VoetbalPrimeur Elftal van de Eerste Seizoenshelft: vijf keer Ajax, vier keer PSV

VoetbalPrimeur Elftal van de Eerste Seizoenshelft: vijf keer Ajax, vier keer PSV

Gepubliceerd: donderdag 4 januari 2018 om 11:00do 04-01-2018 om 11:00

De bezoekers van VoetbalPrimeur hebben de afgelopen twee weken in groten getalen hun steentje bijgedragen om ons Elftal van de Eerste Seizoenshelft samen te stellen. Ruim 40.000 stemmen zijn geteld en het sterrenteam is bekend. Dit is de uitslag.

Koploper PSV en Ajax domineren het elftal dat door jullie, onze lezers, is samengesteld. Slechts één speler van regerend kampioen Feyenoord heeft een plekje verdiend bij de beste elftal. Niet zo gek misschien, gezien de matige eerste seizoenshelft en de forse achterstand van het team van Giovanni van Bronckhorst op de titelconcurrentie. De enige speler in het team die niet bij een ploeg uit de klassieke top-drie onder contract staat, is Fran Sol. De Spaanse goaltjesdief - goed voor negen treffers - klopte onder meer Nicolai Jörgensen en Wout Weghorst.

John van 't Schip staat aan het roer van het elftal. Hij deed het de afgelopen maanden fantastisch met PEC Zwolle, met een imponerende vierde plek op de ranglijst als resultaat. 

Doelman:  André Onana (Ajax)
Met een grote meerderheid van de stemmen is Onana verkozen tot beste goalie van de eerste seizoenshelft. De Kameroense sluitpost van Ajax kreeg 41 procent van de stemmen. Jeroen Zoet eindigde op plek twee, met 22 procent. Het brons (15 procent) ging naar PEC Zwolle-routinier Diederik Boer. 

Linksback: Ridgeciano Haps (Feyenoord)
Vorig seizoen kreeg-ie óók al een plekje in het elftal van de eerste seizoenshelft, toen nog al speler van AZ. Tegenwoordig is Haps in dienst van Feyenoord en heeft hij opnieuw een plekje vergaard in ons sterrenteam. Haps kreeg 32 procent van jullie stemmen, meer dan Angelino (NAC Breda, 23 procent) en Bram van Polen (PEC Zwolle, 22 procent). 

Rechtsback: Santiago Arias (PSV)
Het was een nek-aan-nekrace tussen Arias en sc Heerenveen-back Denzel Dumfries. De international van Colombia is met de eerste plek aan de haal gegaan in de poll. Hij kreeg 35 procent van de stemmen, tegenover 31 procent voor Dumfries. Nummer drie: Kingsley Ehizibue, met 16 procent. Inderdaad, wéér een speler van PEC. 

Centrale verdedigers: Matthijs de Ligt (Ajax) & Daniel Schwaab (PSV)
Met grote overmacht is De Ligt door jullie verkozen tot beste centrumverdediger van de Eredivisie. De piepjonge Ajacied kreeg liefst 47 procent (!) van de stemmen. Schwaab (16 procent) volgt hem op respectabele afstand. De stoppers van de nummers één en twee van Nederland vormen het centrum van ons sterrenteam. Jeremiah St. Juste eindigde op de derde plek, met 13 procent van de stemmen.


Controleur: Lasse Schöne (Ajax)
In diverse spelersklassementen staat hij bovenaan, maar in onze verkiezing moest Ryan Thomas (PEC) het nét afleggen tegen Schöne. De Deense routinier van Ajax ontving 38 procent van de stemmen. Thomas (36 procent) was iets minder populair. Op grote afstand volgt AZ-controleur Fredrik Midtsjo (9 procent van de stemmen). 

Centrale middenvelders: Hakim Ziyech (Ajax) & Marco van Ginkel (PSV)
Voor de centrale en aanvallende middenvelders hadden we twee plekjes gereserveerd. Ziyech (24 procent) en Van Ginkel (23 procent) versloegen onder meer Frenkie de Jong, Guus Til, Zakaria Labyad en Abdenasser EL Khayati met grote overmacht. 

Vleugelaanvallers: David Neres (Ajax) & Hirving Lozano (PSV)
De strijd om de twee vacatures op de flanken van ons team leverde veel discussie op in de comments. Feyenoorder Steven Berghuis eindigde de eerste seizoenshelft als gedeeld topscorer van Nederland, dus hij verdiende wel een uitverkiezing, toch? De linkspoot moet het doen met een derde plek. 21 procent van de stemmen was nét niet voldoende. Neres kreeg 36 procent van jullie stemmen en PSV-sensatie Lozano 26 procent. 

Spits: Fran Sol (Willem II) 
In Tilburg is hij razend populair en ook de lezers van VP zijn blijkbaar fan van Sol. De 25-jarige Spanjaard staat in de punt van de aanval in het beste elftal van de eerste seizoenshelft. Met 28 procent van de stemmen won hij nipt van Nicolai Jörgensen (26 procent). Grappig: Sol maakte ook twee goals meer dan zijn Deense collega... Nummer drie: Wout Weghorst, met 22 procent. 

Trainer: John van 't Schip (PEC Zwolle)
Phillip Cocu? John van den Brom? Fons Groenendijk? Nee, John van 't Schip was in jullie ogen de beste trainer van de eerste seizoenshelft. Hij kreeg liefst 46 procent van de stemmen en won daarmee met overduidelijke meerderheid. Pikant genoeg volgt Erik ten Hag (sinds vorige week trainer van Ajax) als nummer twee, met 15 procent. Daarachter komt Cocu met 14 procent van de stemmen. 

Poll

Wie was volgens jullie de beste speler van de eerste seizoenshelft?

(1751 stemmen)

Plaats een reactie

Midden-Noord +94678
donderdag 4 januari 2018 om 11:01
Toch had Nasser daartussen niet misstaan.
Vind ik leuk
Koeroe +12439
donderdag 4 januari 2018 om 11:12
Is gewoon wie de meeste supporters heeft joh. Lekker laten voor wat t is
Vind ik leuk
donderdag 4 januari 2018 om 12:20
Tja, het lijkt wel de speler van de week van VI. Stemmen al die gasten massaal. Lekker laten zoals het is. Wij weten wel beter.
Vind ik leuk
Pec010 +2400
donderdag 4 januari 2018 om 11:54
Zelfs Ryan Thomas, de beste speler van de eerste seizoenshelft, staat er niet tussen. Er stemmen gewoon teveel Ajax en PSV supporters.
Vind ik leuk
HanV +5130
donderdag 4 januari 2018 om 12:00
Dat mag, misschien dat ze de vraag niet begrepen. Wie is de beste speler op een bepaalde positie.
Vind ik leuk
donderdag 4 januari 2018 om 12:22
Zelfs ene G. Wilders krijgt heel veel stemmen uit de regio Rijnmond. Er stemmen gewoon veel tokkies op hem.
Vind ik leuk
donderdag 4 januari 2018 om 14:45
Ja want dit is een realistische representatie van de eerste seizoenshelft, zet je brilletje af man.
Daarnaast is de PVV de grootste in Almere. En laten we eerlijk zijn: Amsterdammers wonen in Almere. En Amsterdam zit vol met hipsters, provincialen en internationals. Niet voor niets is die pretentieuze Jesse Klaver de grootste daar
Vind ik leuk
North +2305
donderdag 4 januari 2018 om 15:28
Werkschuw volk stemt op Jesse Klaver en dat woont tegenwoordig met 'oud geld' in Amsterdam.
Zo wereldvreemd dat die mensen zijn..
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2201
donderdag 4 januari 2018 om 11:03
Man man man dit is toch verpest, er had minstens 1 PEC speler in gemoeten. Thomas is op dit moment de beste van de competitie, Namli speelt heerlijk, Saymak prikt ze erin, Kingsley is geweldig, Boer houdt vaak de nul...

Overigens ook leuk dat we 2x op Haps kunnen stemmen in de poll
Vind ik leuk
donderdag 4 januari 2018 om 11:12
Mee eens. Haps die heel veel niet heeft gespeeld verkiezen boven Bram v Polen vind ik ook vreemd
Vind ik leuk
MiloZandt +2011
donderdag 4 januari 2018 om 11:16
Thomas en Boer voor Schöne en Onana wat mij betreft. Maar het is toch een populariteitsverkiezing
Vind ik leuk
donderdag 4 januari 2018 om 14:48
Ziyech werd ook uitgefloten dit seizoen en staat volgens de Ajacieden hier ruim boven aan. Die tokkies snappen niet dat degene met de beste seizoenshelft boven degene met de beste kwaliteiten moet eindigen. Boer en Thomas horen in dat elftal thuis, net als Til ipv Ziyech. De ligt en Neres vind ik wel terecht

Ohja en Van Polenof Ouwejan ipv Haps.
[Reactie gewijzigd op donderdag 4 januari 2018 om 14:50]
Vind ik leuk
Mo +12357
donderdag 4 januari 2018 om 11:45
Thomas de beste van de competitie haha.
Namli? Heb je Lozano en Neres gezien dit seizoen, ook een logische keuze dus.
[Reactie gewijzigd op donderdag 4 januari 2018 om 11:46]
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2201
donderdag 4 januari 2018 om 13:08
Thomas is inderdaad de beste van de competitie. Misschien niet in goals of assists, maar in balveroveringen, passes en dribbelen is hij een van de betere
Vind ik leuk
Lucien1978 +6452
donderdag 4 januari 2018 om 11:46
Ik ben het absoluut met je eens dat er minimaal een pec Zwolle speler in had moeten staan. Je ziet alleen spelers van de top 3 omdat die tegen elkaar opbieden .

Van mij had er ook zeker een speler of trainer van vvv in mogen staan. Wat hier in Venlo gebeurd met bijna de kleinste begroting en met vooraf gezamenlijk 10 wedstrijden ervaring in de eredivisie is een wereldprestatie.

Mochten wij erin blijven , wat ook gaat gebeuren dan vieren wij dit als een kampioenschap
Vind ik leuk
52N6E +1132
donderdag 4 januari 2018 om 21:10
En terecht lucien1978. Leemans heb ik van genoten. En ook jullie Duitse spits mag er zijn.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6452
donderdag 4 januari 2018 om 21:20
En vergeet die keeper niet. Ajax heeft bagger gepresteerd en PSV ook . Feyenoord nog erger.

De echte prestaties van dit seizoen zijn gebracht door Zwolle, ADO , Excelsior en VVV.

In mijn elftal zou zeker Unnerstall, Leemans, el Khayati , saymak, en Mokhtar staan
Vind ik leuk
MiloZandt +2011
donderdag 4 januari 2018 om 11:05
2x Haps...
Vind ik leuk
zwollie +9045
donderdag 4 januari 2018 om 11:07
Vreemd dat zo’n trage slak als Schwaab er in staat.
Vind ik leuk
MiloZandt +2011
donderdag 4 januari 2018 om 16:10
Alternatief?
Vind ik leuk
Hyena +30293
donderdag 4 januari 2018 om 11:08
Thomas had van mij op de plek van Lasse mogen staan, maar naar mijn idee is dit elftal behoorlijk kloppend.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9975
donderdag 4 januari 2018 om 11:09
Schone en Schwaab(imente) vind ik onbegrijpelijk, maar ach het is maar VP:)
Vind ik leuk
donderdag 4 januari 2018 om 11:10
Ryan Thomas
Vind ik leuk
Dee79 +2577
donderdag 4 januari 2018 om 11:13
Lekker elftal die zonder moeite kampioen zou worden.
Vind ik leuk
Stack5 +3204
donderdag 4 januari 2018 om 11:13
Toevallig zeg
Vind ik leuk
Kopsterk +7088
donderdag 4 januari 2018 om 11:13
Blijf Onana te onzeker overkomen en te veel fouten maken om al meteen in dit elftal te mogen staan, maargoed dat is mijn bescheiden mening. Daarnaast vind ik Schone op de plek als controleur een sneer naar andere echte controleurs maja tis nie anders
Vind ik leuk
Barrybatsbak +1453
donderdag 4 januari 2018 om 11:13
psv wordt vaker afgekraakt dat ze een mindere achterhoede hebben maar toch 2 in dit lijstje
Vind ik leuk
Ajacied02 +1920
donderdag 4 januari 2018 om 12:33
Arias is te begrijpen maar dat schwaab erin staat komt alleen doo blessures van botteghin van der heijden en wober want die zijn allemaal beter dan schwaaab
Vind ik leuk
MiloZandt +2011
donderdag 4 januari 2018 om 16:16
Dat klopt, maar het is toch ook raar om een speler die nog niet eens de helft van de wedstrijden heeft gespeeld in het beste elftal van de eerste seizoenshelft te zetten. Hetzelfde geldt voor Jorgensen. Ik vind het om die reden ook vreemd dat Haps erin staat. Hij heeft oké gespeeld in een voor feyenoord slechte periode en ook veel wedstrijden gemist.
Vind ik leuk
pos +9333
donderdag 4 januari 2018 om 11:23
Een half elftal hoort geeneens bij de beste 100 spelers, laat staan in dit elftal.
Vind ik leuk
donderdag 4 januari 2018 om 11:33
haha Onana...lachelkkend
Vind ik leuk
donderdag 4 januari 2018 om 12:37
Ja, het is zeker lachelkkend!
Vind ik leuk
mexicano +795
donderdag 4 januari 2018 om 11:33
Toch te duidelijk dat de aantallen supporters hier de grootste rol spelen, dat Schwaab er in staat zegt natuurlijk genoeg.

Lozano - Sol - Neres
Thomas - el Khayati - v Ginkel
Ouwejan - de Ligt - Arias - Dumfries
Boer

Bank
Berghuis - Jahanbakhsh - Ziyech - Leemans - Angeliño - v Polen - Unnerstall

Dit lijkt er naar mijn mening meer op. Kom op twee rechtsbacks in de basis uit, omdat ik verder niet zo snel een CV zie die er tussen komt.
Vind ik leuk
Pec010 +2400
donderdag 4 januari 2018 om 11:57
Discussie blijft er altijd maar dit komt veel meer in de buurt.
Vind ik leuk
donderdag 4 januari 2018 om 12:07
Ja precies. Dit lijkt er naar JOUW mening meer op. Ook dit is niet objectief aangezien je uitgaat van je eigen mening. Hier kunnen we dus ook niet veel mee. Maar dat is het hem juist. Een poll zoals deze is altijd gebaseerd op meningen en zal nooit helemaal objectief zijn. Ik denk dat iedereen dat het beste maar gewoon kan accepteren, aangezien je er toch niet veel aan verandert. Daar komt nog bij dat het maar een nietszeggende poll is, dus ik snap dat veel supporters van andere clubs dan Ajax en PSV hier zoveel waarde aan hechten...
Vind ik leuk
mexicano +795
donderdag 4 januari 2018 om 13:10
Je ziet mij toch ook nergens pretenderen dat mijn selectie de absolute objectieve waarheid is. Verder zie ik niet helemaal in welk punt je probeert te maken, omdat het om een nietszeggend poll elftal gaat mag ik mijn visie op het elftal van de eerste seizoenshelft niet delen?
Vind ik leuk
donderdag 4 januari 2018 om 15:15
Mijn punt is dat er ontzettend veel mensen zijn die klagen over dat er veel Ajax en PSV-spelers in staan puur omdat er veel meer supporters van die clubs zijn en dus op hun spelers stemmen. Maar hoe gek is het dat er veel meer spelers van de twee clubs die bovenaan staan erin staan? Natuurlijk mag jij je visie delen. Echter ook jij begint weer over de hoeveelheid supporters van Ajax en PSV die de grootste rol spelen. Hadden wij dan maar gewoon op spelers van andere clubs moeten stemmen? Ik heb het idee dat de meeste mensen dat denken namelijk.
Vind ik leuk
MiloZandt +2011
donderdag 4 januari 2018 om 16:19
Dit is dus de reden dat Schwaab erin staat, omdat er geen alternatieve centrale verdedigers zijn, en ook veel blessures op die positie geweest.
Vind ik leuk
Trotse Fan +762
donderdag 4 januari 2018 om 11:52
Onono als beste keeper? Haha
Vind ik leuk
wil +1283
donderdag 4 januari 2018 om 23:47
Als je zelfs zijn naam nog niet goed kan schrijven vraag ik me af waarom deze reactie??
Vind ik leuk
Senn +8096
donderdag 4 januari 2018 om 14:07
Zeker 5 namen die hier niet in thuis horen
Vind ik leuk
wil +1283
donderdag 4 januari 2018 om 23:45
5 namen. En dat zijn??
Vind ik leuk
ArieBombarie +42263
donderdag 4 januari 2018 om 14:12
Lijkt me niet gek dit. PSV en Ajax steken er wat kwaliteit betreft ook bovenuit.
De enige die ik écht mis is Berghuis. Dan had ik Lozano in de spits gezet, omdat ie zo'n bizar goede killer is, en Berghuis ook op de flank.

Tegelijk gun ik het Sol ook. Die heeft het, net als de spits van AZ en Jorgensen, geweldig gedaan in de spits.
Vind ik leuk
donderdag 4 januari 2018 om 15:07
Waarom geen az-speler die staan derde!!
Vind ik leuk
groninger +1876
donderdag 4 januari 2018 om 16:11
misschien net niet god genoeg?
Vind ik leuk
Mjblinker +871
donderdag 4 januari 2018 om 15:35
Berghuis
Vind ik leuk
donderdag 4 januari 2018 om 20:08
Leuke stelling, maar is natuurlijk Neres met Cruijffiaanse overmacht.
Vind ik leuk
donderdag 4 januari 2018 om 21:01
Wat een onzin dit.
Lachwekkend gewoon.
Ook gelijk de laatste keer dit.
Vind ik leuk
52N6E +1132
donderdag 4 januari 2018 om 21:14
Beste VP! Verander je naam in 123verhuur...
Vind ik leuk
wil +1283
donderdag 4 januari 2018 om 23:44
Fran Sol heeft het dik verdiend.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws