Cruijff trekt aan bel over Johan Cruijff Arena: 'Wordt met de dag pijnlijker'

    Cruijff trekt aan bel over Johan Cruijff Arena: 'Wordt met de dag pijnlijker'

    maandag 18 december 2017 om 06:57

    Jordi Cruijff en zijn familie vinden het jammer dat er nog steeds geen oplossing is gevonden voor de naamgeving van de Arena. Dit jaar werd er een intentie-akkoord gesloten om het stadion van Ajax om te dopen in de Johan Cruijff Arena, maar de naam is nog altijd niet definitief veranderd.

    Cruijff tast in het duister. 'Als afwachtende partij weten we niet precies wat er speelt', schrijft hij in zijn column voor De Telegraaf. 'De Arena, Ajax en de gemeente Amsterdam schijnen er zakelijk niet uit te komen, alleen weten we daar het fijne niet van. Dat willen we ook niet weten.'

    'We hadden gehoopt dat, na de door burgemeester Eberhard van der Laan doorgedrukte intentieverklaring, de besprekingen snel zouden worden afgerond. Helaas is dat niet het geval. Dat voelt voor ons niet goed. Wel is het mooi om te zien en te horen voor hoeveel mensen de Arena al als de Johan Cruijff Arena geldt. Een mooi gebaar, dat we enorm waarderen.'

    Cruijff wil ook nog wat rechtzetten. 'We hebben geluiden opgevangen dat de familie aan de naamgeving zou willen verdienen. Ik weet niet wie zo'n verhaal de wereld in helpt, maar het klopt niet en is tamelijk gênant. Als het stadion ooit de Johan Cruijff Arena zou heten, dan vinden we dat alleen maar heel mooi. Wel houden we een slag om de arm voor het geval er een sponsor aan de naam van mijn vader wordt gekoppeld. Alleen dan willen we inspraak hebben.'

    'Alleen is het niet aan de orde', voegt de trainer van Maccabi Tel Aviv eraan toe. 'Het is zelfs nooit met ons besproken. Dat heeft ook geen zin, zolang de betrokken partijen er niet uit zijn. Nogmaals, dat laatste is gewoon jammer. Mijn vader is er niet meer en Van der Laan is er niet meer, daarom wordt het eigenlijk met de dag pijnlijker.'

    Lees ook:  Nieuws uit Amsterdam: naamsverandering Johan Cruijff Arena uitgesteld

    Plaats een reactie

    Romario9 +11738
    maandag 18 december 2017 om 07:01
    Schandalig dat dit zo lang moet duren
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 09:50
    Een profeet word nooit in zijn eigen land geeerd als in een ander land in Spanje lopen ze weg met J-C en hier is het allemaal kut vandaar dat het nou zo slecht gaat met het Nederlands voetbal en het zal nog slechter worden kijk maar naar Pep die weet wie hem gemaakt heeft kijk naar Barca ook door een Nederlander genaamd J-C RIP Ajax moet dat als geen ander weten met we houden aan J-C zijn visie vast van de Sar waar is jou mening nu shit zooi hypo s
    Vind ik leuk
    Bdog +5480
    maandag 18 december 2017 om 07:03
    Logisch
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2338
    maandag 18 december 2017 om 07:10
    wat een gezeur allemaal wat maakt het uit
    dit stadion naar hem noemen is ook niet echt van waarde want het stadion staat los van de club
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +45134
    maandag 18 december 2017 om 07:34
    Inderdaad ook pijnlijk. De arena wordt commercieel uitgebaat en staat inderdaad los van de club Ajax.
    Vind ik leuk
    ik zeg doen +1593
    maandag 18 december 2017 om 12:16
    beetje zoals heel psv los staat van psv en verbonden is aan de gemeente.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13232
    maandag 18 december 2017 om 10:13
    Dat is het probleem inderdaad.
    Je kan wel eens wat willen maar als het gebouw niet van jou is, heb je er rot weinig over te zeggen welke naam er op geplakt gaat worden.
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    maandag 18 december 2017 om 07:12
    Wordt tijd dat de betrokken partijen open kaart spelen. Niet meer verschuilen en gewoon regelen die naamsverandering.
    Vind ik leuk
    Nashua +6810
    maandag 18 december 2017 om 08:18
    Wordt tijd dat Ajax dat stadion koopt of zelf een nieuwe gaat bouwen.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2338
    maandag 18 december 2017 om 08:59
    dat laatste is ook een idee binnen ajax leeft en bekent is
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5561
    maandag 18 december 2017 om 07:45
    Warme club...
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 07:55
    Serieus?
    Vind ik leuk
    kevinleo +2611
    maandag 18 december 2017 om 12:33
    Wat denk je? de kachel staat daar roodgloeiend, best warm daar. Tevens kan het dak dicht, zal er vast niet kouder zijn dan in de Kuip.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 13:42
    Schijnt daarentegen goed geïsoleerd te zijn. Heb ooit ergens gelezen dat de JC arena het energielabel A heeft. Tja en de kuip had iets van E.. slecht hoor!
    Vind ik leuk
    kevinleo +2611
    maandag 18 december 2017 om 13:46
    Ik zie overeenkomsten met mijn wasdroger, ook energielabel A en dezelfde architectuur :p
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 17:11
    Touché haha
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 07:57
    Als ze mijn naam wilden gebruiken en op deze manier te werk zouden gaan dan konden ze het schudden graag of helemaal niet!!!!!
    Vind ik leuk
    kevinleo +2611
    maandag 18 december 2017 om 12:34
    Jos Willemsen Arena.. Ik ga het Crowdfunden.
    Vind ik leuk
    Ed Peters +107
    maandag 18 december 2017 om 08:38
    Geef de nieuwe Kuip de eer Johans naam te mogen voeren. Daar was Johan wel welkom
    Vind ik leuk
    kevinleo +2611
    maandag 18 december 2017 om 12:35
    Wil je soms een rassenoorlog veroorzaken? Ik pak alvast een bak met popcorn.
    Vind ik leuk
    reggie +1641
    maandag 18 december 2017 om 08:55
    Abcoude noord arena is ook mooi.
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    maandag 18 december 2017 om 08:56
    Allemaal emotioneel geneuzel rondom het overlijden van Cruyff, maar kunnen het helemaal niet waar maken. Ik begrijp dat er heel wat bij komt kijken, maar houdt dan gewoon je waffel. Schandalig! Zeker naar de familie.
    Ik begrijp ook die familie wel dat je niet de ZiggoCruyff-Arena wilt dopen en je naam niet wilt verbinden aan een commerciele activiteit. Daar hoeft zo'n familie zich zeker niet voor te verontschuldigen. Hopen dat het nog goed komt maar geloof er niet zo in. Ben bang dat de nietszeggende intentie inderdaad een intentie blijft.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 08:57]
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:24
    Gewoon alles terugdraaien als het allenaal te lang duurt. Dit is echt respectloos. Ultimatum stellen Jordi. Of het is snek rond of je vaders naam niet meer geven voor deze poppenkast.
    Vind ik leuk
    FootyFan +109
    maandag 18 december 2017 om 10:58
    Met dit tempo is Estadi Johan Cruijff nog eerder gebouwd dan de naamsverandering van de Arena.
    Vind ik leuk
    Bals +400
    maandag 18 december 2017 om 11:46
    AJAX denkt serieus over een vertrek uit de Arena op termijn en het bouwen van een eigen Johan Cruijff Arena.
    Vind ik leuk
    kevinleo +2611
    maandag 18 december 2017 om 12:37
    Lijkt mij niet logisch.. wel mooi stadionnetje voor het dames voetbal..
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4812
    maandag 18 december 2017 om 12:26
    Ajax heeft weinig te vertellen met zijn 18% van de aandelen en de gemeente Amsterdam zal ook niet moeilijk doen, de grote dwarsliggers zullen wel zijn de overige aandeelhouders die zich vereenigd hebben in een stichting en nog steeds hopen op een grote stadion sponsor. Ik weet al niet meer beter of het heet nu de Johan Cruyff Arena, het moet alleen nog ff bevestigd worden.
    Vind ik leuk
    kevinleo +2611
    maandag 18 december 2017 om 12:37
    Bij deze bevestig ik het ;)
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 13:55
    Winst van PSV op Ajax in de Johan Cruijff Arena, klinkt inderdaad lekker.

    Opschieten!
    Vind ik leuk
    Nashua +6810
    maandag 18 december 2017 om 17:38
    Ik als Amsterdammer & Ajacied schaam me kapot voor Ajax, Dhr.Markerink (directeur Arena) en de gemeente Amsterdam.

    Jullie moeten je KAPOT SCHAMEN !!!!

    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 20:47
    Als je iets te klagen hebt zorg dan wel dat je goed geïnformeerd bent. Ajax wil wel maar heeft geen invloed met zijn 18% van de aandelen, Amsterdam wil ook wel, maar de echte dwarsliggers zijn de overige aandeelhouders die zich verenigt hebben in een stichting. Deze groep hoot nog steeds op een grote stadionsponsor.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 21:17
    waarom.maakt men nu een hele heisa van.voordat er geconstateerd werd dat ongeneeslijk ziek en dat het niet al te lang meer zou duren .warom.hebben ze hem.op dat moment de eer niet gegeven die hij krijgen moest .als het kalf verdronken is dempt men de PUT.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws