Matuidi openbaart racismeschandaal: 'Ik heb alleen maar medelijden met ze'

    Matuidi openbaart racismeschandaal: 'Ik heb alleen maar medelijden met ze'

    Gepubliceerd: zondag 7 januari 2018 om 08:31zo 07-01-2018 om 08:31

    De Serie A is wederom het podium van een racismeschandaal. De Franse Juventus-middenvelder Blaise Matuidi publiceerde na de uitoverwinning tegen Cagliari (1-0) van zaterdagavond een statement op Facebook, waarin hij beweert racistisch te zijn bejegend.

    'Ik heb vandaag tijdens de wedstrijd racisme ervaren. Zwakke mensen hebben geprobeerd om mij te intimideren met haatzaaierij', schrijft de 62-voudig Frans international, die zich echter niet van de wijs wil laten brengen. 'Ik ben geen hater en ik heb alleen maar medelijden met degenen die het slechte voorbeeld geven. Voetbal staat voor gelijkheid. Peace.'

    Het is niet de eerste keer dat Italiaanse voetbalfans in opspraak raken vanwege racistisch gedrag. Afgelopen seizoen liep Sulley Muntari, toen uitkomend voor het inmiddels gedegradeerde Pescara, van het veld nadat er oerwoudgeluiden werden gemaakt van de tribune. Saillant genoeg was Cagliari ook toen de tegenstander. Enkele jaren geleden deed toenmalig AC Milan-middenvelder Kevin-Prince Boateng hetzelfde in een oefenwedstrijd tegen amateurclub Pro Patria.

    Plaats een reactie

    wattenstaafje +22041
    zondag 7 januari 2018 om 08:48
    Maar wat is er dan gezegd of gedaan?

    Edit: bedankt voor het aanpassen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 januari 2018 om 09:09]
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 09:41
    Blijf je toch altijd houden jammer genoeg
    Zwart of wit we zouden elkaar allemaal moeten behandelen als elkaars gelijke..
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    zondag 7 januari 2018 om 12:17
    Iedereen is ook elkaars gelijke, we zijn immers allemaal mensen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 7 januari 2018 om 11:35
    Klote dit, wanneer houd het nou eens op.

    Spelers en staf moeten gewoon van het veld stappen. En als de tegenstanders loyaal zijn dan doen ze dat ook!
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 13:47
    En 3 hele punten inleveren?
    Nog niet misschien, laten we eerlijk zijn het tegengaan van racisme is een nobel doel en er zullen best wat mensen last van hebben (ik ook). Maaaarrr, laten we niet overdrijven 3 punten inleveren, er iets aan doen, een stanpunt innemen en handhaven gaat veel te ver.
    Kunnen we er niet gewoon over blijven praten? Dialoog open houden?
    Zo lijkt het alsof we het belangerijk vinden (komt ethisch ook mooi over) en hoeft er eigenlijk niks te veranderen, maar stralen we met z’n allen wel begrip uit naar elkaar. En houden we met z’n allen dat lekkere ‘warme gevoel van binnen’, zonder dat we er daadwerkelijk iets voor hoeven te doen.

    Ik zeg; “why fix something thats not broke”?

    Smh

    (ff mijn ‘frutje’ maar snap je punt, gaat niet gebeuren. Teveel aandelen om rekening mee te houden. Een probleem is geen probleem als het maar een paar van ons treft, is het gehanteerde credo hier.)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 7 januari 2018 om 14:27
    ''Kunnen we er niet gewoon over blijven praten? Dialoog open houden''

    Dat is democratie en dat faalt aan alle kanten. Actie en meer niet!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws