend was geweest. Maar Who Hove a shit, gefeliciteerd met de 3 punten
    Vind ik leuk
    Korm +33711
    zondag 17 december 2017 om 17:26
    Is jou mening, ik heb een andere :)
    Vind ik leuk
    2cents +53885
    zondag 17 december 2017 om 17:29
    Dat mag, vraag me alleen oprecht af waar je die mening op baseert.

    Kreeg AZ evenveel grote kansen?
    Vind ik leuk
    Korm +33711
    zondag 17 december 2017 om 17:35
    Ja eigenlijk wel, maar Ajax ook dus vandaar gelijkspel :)
    Vind ik leuk
    2cents +53885
    zondag 17 december 2017 om 17:40
    Je bent misschien niet zo goed in kansen tellen? :P

    Maar ik vind het wel prettig dat Ajax desondanks die drie punten meeneemt.
    Vind ik leuk
    DEWEE +2139
    zondag 17 december 2017 om 16:23
    Ondanks dat ie veel kansen heeft gemist was het slim van Keizer om Hunter in de spits te zetten.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1551
    zondag 17 december 2017 om 16:23
    Heeeeeeeeerlijk !!!!!
    Reclame voor het voetbal!

    We zouden afgeslacht worden werd weer door de bekende Psv groepje die Ajax op de voet volgt gezegd.. Tja...

    Maar wat een heerlijke overwinning!
    Het had ook 5-6 kunnen zijn, goede wedstrijd zeg!

    5 punten is niks, dat hebben we kunnen zien, we krijgen onze verdedigers weer terug en hebben gewoon veel kwaliteit.
    Dus alle vertrouwen nu !!!
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:24
    Makkelie slaapt in een ...... ongelovelijk
    Vind ik leuk
    Degraaf +16613
    zondag 17 december 2017 om 17:00
    *ongelofelijk ;-)
    Vind ik leuk
    Bergwag +728
    zondag 17 december 2017 om 17:18
    Az pyjama, vooral de eerste helft ja.
    Vind ik leuk
    410hhw +1762
    zondag 17 december 2017 om 16:24
    Wat een pot was dit!
    Ajax terechte winnaar.
    Ajax word kampioen!
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:24
    Gefeliciteerd Ajacieden. Ajax had allang meer doelpunten moeten maken dat is duidelijk. Was nog wel even spannend op het einde met Friday, oh oh.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:39
    Thanks a lot influence. Prachtig, zo kan het dus ook. Een Feyenoord supporter die een Ajacied feliciteert. Jij ook gefeliciteerd met de 0-7 wonderscore. Ik hoop in de komende jaren op een échte Ajax Feyenoord strijd voor de titel.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:45
    Ook bedankt, en dat laatste zou prachtig zijn, denk helaas dat dat pas kan nadat we een nieuw stadion hebben en dichter bij jullie begroting komen.
    Maar ik blijf hopen, vorig is het ook gelukt ;)

    En voor de duidelijk, ik wilde wel dat jullie hadden verloren of gelijk hadden gespeeld :)
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:01
    Ok. Ik vermoed dat dat voor jullie idd pas kan als jullie de nieuwe Kuip hebben ( of hoe gaat dat stadion eigenlijk heten? ) en mocht dan alles goed gaan dan kunnen we serieus weer een échte Ajax Feyenoord strijd krijgen. Ik kijk er zo gigantisch naar uit.
    Ah, ik had al het donkerbruin vermoeden dat je wilde dat Ajax verloren of gelijkgespeeld had :-)
    Zelfde geldt natuurlijk andersom voor mij.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 19:42
    Uiteraard :)
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5193
    zondag 17 december 2017 om 16:25
    Wat een geluk. Wordt een mooi stukje van Hugo Borst morgen over de onterechte punten van de hoofdstedelingen.
    Vind ik leuk
    wolfie +565
    zondag 17 december 2017 om 16:36
    Welke onterechte punten, Ajax heeft verdiend gewonnen dus terecht 3 punten, het was een prachtige wedstrijd met veel kansen en goed keeperswerk van beide kanten.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16613
    zondag 17 december 2017 om 17:00
    Hahaha, net als die Rotterdammer ons wat kan schelen ;-)
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22071
    zondag 17 december 2017 om 17:24
    Die kan zich beter druk maken over Sparta.... xD
    Vind ik leuk
    Degraaf +16613
    zondag 17 december 2017 om 17:49
    Inderdaad Jens ;-)
    Vind ik leuk
    Sanji +940
    zondag 17 december 2017 om 16:25
    Vanwege tentamens heb ik niet kunnen kijken. Zou iemand mij kunnen vertellen waarom zeefuik werd gewisseld?

    Speelde hij zo slecht? Of was het blessure?

    Dit is al de tweede keer dat hij meteen na rust gewisseld werd geloof ik. Als het echt vanwege zijn prestaties weer is, dan is hij dus wel erg slecht.
    Vind ik leuk
    Snake +183
    zondag 17 december 2017 om 16:35
    Hij was gewoon slecht. Moet stukken beter. Veroorzaakte domme penalty en kreeg geel
    Vind ik leuk
    North +2387
    zondag 17 december 2017 om 16:25
    Een echte wedstrijd gespeeld door twee ploegen die wél willen voetballen. Heerlijk.
    Kijken we mee PSV? Zo hoor je te voetballen.

    Laten we hopen dat Ajax of AZ kampioen wordt dit seizoen, want het zijn de enige twee ploegen die er echt aanspraak op hebben
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5595
    zondag 17 december 2017 om 16:25
    Weer wint Ajax door een onterechte penalty.
    Steeds duidelijker waarom Ajax tegen videoarbitrage is.
    Vind ik leuk
    Foebele +54105
    zondag 17 december 2017 om 16:26
    Puntjes zijn binnen, dat is goed. De druk neemt wat af op de groep en de staf, dat kan ook alleen maar goed zijn, kunnen ze in wat rustiger vaarwater verder bouwen.

    Keizertje verdient wel wat lof, ga er maar aan staan, een trainer als Bosz moeten opvolgen (met die finale EL die veel euforie bracht) terwijl je je er nog niet klaar voor voelt en dat dan met een selectie die aardig aan kwaliteit heeft ingeboet.

    Gun die man wel een lekkere kerst, velen dachten dat hij voor die tijd al weg zou zijn en we moeten toch eerlijk zijn dat het de laatste weken steeds beter gaat draaien... Zou het dan toch een aardige coach zijn?
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 16:27]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9022
    zondag 17 december 2017 om 20:10
    Eindelijk eens lof voor de man in een moeilijke situatie, volkomen terecht.
    Hij doet het nu aantoonbaar beter dan Bosz, op punten totaal en op doelgemiddelde na 17 wedstrijden.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1217
    zondag 17 december 2017 om 16:26
    Huntelaar: uiteindelijk hebben we deze wedstrijd slim gewonnen.

    is slim winnen synoniem voor we kunnen het niet op kwaliteit dus maken we maar een schwalbe?
    Vind ik leuk
    Degraaf +16613
    zondag 17 december 2017 om 16:42
    Is niet zo'n slimme opmerking van jou ;-)
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1217
    zondag 17 december 2017 om 16:48
    wat is dan het "slimmigheidje" deze wedstrijd waardoor jullie die wedstrijd hebben gewonnen?
    Vind ik leuk
    040strijp +544
    zondag 17 december 2017 om 16:26
    Lucky ajax!
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:26
    Toch vraag ik me af waarom die orejalu niet meer speelt vond ik sterk spelen tweede helft. , ook dikke pluim voor dijks had alirezea jablabla diep in de broekzak. Veel respect voor Dijks nadat die terecht de kop van jut was.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:27
    Wat supporters van andere clubs denken over Ajax? We don't fucking care.
    Vind ik leuk
    Jc 74 +158
    zondag 17 december 2017 om 16:28
    Eerst Blom nu Malkelie als iedereen toch voor ajax is waarom gaan jullie niet naar de rechter om te eisen dat Psv in de Belgische competitie mag .
    Complimenten aan beide ploegen en zeker de keepers ,strijd goed voetbal bij vlagen van beide kanten en dat op een gladde grasmat
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13351
    zondag 17 december 2017 om 16:28
    Prachtige overwinning.
    Petje af voor AZ, leuk voetballend team.

    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    zondag 17 december 2017 om 16:29
    Het zeer beperkte AZ steekt streekgenoot Ajax zoals gewoonlijk weer de helpende hand toe. Presteren nooit in grote wedstrijden. Maar gelukkig kon vd Brom erom lachen, dat zegt al genoeg. Waardeloze nepcoach
    Vind ik leuk
    Keizerstad +224
    zondag 17 december 2017 om 16:41
    Vorig seizoen toch gelijk, en Brommie is Brommie, gewoon een vuurtje opstoken, prima toch?
    AZ is niks in waardering gezakt, doen het kei-leuk, Zwolle ook, daar mogen Utrecht, Vitesse en misschien Heerenveen toch een puntje aan zuigen...
    Ook de jeugdopleiding werpt zijn vruchten af, mooi man.
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    zondag 17 december 2017 om 16:51
    Alle exponenten van de az jeugdopleiding hebben 1 probleem: in grote wedstrijden zakken ze door het ijs. Daarom breekt er ook nooit 1 Europees door.
    Vind ik leuk
    Keizerstad +224
    zondag 17 december 2017 om 16:53
    voor eredivisie begrippen goede spelers, van daaruit de pareltjes oppikken, komt wel goed.
    Vind ik leuk
    Mo +11356
    zondag 17 december 2017 om 16:29
    Wat heb ik genoten zeg, prachtpot. Ajax de gelukkige hoewel wij iets meer grote kansen had. 4-5 had het wedstrijdbeeld perfect weergegeven.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:30
    Wij zijn Ajax, Wij zijn de beste. Wij waren de beste en we zullen tot in lengte der eeuwigheden de beste blijven.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156410
    zondag 17 december 2017 om 16:35
    edje , doe tussendoor een keer een frisje jongen dan hakt die alcohol er niet zo stevig in.....
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    zondag 17 december 2017 om 16:53
    Helaas. Nog steeds tweede. En dus niet de beste. Volgens mij won Real gister de wereldbeker. Kijk, DAN ben je de beste. Het gat met Ajax is ZO immens....
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:05
    Niet zo moeilijk, zij hebben niets...
    geen 1 record sinds ze bestaan.....
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    zondag 17 december 2017 om 17:24
    Gisteren nog: twee x achter elkaar wereldbeker. Het gevolg van het record CL-eindoverwinningen. Van wanneer dateert de laatste Europese hoofdprijs van ajax?
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:38
    Maakt niets uit, kampioen-prijzenpakker.....
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    zondag 17 december 2017 om 17:56
    In de Mickey-mouse eredivisisie. En verder? Dan is Celtic nog succesvoller, winnen ook het meest in eigen land. Check anders:
    https://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-meest-succesvolle-voetbalclubs-2/

    Zoals je ziet: je clubje roept dat ze de beste zijn, maar dat is dus weer een typisch joodse onwaarheid. (k)neusjes
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 18:00
    Zielig he, geen 1 recordje.
    Ja Celtic is echt succesvoller, onbenul.
    slechts 1 Europa cupje, net als de club uit Eindje.
    Ajax 4 + 2 wereldbekers.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 18:02]
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    zondag 17 december 2017 om 20:46
    En Real?
    Vind ik leuk
    DEWEE +2139
    zondag 17 december 2017 om 16:30
    Kunnen wel concluderen dat die Zeefuik echt geen Ajax materiaal is... beetje dommig zelfs
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:38
    Mag die jongen nog even de tijd krijgen?
    Vind ik leuk
    DEWEE +2139
    zondag 17 december 2017 om 16:40
    Nee. Het is gewoon duidelijk dat het geen Ajax speler is. Bij sommige zie je nog iets van een lichtpuntje ik zie deze jongen vanaf Rosenborg keer op keer foute keuzes maken
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 16:41]
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:07
    Voor mij is dit nog niet duidelijk. Ik oordeel pas als deze jongen pak em beet 10 wedstrijden achter elkaar in het eerste heeft gespeeld.
    Vind ik leuk
    DEWEE +2139
    zondag 17 december 2017 om 17:19
    Prima. Als die dat gaat krijgen. Voor mij is het een type Ligeon. Gewoon net niet. Daar heb ik hem vaak genoeg voor zien spelen. 3e rechtsback: voor de wedstrijden zoals tegen Roda kan het.

    Maar wie weet gaat ie zich nog ontwikkelen. Dan ben jij de eerste die ik zn gelijk geef;)
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:22
    Ah, ik merk dat je niet zo meer gelooft dat Keizer hem kansen gaat geven. Je zou absoluut gelijk kunnen hebben. Maar misschien hoop ik het ook wel een beetje omdat ik wil dat er weer méér échte Amsterdammers bij Ajax moeten spelen. Is natuurlijk totaal geen argument, i know, maar voor mijn gevoel moeten er altijd 3 in staan. Natuurlijk wel spelers die het niveau hebben. Ligeon noem je, tsja dat was idd net niet. Zo snel als een jaguar, maar altijd 'langs het spel heen' ipv 'met het met spel meedoen'. Bij Zeefuik wil ik het nog aankijken.
    En ach, gelijk hebben. Daar doe ik het niet voor, maar leuk als iemand me dat zou geven. Afwachten dus nog bij Zeefuik :-)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20540
    zondag 17 december 2017 om 16:43
    2e keer invallen 2 keer geel en een strafschop tegen.... geen hele goede statistiek om te starten. Maar heeft wel wat tijd nodig, maar misschien nog niet goed genoeg voor Ajax 1.
    Vind ik leuk
    RobinJaxie +190
    zondag 17 december 2017 om 16:31
    Wat was Friday allemaal aan het doen bij die laatste kans? Die had echt volledige kortsluiting.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:31
    Goeie pot!! Ajax speelde goeie 2e helft maar AZ viel door de mand op het middeveld.
    Je kan ook constateren dat dit Ajax NL's top is maar internationaal veel te licht is.
    Verdediging veel te traag, veel spelers ( Kluivert, Neres, Zeefuik Ziyech) verliezen te veel duels daardoor ook veel balverlies.

    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:33
    Neres en ziyech speelde anders meer dan redelijk.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:08
    Wat heet! Ik vond beiden geweldig spelen, met name Neres. Die assist ook. Dat gevoel dat hij altijd heeft, ongekend hoor. Inzicht en overzicht trouwens ook. ( die voorzet op Van de Beek eerste helft eerste paar minuten, hij geeft de ballen zooo makkelijk )
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:14
    Neres is definitely not intimidated by big matches.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6557
    zondag 17 december 2017 om 16:33
    Geweldige pot

    Lastig te zeggen of de winst terecht is
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13351
    zondag 17 december 2017 om 16:33
    Wat was "Die miskoop" van 12 miljoen vandaag weer goed zeg.
    Neres wat een topper !
    Vind ik leuk
    Korm +33711
    zondag 17 december 2017 om 16:49
    Doet het inderdaad goed!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +868
    zondag 17 december 2017 om 16:35
    Leuke pot voetbal!
    Vind ik leuk
    Foebele +54105
    zondag 17 december 2017 om 16:36
    Goede goal van Klaas Jan trouwens, wat ben ik blij dat Keizer hem erin heeft gezet, vind al heel het seizoen Klaas beter dan Dolberg, die jongen is nog hopelozer uit vorm dan al zijn voorgangers die na een leuk begin ver terug vielen, erg zorgwekkend!
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1297
    zondag 17 december 2017 om 16:38
    Yes, haha. De grootste concurrent staat weer op 8 punten :D
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14967
    zondag 17 december 2017 om 16:39
    Leuke wedstrijd met twee ploegen die wilden voetballen.
    Ajax verdiend gewonnen, en wat mensen ook zeiken, lekker belangrijk!

    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:42
    Jammer dat zo de competitie spannend gehouden moet worden, onterechte pingel !!
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6057
    zondag 17 december 2017 om 16:45
    Mooie pot voetbal gezien. Jammer van Makkelie, was duidelijk de minste vandaag.

    Ajax verdient gewonnen, gefeliciteerd met de overwinning
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:46
    Ok vond het een prima pot voetbal na de gala voorstelling van mijn eigen club. Natuurlijk verdient voor Ajax. Neres ontwikkeld zich prima. Onana weer goed, Schöne goed.
    Twee minpunten, Zeefuik en Huntelaar. Huntelaar moet echt eens stoppen met zeiken, ook al heb je de vrije trap/strafschop mee, toch nog zeiken. Jammer van zo'n speler.
    Ik denk dat Ajax het nog wel gaat redden mijn cluppie toch wel gewoon derde gaat worden.

    Enne beste mensen, doe gewoon ff normaal tegen elkaar. Hoe moeilijk is dat nu.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:46
    Die Orejuela vond ik toch wel echt een verbetering tov Zeefuik
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +868
    zondag 17 december 2017 om 16:57
    Je ziet dat ze beide nog moeite hebben met het niveau
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:48
    Die Friday is geen zondagskind.
    Vind ik leuk
    Thojax +44
    zondag 17 december 2017 om 16:52
    Ik woon nu al een jaar of 8 in Antwerpen en kwam gisteren die Luuk de Jong tegen in een discotheek daar. Wat een ongelofelijk arrogante klootzak is dat zeg. Ik riep hem om hem succes te wensen en hij wuifde me denigrerend weg. Wat een pishekel heb ik aan die stijve hark gekregen zeg.
    Vind ik leuk
    glenn +1034
    zondag 17 december 2017 om 16:54
    dik en dik verdiend gewonnen want wie had iets gezegd als het 0 - 2 gestaan had aan de rust ?? dan daar nog bovenop een pingel tegen die geen was want hij raakte de bal niet met zijn hand ...bij die van Ajax was er wel echt contact ......en nu hoop ik echt dat Keizer weet wie zijn eerste spits is en dat hij denkt in de term van....hoe overleef ik het seizoen ?? met een steriele Dolberg of een kuitenbijter Klaas Jan.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:10
    David Neres once again honoring the name of Brazilian football. This boy is definitely not intimidated by big matches. He could easily have been the MOTM if, in addition to assist in the first goal, the attackers did not lose 2 clear goals in 2 assists from him in the first half.
    Vind ik leuk
    pos +8682
    zondag 17 december 2017 om 17:19
    Wedstrijd waarin AZ via eerst Weghorst en later via Friday 2 enorme kansen krijgt. Tussendoor zag je dat AZ geen grip kreeg op het middenveld met een onzichtbare Til en Koopmeiners. Strafschoppen nog niet terug gezien en Makkelie weer ouderwets een wedstrijd doodfluitend door voor elke vallende speler te fluiten.
    Vind ik leuk
    Lubje +735
    zondag 17 december 2017 om 17:21
    Laten we de scheidsrechter voortaan maar een Ajax tenue laten aantrekken.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:40
    Dus als jij over je eigen benen struikelt krijgen wij een strafschop de volgende keer? Denk niet dat Ajax mag klagen over de strafschop maar in de eerste helft werd Ajax eentje onthouden....gauw afzetten dat gekleurde brilletje van. Je verliest van een veredelt B elftal........dan zou ik me gauw stilhouden.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1652
    zondag 17 december 2017 om 17:25
    Terrecht rood voor svensson die had in de eerste helft al rood moet hebben
    Vind ik leuk
    Bals +400
    zondag 17 december 2017 om 17:36
    Heerlijke wedstrijd met alweer een goede Neres. Prachtig passwerk van Ziyech ook.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:37
    En van den Brom maar roepen wij hebben betere spelers dan Ajax maar zijn AZ kan niet eens een veredeld B elftal verslaan.

    Het blijkt maar weer eens dan niet alles wat blinkt bij Ajax in god veranderd, Zeefuik laat Weghorst keer op keer lopen maakt op een belachelijke manier hands en rent vervolgens het hele veld over om weer zijn man alleen te laten wederom Weghorst, wat een kneus is die Zeefuik direct terug sturen naar de vijfde klasse amateurs en daar laten leren hoe je moet verdedigen.
    Vind ik leuk
    djepie +54
    zondag 17 december 2017 om 18:01
    Ik ben enorm ajax fan maar als dit geen matchfixing is van fredje friday weet ik het ook niet meer.... Je kan zo een kans simpelweg niet missen.. hij is tijdens zijn loop naar de bal waar hij ALLE tijd voor heeft aan het bedenken hoe die het nog op de meest normale manier uitziend kan verprutsen. Vanaf dat moment wist ik dat ajax deze wedstrijd niet mocht verliezen van de bazen van het voetbal. de gok maffia. #matchfixing #voetbalisnietmeer

    Feyenoord van niet scorend ineens 0-7? haha laat me niet lachen sorry hoor..
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 18:03]
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 18:05
    Makkelie floot naar beide kanten ongelukkig en veel te veel.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 18:08
    Az wint nooit top wedstrijden . Irritante trainer en spits.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6124
    zondag 17 december 2017 om 18:09
    Vandaag een heerlijke wedstrijd gezien, ( zo kan het ook PSV), gewoon vol er voor gaan in een topwedstrijd

    Az dat de eerste 10 minuten Ajax overliep. daarna ging het in de eerste helft gelijk op. maar na een domme handsbal van Zeefuik 1 - 0 (prachtig ingeschoten trouwens)

    daarna 2 ploegen die grote kansen kregen om te scoren. waarna Ajax heerlijk gelijk maakte Neres, die zich ook in top wedstrijden laat zien, heerlijke pass op Huntelaar ( nu al 9 assissts)

    2de helft was Ajax wel beter, had het spel beter onder oonctrole en kwam AZ er nauwlijks aan te pass. Huntelaar die slim gebruikt maakt van zijn tegenstander, maar is natuurlijk nooit een penalty

    Ajax moet daarna de 2 wedstrijd gewoon beslissen en de 1 - 3 scoren. dat Friday in de laatste minuten nog mist heerlijk, ik telde hem al

    maar al met al een wedstrijd die ongeacht de uitslag heel erg vermakelijk was. zo hoort voetbal iedere week gespeeld te worden.

    Ajax de terechte ( maar gelukkige winnaar)

    met een beetje geluk volgende week nog op 2 punten van PSV

    Vind ik leuk
    Korm +33711
    maandag 18 december 2017 om 08:08
    ik dacht dat ajacieden zich niet met psv bezig hielden.. man man man
    Vind ik leuk
    Zilt +35
    zondag 17 december 2017 om 18:24
    Goeie actie Keizer. Huntelaar er in.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9022
    zondag 17 december 2017 om 20:03
    Even voor de goede orde voor al die Keizer haters en Bosz aanbidders:
    Winterstop standen afgelopen seizoen en nu.

    Bosz : 5 pnt achter op Feyenoord - 37 pnt - doelgem - 22+
    Keizer : 5 pnt achter op PSV - 38 pnt - doelgem - 35 + !

    Bosz op straat, BD blijft winnen zonder Bosz en Keizer is veelbelovend zich aan het verbeteren, dat is de realiteit van vandaag, gelukkig.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 23:34
    Heerlijke wedsrijd gezien. Spanning genoeg, maar wij toch gewonnen zoals het hoort. We blijven immers de beste maar dat even ter zeide.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 21:49
    wederom heeft het ajax weer veel geld gekost om deze wedstrijd te winnen.
    Nu snap ik hoe de scheidsrechters tegenwoordig in een Ferrari rijden.
    Ajax geeft ze een top salaris.
    Echt zielig
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ajax overleeft prachtige wedstrijd tegen concurrent AZ en staat tweede