NRC onthult: Ajax en KNVB wisten van hartafwijking Nouri

NRC onthult: Ajax en KNVB wisten van hartafwijking Nouri

Gepubliceerd: vrijdag 5 januari 2018 om 23:23vr 05-01-2018 om 23:23

Bij de in juli vorig jaar door een hartstilstand getroffen Abdelhak Nouri is in een eerder stadium een hartafwijking geconstateerd door de KNVB. Dat meldt NRC op basis van uitgebreid onderzoek. De hartafwijking is door de voetbalbond geconstateerd bij een echo in april 2014.

De KNVB beoordeelde de afwijking als ongevaarlijk en deelde de informatie met Ajax. Nouri stortte vorig jaar juli in elkaar tijdens een oefenduel met Werder Bremen en liep daarbij ernstige hersenschade op. Volgens NRC is er inmiddels een 'juridisch steekspel' gaande tussen de familie van Nouri en Ajax. De familie van Nouri heeft een letseladvocaat in de arm genomen omdat Ajax weigert volledige helderheid te verschaffen over wat de jonge Ajacied precies is overkomen. Ook Ajax heeft een letseladvocaat in de arm genomen.

NRC onderzocht de afgelopen maanden hoe Ajax en clubarts Don de Winter zijn omgegaan met het ongeval en het dossier van Nouri, schrijft NRC. 'De onderzoeksresultaten roepen vragen op, onder meer over het moment waarop is begonnen met hartmassage.'

NRC meldt op basis van onderzoek dat er eerder een kwestie was met het hart van Nouri. De KNVB constateerde dat bij een medische controle in 2014. De KNVB deelde de uitslag over de hartafwijking schriftelijk met Ajax. 'Volgens de bond worden in dit soort gevallen altijd de voetballer en diens ouders op de hoogte gebracht, maar schriftelijk bewijs dat dit in het geval Nouri is gebeurd, ontbreekt.'

Lees hier het volledige rapport van NRC.

Plaats een reactie

Pietje2015 +16571
vrijdag 5 januari 2018 om 23:25
Krijgen we dit weer .....
Vind ik leuk
Bengelino +12848
vrijdag 5 januari 2018 om 23:29
Dit gaat nog wel wat worden... alleen zelfs als iedereen alles wist en er perfect was gehandeld wil het nog niet zeggen dat hij gered had kunnen worden, het had zelfs thuis tijdens het afwassen kunnen gebeuren bij wijze van
[Reactie gewijzigd op vrijdag 5 januari 2018 om 23:30]
Vind ik leuk
Pietje2015 +16571
vrijdag 5 januari 2018 om 23:34
"De KNVB beoordeelde de afwijking als ongevaarlijk en deelde de informatie met Ajax."

Neem aan dat Abdelhak dat zelf ook wist.
Heel vreemd en heel zorgelijk dit alles.
Vind ik leuk
Dezeun +6044
zaterdag 6 januari 2018 om 00:30
Deze jongen was nog een kind op dat moment.
Lijkt mij vanzelfsprekend dat de ouders zoiets verteld word
Vind ik leuk
Maxidi +3812
zaterdag 6 januari 2018 om 06:13
Idd, ik denk dat alle partijen het wisten... Als het onverantwoord was geweest had Nouri allang niet meer gevoetbald.. Is en blijft een triest verhaal...
Vind ik leuk
Werner1913 +10355
zaterdag 6 januari 2018 om 07:55
Nouri was een van de grootste talenten. Vergis je dus niet: dit ging over miljoenen, zowel voor Ajax als Nouri en zijn familie. Kan ook zijn dat ze gedacht hebben dat het wel los zou lopen. In de voetbalwereld verbaast niets me meer.
Vind ik leuk
vrijdag 5 januari 2018 om 23:33
Allemaal kut!

Probeer dit maar eens klinisch te benaderen. Mij zou het niet lukken.
Vind ik leuk
zaterdag 6 januari 2018 om 01:44
Buiten dat, het blijft een triest verhaal want Appie was het kereltje van allemaal.
Vind ik leuk
psYchovic +880
vrijdag 5 januari 2018 om 23:25
Deze hele situatie kent helaas alleen maar verliezers
Vind ik leuk
Hyena +30293
vrijdag 5 januari 2018 om 23:26
Dit bevalt me helemaal niks.
Vind ik leuk
Ruud40 +13220
vrijdag 5 januari 2018 om 23:34
Dat heb ik hier al eerder gezegd.
Dit gaat denk ik heel erg uit de hand lopen.

Je kunt het hier nauwelijks schrijven want je krijgt bijna iedereen over je heen: Op de beelden van de wedstrijd wijst alles erop dat de medische staf een enorme blunder begaat want er wordt niet gereanimeerd.

En wie kan reanimeren die ziet ook dat het helemaal fout gaat.
Nouri wordt direct in de stabiele zijligging gelegd en vanaf dat moment ligt hij zeker 10 minuten zo. In de stabiele zijligging is het ONmogelijk om te reanimeren. En ook gedurende al die tijd is er niets op de beelden waaruit blijkt dat er gereanimeerd wordt.
In tegendeel: Iedereen is met van alles bezig maar Nouri wordt niet op zijn rug gedraaid waardoor ze kunnen gaan reanimeren.

Op de beelden heeft het er veel van weg dat pas als de 2e ambulance er is de reaimatie start.

Alsof pas als de 2e ambulance arriveert één van de broeders die daaruit stapt zegt van "waarom reanimeren jullie niet" en dan pas iedereen zich realiseert dat dat inderdaad moet. Maar dan is het al veel te laat.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 5 januari 2018 om 23:44]
Vind ik leuk
Foebele +53581
zaterdag 6 januari 2018 om 00:17
Ik wil eerst de bewijzen afwachten, ik heb hier geen verstand van dus ga geen beweringen doen.

Wat je zegt kan heel goed waar zijn, ik ontken niet dat het logisch klinkt wat je zegt, maar ik heb de beelden eerlijk gezegd niet zo bekeken zoals jij dat kennelijk gedaan hebt, 1x was al teveel in mijn ogen.

Er wordt hier nogal wat geinsinueerd:

- De KNVB en Ajax wisten van zijn hartafwijking
- De ouders zijn niet ingelicht zoals het protocol voorschrijft
- De clubarts heeft verkeerd gehandeld en dat niet alleen hij zou hebben geweten dat hij een hartafwijking had en had dus sneller moeten kunnen beseffen wat er gaande was
- Ajax wil de familie Nouri de waarheid niet vertellen
- Nouri is min of meer door nalatigheid, foutief handelen en achter houden van info min of meer zijn leven verloren

Ik vind dat allemaal nogal wat, te zwaar onderwerp om over te speculeren en met vingers te wijzen alvorens dit goed onderzocht is en de feiten echt op tafel liggen, iets wat heel pijnlijk gaat worden voor iedereen, dit kent geen winnaar.
Vind ik leuk
stratumseind +191645
vrijdag 5 januari 2018 om 23:26
Ik dacht dat het close was maar het zit al op advocaten niveau met elkaar te praten.
Vind ik leuk
Iggy +4374
vrijdag 5 januari 2018 om 23:29
Denken kun jij beter aan anderen overlaten.
Vind ik leuk
Gerro +8491
vrijdag 5 januari 2018 om 23:30
Het laatste waar we op staan te wachten is dat jij je gaat mengen in deze discussie.
Vind ik leuk
Ajax! +1462
vrijdag 5 januari 2018 om 23:32
Idd @Gerro
Toen het gebeurde was hij niet te vinden in de Nouri topics voor medeleven, dus laat hem nu ook wegblijven, wat een eng figuur vandaag is hij ook weer vanaf de ochtend bezig met sneren uitdelen over Ajax, echt heel de dag. En nu in deze topic, echt wat een misselijk persoon moet hij zijn!
Vind ik leuk
Ajax! +1462
vrijdag 5 januari 2018 om 23:30
Ga jij nou heen met je enge berichten, dit alles pak jij weer aan om te jennen enz, daar gebruik jij alles voor zelfs Nouri, ik zag jou toen niet in de Nouri topics dus blijf er nu ook vandaan. Vandaag ben je vanaf 10uur in de ochtend tot nu bezig in Ajax topics om te zaniken, elke dag. Dus scheer je weg uit deze topic want jouw intentie is duidelijk.
Enge man
Vind ik leuk
jollyrogers +6952
vrijdag 5 januari 2018 om 23:37
neem ff n koop koffie of zo. man man man
Vind ik leuk
stratumseind +191645
vrijdag 5 januari 2018 om 23:54
3 liter koffie gaat hem nog niet helpen
Vind ik leuk
zaterdag 6 januari 2018 om 00:40
Ik zag jou ook niet in Nouri's topic behalve om met een Nouri account je vete met stratumseind uit te vechten dat is pas walgelijk..
Vind ik leuk
Ajax! +1462
zaterdag 6 januari 2018 om 00:43
A: dat was ik niet,
B: ik was er wel
C: jij ging toen trollen in die topics! Een domme troll ben je.
Vind ik leuk
zaterdag 6 januari 2018 om 00:47
Ga maar liegen moderator toen bevestigde dat zelfs. Ga mij niet zeggen dat je geen een keer op Vp was toen.
Vind ik leuk
Ajax! +1462
zaterdag 6 januari 2018 om 00:55
Leugenaar, eng groepje hier met bien,stratum,
Napolitanos, jajapsv,eendracht. Low life losers with no life!
Vind ik leuk
Bengelino +12848
vrijdag 5 januari 2018 om 23:32
Domme reactie
Vind ik leuk
stratumseind +191645
vrijdag 5 januari 2018 om 23:39
lees jij iets anders dan in dit topic?
Vind ik leuk
Bengelino +12848
vrijdag 5 januari 2018 om 23:40
Pleur op joh
Vind ik leuk
stratumseind +191645
vrijdag 5 januari 2018 om 23:46
goed antwoord
Vind ik leuk
Niellie078 +20989
vrijdag 5 januari 2018 om 23:36
Schande toch stratum ..? Zou geld hier ook de drijfveer zijn voor de familie..., en krijgen nouri er niet mee terug
Vind ik leuk
stratumseind +191645
vrijdag 5 januari 2018 om 23:40
Misschien ben ik van de ouwe stempel en ga ervan uit dat familie en club nog steeds goed met elkaar in gesprek zijn en blijven ipv via de advocaat met elkaar te spreken.
Vind ik leuk
Niellie078 +20989
vrijdag 5 januari 2018 om 23:43
Ja wist ook niet dat er nog onenigheden waren over deze verschrikkelijke situatie.. Tijd zal het leren
Vind ik leuk
Quareck +7461
vrijdag 5 januari 2018 om 23:40
Ja, hoe durf je een mening te geven op een discussie site!? Een beetje doen wat de bedoeling is! Foei!!

Edit: dat hij niet op elk bericht over nouri zegt hoe erg het is, wil toch niet zeggen dat hij het niet erg vindt!?
Persoonlijk denk ik niet dat dit nieuws naar buiten had moeten komen, niemand wint er iets mee. En ja, het duurde lang voordat de medici in actie kwamen, maar als er al fouten gemaakt zijn, deed niemand dit met opzet. Maar ja, zoals in veel zaken moet er met het vingertje gewezen worden. Hier kunnen ook weer carrières sneuvelen.
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zaterdag 6 januari 2018 om 00:36
er reageren 125 mensen hier maar ik ben de boeman voor blufke....
ach what else is new?
Vind ik leuk
Noudyo. +14152
zaterdag 6 januari 2018 om 10:05
Ik moet wel zeggen, ik pak me lekker de popcorn erbij. Ik vind dit soort felle discussies wel leuk om te lezen
Vind ik leuk
zaterdag 6 januari 2018 om 09:06
"het"? Is dat ABB?
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zaterdag 6 januari 2018 om 12:44
ja
Vind ik leuk
zaterdag 6 januari 2018 om 13:20
Aha, zoals het is aan het bier.
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zaterdag 6 januari 2018 om 15:46
inderdaad
Vind ik leuk
Liwwadder +3880
vrijdag 5 januari 2018 om 23:26
In gebreken blijven..oei oei knvb en ajax..daar ga je!
Vind ik leuk
2cents +59988
vrijdag 5 januari 2018 om 23:27
“De KNVB beoordeelde de afwijking als ongevaarlijk.”
Vind ik leuk
Gerro +8491
vrijdag 5 januari 2018 om 23:27
Deze strijd kent alleen maar verliezers het is al erg zat dat dit gebeurd is.
Vind ik leuk
vrijdag 5 januari 2018 om 23:28
Duidelijk is dat er toen bij geven van pijnstillers wat misging.
Vind ik leuk
Roodbergen +9599
vrijdag 5 januari 2018 om 23:34
Ben jij wel helemaal lekker? Mafkees
Vind ik leuk
vrijdag 5 januari 2018 om 23:43
Ik vernam dat hij daarvoor pijnstillers kreeg voor een blessure die hij had ingenomen. Kan zijn dat het daar ook mee te maken heeft. Hoezo mafkees?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 5 januari 2018 om 23:45]
Vind ik leuk
AllAdIn +22528
vrijdag 5 januari 2018 om 23:29
Gaat nog wat worden zo, pfffff..
: -(
Vind ik leuk
52N6E +1132
vrijdag 5 januari 2018 om 23:32
Oh oh oh... wat is dit verschrikkelijk.
Ik vindt het te vroeg om nu direct een scheur open te trekken uit respect voor Nouri.
Maar als dit waar is .....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 5 januari 2018 om 23:59]
Vind ik leuk
Ajax! +1462
vrijdag 5 januari 2018 om 23:34
Ik ga hier nog niks over zeggen zolang alles duidelijk is. Vind het eng dat andere dit weer aanpakken voor andere intenties.
Echt heel eng.
Vind ik leuk
BassieN +11295
vrijdag 5 januari 2018 om 23:34
Dit heb ik eerder ergens gelezen maar vlak nadat het gebeurde in juli niks meer over kunnen vinden
Vind ik leuk
windforce11 +3446
vrijdag 5 januari 2018 om 23:35
WTF Wat een schande is dit. Als Ajax gewoon stil houden voor de familie. Schaam je kapot Ajax!!
Vind ik leuk
Sil Meijer +12778
vrijdag 5 januari 2018 om 23:42
En jij denkt dat dit klopt? En Ajax had een week voor de voorbereiding nog een hard onderzoek gedaan waar er niks aan de hand was. En als je goed leest staat er ook dat het ongevaarlijk was.
Vind ik leuk
Werner1913 +10355
zaterdag 6 januari 2018 om 08:06
Dat is gebleken....
Vind ik leuk
vrijdag 5 januari 2018 om 23:42
Dit gaat over iets wat zo gevoelig ligt en zo beladen is, dat niet-Ajaxsupporters hier eigenlijk niet op zouden dienen te reageren.
Vind ik leuk
Quareck +7461
vrijdag 5 januari 2018 om 23:46
Of Ajax supporters niet.. die kunnen nu ook niet zonder emotie reageren! Alles wat nu gezegd wordt is wss te veel, maar wie een mening heeft mag die hier nu eenmaal delen
Vind ik leuk
Senn +8104
zaterdag 6 januari 2018 om 00:04
Echt een droevig persoon moet jij zijn
Vind ik leuk
Werner1913 +10355
zaterdag 6 januari 2018 om 08:09
Haha. Ja tuurlijk. Je zit op een discussieforum. Misschien moet je even aan de mods vragen of ze de topics waar we niet op mogen reageren een kleurtje kunnen geven. Dan weten we welke zaken gevoelig kunnen zijn voor Ajacieden. Maar ik zou de reacties van je mede-supporters nog ff nalezen. Daar zitten ook pareltjes tussen hoor.... Het moet niet gekker worden hier.
Vind ik leuk
aphex twin +1529
zaterdag 6 januari 2018 om 00:02
Staat dat in het artikel dan? Lees het nog eens goed.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12778
vrijdag 5 januari 2018 om 23:37
Dit is volgensmij echt onzin! Ze hadden toch een week voor de wedstrijd waar het mis ging een hardtest gedaan? En alles was in orde.
Vind ik leuk
vrijdag 5 januari 2018 om 23:41
Als het waar is moet je weten wat voor afwijking en was dit een belemmering voor topsport, als het niet waar is moet de NRC zich diep schamen als het wel waar is moeten de KNVB en Ajax uitleg geven van hoe en wat.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12778
vrijdag 5 januari 2018 om 23:44
Maar er staat toch ook in dat het onschadelijk is? Verder denk ik niet dat dit waar is. Het meeste wat in de media rond gaat is niet waar. Hiermee kunnen ze gewoon veel geld verdienen.
Vind ik leuk
Foebele +53581
zaterdag 6 januari 2018 om 00:24
Rustig afwachten wat er waar is, dit verhaal toont geen harde feiten. Het zal wel wat losmaken, want ik kan me niet voorstellen dat Ajax hier niet op een of andere manier op zal moeten reageren.

Ik sluit verder niks uit, want ik ken de waarheid niet, maar dat er moedwillig hele grote risico's genomen zijn kan ik me haast niet voorstellen.
Vind ik leuk
Noudyo. +14152
zaterdag 6 januari 2018 om 10:09
Kan me niet voorstellen dat het NRC over zoiets liegt. Dat zou echt een belachelijke actie zijn
Vind ik leuk
wattenstaafje +23643
vrijdag 5 januari 2018 om 23:38
Laten we de de resultaten van de echte onderzoeken maar afwachten ipv van het NRC.
Vind ik leuk
vrijdag 5 januari 2018 om 23:38
Je weet van niks maar als het waar is moet zowel de KNVB als Ajax zich schamen, vraag mij direct af welke arts dan goedkeuring heeft gegeven om hem gewoon te laten spelen. Ook als Ajacied ben ik van mening dat zoiets niet kan als je er weet van hebt of hebt gehad dat er mogelijk een probleem was met Appie zijn gezondheid.
Vind ik leuk
vrijdag 5 januari 2018 om 23:39
Wat een dag voor Ajax: de ene prachtige verlenging na de andere. Maar nu de ontmaskering!
Ze wisten dat Nouri een afwijking had! Dat zijn ze ff vergeten te communiceren. Kapitaalvernietiging Marc?
Ajax en familie Nouri lijnrecht tegenover elkaar? Dit wordt wel pijnlijk voor Ajax.
Het moddergooien gaat beginnen. Ben ik er blij mee? Nee, absoluut niet. Het blijft een drama wat er met Nouri gebeurd is. Be Strong!
Vind ik leuk
vrijdag 5 januari 2018 om 23:47
Een krant die iets beweert, als jij zo zeker bent dat het klopt dan kun je ook verklaren waarom Ajax een letselschade advocaat in schakelt.
Vind ik leuk
52N6E +1132
vrijdag 5 januari 2018 om 23:42
Mensen mensen. Alsjeblieft tel even tot 10 voordat je iets schrijft.
Vind ik leuk
Noudyo. +14152
zaterdag 6 januari 2018 om 10:10
Nee joh, lekker toch? Zulke discussies. Een lust voor het oog
Vind ik leuk
yuuup +10444
vrijdag 5 januari 2018 om 23:43
Erg triest. Maar kan me voorstellen dat de familie actie onderneemt als ze het gevoel hebben dat ze niet alles te horen krijgen.
Vind ik leuk
vrijdag 5 januari 2018 om 23:48
En dat binnen 6 maanden?
Vind ik leuk
Senn +8104
zaterdag 6 januari 2018 om 00:07
Ajax kan ook fouten maken! Je hoeft niet alles te verdedigen.
Vind ik leuk
yuuup +10444
zaterdag 6 januari 2018 om 01:54
Ja wat is daar mee?
Vind ik leuk
Werner1913 +10355
zaterdag 6 januari 2018 om 08:10
Wellicht dat ze het geprobeerd hebben, maar dat de club blijft zwijgen. Het geduld raakt een keer op.
Vind ik leuk
vrijdag 5 januari 2018 om 23:46
De NRC heeft helemaal geen inzicht in de medische gegevens van Nouri, bij wet verboden of de fam. Nouri moet inzicht hebben gegeven zonder toestemming van de werkgever Ajax.
Vind ik leuk
Bizzy +23315
zaterdag 6 januari 2018 om 00:10
De familie hoeft geen toestemming aan Ajax meer te vragen.
Vind ik leuk
Bizzy +23315
vrijdag 5 januari 2018 om 23:48
De familie van Nouri heeft een letseladvocaat in de arm genomen omdat Ajax weigert volledige helderheid te verschaffen over wat de jonge Ajacied precies is overkomen. Ook Ajax heeft een letseladvocaat in de arm genomen ??

Waarom geeft Ajax geen antwoord aan de familie en wat heeft de club te verbergen.
Dit gaat om menselijk leed en niet meer om voetbal of poen. Er zijn alleen maar verliezers in deze zaak met Nouri en de familie voor op.

Doorgaans is NRC een kwaliteitskrant. Valt weinig aan te twijfelen.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 5 januari 2018 om 23:49]
Vind ik leuk
Iggy +4374
vrijdag 5 januari 2018 om 23:57
Dus wat het NRC schrijft beschouw jij ondermeer als de waarheid? Wacht eerst het onderzoek eens af alvorens te oordelen.
Vind ik leuk
Bizzy +23315
zaterdag 6 januari 2018 om 00:04
Nederland kent weinig kwaliteitskranten maar de NRC, FD en Trouw scoren over het algemeen hoog. En ik zeg toch ook doorgaans :)

Maar je hebt gelijk laten we eerst wachten op een reactie van Ajax. Misshien heeft de familie ook wel iets te melden.
Vind ik leuk
North +2305
zaterdag 6 januari 2018 om 00:07
Haha de NRC een kwaliteitskrant noemen... Jij hebt de zaak rond Omzigt niet gevolgd zeker?
NRC is pure armoede. Ze noemen het niet voor niets het NSB Handelsblad.
Vind ik leuk
Werner1913 +10355
zaterdag 6 januari 2018 om 08:12
Dat was toch de Telegraaf?
Vind ik leuk
zaterdag 6 januari 2018 om 00:22
Wat zou Ajax dan volgens jou moeten weten, doktoren bij de KNVB sturen hun bevindingen aan de dokter van een club als deze zwijgt kun je dat de club niet aanrekenen. Het dossier Nouri valt onder het medisch beroepsgeheim ook al zou Ajax willen mogen ze niet zonder toestemming van de familie Nouri uiteraard geldt dit ook voor Nouri vs. Ajax.

Je weet van niks maar ziet in zoon wel al een melkkoe na 6 maand waar je zoveel mogelijk geld wil uithalen zonder te weten wat er precies is gebeurt en wie er schuldig is, erg krom als je het mij vraagt. Als Ajax wel weet heeft gehad van hart problemen dan moeten ze ook hun verantwoordelijkheid nemen maar vraag het mij af hoor.

Wie heeft het geconstateerd bij de KNVB en naar wie zijn die resultaten destijds gestuurd bij Ajax, wat was de afwijking en gaf dit en zou dit belemmering geven en kunnen voor topsport in sport algemeen.
Vind ik leuk
Werner1913 +10355
zaterdag 6 januari 2018 om 08:14
Jij doet toch hetzelfde? Je weet ook van niks, maar gaat al bij voorbaat er van uit dat Ajax niks fout heeft gedaan.
Vind ik leuk
Bizzy +23315
zaterdag 6 januari 2018 om 09:46
In insinueerd als of de familie er beter van wordt. Laat 1 ding duidelijk zijn, Nouri is leeft nog. Verzorging en evt aanpassi g in het huis kost geld. De familie komt op voor de belangen van Nouri en zo gek is dat niet.

Je vraagt je af of Ajax weet heeft gehad. Op zijn minst vreemd dat Ajax geen medische gegevens van Nouri wil overleggen aan de Familie. Tevens hebben ze een advocaat ingezet.

Vd Sar en Overmars zullen met goede antw moeten komen.
Vind ik leuk
Foebele +53581
zaterdag 6 januari 2018 om 00:27
Ik zie hier geen feiten in dit artikel, het is een verhaal die dingen insinueert zonder echte onderbouwing.

Er was bij Ajax ook een hart test gedaan en zover bij iedereen bekend is was daar geen probleem op geconstateerd. Was dat dan een vals bericht? Zou ook kunnen, maar dit artikel toont het in ieder geval niet aan.

Ik kan hier simpelweg nog geen oordeel over vellen, omdat er zo bar weinig bewijs bekend is, er wordt wel geschreven dat ze de familie van Appie niet ingelicht hebben, maar is dat ook echt zo?
Vind ik leuk
Hansi H +103
vrijdag 5 januari 2018 om 23:54
Zou geweldig zijn als de familie geen claim indiend.
In zo'n geval moet je je eigen ethiek hooghouden.

KNVB meldt dat het doorgegeven is aan Nouri. Ouder dan 16 jaar, dan hoeft de KNVB de ouders niet te informeren. Daarnaast geldt er een medisch beroepsgeheim.
Dit kan de familie van Nouri toch ook zelf bedenken?...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 6 januari 2018 om 23:37]
Vind ik leuk
Werner1913 +10355
zaterdag 6 januari 2018 om 08:15
Tuurlijk. Slaap lekker verder. Als blijkt dat er fouten zijn genaakt, moet dat worden aangepakt.
Vind ik leuk
rober2704 +818
vrijdag 5 januari 2018 om 23:55
een hartafwijking constateren maar als niet gevaarlijk beschouwen dus de persoon kan gewoon verder gaan met topsport bedrijven... Ben geen cardioloog maar een hartafwijking zal toch een bepaalde mate van beperkingen opleggen aan de persoon waar de hartafwijking is geconstateerd. Het zal vermoedelijk niet gevaarlijk zijn voor iemand die tafeltennis als sport heeft of een denksport beoefend maar als je profvoetballer bent en zeker aan de voorbereiding van een seizoen fysiek behoorlijk zwaar wordt belast dan lijkt het mij geen geruststellende gedachte dat die voetballer dat ondergaat met een hartafwijking heeft hoe minimaal ook.
Vind ik leuk
vrijdag 5 januari 2018 om 23:57
Biabiany had toch ook iets aan zijn hart dacht ik en voetbalt nog steeds. Het is gewoon afwachten tot de feiten op tafel liggen, feit is dat Nouri elk seizoen is gekeurd en niemand hier de feiten kent.
Vind ik leuk
zaterdag 6 januari 2018 om 00:27
Daarom moet je ook weten welke afwijking wie heeft dit geconstateerd en welke belemmeringen er waren, Appie heeft een week voor het gebeuren nog inspanningstest/stresstest ondergaan waaruit geen problemen na voren kwamen met het hart.
Vind ik leuk
Urwin25 +60
vrijdag 5 januari 2018 om 23:55
Mocht het waar zijn is het echt slecht van ajax en knvb. Maar laat alle partijen hier eerst op reageren, voordat er conclussies worden getrokken. Veel beter voor iedereen.
Vind ik leuk
Jeroen Bos +115
vrijdag 5 januari 2018 om 23:56
Fe KNVB lied hem ook hewoon voor Oranje spelen dat klopt dan toh ook niet.
Vind ik leuk
Bizzy +23315
zaterdag 6 januari 2018 om 00:00
Vd Sar en Overmars zullen met tekst en uitleg moeten komen. Neem aan dat NRC hoor en wederhoor heeft toegepast. Zwijgen in deze zaak past niet, ook al spelen er juridische kwesties een rol. Ajax heeft ook nog een morele verplichting.

Vind ik leuk
koosje +1007
zaterdag 6 januari 2018 om 00:01
ik zit alle reacties te lezen . valt mij op hoe emotioneel dit onderwerp is. echt heftig !!
Vind ik leuk
De Haan +468
zaterdag 6 januari 2018 om 00:02
Kan een complex verhaal worden. Welke arts van welke instantie heeft hè beoordeeld en wel of niet bij de familie gemeld. Jammer dat dit verhaal een staartje krijgt. Is al erg genoeg voor hem. Kan me niet voorstellen dat de club hier overigens
verantwoordelijk voor gesteld wordt.
Vind ik leuk
Mari +11904
zaterdag 6 januari 2018 om 00:03
Ajax mag van de verzekeraar geen schuld bekennen en zal dit dan ook niet doen.
Dit gevecht is voor de buhne.
De verzekeraar zal moeten strijden tegen de familie Nouri
Dit doet me denken aan de zaak Arouna Kone.
Afgekeurd wegens hartruis door Ajax. Ajax kocht hem toen daarom niet.
PSV nam het rusico wel en kocht hem van Roda J C?
Vind ik leuk
Werner1913 +10355
zaterdag 6 januari 2018 om 08:18
Klein verschil is dat Koné nog steeds voetbalt...

Kanu had toch ook een afwijking. Was dat niet rond de transfer naar Inter. Uiteindelijk wel verkocht, maar bij Ajax wist men toen niet van de afwijking. Weet niet of destijds gebruikelijk was om spelers te testen oo hartafwijkingen, of dat dat pas later is gebeurd.
Vind ik leuk
Mari +11904
zondag 7 januari 2018 om 19:13
Nee..Ajax kocht hem niet.
In het VUziekenhuis nam men hartruis waar.
Ajas stelde dat lopvoetbal teveel gezindheidsrisico met zich meebracht.
PSV durfde het wel aan.
Ik wil hiermee aangeven dat Ajax geen onodige risico' s neemt
Vind ik leuk
North +2305
zaterdag 6 januari 2018 om 00:04
Een familie die over de dood van z’n bloedeigen zoon geld wil zien.. lekker Marokkaanse rotstreek weer.
Vind ik leuk
Senn +8104
zaterdag 6 januari 2018 om 00:11
Ze vragen openheid!!
Jij staat bij mij in de pikorde nog lager dan een dier. Mafketel
Vind ik leuk
Bizzy +23315
zaterdag 6 januari 2018 om 00:15
Als jij een bedrijfongeval hebt gehad en de werkgever had dit kunnen voorkomen dan is een claim toch logisch. Je zal maar een een lichaamsdeel missen etc etc.... maar jij zou je baas vergeven en afzien van een claim. De fam. maakt gebruik van haar rechten. Zo hebben we dat in nld met elkaar afgesproken. Is ook een kwestie van fatsoen.

Maar goed laat ajax maar eerst met een reactie komen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 6 januari 2018 om 00:17]
Vind ik leuk
Horas +583
zaterdag 6 januari 2018 om 00:05
Voorstel: zullen we wachten met oordelen en door elkaar schreeuwen voordat de feiten boven water zijn?
Vind ik leuk
FSCeara +8906
zaterdag 6 januari 2018 om 00:05
Eerst is het Nouri voor en Nouri tegen.nu komt er waarschijnlijk een conflict tussen club en familie en lees nu de berichten.
Voor de mensen ,zoals ik , die niets met Ajax hebben is het nog steeds een gebeurtenis die me vanaf 2017 zal bijblijven zo ook het talent van Nouri.
Ajax zou er goed aan doen dat als ze fout hebben gezeten dit toe te geven en er geen zaal van maken.
Vind alleen frapant dat de mensen die een heel jaar bij alles roepen maar Nouri nu 180 graden draaien en niet eens wachten op onderzoek en of hun club fouten heeft gemaakt
Vind ik leuk
Foebele +53581
zaterdag 6 januari 2018 om 00:10
He bah, nee toch? Waar zijn de feiten, als je uitgebreid onderzoek hebt gedaan moet je ook meer dan alleen een verhaal kunnen produceren.

Als er te grote risico's zijn genomen is dat kwalijk en moet dat onderzocht worden, maar laat dit nou in godsnaam netjes gaan en niet in een strijd eindigen.

Als Ajax de familie geen openheid geeft dan vind ik dat wel raar, maar eerst maar eens afwachten wat hier nu waar van is gezien het feit er vooral een verhaal verteld wordt en ik geen harde feiten kan ontdekken in dit stuk.
Vind ik leuk
danny117869 +2311
zaterdag 6 januari 2018 om 00:13
Triest dat een situatie als deze moet eindigen met recht zaken. Ik snap de familie van Nouri en ik geloof ook dat ze bij Ajax vinden dat ze niks hebben fout gedaan.
Vind ik leuk
zaterdag 6 januari 2018 om 00:14
Enge club daar in Amsterdam
Vind ik leuk
zaterdag 6 januari 2018 om 00:19
Enger is dat jij nu al begint met moddergooien, jij gebruikt deze situatie alleen maar om een sneer uit te delen. Dat is pas eng.
Vind ik leuk
zaterdag 6 januari 2018 om 00:23
"De familie van Nouri heeft een letseladvocaat in de arm genomen omdat Ajax weigert volledige helderheid te verschaffen over wat de jonge Ajacied precies is overkomen."

Dit is genoeg voor mijn uitspraak
Vind ik leuk
zaterdag 6 januari 2018 om 00:24
Omdat dat de media niks aangaat? Ajax communiceert van begin af aan al alleen met de familie Nouri en niet met de media.
Vind ik leuk
zaterdag 6 januari 2018 om 00:26
Waarom geven ze de familie geen helderheid? Alles recht lullen wat krom is. Huilen om Nouri maar vervolgens niet kritisch kunnen zijn op belachelijke houding van je club.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3468
zaterdag 6 januari 2018 om 00:54
Laten we eerst maar eens zien of dit allemaal waar is. Voordat we over van alles en nog wat gaan oordelen.. We weten allemaal hoe de media is namelijk. Iedereen wil een goed verhaal hebven tegenwoordig..
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6789
zaterdag 6 januari 2018 om 00:25
Warme club, als de bv maar rijker wordt.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6789
zaterdag 6 januari 2018 om 00:25
Warme club, als de bv maar rijker wordt.
Vind ik leuk
Pietje2015 +16571
zaterdag 6 januari 2018 om 00:46
Kijk Tjoep weet ook weer wat te zeggen !

"Ervaring is als een lantaarn die op de rug wordt gedragen: hij belicht alleen de afgelegde weg."
Vind ik leuk
14forever +8987
zaterdag 6 januari 2018 om 00:31
Hmmm raar verhaal, had Sno ook niet iets.met zijn hart.en die voetbalde ook gewoon door. Lijkt me dat.als een.natuonale.voetbalbond iets.vind.aan.een hart en dat sporten het einde kan.betekenen, dat zo een speler gewoon wordt gebanned van het voetbal.
Volgens.mij wordt er door hartzeer gewoon naarstig naar een zondebok gezocht....
Vind ik leuk
fr1963 +4057
zaterdag 6 januari 2018 om 00:39
Als het om schuld bekennen gaat en er wellicht schadevergoeding wordt geeist, dan probeert men hier vaak een draai aan te geven om er onderuit te komen om zo zelf ongeschonden te blijven. Zo werkt het helaas maar al te vaak in de maatschappij bij allerlei situaties....maar in dit geval is er nog niets bewezen en zal het nog moeten blijken.
Vind ik leuk
Koeroe +12439
zaterdag 6 januari 2018 om 00:41
Wat een verschrikkelijke domme reacties lees ik hier zeg
Vind ik leuk
wil +1283
zaterdag 6 januari 2018 om 00:41
Je zult als clubarts zo beschuldigd worden. Trieste figuren die dit doen.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6452
zaterdag 6 januari 2018 om 00:47
Als Ajax nalatig mocht zijn geweest gewoon een boete geven van 100 miljoen .
Vind ik leuk
LarsNL16 +3468
zaterdag 6 januari 2018 om 00:51
Kan nog wel hier op gaan reageren. Maar gezien alle reacties denk ik dat niemand hem nog leest.. Enige wat ik hierover kwijt wil is dat ik nog altijd van harte hoop dat Nouri op een of andere manier nog bij komt..
Vind ik leuk
wil +1283
zaterdag 6 januari 2018 om 01:01
NRC probeert op een verschrikkelijke manier abonnees te werven
Vind ik leuk
zaterdag 6 januari 2018 om 01:01
Als de KNVB de club en de (ouders van de) speler dient te informeren, waarom zou dat dan in dit geval niet gebeurd zijn? Schriftelijk bewijs ontbreekt, terwijl dit in 2014 speelde?!? Dat duidt op een wel heel slordige administratie bij de KNVB! En Ajax zou hier met Nouri niet over gesproken hebben? Dat bestaat toch niet? Ajax dient zich te gedragen als een goed werkgever, daar hoort een gesprek over een dergelijke kwestie bij! Misschien met Nouri besproken en afgedaan als ongevaarlijk omdat de KNVB dat ook stelde? Nouri kan er niets meer zeggen helaas, maar zou hij hier niet met z'n ouders over gesproken hebben? Het was al een heel trieste zaak en het wordt alleen maar triester met een rechtszaak.
Vind ik leuk
Ealanta +226
zaterdag 6 januari 2018 om 01:03
Nieuwe naam voor de Arena : De Doofpot
Vind ik leuk
Ealanta +226
zaterdag 6 januari 2018 om 01:03
.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 6 januari 2018 om 01:10]
Vind ik leuk
Ealanta +226
zaterdag 6 januari 2018 om 01:03
t
[Reactie gewijzigd op zaterdag 6 januari 2018 om 01:07]
Vind ik leuk
myrthewit +1653
zaterdag 6 januari 2018 om 01:05
Dit is waar ik al die tijd al bang voor was. Vroeger of later komen er vragen die beantwoord moeten worden, maar waar geen goed antwoord op is. Daarbij gaat de pers er mee aan de haal, wat de zaak niet transparanter maakt. Het is heel gemakkelijk om nu met de vinger naar Ajax te wijzen. Toch gebeuren deze dingen zonder dat iemand daar schuld aan heeft. Nouri is echt niet de enige sporter met een hartafwijking. Het is zelfs niet te zeggen of zijn ziekte het gevolg is van deze afwijking. Het lijkt er op dat tijdens het incident niet alles even goed verliep, maar kunnen wij daar wel over oordelen? Voor trauma artsen is een reanimatie routinewerk, voor een sportarts niet. Maar ik ben er van overtuigd dat deze arts en degenen die er bij waren er alles aan gedaan hebben om Nouri zo goed mogelijk te behandelen. Maar mensen, en zeker zijn familie willen weten wat er precies fout is gegaan. Maar het is voor mij de vraag of er wel een antwoord is.
Ook wordt er naar Ajax gewezen dat ze ook een advocaat in de arm genomen hebben, maar dat is normaal als iemand een advocaat tegen je inzet, want het wijst er op dat er een proces komt. Ik heb bijvoorbeeld ook gelezen dat nouri, op vakantie met zijn familie in Turkije, tijdens een partijtje voetbal ook onwel werd. Vond de familie dat niet vreemd, is dat ook naar Ajax gecommuniceerd. Ik weet wel dat Ajax, voordat ze met de voorbereiding beginnen eerst alle spelers medisch nakijkt, waarbij ook een hartfilmpje gemaakt wordt. Dat van Nouri moet dus normaal geweest zijn, maar we weten dat deze hartfilmpjes niet alle afwijkingen laten zien.
Verder vind ik het raar dat de KNVB een hartafwijking vindt en dat met Ajax communiceert in plaats van met de familie zelf.
Vind ik leuk
Werner1913 +10355
zaterdag 6 januari 2018 om 08:25
Nouri speelt voor Oranje als werknemer van Ajax. Het lijkt dus logisch dat de KNVB Ajax informeert. De werkgever neemt vervolgens actie richting werknemer/ouders
Vind ik leuk
2cents +59988
zaterdag 6 januari 2018 om 08:51
De werkgever, bedoel je dan de arts? Want als dit geen gevaar gaf bij voetballen dan mag de arts dit niet zomaar met anderen in de club bespreken. In het kader van medisch geheim.
Vind ik leuk
zaterdag 6 januari 2018 om 01:05
Ik kan niet oordelen of Ajax fout heeft gehandeld richting de familie van Nouri, maar als hulpverlener kan ik wel zeggen , pas na 5 minuten ( mocht dit waar zijn) beginnen met reanimeren is te gek voor woorden. Ik weet helaas uit eigen ervaring dat artsen over het algemeen veel minder op de hoogte zijn van EHBO dan dat je zou denken.
Vind ik leuk
wil +1283
zaterdag 6 januari 2018 om 01:21
Je moet als clubarts gaan solliciteren
Vind ik leuk
zondag 7 januari 2018 om 11:34
Ik zou het in ieder geval niet slechter gedaan hebben.
Vind ik leuk
aimdam +746
zaterdag 6 januari 2018 om 01:09
Door artsen van de knvb is geconstateerd dat er een hartafwijking was bij Nouri.
Dit zijn echte artsen.
Deze artsen geven aan dat het een ongevaarlijke afwijking is.
Waarom zou er dan in hemelsnaam aan die artsen getwijfeld moeten worden?
Wat hebben de artsen van de knvb nou voor belang erbij om tegen beter weten in deze jongen bewust door te laten voetballen, als het wel gevaarlijk zou zijn geweest voor hem?
Ik heb zelf verleden jaar een hartonderzoek gehad, gelukkig zij de arts dat alles prima in orde was, maar vertelde er wel bij dat het een moment opname is en dat je zo voor het ziekenhuis in elkaar zou kunnen storten door hartfalen. Ik ben benieuwd wat er nu uit deze zaak gaat komen, maar ik neem zelf aan dat Ajax echt wel zorgdraagt voor de gezondheid van de spelers.
Vind ik leuk
JohnFe +348
zaterdag 6 januari 2018 om 01:26
Hou je taai Nouri..

Ik zit bijna met schaamte een deel van de reacties te lezen, ik stop ermee.

Ieder zijn mening, natuurlijk, maar wat doet de moderator van VP?
Vind ik leuk
Mosquito +20325
zaterdag 6 januari 2018 om 01:41
De vraag is natuurlijk of de ouders destijds hierover zijn geïnformeerd.
Maar wie had die verantwoordelijk?
De KNVB of ajax?

Beide natuurlijk.
Vind ik leuk
035 +7206
zaterdag 6 januari 2018 om 01:52
Ouders???
Vind ik leuk
035 +7206
zaterdag 6 januari 2018 om 01:46
Jammer, dit topic. Kijkend naar ruim 170 reacties heeft eenieder er een mening over. Ook veel aan stoere praat. Toppie VP. Geweldig topic om een hetze op touw te zetten.
Vind ik leuk
Farmer +13426
zaterdag 6 januari 2018 om 01:58
Heel apart verhaal iig

Als dit écht waar is, en er aantoonbaar bewijs is achtergehouden, dan zou dat nog wel eens heel raar kunnen lopen voor bepaalde partijen.
Wie nu wáár voor aansprakelijk kan worden gehouden zal nog moeten blijken, maar dat een jeugdspeler als Nouri, die volgens de Wet, dus niet als volwassene mag worden beschouwd, hier dus nooit 110% zelf verantwoordelijk voor kan worden gehouden, helemaal als hij kundige medische tests ondergaat bij instituten als de KNVB en Ajax, dán mag hij er toch van uitgaan dat men ook uiterst zorgvuldig met die informatie omgaat?

Als blijkt dat de KNVB, óf Ajax een vermoeden hád kunnen hebben, dan ja, dan valt 1 van deze twee, of wellicht beide partijen, wel degelijke grove nalatigheid te verwijten. Maar ik laat de advocaten dat bepalen.

Vind het iig een 'schokkende' openbaring!
Vind ik leuk
Patje41 +1085
zaterdag 6 januari 2018 om 02:21
de familie had er dan ook van geweten omdat hij nog minderjarig was en anders nouri zelf, ik vrees dat dit alleen om geld gaat
Vind ik leuk
Patje41 +1085
zaterdag 6 januari 2018 om 02:21
de familie had er dan ook van geweten omdat hij nog minderjarig was en anders nouri zelf, ik vrees dat dit alleen om geld gaat
Vind ik leuk
Patje41 +1085
zaterdag 6 januari 2018 om 02:21
de familie had er dan ook van geweten omdat hij nog minderjarig was en anders nouri zelf, ik vrees dat dit alleen om geld gaat
Vind ik leuk
Patje41 +1085
zaterdag 6 januari 2018 om 02:18
en uiteindelijk gaat het geld geld geld en nog meer geld i.p.v. om Nouri zelf
Vind ik leuk
Patje41 +1085
zaterdag 6 januari 2018 om 02:18
en uiteindelijk gaat het geld geld geld en nog meer geld i.p.v. om Nouri zelf
Vind ik leuk
J. Staatsen +6726
zaterdag 6 januari 2018 om 02:25
De familie van Nouri heeft een letseladvocaat in de arm genomen omdat Ajax weigert volledige helderheid te verschaffen over wat de jonge Ajacied precies is overkomen.

Dit riekt toch naar structureel doping / groeihormonen gebruik bij Ajax wat in de doofpot wordt gestopt door Ajax en de KNVB.
Vind ik leuk
Guust +6090
zaterdag 6 januari 2018 om 02:40
Als zoiets geconstateerd word gaan alle belletjes wel af, Ajaxmaar ook de KNVB en de artsen bespreken dit ten allertijde met de persoon in kwestie. Dus de familie Nouri, kan me ook niet voorstellen dat Ajax de familie niet volledig bijstaat. Dat er letselschadeexperts mee bezig zijn is natuurlijk logisch. Wat de krant nu doet is pas schandalig, door dit in media te gaan verklaren.
Vind ik leuk
Harry.f +406
zaterdag 6 januari 2018 om 02:50
Dit zal een staart krijgen,en niet zo een klein beetje. Hoe is het mogelijk dat zijn hartprobleem niet verder is onderzocht? Waarom duurde de reanimatie op het veld zo lanvan t hersenen
Vind ik leuk
Harry.f +406
zaterdag 6 januari 2018 om 02:50
Dit zal een staart krijgen,en niet zo een klein beetje. Hoe is het mogelijk dat zijn hartprobleem niet verder is onderzocht? Waarom duurde de reanimatie op het veld zo lanvan t hersenen
Vind ik leuk
Harry.f +406
zaterdag 6 januari 2018 om 02:50
Dit zal een staart krijgen,en niet zo een klein beetje. Hoe is het mogelijk dat zijn hartprobleem niet verder is onderzocht? Waarom duurde de reanimatie op het veld zo lanvan t hersenen
Vind ik leuk
Harry.f +406
zaterdag 6 januari 2018 om 02:58
er zal nu een groot onderzoek komen die de feiten zal weergeven en duidelijkheid zal brengen. Er zijn nu veel mensen die oordelen op basis van gissingen. Alles zal op zijn plaats vallen. Ik denk dat er veel fouten zijn gemaakt door verschillende partijen,en denk dat Ajax als club er niet best opstaat.
Vind ik leuk
Harry.f +406
zaterdag 6 januari 2018 om 02:58
er zal nu een groot onderzoek komen die de feiten zal weergeven en duidelijkheid zal brengen. Er zijn nu veel mensen die oordelen op basis van gissingen. Alles zal op zijn plaats vallen. Ik denk dat er veel fouten zijn gemaakt door verschillende partijen,en denk dat Ajax als club er niet best opstaat.
Vind ik leuk
vinny99 +778
zaterdag 6 januari 2018 om 03:13
https://www.huisartsenpraktijk-dewaterlelie.nl/hoe-zit-nu-precies-verstrekken-medische-informatie/

Eerst dit maar eens lezen voordat er met vingertjes worden gewezen naar Club/ KNVB/ artsen
Vind ik leuk
vinny99 +778
zaterdag 6 januari 2018 om 03:14
https://www.huisartsenpraktijk-dewaterlelie.nl/hoe-zit-nu-precies-verstrekken-medische-informatie/

Eerst deze link maar eens lezen voordat er met vingertjes worden gewezen naar Club/ KNVB/ artsen
Vind ik leuk
MokumXXX +709
zaterdag 6 januari 2018 om 05:06
Wat fijn dat er veelal artsen, specialisten, verzekeraars, juristen enz hun reacties hieronder hebben gegeven...pffff.
Laten we nou maar afwachten wat er allemaal aan waarheid is verteld. Nu gaat iedereen modder naar elkaar gooien en vergeten de grootste slachtoffer Appie!
#appiestaystrong
Vind ik leuk
Setovitch +1421
zaterdag 6 januari 2018 om 05:22
bizar om te lezen hoeveel mensen de club beschermen dat kan toch niet iedereen die kinderen heb kan zich verplaatsen in die ouders ... anders zitten er echt een paar draadjes los
Vind ik leuk
Setovitch +1421
zaterdag 6 januari 2018 om 05:22
bizar om te lezen hoeveel mensen de club beschermen dat kan toch niet iedereen die kinderen heb kan zich verplaatsen in die ouders ... anders zitten er echt een paar draadjes los
Vind ik leuk
Breezer4u +1942
zaterdag 6 januari 2018 om 07:42
Laten we eerst eens even afwachten in hoeverre dit allemaal ook klopt. Het wordt nu gebracht als groot nieuws maar niemand kent de achtergrond. Was het een lichte hartruis, of was er meer aan de hand. Er is zoveel over te zeggen maar zonder de details te kennen kan ik niet oordelen. Mochten er fouten gemaakt zijn al dan niet moedwillig moeten er stappen genomen worden tegen deze mensen.

Vind het wel schokkend om dit zo te lezen...ook sommige reacties.
Vind ik leuk
zaterdag 6 januari 2018 om 08:22
Hier komt weer het leuke spelletje als dit of als die..... Feit is dat het met Nouri misgegaan is. Het zal niet eenvoudig zijn om de schuldige/n vast te stellen. Dat fam. Nouri een en ander onderzocht wil hebben kan ik mij goed voorstellen. Waar ik echter meer problemen mee heb is het aanvallen van zowel fam. Nouri als Ajax zonder van de hoed en de rand te weten. Ten 1e zal een en ander eerst goed onderzocht dienen te worden en dan nog lijkt mij dit meer een zaak voor specialisten in dit soort zaken dan de meningen van leken.
Vind ik leuk
reggie +2020
zaterdag 6 januari 2018 om 08:41
Dit gaat ajax veel kosten, kijken of het nu ook nog zo'n warme club voor Nouri blijft!
Vind ik leuk
wattenstaafje +23643
zaterdag 6 januari 2018 om 08:44
Een schrikbarend aantal kansloze personen in dit topic.
Vind ik leuk
Sytz +4078
zaterdag 6 januari 2018 om 08:46
Dit is echt het meest chaotische topic ooit op VP. Neemt niet weg dat het natuurlijk ontzettend vreemd is dat je een aandoening niet meldt hij de betrokkene of de familie. Nou maar hopen dat dit een les is voor Ajax/KNVB.
Vind ik leuk
Fabio AC +701
zaterdag 6 januari 2018 om 09:15
Ajax wist ervan en zei niets. En dan nu doen alsof ze het o zo erg vinden??? Door en door rot, die club. Schijnheilig tot het bot. Samen met de KNVB twee handen op 1 buik, .niets zeggen, stiekem verzwijgen en hopen dat niemand erachter komt. Om je kapot te schamen!
Vind ik leuk
renemar +735
zaterdag 6 januari 2018 om 09:30
Dat dit in de media terecht komt is dubieus. Dat is iets tussen de familie en artsen. Niemand hier weet wat er precies speelt maar door een tendentieus stuk in een krant heeft iedereen een mening. Ik zou zeggen laat het aan de mensen die er verstand van hebben en zet niemand op voorhand in een kwaad daglicht. AJAX als club valt niets te verwijten. Die kunnen toch niet tegen een diagnose van artsen (van KNVB) ingaan. Ze moeten op de kennis van die mensen kunnen vertrouwen. Natuurlijk vinden er medische missers plaats door artsen. Nu komt dat in de publiciteit en zoekt men naar schuldigen. Zou het Appie zijn die niet kon voetballen maar bijvoorbeeld de schappen zou vullen bij een supermarkt zou er geen haan naar kraaien.Over hypocrisie gesproken.
Zou mij ook niets verbazen als het puur over geld gaat. Mss. heeft de familie wel euro's in de ogen. Wie zal het zeggen.
Vind ik leuk
mcmodd +26128
zaterdag 6 januari 2018 om 10:00
Ik ben geen boekhouder, ben er niet geschikt voor, maar ik denk dat het aantal reacties op dit onderwerp hier, die van de zomer over Appie verre overschrijdt. Gewend als ik ben om eerst maar eens wat reacties te lezen alvorens ik mijn mening geef, zo ik die al heb, ben ik enorm geschrokken. Hoe is het mogelijk dat de meest verschrikkelijke dingen kunnen gebeuren, dat dan mensen die zich bij het onderwerp en de persoon van Appie betrokken voelen, zich zo ongeremd en ongegeneerd uitlaten ten opzichte van elkaar?

Het is gebruikelijk dat wanneer er zich een zaak voordoet waarbij er juridische standpunten moeten worden ingenomen, advocaten zich onthouden van enig commentaar de zaak betreffende. Alleen als in het belang van een cliènt iets naar buiten moet worden gebracht, mag er, met de meest mogelijke terughoudendheid, iets naar buiten komen.

De NRC heeft een andere taak, in dit geval betreft het onderzoeksjournalistiek. Aan de hand van de bevindingen die de journalist doet kan de krant beslissen om de publieke zaak te dienen en te publiceren. In een democratie mogen mensen verwachten te worden geïnformeerd door de krant als deze misstanden heeft onderzocht.

Hierboven lees ik honderden reacties die totaal niet in het verlengde van de kwestie worden gedaan, noch zicht geven op enige betrokkenheid bij Abdelhak Nouri. Denken mensen hier met hun gefantaseerde reacties, elkaar doodwensend dan wel te dreigen of uit te nodigen met penetraties in het donker, Appie of zijn familie te dienen?

Ik denk dat VP zich moet realiseren dat dit item zoveel uitingen kent die off topic zijn gedropt, dat ook dit medium moet besluiten om al die honderden niet ter zake doende reacties maar gewoon te verwijderen. Al is het alleen maar uit zelfrespect. Het toelaten van emoties is een goed beginsel, het ongefundeerd beledigen, schelden of dreigen is van een geheel andere orde, de zaak en de familie Nouri onwaardig.
Vind ik leuk
Nick Kools +12221
zaterdag 6 januari 2018 om 11:11
Er gaan koppen rollen bij Ajax.
Vind ik leuk
DeanJayden +11251
zaterdag 6 januari 2018 om 11:50
Elke Ajaxfoob en idioot gaat weer los bij Nouri`s bijna dood! wat een trieste bende is dit forum eigenlijk! Elk stokje aanpakkende om Ajax naar beneden te halen. En waarvoor.....gewoon jaloers.
Vind ik leuk
zaterdag 6 januari 2018 om 17:19
Lees overal dat bij 16 jaar en ouder de ouders niet te hoeven geinformeerd, dus......
Vind ik leuk
nico31 +269
zaterdag 6 januari 2018 om 22:59
komt nourri ooit terug?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws