Geen vervolg aan topstart bij PSV: 'De kou speelt hem misschien parten'

Geen vervolg aan topstart bij PSV: 'De kou speelt hem misschien parten'

maandag 18 december 2017 om 14:12

Hirving Lozano kan de laatste weken niet tippen aan zijn vorm van spectaculaire start in de Eredivisie. Dat kan niet los worden gezien van de veranderde weersomstandigheden, denkt Harry Lubse.

De oud-speler van PSV gaf als rapporteur van De Telegraaf geen hoog cijfer aan Lozano (6,5), ondanks de 3-0 thuiszege van de Eindhovense club op ADO Den Haag. "Hij toont ontzettend veel gretigheid, ontzettend veel enthousiasme om te scoren. Daardoor vergeet hij de bal op de juiste manier mee te nemen. Misschien dat de temperatuur hem parten speelt", aldus Lubse tegen Telegraaf TV.

Ook het optreden van Joshua Brenet kon hem niet bekoren. "Zijn probleem is dat hij niet op de juiste posities staat op het veld. Ik mis een echte linksback op die plek", zegt hij. Luuk de Jong, die twee keer scoorde, krijgt wel een pluim. "Het is toch weer het verhaal van een spits die er loopt op het juiste moment, op de juiste plek. Hij weet waar de bal komt."

Plaats een reactie

maandag 18 december 2017 om 14:14
Dat is wel een heel erg slecht excuus. Als je flink rent merk je niks meer van die kou. En laat dat nou juist Lozano's kwaliteit zijn.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:15
AZ verloor gisteren omdat het regende.
Vind ik leuk
Jens1999 +7745
maandag 18 december 2017 om 14:18
Dat het dan maar vaak mag blijven regenen wanneer AZ tegen Ajax speelt en een lange koude winter gaat worden..... xD
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:43
Gelukkig wel Janzijnvader! Altijd lastige uitwedstrijden tegen Az.
Die weghorst is echt een beest, leuke spits hoor! En dat met de grote talenten erom heen. Echt een leuk team alleen ben niet zo'n fan van de coach
Vind ik leuk
Cookee +5400
maandag 18 december 2017 om 17:41
"AZ verloor gisteren omdat het regende."

Sjaak heeft voor regen gezorgd, zo is Sjaak.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 17:42]
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:18
Bij de 2-0 stond Luuk de jong inderdaad op de juiste plek
Vind ik leuk
Drobtine +1956
maandag 18 december 2017 om 14:19
Verdedigers kennen nu dit aanstellerige duikelaartje van PSV dus hij word harder aangepakt en daar heeft hij nu nog geen antwoord op
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:23
net zo een duikelaar als huntelaar
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 15:02
Jij was op de kleuterschool zeker ook zo iemand die de hele klas erbij naaide als de juffrouw terug was. “Ja maar hij deed het ook juf”
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:21
Toen het om Neres ging moest hij zich niet zo aanstellen en bij deze speler ligt het opeens aan de temperatuur. wat een onzin allemaal. alsof je het in de wedstrijd koud hebt..

Zelfs als het vriest en je bent aan het voetballen heb je er geen last van, geneuzel allemaal
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:27
Als het vriest merk je er daadwerkelijk wat van:
Handen/voeten worden koud
Bal (kan ) gladder worden
De grond is hard

Dit mogen verder geen excusses zijn, maat je merkt er zeker wat van.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:39
Handen en voeten worden koud? dan trek je handschoenen aan... Je voeten worden niet koud.

Bal kan gladder worden? dat doet het ook als het regent en dat doet het in Mexico ook nog wel eens.

Alleen je laatste punt is inderdaad een dingetje waar je last van kan hebben.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 15:04
Neem aan dat ze in Eindhoven wel gewoon veldverwarming hebben?
Vind ik leuk
Korm +23731
maandag 18 december 2017 om 15:06
makkelijk praten vanuit je stoel...
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 15:17
ik ben 25 en heb genoeg gevoetbald in me leven op een niveau waar een hoop mensen hier jaloers op zullen zijn.

Ik zit nu inderdaad op een stoel.. goede opmerking :)
Vind ik leuk
Korm +23731
maandag 18 december 2017 om 15:51
kunnen we elkaars hand schudden
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 15:51]
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:05
Nou, dan was die opmerking dus nutteloos van jou hierboven dus niet nodig haha
Vind ik leuk
Kopsterk +2592
maandag 18 december 2017 om 15:56
Ik heb zes jaar betaald voetbal gespeeld, ben je nu jaloers op mij?
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:04
Ligt er aan, bij menig amateurclub krijg je ook betaald hoor :)

Vind ik leuk
HJR +4909
maandag 18 december 2017 om 18:01
Wat zullen een hoop mensen jaloers zijn ja ;).

9 van de 10 mensen die ik niet persoonlijk ken hebben (vroeger) jaren op een hoog niveau gespeeld.

Of een ´blessure´maakt een einde aan deze bijna prof carriere of toch niet de motivatie kunnen opbrengen.

Als je op die mensen allemaal jaloers moet zijn is het slecht met je gesteld ;)
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 18:06
Ik ben 34 en heb gesport op het niveau waar jij zelfs jaloers op zal zijn. Maar dat was rugby: doen ze niet aan scwalbes.

Maar goed. Wat was het punt nou?
Owja, Chucky heeft even een paar mindere wedstrijden. Heeft iedereen wel eens. Dolberg is niet zo goed als vorig jaar, Vilhena speelt minder, Kuwas schiet ze niet zomaar meer erin...
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:30
Ah, ook zo’n mooiweervoetballer
Vind ik leuk
Nashua +6151
maandag 18 december 2017 om 14:30
Ook nog hardstikke jong pieken en dalen
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:34
We hebben er in de ArenA alles aan gedaan om het voor hem zo warm mogelijk te maken. Dakkie was dicht dus geen last van sneeuw/regen, geen koude wind, beetje vuurwerk om de boel op te warmen, maar Lozano was alsnog nergens te vinden. Misschien komt het dan toch door iets anders dan het weer?
Vind ik leuk
michelhx +2236
maandag 18 december 2017 om 14:51
Nou, tegen Ajax lag het ook meer aan de 10 spelers om hem heen die weinig tot niks brachten. Het enige gevaar de eerste helft kwam juist van de voorzet van Lozano. En ook de 2e helft had hij een paar acties, o.a. waarbij Wöber geel kreeg maar je kan moeilijk van hem verwachten dat hij in zo'n wedstrijd PSV op sleeptouw neemt en er 3 binnen schiet als ze zo spelen. Hij gaat echt nog wel z'n doelpuntjes mee pikken. Er zijn nog een aantal dingetjes die hij uit z'n spel moet halen, maar goed, we moeten er bij dit soort spelers juist voor zorgen dat ze hun acties blijven maken en ze niet vol met opdrachten gaan stoppen waardoor ze hun specifieke kwaliteiten niet meer ten toon kunnen spreiden. Komt vast wel goed met Chucky. Goede spelers als Robben, Suarez en Ronaldo hebben ook last van vervelende trekjes, wat dat betreft mogen aanvallers ook wel wat meer beschermd worden door scheidsrechters. Niet dat Lozano al op dat niveau zit, maar er zit wel potentie in deze jongen.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 18:07
Bedankt, erg sportief zie ik graag.

Maar wellicht was het te mistig? Dat zal het wel. Zijn geweest.
Vind ik leuk
rinirat +1036
maandag 18 december 2017 om 14:35
Het was niet meer dan een 5 waarom dan een 6,5?
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:43
Anders raakt hij te ver achter als ze hem de goudenschoen willen geven
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:49
Gewoon wa bier erin kiepen als Tina door de speakers galmt
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 15:05]
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:49
Tis toch voor iedereen duidelijk dat hij de kwaliteiten wel heeft, maar niet meer dan dat!
Zwaar overschatte speler die speelt als een dikke stront! 1 goede tackle en je hebt hem de hele wedstrijd weer aan het janken! Zielige jankbal wat het is
Vind ik leuk
michelhx +2236
maandag 18 december 2017 om 14:52
Als dat de maatstaf is vind je Suarez en Ronaldo ook niks?
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:53
Wat een vergelijking!


Lozano mag de onderbroek van die 2 niet eens schoon likken
Vind ik leuk
Korm +23731
maandag 18 december 2017 om 15:04
zeker kwalijk dat er nog geen linksback loopt bij PSV..!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 15:19
HAHA ja neres ook daarom blijft hij presteren haha
Vind ik leuk
glenn +906
maandag 18 december 2017 om 15:29
dat zou eens volkomen waar kunnen zijn ook, niet verder zoeken....met die sneeuw laatst onze André Onana bezig gezien??...niks mis mee trouwens dat moet je incalculeren dat dit kan gebeuren met die jongens.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 17:05
Zuid Amerikanen en kou. Dat is al jaren bekend. Daarom werden er geen spelers meer gekocht uit die contreien. De Scandinaviers moesten maar hierheen komen. Die spraken ook sneller NLs.

Maar we vergeten snel.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 17:43
Ik ben naar Mexico gekomen
Het land van liefde en van zon
t'was in de schaduw van de bomen
dat net als in dromen
een sprookje begon.

ik was daar op een groot fiësta
ik zag daar en cabbalero staan
we dansten samen toen een rumba
En daar bij die rumba
is alles ontstaan

Gitaarmuziek klonk door de Mexicaanse nacht
Gitaarmuziek heeft liefde voor ons meegebracht

Ik zal er altijd blijven wonen
Geef andere landen graag kado
Ja het blijft me steeds bekoren
want ik heb mijn hart verloren
in het mooie Mexico

Mexico, Mexi-iiico
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Geen vervolg aan topstart bij PSV: 'De kou speelt hem misschien parten'