VoetbalPrimeur Elftal van de Eerste Seizoenshelft: vijf keer Ajax, vier keer PSV

    VoetbalPrimeur Elftal van de Eerste Seizoenshelft: vijf keer Ajax, vier keer PSV

    donderdag 4 januari 2018 om 11:00

    De bezoekers van VoetbalPrimeur hebben de afgelopen twee weken in groten getalen hun steentje bijgedragen om ons Elftal van de Eerste Seizoenshelft samen te stellen. Ruim 40.000 stemmen zijn geteld en het sterrenteam is bekend. Dit is de uitslag.

    Koploper PSV en Ajax domineren het elftal dat door jullie, onze lezers, is samengesteld. Slechts één speler van regerend kampioen Feyenoord heeft een plekje verdiend bij de beste elftal. Niet zo gek misschien, gezien de matige eerste seizoenshelft en de forse achterstand van het team van Giovanni van Bronckhorst op de titelconcurrentie. De enige speler in het team die niet bij een ploeg uit de klassieke top-drie onder contract staat, is Fran Sol. De Spaanse goaltjesdief - goed voor negen treffers - klopte onder meer Nicolai Jörgensen en Wout Weghorst.

    John van 't Schip staat aan het roer van het elftal. Hij deed het de afgelopen maanden fantastisch met PEC Zwolle, met een imponerende vierde plek op de ranglijst als resultaat. 

    Doelman:  André Onana (Ajax)
    Met een grote meerderheid van de stemmen is Onana verkozen tot beste goalie van de eerste seizoenshelft. De Kameroense sluitpost van Ajax kreeg 41 procent van de stemmen. Jeroen Zoet eindigde op plek twee, met 22 procent. Het brons (15 procent) ging naar PEC Zwolle-routinier Diederik Boer. 

    Linksback: Ridgeciano Haps (Feyenoord)
    Vorig seizoen kreeg-ie óók al een plekje in het elftal van de eerste seizoenshelft, toen nog al speler van AZ. Tegenwoordig is Haps in dienst van Feyenoord en heeft hij opnieuw een plekje vergaard in ons sterrenteam. Haps kreeg 32 procent van jullie stemmen, meer dan Angelino (NAC Breda, 23 procent) en Bram van Polen (PEC Zwolle, 22 procent). 

    Rechtsback: Santiago Arias (PSV)
    Het was een nek-aan-nekrace tussen Arias en sc Heerenveen-back Denzel Dumfries. De international van Colombia is met de eerste plek aan de haal gegaan in de poll. Hij kreeg 35 procent van de stemmen, tegenover 31 procent voor Dumfries. Nummer drie: Kingsley Ehizibue, met 16 procent. Inderdaad, wéér een speler van PEC. 

    Centrale verdedigers: Matthijs de Ligt (Ajax) & Daniel Schwaab (PSV)
    Met grote overmacht is De Ligt door jullie verkozen tot beste centrumverdediger van de Eredivisie. De piepjonge Ajacied kreeg liefst 47 procent (!) van de stemmen. Schwaab (16 procent) volgt hem op respectabele afstand. De stoppers van de nummers één en twee van Nederland vormen het centrum van ons sterrenteam. Jeremiah St. Juste eindigde op de derde plek, met 13 procent van de stemmen.


    Controleur: Lasse Schöne (Ajax)
    In diverse spelersklassementen staat hij bovenaan, maar in onze verkiezing moest Ryan Thomas (PEC) het nét afleggen tegen Schöne. De Deense routinier van Ajax ontving 38 procent van de stemmen. Thomas (36 procent) was iets minder populair. Op grote afstand volgt AZ-controleur Fredrik Midtsjo (9 procent van de stemmen). 

    Centrale middenvelders: Hakim Ziyech (Ajax) & Marco van Ginkel (PSV)
    Voor de centrale en aanvallende middenvelders hadden we twee plekjes gereserveerd. Ziyech (24 procent) en Van Ginkel (23 procent) versloegen onder meer Frenkie de Jong, Guus Til, Zakaria Labyad en Abdenasser EL Khayati met grote overmacht. 

    Vleugelaanvallers: David Neres (Ajax) & Hirving Lozano (PSV)
    De strijd om de twee vacatures op de flanken van ons team leverde veel discussie op in de comments. Feyenoorder Steven Berghuis eindigde de eerste seizoenshelft als gedeeld topscorer van Nederland, dus hij verdiende wel een uitverkiezing, toch? De linkspoot moet het doen met een derde plek. 21 procent van de stemmen was nét niet voldoende. Neres kreeg 36 procent van jullie stemmen en PSV-sensatie Lozano 26 procent. 

    Spits: Fran Sol (Willem II) 
    In Tilburg is hij razend populair en ook de lezers van VP zijn blijkbaar fan van Sol. De 25-jarige Spanjaard staat in de punt van de aanval in het beste elftal van de eerste seizoenshelft. Met 28 procent van de stemmen won hij nipt van Nicolai Jörgensen (26 procent). Grappig: Sol maakte ook twee goals meer dan zijn Deense collega... Nummer drie: Wout Weghorst, met 22 procent. 

    Trainer: John van 't Schip (PEC Zwolle)
    Phillip Cocu? John van den Brom? Fons Groenendijk? Nee, John van 't Schip was in jullie ogen de beste trainer van de eerste seizoenshelft. Hij kreeg liefst 46 procent van de stemmen en won daarmee met overduidelijke meerderheid. Pikant genoeg volgt Erik ten Hag (sinds vorige week trainer van Ajax) als nummer twee, met 15 procent. Daarachter komt Cocu met 14 procent van de stemmen. 

    Poll

    Wie was volgens jullie de beste speler van de eerste seizoenshelft?

    (1742 stemmen)

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +78518
    donderdag 4 januari 2018 om 11:01
    Toch had Nasser daartussen niet misstaan.
    Vind ik leuk
    Koeroe +8975
    donderdag 4 januari 2018 om 11:12
    Is gewoon wie de meeste supporters heeft joh. Lekker laten voor wat t is
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 12:20
    Tja, het lijkt wel de speler van de week van VI. Stemmen al die gasten massaal. Lekker laten zoals het is. Wij weten wel beter.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1714
    donderdag 4 januari 2018 om 11:54
    Zelfs Ryan Thomas, de beste speler van de eerste seizoenshelft, staat er niet tussen. Er stemmen gewoon teveel Ajax en PSV supporters.
    Vind ik leuk
    HanV +3393
    donderdag 4 januari 2018 om 12:00
    Dat mag, misschien dat ze de vraag niet begrepen. Wie is de beste speler op een bepaalde positie.
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 12:22
    Zelfs ene G. Wilders krijgt heel veel stemmen uit de regio Rijnmond. Er stemmen gewoon veel tokkies op hem.
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 14:45
    Ja want dit is een realistische representatie van de eerste seizoenshelft, zet je brilletje af man.
    Daarnaast is de PVV de grootste in Almere. En laten we eerlijk zijn: Amsterdammers wonen in Almere. En Amsterdam zit vol met hipsters, provincialen en internationals. Niet voor niets is die pretentieuze Jesse Klaver de grootste daar
    Vind ik leuk
    North +2460
    donderdag 4 januari 2018 om 15:28
    Werkschuw volk stemt op Jesse Klaver en dat woont tegenwoordig met 'oud geld' in Amsterdam.
    Zo wereldvreemd dat die mensen zijn..
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1623
    donderdag 4 januari 2018 om 11:03
    Man man man dit is toch verpest, er had minstens 1 PEC speler in gemoeten. Thomas is op dit moment de beste van de competitie, Namli speelt heerlijk, Saymak prikt ze erin, Kingsley is geweldig, Boer houdt vaak de nul...

    Overigens ook leuk dat we 2x op Haps kunnen stemmen in de poll
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 11:12
    Mee eens. Haps die heel veel niet heeft gespeeld verkiezen boven Bram v Polen vind ik ook vreemd
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1008
    donderdag 4 januari 2018 om 11:16
    Thomas en Boer voor Schöne en Onana wat mij betreft. Maar het is toch een populariteitsverkiezing
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 14:48
    Ziyech werd ook uitgefloten dit seizoen en staat volgens de Ajacieden hier ruim boven aan. Die tokkies snappen niet dat degene met de beste seizoenshelft boven degene met de beste kwaliteiten moet eindigen. Boer en Thomas horen in dat elftal thuis, net als Til ipv Ziyech. De ligt en Neres vind ik wel terecht

    Ohja en Van Polenof Ouwejan ipv Haps.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mo +11249
    donderdag 4 januari 2018 om 11:45
    Thomas de beste van de competitie haha.
    Namli? Heb je Lozano en Neres gezien dit seizoen, ook een logische keuze dus.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1623
    donderdag 4 januari 2018 om 13:08
    Thomas is inderdaad de beste van de competitie. Misschien niet in goals of assists, maar in balveroveringen, passes en dribbelen is hij een van de betere
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2696
    donderdag 4 januari 2018 om 11:46
    Ik ben het absoluut met je eens dat er minimaal een pec Zwolle speler in had moeten staan. Je ziet alleen spelers van de top 3 omdat die tegen elkaar opbieden .

    Van mij had er ook zeker een speler of trainer van vvv in mogen staan. Wat hier in Venlo gebeurd met bijna de kleinste begroting en met vooraf gezamenlijk 10 wedstrijden ervaring in de eredivisie is een wereldprestatie.

    Mochten wij erin blijven , wat ook gaat gebeuren dan vieren wij dit als een kampioenschap
    Vind ik leuk
    52N6E +906
    donderdag 4 januari 2018 om 21:10
    En terecht lucien1978. Leemans heb ik van genoten. En ook jullie Duitse spits mag er zijn.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2696
    donderdag 4 januari 2018 om 21:20
    En vergeet die keeper niet. Ajax heeft bagger gepresteerd en PSV ook . Feyenoord nog erger.

    De echte prestaties van dit seizoen zijn gebracht door Zwolle, ADO , Excelsior en VVV.

    In mijn elftal zou zeker Unnerstall, Leemans, el Khayati , saymak, en Mokhtar staan
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1008
    donderdag 4 januari 2018 om 11:05
    2x Haps...
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 11:05
    Lekker gedaan VP arias niet in de poll doen!
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11626
    donderdag 4 januari 2018 om 21:25
    Ja dat was natuurlijk ‘dé’ man van de eerste seizoenshelft, ik was hem al aan het zoeken....
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 21:28
    Niet zo sarcastisch, nergens goed voor. Maar wees het dan wel met me eens dat als er iemand 2 keer in moest staan. Het logischer was dat Neres er 2 keer in staat dan Haps toch?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11626
    donderdag 4 januari 2018 om 22:46
    Gewoon de poll inkorten naar,

    -Neres

    -Lozano

    -Een andere speler, namelijk...

    Neres en Lozano zijn duidelijk de 2 grote smaakmakers uit de Eredivisie dus eigenlijk kan het buiten die 2 niemand zijn, maar als iemand het daar alsnog niet mee eens dan is er altijd nog optie 3. Dat is dan waarschijnlijk iemand die het niet leuk vind dat het een PSV’er of Ajacied wordt, want je kan er gewoon niet omheen dat deze 2 jongens het meeste hebben laten zien en ook het meest bepalend zijn geweest in de eerste seizoenshelft.
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 22:51
    Klopt helemaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 11:07
    Vrij logisch dat deze spelers het winnen van de anderen. PSV en Ajax hebben nou eenmaal veel fans. Hoe het echter kan dat er geen AZ speler in staat is erg bijzonder.
    Vind ik leuk
    Hyena +27035
    donderdag 4 januari 2018 om 11:10
    Omdat die van Ajax en PSV beter zijn. Daarom staan beide teams ook boven AZ. Ook al presteren ze heel behoorlijk, ze zijn nog steeds niet de beste.

    En dit zijn de beste elf van de eerste seizoenshelft.
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 11:13
    Als dat met goed voetbal gaat prima. Maar Onana als beste keeper terwijl die zeer onrustig keept???
    Vind ik leuk
    Hyena +27035
    donderdag 4 januari 2018 om 11:16
    Hij heeft twee of drie potjes (inclusief beker) ietwat onrustig gekeept.. Verder heeft hij behoorlijk wat punten gepakt.
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 11:22
    Dus was Boer een betere keus. Overigens heeft Ziyech er ook niets in te zoeken want die heeft niets gepresteerd daar waren ook betere opties voor. Maar de clubs met de meeste supporters hebben gestemd op hun spelers en niet wie er echt wat hebben gepresteerd. Als de koploper in de diverse spelersklassementen er al niet in staat zegt dat al genoeg.
    Vind ik leuk
    Hyena +27035
    donderdag 4 januari 2018 om 11:27
    Want Boer was iedere wedstrijd foutloos? Tegen PSV maakte die toch een behoorlijk foutje hoor.

    Ziyech is mits in vorm de beste speler van de Eredivisie, dus hij misstaat echt niet in dit elftal. Ik had het begrepen als hij er niet had ingestaan vanwege een behoorlijk mindere fase. Daarna heeft hij echter wel Ajax bij de hand genomen en de titelstrijd bijna eigenhandig weer spannend gemaakt met een paar geweldige potjes.

    Thomas had overigens wel op de plek van Lasse mogen staan en Weghorst mogelijk in de punt.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14823
    donderdag 4 januari 2018 om 11:41
    ''Want Boer was iedere wedstrijd foutloos? Tegen PSV maakte die toch een behoorlijk foutje hoor.''

    Welk foutje dan?
    Vind ik leuk
    Hyena +27035
    donderdag 4 januari 2018 om 11:42
    Kijk even terug hoe hij de bal verwerkt bij het enige doelpunt van de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14823
    donderdag 4 januari 2018 om 11:45
    Die kopbal van De Jong ging gewoon bijna in de hoek. Boer redt die bal best prima, alleen heeft ie pech dat niemand Isimat dekt.
    Vind ik leuk
    HanV +3393
    donderdag 4 januari 2018 om 12:08
    Hij krijgt een bal van vlakbij ingekopt en kan hem nog net opzij wegwerken. Daar staat toevallig net een CV die niet naar zijn trainer luisterde en voorin bleef hangen. Als je dit een blunder noemt dan zijn alle doelpunten blunders. Ziyech en de Ligt hebben een strafschop gemist en zijn dus verantwoordelijk voor de bekeruitschakeling. Lozano zorgt met een rode kaart voor het eerste verlies van zijn team.
    Vind ik leuk
    Cappie +6679
    donderdag 4 januari 2018 om 11:23
    In welke wedstrijden heeft Onana nou echt de punten gepakt?
    Vind ik leuk
    Hyena +27035
    donderdag 4 januari 2018 om 11:29
    Recentelijk nog AZ.
    Vind ik leuk
    Cappie +6679
    donderdag 4 januari 2018 om 11:34
    Ok, dat is dan 1. Waarmee je dus ook een beetje aangeeft dat deze wedstrijd misschien een andere uitslag had moeten hebben?
    Vind ik leuk
    Hyena +27035
    donderdag 4 januari 2018 om 11:40
    En tegen Roda werd het uiteindelijk een grote uitslag, maar bij een 0-1 achterstand kregen de Limburgers nog een grote kans. Pakt Onana die niet wordt het een hele andere wedstrijd.

    En nee, dat zeg ik niet. Ajax was over de hele wedstrijd genomen duidelijk sterker, maar een tegenstander als AZ zal altijd één of twee grote kans(en) creëren. Die moet een topkeeper dan pakken en dat doet Onana bijna altijd.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Ajacied02 +2080
    donderdag 4 januari 2018 om 12:27
    Dat slaat nergens op want die keeper van az pakte net zo goed een aantal belangrijke ballen
    Vind ik leuk
    cheeks +2797
    donderdag 4 januari 2018 om 12:44
    Idd. Zoet is beter. Heeft ook echt punten gepakt.
    Vind ik leuk
    zwollie +6473
    donderdag 4 januari 2018 om 11:07
    Vreemd dat zo’n trage slak als Schwaab er in staat.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1008
    donderdag 4 januari 2018 om 16:10
    Alternatief?
    Vind ik leuk
    Hyena +27035
    donderdag 4 januari 2018 om 11:08
    Thomas had van mij op de plek van Lasse mogen staan, maar naar mijn idee is dit elftal behoorlijk kloppend.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7368
    donderdag 4 januari 2018 om 11:09
    Schone en Schwaab(imente) vind ik onbegrijpelijk, maar ach het is maar VP:)
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 11:10
    Ryan Thomas
    Vind ik leuk
    Dee79 +2246
    donderdag 4 januari 2018 om 11:13
    Lekker elftal die zonder moeite kampioen zou worden.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2051
    donderdag 4 januari 2018 om 11:13
    Toevallig zeg
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7104
    donderdag 4 januari 2018 om 11:13
    Blijf Onana te onzeker overkomen en te veel fouten maken om al meteen in dit elftal te mogen staan, maargoed dat is mijn bescheiden mening. Daarnaast vind ik Schone op de plek als controleur een sneer naar andere echte controleurs maja tis nie anders
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1508
    donderdag 4 januari 2018 om 11:13
    psv wordt vaker afgekraakt dat ze een mindere achterhoede hebben maar toch 2 in dit lijstje
    Vind ik leuk
    Ajacied02 +2080
    donderdag 4 januari 2018 om 12:33
    Arias is te begrijpen maar dat schwaab erin staat komt alleen doo blessures van botteghin van der heijden en wober want die zijn allemaal beter dan schwaaab
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1008
    donderdag 4 januari 2018 om 16:16
    Dat klopt, maar het is toch ook raar om een speler die nog niet eens de helft van de wedstrijden heeft gespeeld in het beste elftal van de eerste seizoenshelft te zetten. Hetzelfde geldt voor Jorgensen. Ik vind het om die reden ook vreemd dat Haps erin staat. Hij heeft oké gespeeld in een voor feyenoord slechte periode en ook veel wedstrijden gemist.
    Vind ik leuk
    pos +7624
    donderdag 4 januari 2018 om 11:23
    Een half elftal hoort geeneens bij de beste 100 spelers, laat staan in dit elftal.
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 11:33
    haha Onana...lachelkkend
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 12:37
    Ja, het is zeker lachelkkend!
    Vind ik leuk
    mexicano +612
    donderdag 4 januari 2018 om 11:33
    Toch te duidelijk dat de aantallen supporters hier de grootste rol spelen, dat Schwaab er in staat zegt natuurlijk genoeg.

    Lozano - Sol - Neres
    Thomas - el Khayati - v Ginkel
    Ouwejan - de Ligt - Arias - Dumfries
    Boer

    Bank
    Berghuis - Jahanbakhsh - Ziyech - Leemans - Angeliño - v Polen - Unnerstall

    Dit lijkt er naar mijn mening meer op. Kom op twee rechtsbacks in de basis uit, omdat ik verder niet zo snel een CV zie die er tussen komt.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1714
    donderdag 4 januari 2018 om 11:57
    Discussie blijft er altijd maar dit komt veel meer in de buurt.
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 12:07
    Ja precies. Dit lijkt er naar JOUW mening meer op. Ook dit is niet objectief aangezien je uitgaat van je eigen mening. Hier kunnen we dus ook niet veel mee. Maar dat is het hem juist. Een poll zoals deze is altijd gebaseerd op meningen en zal nooit helemaal objectief zijn. Ik denk dat iedereen dat het beste maar gewoon kan accepteren, aangezien je er toch niet veel aan verandert. Daar komt nog bij dat het maar een nietszeggende poll is, dus ik snap dat veel supporters van andere clubs dan Ajax en PSV hier zoveel waarde aan hechten...
    Vind ik leuk
    mexicano +612
    donderdag 4 januari 2018 om 13:10
    Je ziet mij toch ook nergens pretenderen dat mijn selectie de absolute objectieve waarheid is. Verder zie ik niet helemaal in welk punt je probeert te maken, omdat het om een nietszeggend poll elftal gaat mag ik mijn visie op het elftal van de eerste seizoenshelft niet delen?
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 15:15
    Mijn punt is dat er ontzettend veel mensen zijn die klagen over dat er veel Ajax en PSV-spelers in staan puur omdat er veel meer supporters van die clubs zijn en dus op hun spelers stemmen. Maar hoe gek is het dat er veel meer spelers van de twee clubs die bovenaan staan erin staan? Natuurlijk mag jij je visie delen. Echter ook jij begint weer over de hoeveelheid supporters van Ajax en PSV die de grootste rol spelen. Hadden wij dan maar gewoon op spelers van andere clubs moeten stemmen? Ik heb het idee dat de meeste mensen dat denken namelijk.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1008
    donderdag 4 januari 2018 om 16:19
    Dit is dus de reden dat Schwaab erin staat, omdat er geen alternatieve centrale verdedigers zijn, en ook veel blessures op die positie geweest.
    Vind ik leuk
    Trotse Fan +795
    donderdag 4 januari 2018 om 11:52
    Onono als beste keeper? Haha
    Vind ik leuk
    wil +838
    donderdag 4 januari 2018 om 23:47
    Als je zelfs zijn naam nog niet goed kan schrijven vraag ik me af waarom deze reactie??
    Vind ik leuk
    Senn +5060
    donderdag 4 januari 2018 om 14:07
    Zeker 5 namen die hier niet in thuis horen
    Vind ik leuk
    wil +838
    donderdag 4 januari 2018 om 23:45
    5 namen. En dat zijn??
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35664
    donderdag 4 januari 2018 om 14:12
    Lijkt me niet gek dit. PSV en Ajax steken er wat kwaliteit betreft ook bovenuit.
    De enige die ik écht mis is Berghuis. Dan had ik Lozano in de spits gezet, omdat ie zo'n bizar goede killer is, en Berghuis ook op de flank.

    Tegelijk gun ik het Sol ook. Die heeft het, net als de spits van AZ en Jorgensen, geweldig gedaan in de spits.
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 15:07
    Waarom geen az-speler die staan derde!!
    Vind ik leuk
    groninger +934
    donderdag 4 januari 2018 om 16:11
    misschien net niet god genoeg?
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 15:09
    Zoet moet erin ipv Onana heeft meer punten gepakt , Schone hoort er niet in te staan begin van t seizoen erg matig en Ziyech 160 vrijetrappen 1 goal lijkt me dat hij er ook niet in hoort te staan
    Vind ik leuk
    Mjblinker +529
    donderdag 4 januari 2018 om 15:35
    Berghuis
    Vind ik leuk
    Dicky +16050
    donderdag 4 januari 2018 om 17:51
    Duidelijk dat Kruiswijk ontbreekt.
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 20:08
    Leuke stelling, maar is natuurlijk Neres met Cruijffiaanse overmacht.
    Vind ik leuk
    donderdag 4 januari 2018 om 21:01
    Wat een onzin dit.
    Lachwekkend gewoon.
    Ook gelijk de laatste keer dit.
    Vind ik leuk
    52N6E +906
    donderdag 4 januari 2018 om 21:14
    Beste VP! Verander je naam in 123verhuur...
    Vind ik leuk
    wil +838
    donderdag 4 januari 2018 om 23:44
    Fran Sol heeft het dik verdiend.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VoetbalPrimeur Elftal van de Eerste Seizoenshelft: vijf keer Ajax, vier keer PSV