Van den Brom kritisch: Hij moet zijn handen leren thuis te houden

    Van den Brom kritisch: "Hij moet zijn handen leren thuis te houden"

    zondag 17 december 2017 om 17:51

    John van den Brom moet nog een keer slikken als hij de beelden van de gemiste kans van Fred Friday ziet. De AZ-spits liet in de slotfase dé mogelijkheid liggen om zijn ploeg naast Ajax te schieten.

    "Tja, hij mist de bal. Als hij hem aanraakt, zit-ie. Helaas, daarom staan we met lege handen. Dat is jammer", zegt Van den Brom tegen FOX Sports. "Na een goede serie is het heel vervelend om te verliezen. In een wedstrijd als deze had het alle kanten op gekund. We hebben gebruik gemaakt van de ruimte die Ajax liet. Die hebben we goed bespeeld. Ajax heeft een aantal spelers die je liever niet aan de bal wil hebben."

    Vlak na rust kwam Ajax op voorsprong, omdat scheidsrechter Danny Makkelie floot tegen Pantalis Hatzidiakos, die Klaas-Jan Huntelaar vasthield. "Áls het een strafschop was, is het inderdaad slim. Hij moet zijn handen leren thuis te houden. Dat zijn zeker tegen dit soort spitsen leermomenten voor hem. Of ik het hem verwijt? Je moet de scheidsrechter nooit in de gelegenheid brengen om een strafschop te geven. Je moet als verdediger goed staan en niet, en dat doet hij veel te veel, je handen gebruiken. Dan weet je dat Ajax ook daar goed in is. Dat zijn dingen die we kunnen leren."

    Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

    Plaats een reactie

    Foebele +47726
    zondag 17 december 2017 om 17:52
    Slim van Huntelaar, ook daarom is hij zo waardevol. Een goal en een penalty gekregen, een prima bijdrage van Klaas. Hij had zelfs nog een paar keer meer kunnen scoren als hij iets zuiverder was in zijn afwerking.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7597
    zondag 17 december 2017 om 17:58
    idd slim maar kjh heeft er inmiddels ook wel een handje van om zijn eigen handen te gebruiken in duels...ook daar zouden scheidsrechters niet aan voorbij moeten gaan. verder een heel vermakelijke pot gezien met hier en daar echt goed voetbal
    Vind ik leuk
    Enden +3038
    zondag 17 december 2017 om 18:01
    Heeft ook een aantal vrije trappen tegen gekregen. Scheidsrechter kan ook niet alles zien
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    zondag 17 december 2017 om 18:25
    Schwalbetraining gehad en hij moet meer spugen.
    Vind ik leuk
    Enden +3038
    zondag 17 december 2017 om 18:31
    Hij maakt inderdaad gebruik van een oliedomme verdediger.
    Hij begint met hem te omarmen. Wat zou jij dan doen???
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    zondag 17 december 2017 om 18:33
    Ik zou slaan, maar ik zit niet op voetballen.
    Vind ik leuk
    Foebele +47726
    zondag 17 december 2017 om 18:02
    Dat doen er wel meer, als verdedigers aan aanvallers mogen trekken dan toch ook andersom.

    Een jongen als Klaas is gewoon waardevol voor de eredivisie, die jongen van AZ heeft vandaag een zeer waardevolle les geleerd, van een gemiddelde eredivisie spits had hij dit lesje niet geleerd.

    Het is niet alleen maar kommer en kwijl met de eredivisie, er zijn zo nu en dan echt nog wel wedstrijden te vinden die het aanzien waard zijn en die je zonder blikken of blozen in het buitenland durft te laten zien.

    We zouden in Nederland echter wat meer moeten samenwerken als clubs zijnde, om het algehele niveau te laten stijgen, want zolang het ieder voor zich is en 'ik wil de concurrentie niet versterken' dan zal het niveau blijven afglijden!
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7597
    zondag 17 december 2017 om 18:07
    in die gevallen moet hij niet fluiten! verder super luxe positie natuurlijk met dolberg en kjh als spitsen....ben het ook eens met je betoog. hopelijk hebben/krijgt mijn clubje dat ook met vente en nicolai. ook de eigen jeugd van az (en ajax) zal de eredivisie verder brengen. komt ook een leuke lichting aan bij mijn clubje...moeten we het toch van blijven hebben in de ed
    Vind ik leuk
    Foebele +47726
    zondag 17 december 2017 om 18:10
    Jorgensen is wel het bewijs dat we bij Ajax teveel op jeugd gokken, niemand had ooit van die gast gehoord en ondanks dat we allemaal Dolberg een groter talent vinden presteert Jorgensen gewoon beter, vorig jaar al en dit jaar al helemaal!

    Zou goed zijn als Feyenoord Van Persie terug kan halen, Kuyt was toch ook zeer waardevol voor Feyenoord en Robin zou dat ook nog kunnen zijn!

    Vind het erg jammer dat er zo weinig jongens terug zijn gekomen, Wes had ook gewoon naar Nederland terug moeten komen, maar ja de poen is te belangrijk voor iemand met zo'n levensstijl als hij.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    zondag 17 december 2017 om 18:32
    Das gewoon zijn vrouw hoor. Ze pijpt het laken in zijn bruine sterretje maar hij moet wel voor veel centjes zorgen.
    Vind ik leuk
    Guust +5008
    zondag 17 december 2017 om 19:17
    Zij heefft zelf centjes genoeg Pino, dus dat klopt niet.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    zondag 17 december 2017 om 19:32
    Wat ze zelf verdient in een jaar is in een weekendje winkelen in Milan op. Of heeft ze het servies van Jantje Smith verkocht?
    Vind ik leuk
    Guust +5008
    zondag 17 december 2017 om 23:04
    Ze komt uit een goed nest van papa’s kant.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7213
    zondag 17 december 2017 om 19:52
    De Eredivisie is een competitie......geen schooltje met de clubs als collectief .
    De Eredivisie is betaald voetbal, is business, geen liefdadigheidsinstelling.
    Wil men het nivo opwerken dan moet dat gewoon uitgaan van goed Management bij clubs, zoals bij Heracles, AZ, PEC o.a.
    Voorts ligt het bij de KNVB als overkoepelend orgaan om te waken over het niveau o.a. er vinden gelukkig veranderingen plaats binnen de KNVB.
    Vind ik leuk
    Simonsopa +405
    zondag 17 december 2017 om 20:22
    Ja hier kon je het verschil zien tussen een gelouterde spits (Huntelaar) en een spits die denkt dat hij alles al weet (Weghorst)
    Vind ik leuk
    14forever +7908
    maandag 18 december 2017 om 03:13
    Heerlijke assist trouwens van Neres..
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:53
    Tsje, wie ken er nu op tegen de Huntelaar-slimmigheid?
    Vind ik leuk
    Bals +352
    zondag 17 december 2017 om 17:56
    Hij was echt niet de enige die regelmatig zijn handen gebruikte. Waarom je eigen speler afz.....?
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +13858
    zondag 17 december 2017 om 17:57
    Hatzidiakos speelde verder wel een top wedstrijd trouwens en redde goed 2 keer achter elkaar op de doellijn. Jammer dat Huntelaar het net te slim speelde en ging liggen.

    En jammer dat Kluivertje zo naast zijn schoenen gaat lopen. Kan prima voetballen maar moet wel normaal blijven doen.

    Kus.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2813
    zondag 17 december 2017 om 19:15
    Hoi Janzijnvader,Jammer he.Sorrie dat ik je lastig val maar ik mot t ff kwijt.Hoe kan het nou dat Brom na zo een goede reeks zijn basis wijzigt en Van Overeem wisselt voor Seuntjes?Geen snelheid,de helft minder inzet en veel balverlies.De 1-1 komt rechtstreeks door Seuntjes.Zie ik dit nou goed of ben ik nou zo dom?
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +13858
    zondag 17 december 2017 om 20:13
    Haha je valt me niet lastig door op me te reageren hoor! Gezellig juist. Ik weet het ook niet. Vind zelf Mats helemaal niks en heb liever Joris erin. Maar ja Brom had vast een mega goede reden.

    Ik zag wel dat Brommie boos werd op Mars na de 1-1 (terecht)
    Jammer maar helaas van deze wedstrijd :(
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:57
    V/d Brom moet leren vooraf niet zo'n grote mond te hebben.
    Vind ik leuk
    buddha +7665
    zondag 17 december 2017 om 18:16
    wat dat betreft is het een echte ajacied he ;) iets met die bus en stickers :-)
    Vind ik leuk
    pos +7792
    zondag 17 december 2017 om 18:31
    En zegt iemand die supporter is van een club met als motto wij zijn de beste ?
    Vind ik leuk
    yuuup +8567
    zondag 17 december 2017 om 19:04
    Het hoogste gebouw noem je het hoogst gebouw. Het stadion met de meeste zitplaatsen het grootste stadion. De club met de meeste prijzen de beste. Heel logisch allemaal.
    Vind ik leuk
    pos +7792
    zondag 17 december 2017 om 19:22
    Als er morgen een groter stadion wordt gebouwd heb je toch echt een ander grootste stadion. Tenzij je in het verleden blijft leven natuurlijk. Leuk geprobeerd maar heel erg kansloos.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 19:54
    Precies, dus als er morgen een club is met meer prijzen dan zijn zij de beste.
    Voorlopig is dit nog niet het geval.

    Doei.
    Vind ik leuk
    pos +7792
    zondag 17 december 2017 om 20:01
    Zet dan in ieder geval een jaartal erachter. De beste tot 19..
    Dat komt dan nog enigszins geloofwaardig over als je daar als supporter enorme waarde aan hecht. Wat zeg ik het is de reden dat je supporters bent geworden waarschijnlijk.

    Dag.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 20:02]
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 20:03
    Oké, ben blij dat je me kent.

    x
    Vind ik leuk
    pos +7792
    zondag 17 december 2017 om 20:13
    Het is ook meer algemeen bedoeld. Ik vind het in ieder geval stuitend dat een club zichzelf met dit soort stomme kreten verkoopt. Precies de reden voor de vele domme reacties van Ajax supporters. Zichzelf verheven voelen boven de rest. Bah.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 23:32
    Wij voelen ons niet verheven boven de rest, we hebben nu eenmaal de meeste prijzen in de kast (de meeste inderdaad gewonnen in een ver verleden) en dit is voor veel supporters van andere clubs blijkbaar een zere plek en het is nu eenmaal leuk om expres met je vinger op een zere plek te drukken.

    Ajacieden zijn erg kritisch, juist naar onze club. Als het slecht gaat hoor je ons ook. Een stukje zelfreflectie die ik bij supporters van andere clubs nog wel ééns mis want daar ligt het altijd aan de scheidsrechter, het geluk van de tegenstander, het kunstgras of aan andere blabla.
    Vind ik leuk
    pos +7792
    maandag 18 december 2017 om 06:57
    Ik ben het bijna met alles wat je zegt oneens. Dat is ook best apart. Je naam Godendochter zegt vrij veel gelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 12:23
    Het zegt werkelijk helemaal niets en nog een beetje minder.

    Dingen als 'WZAWZDB', 'Superjoden' en 'Godenzonen' moet je gewoon met een flinke schep zout nemen. Iets wat jij kennelijk niet kan.

    Maar nogmaals, ik ben blij dat je mij kent. ;)
    Vind ik leuk
    pos +7792
    maandag 18 december 2017 om 13:17
    Ik neem het hele voetbal met een flinke korrel zout en zelfverheerlijking al helemaal.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3729
    zondag 17 december 2017 om 18:07
    VP, mis ik nu het live verslag van Excelsior Groningen ? Of zijn we weer re druk met Uw Ajax en in dit geval AZ?
    Misschien ben ik nog aan het snurken hoor....
    Vind ik leuk
    HanV +3414
    zondag 17 december 2017 om 18:28
    Ze hebben nog net 2 minuten.
    Vind ik leuk
    Dekaasbaas +1465
    zondag 17 december 2017 om 18:22
    Kansloos elk duel wordt in het voordeel van Ajax gefloten
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 19:00
    Doet pijn he
    Vind ik leuk
    Guust +5008
    zondag 17 december 2017 om 19:22
    AZ liet het zelf liggen, redelijke kansen gehad om op 2-0 te komen, Ajax was iets feller en slimmer vandaag.
    Vind ik leuk
    Guust +5008
    zondag 17 december 2017 om 19:04
    Hij red ook twee keer mooi op de lijn dus dat had hij ook wel aan mogen halen dan.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 19:49
    Idd. Die jongen heeft prima gespeeld, maakt 1 foutje in de 16, waar KJ handig gebruik van maakt.
    Vind ik leuk
    Arjan29 +145
    zondag 17 december 2017 om 19:11
    Zeer triest wat er weer gebeurd. Net als voorgaande seizoenen hebben ze alle hulp nodig voor de winst!!!
    Vind ik leuk
    pico323 +5164
    zondag 17 december 2017 om 19:21
    Net Brom bij de NOS gezien, had hij zitten janken? Wat een oetlul is het toch. Dacht hij nu werkelijk dat hij van Ajax kan winnen, de dwaas.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    maandag 18 december 2017 om 05:13
    Wat was hij neurotisch tijdens het interview zeg..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van den Brom kritisch: "Hij moet zijn handen leren thuis te houden"