KNVB stelt mogelijk twee technisch directeuren aan: 'Heb niets uitgesloten'

    KNVB stelt mogelijk twee technisch directeuren aan: 'Heb niets uitgesloten'

    maandag 18 december 2017 om 23:11

    Eric Gudde wil in februari de nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal presenteren. De nieuwe algemeen directeur van de KNVB is hard aan het werk om de zaken in Zeist op orde te krijgen en is momenteel zoekende naar een bondscoach en een technisch directeur. Gudde sluit niet uit dat hij met twee technisch directeuren gaat werken.

    "Ik weet niet of dat de goede benaming is, maar ik heb vanaf het begin niets uitgesloten, dus dit ook niet", zegt hij tegen de NOS. Gudde hoopt in februari op witte rook wat betreft een bondscoach. "In januari zijn we denk ik nog wel bezig met de analyses en worden vervolgens de eerste gesprekken gevoerd, dus ik hoop in februari." De KNVB zoekt naar een opvolger voor Dick Advocaat, die afzwaaide na de mislukte WK-kwalificatiereeks.

    Een van de namen die meermaals in verband is gebracht met het bondscoachschap is Ronald Koeman, maar Gudde wil niet bevestigen of die naam ook op zijn lijstje staat. "Ik heb met zoveel mensen gesproken, maar ik heb de afspraak dat ik geen namen noem, dus op deze naam hoef ik ook niet in te gaan."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Poll

    Moet Koeman de nieuwe bondscoach worden?

    (939 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 18 december 2017 om 23:20
    Wat een geneuzel weer, ze leren het ook nooit in Zeist!

    Fred Rutten aanstellen is het beste wat je kunt doen eventueel met Gullit als kop van Jut ernaast. Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen Koeman als bondscoach willen, als je zijn prestatiecurve er naast legt is ontslag de hoofdmoot.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27223
    maandag 18 december 2017 om 23:30
    Moet het perse een Nederlander zijn?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 december 2017 om 11:27
    Je weet dat Rutten en Koeman even vaak ontslagen zijn..

    Fred Rutten is bij 3 clubs ontslagen: PSV, Schalke en Al-Shabab. Bij de overige clubs of zelf opgestapt of contact niet verlengd.
    Ronald Koeman is bij 3 clubs ontslagen: Valencia, AZ en Everton ontslagen. Bij de overige clubs of zelf opgestapt of contact niet verlengd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 december 2017 om 14:23
    Rutten is een man met inhoud heel veel meer kennis van zaken dan Koeman, Rutten is een echte voetbaldier dat heeft Koeman niet.

    Ken de beide Koemannen persoonlijk, we zijn wel eens doorgezakt met onze baco's vlak voor een topwedstrijd dus kan wel de conclusie trekken dat Rutten beter is.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13350
    maandag 18 december 2017 om 23:24
    Cocu halen bij psv, dan hoeven we zeker geen Oranje meer te kijken om het aantrekkelijke voetbal !

    psv blij want die angsthaas is weg.
    Brands blij want dan heeft hij weer een extra 1000 euro om af te lossen.
    De jeugdafdeling blij want die zien kansen.
    Stratum bij want door de transfer kan hij weer een extra biertje nemen.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11810
    maandag 18 december 2017 om 23:50
    Stratum heeft geen reden nodig om een extra biertje te openen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 23:24
    Koeman als trainer.

    Jan van Halst als technisch directeur?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27223
    maandag 18 december 2017 om 23:30
    Jan van Halst? Omdat ze bij Twente zo blij zijn met hem?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12098
    maandag 18 december 2017 om 23:32
    Koeman is helemaal geen goede trainer, nog nooit een speler beter gemaakt..
    Dan nog beter De Boer, die heeft met middelmatig materiaal het uiterste gepresteerd..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27223
    maandag 18 december 2017 om 23:43
    Door structureel Europees niks te laten zien?
    Met Ajax kampioen worden van Nederland noem ik niet het uiterste presteren met middelmatig materiaal.
    3e worden op het WK met Nederland, of kampioen worden met AZ.
    Europees halen met Roda of VVV, dat is heel veel uit je materiaal halen, kampioen worden met Ajax is dat volgens mij niet.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12098
    maandag 18 december 2017 om 23:56
    Europees niks laten zien ? In vrij zware poules in de CL elke keer wel overwinterd, ook nog eens verneukt ook.. En 4x achter elkaar kampioen worden, die 5e keer stompzinnig verneukt, lijkt me ook wel een prima prestatie.. Snap ff niet wat je punt is..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27223
    dinsdag 19 december 2017 om 00:20
    In 11/12 derde Met Real, Lyon en Dinamo. 2x gelijk tegen Lyon, als je één wint ben je door. Op papier niet onmogelijk. Derde worden in die poule is geen bijzondere prestatie. Tweede is beter maar nog steeds niet bijzonder.
    12/13 Met Real, Dortmund en City derde met 4 punten. Dat vind ik knapper, al was City dat jaar ook wel een stuk minder dan ze nu zijn.
    13/14 Derde met Barca, matig milan en celtic. 2-1 verliezen bij celtic en dan derde worden. Celtic stelt echt heel weinig voor.
    14/15 Derde achter Barca en PSG, boven APOEL. Is dat een bijzondere prestatie? Die lui komen uit Cyprus.
    15/16 derde in de europa league achter het altijd gevaarlijke Molde(?) en Fenerbahce.
    Nou, als ik dat zo bekijk heb je een keer goed gepresteerd door derde te worden boven city, en verder naar behoren of minder goed dan mogelijk.
    En met de grootste club 4x kampioen worden in een competitie die internationaal niks voorstelt vind ik ook niet heel bijzonder. Prima prestatie, maar niet automatisch het bewijs van dat iemand een toptrainer is. En dat ze het stompzinnig verneukten en op de laatste speeldag moesten winnen van De Graafschap kon hij zeker niks aan doen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 december 2017 om 11:31
    Koeman heeft bij Feyenoord een half jeugdelftal in lopen passen, en een groot deel van die jongens werden vrij vlot daarna international. Dat die spelers beter werden komt natuurlijk grotendeels door hun talent, maar dat is wel degelijk gefaciliteerd door Ronald Koeman.
    Vind ik leuk
    Bert +341
    maandag 18 december 2017 om 23:37
    Heeft hij het dan zo goed gedaan,ja tweede met feijnoord poe poe ,en bij Everton geld geld geld uitgegeven en wat heeft hij gemaakt hij stond onderste poe poe wat een goede trainer zeg
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 23:41
    Drie keer tweede met een team vol talenten. Met Southampton met slecht materiaal toch in de top 8 terecht gekomen. En met Everton in zijn eerste maar net achter nummer 6 Man utd met daar weer voor heel de Engelse top. Dus ja goede coach.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 23:39
    Een Nederlandse oud coach met ervaring als technisch directeur mét een goede visie. Met daarnaast een buitenlander die ook veel ervaring heeft en een goede visie. Combineer dit en je gaat waarschijnlijk ver vooruit in je voetbal. Mijn voorstel is sowieso Fred Rutten. Daarnaast misschien Tuchel?!
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    dinsdag 19 december 2017 om 00:52
    Ik zou een buitenlandse vernieuwer a la Ragnick in combinatie met de td van PEC of AZ wel willen zien, iets heel nieuws, vernieuwing maar toch structuur.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29758
    dinsdag 19 december 2017 om 06:28
    Doe lekker 3 directeuren joh.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20540
    dinsdag 19 december 2017 om 06:28
    2 kapiteins op 1 schip....wat is dat toch met die jokers bij de knvb
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1944
    dinsdag 19 december 2017 om 07:24
    Nu al.... Prutsers!
    Vind ik leuk
    orion73 +1358
    dinsdag 19 december 2017 om 07:32
    Koeman als soort van manager en Rutten de veldtrainingen laten doen. Je kunt over Rutten alles zeggen maar de spelers waarmee hij gewerkt heeft zijn altijd laaiend enthousiast over zijn trainingen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    KNVB stelt mogelijk twee technisch directeuren aan: 'Heb niets uitgesloten'