Ajax strikt 'confronterende' trainer: Met Theo Janssen was hij ook heel goed

    Ajax strikt 'confronterende' trainer: "Met Theo Janssen was hij ook heel goed"

    maandag 8 januari 2018 om 15:08

    Ajax heeft met Alfred Schreuder een tactisch sterke assistent-trainer in huis gehaald die goed overweg kan met zijn spelers. Dat stelt broer Dick Schreuder, die zelf coach is van tweededivisionist VV Katwijk.

    "Hij is tactisch sterk. Hij is aanwezig, veel met spelers bezig, zowel individueel als met het team", zegt Dick Schreuder tegen Ajax Showtime. "Hij is iemand die analyseert, maar ook iemand die op het veld aanwezig is. Hij zal bepaalde taken krijgen van de hoofdtrainer en dat zal hij zo goed mogelijk proberen in te vullen. Ik denk dat hij daar zeer voor geschikt is."

    Spelers lijken weg te lopen met de rechterhand van kersvers Ajax-coach Erik ten Hag. "Ik denk dat hij open en eerlijk is. Hij kan soms confronterend zijn naar spelers. Ik denk dat spelers dat liever hebben dan dat je eromheen draait", verklaart zijn broer.

    "Bij Twente was hij goed met spelers als Ola John, Nacer Chadli, Quincy Promes, noem maar op. Vaak gaat het dan om spelers met individuele kwaliteiten. Met Theo Janssen was hij ook heel goed", besluit Dick Schreuder.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Heeft Schreuder toegevoegde waarde voor Ajax?

    (3250 stemmen)

    Plaats een reactie

    Setovitch +1430
    maandag 8 januari 2018 om 15:12
    denk wel dat je met theo gezellig een pilsie kan doen
    Vind ik leuk
    Youri99 +9414
    maandag 8 januari 2018 om 15:16
    Wat dacht je van Ola Johan, dat was nog eens een speler in zijn twente tijd.
    Vind ik leuk
    Mass +5344
    maandag 8 januari 2018 om 15:49
    Cola John ja...
    Vind ik leuk
    Youri99 +9414
    maandag 8 januari 2018 om 15:51
    Die speelde bij de Twentse amateurvereniging RSC Rossum, supermooie gast trouwens.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46306
    maandag 8 januari 2018 om 15:20
    En een sigaretje helemaal.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    maandag 8 januari 2018 om 15:14
    “Hij zal bepaalde taken krijgen van de hoofdtrainer en dat zal hij zo goed mogelijk proberen in te vullen. Ik denk dat hij daar zeer voor geschikt is."

    Heerlijke teksten dit.
    Vind ik leuk
    Cappie +7385
    maandag 8 januari 2018 om 15:17
    Het WK "niets zeggen in zoveel mogelijk woorden" is weer van start. Dick Schreuder, broer van de nieuwe assistent-trainer van Ajax, heeft een sterke start te pakken. Het zal ons niet verbazen als hij met deze prestatie de volgende ronde gaat halen. Later meer.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    maandag 8 januari 2018 om 15:28
    Met deze tekst krijgt hij misschien zelfs vrijstelling van de volgende ronde.

    Maar buiten dat, stel dat Ten Hag ook nog weet welke taken hij het best aan Schreuder toe kan vertrouwen? Dan heeft Ajax goud in handen.

    Of in ieder geval een assistent die voldoet.
    Vind ik leuk
    Cappie +7385
    maandag 8 januari 2018 om 15:43
    Ten Hag zal zo goed mogelijk proberen om de juiste taken aan Schreuder toe te vertrouwen. Ik denk dat hij daar zeer geschikt voor is.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    maandag 8 januari 2018 om 15:48
    Dat zegt in ieder geval dat jij vertrouwt in het feit dat Ten Hag de juist taken toewijst aan Schreuder.

    Dus als wij Ajacieden vertrouwen in Dicky en Cappie, dan komt het goed.

    Voor wat betreft Schreuder in ieder geval. Amsterdam gaat een rustige nacht tegemoet.

    Of bedoel je dat hij geschikt is om het te proberen..?
    Vind ik leuk
    Cappie +7385
    maandag 8 januari 2018 om 16:11
    Eigenlijk dat laatste.
    Maar ik denk dat Dick dat ook bedoeld.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    maandag 8 januari 2018 om 16:39
    Slapeloze nachten dus. ;)
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8847
    maandag 8 januari 2018 om 16:22
    Gewoon een zilveren schaaltje is genoeg hoor
    Vind ik leuk
    redknap +1119
    maandag 8 januari 2018 om 16:44
    Als ze bij Twente zijn worden dit soort trainers door de Ajax fans afgekraakt en nu is het opeens top wat die boeren doen.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    maandag 8 januari 2018 om 16:47
    Ik heb nog geen idee hoe die boeren het zullen doen, dus top zal je van mij niet horen.

    Wat hierboven staat zijn vooral reacties op het legendarisch inhoudsloze commentaar van broer Dick.
    Vind ik leuk
    Stranger +5114
    maandag 8 januari 2018 om 19:28
    Boeren doen het op de zelfde manieren als niet boeren!
    Ze kunnen het wel op andere plaatsen doen!
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    maandag 8 januari 2018 om 19:55
    Hahaha

    Je bent een kenner? ;)
    Vind ik leuk
    Stranger +5114
    maandag 8 januari 2018 om 21:01
    Van boerenafkomst! En voordat mijn vader en ooms boer werden hebben ze in verschillende leger onderdelen als beroeps gediend. Dus van alle markten thuis;-)
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    maandag 8 januari 2018 om 21:11
    Van hooiberg tot schuttersputje. ;)
    Vind ik leuk
    Stranger +5114
    maandag 8 januari 2018 om 22:14
    Omgekeerd! Maar achter de vrouwen aanzitten konden ze.
    Dus ik ben erfelijk belast!
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7229
    maandag 8 januari 2018 om 15:19
    Jawel Schreuder kan echt wel wat. Als assistent heb ik hem wel hoog zitten.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46306
    maandag 8 januari 2018 om 15:22
    Ja, aldus zijn broer.
    Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7229
    maandag 8 januari 2018 om 15:35
    Wc-eend is ook gewoon heel goed spul.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171619
    maandag 8 januari 2018 om 15:38
    Het familie diner met kerst bij de schreudertjes is verder rustig verlopen....
    Vind ik leuk
    maandag 8 januari 2018 om 15:42
    Schreuder heeft alleen meerwaarde voor Schreuder. Ik begrijp Ajax niet dat ze deze trainer binnen gehaald hebben!
    Vind ik leuk
    Ajax! +1531
    maandag 8 januari 2018 om 16:09
    En Ziyech is zeer gesteld op Schreuder.
    Ook met Ten Hag kan Ziyech prima overweg. Voor Ziyech is dat nu eenmaal belangrijk, hij ging ook naar Ajax omdat hij Bosz graag mocht. Voor zo'n jongen is het prettig, elke dag presteren voor mensen die een goede snaar raken.
    Dus ik verwacht een hele goede Ziyech na de winterstop!!

    [Reactie gewijzigd op maandag 8 januari 2018 om 16:10]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    maandag 8 januari 2018 om 16:15
    Als hij niet te moe is en weer vrije trappen mag nemen kan hij weer lachen.of hij ze op doel schiet of niet. Maar schreuder 2 is iig positief over zijn broer.open sollicitatie voor 2de viool onder de assistenten.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1531
    maandag 8 januari 2018 om 16:48
    Hier kan ik niks mee
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14436
    maandag 8 januari 2018 om 17:19
    Misschien schiet ziyech ze nu wel erin;)
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5757
    maandag 8 januari 2018 om 16:57
    Maar ziyech en Schreuder was geen succes . Het werd een drama.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1531
    maandag 8 januari 2018 om 20:25
    Helemaal niet, Ziyech deed het goed alleen het team haalde niet genoeg punten. Maar met Ziyech was niks mis mee. Ondanks de toen tegenvallende prestaties (wat opzich meeviel, maar ze dachten toen dat top 5 nog mogelijk was bij Twente was de realistisch knop nog niet om) maar de spelers liepen met hem weg. Een goede om erbij te hebben! en Ten Hag zal natuurlijk de lijnen uitzetten, ook een man waar spelers mee weglopen, Labyad een moeilijke jongen, moeilijk overal waar hij was, maar Ten Hag raakte de juiste snaar! en bloeide op! Zelfs Psv fans willen hem terug terwijl ze jaren lang LabyRAT scandeerde.

    Kortom: Ten Hag & en Schreuder een goed duo die spelers beter maakt!
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5757
    maandag 8 januari 2018 om 21:07
    Schreuder stond met ziyech 1 na laatste ....en toen werd hij ontslagen en werd de weg omhoog ingezet met een uitstekende Ziyech.

    Verder is het Schreuder NIET 1 keer gelukt Europees voetbal te halen met oa spelers als Douglas , Chadl, Fer, Tadic , promes, ziyech. Met zulke spelers behoor je MINIMAAL top 5 , maar eigenlijk gewoon om het kampioenschap te spelen. Dus realistisch gezien kon Schreuder er gewoon helemaal niks van.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 januari 2018 om 21:08]
    Vind ik leuk
    Ajax! +1531
    maandag 8 januari 2018 om 21:45
    ?? Die periode met Tadic was hij assistent!
    Waar heb je het over? In
    2014–2015 met een sterk afgezwakte selectie deed hij het aardig met Twente, Ziyech speelde goed dat seizoen.
    Het seizoen daarop, een slechte start met 1 uit 4, dat is ff wat anders he, Twente was een na laatste niet ergens midden in het seizoen, maar gewoon een slechte start.

    Dus daarom kan Schreuder er niks van? Haha, man jij weet niet hoe hij werkt, bij Hoffenheim waren ze ook heel tevreden! Gewoon de ideale assistent! die goed met de spelers omgaat!
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5757
    maandag 8 januari 2018 om 21:55
    Waar heb jij het over?! Schreuder werd in seizoen 2012 /13 hoofdtrainer en vanaf toen heeft Twente zich nooit meer gekwalificeerd voor Europees voetbal. Nooit meer. Ondanks de topspelers die hij nog tot zijn beschikking had. Al die trainers voor Schreuder deden dat ieder jaar , zonder uitzondering.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 januari 2018 om 21:56]
    Vind ik leuk
    Ajax! +1531
    maandag 8 januari 2018 om 22:14
    Toen was hij interim, had zelfs niet de nodige papieren. Daarom dat al snel Michel Jansen de hoofd coach was op papier dan. Ze werden mooi 3de! Dat ze daarna de voorronde 2x gelijkspel (met een andere selectie!!!!) niet haalde oke, maar dat jij dat hem nog steeds verwijt om zodoende te zeggen hij kan er niks van, slaat totaaaaal nergens op!
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5757
    maandag 8 januari 2018 om 22:20
    Nee bij die 3e plek was hij juist interim onder Michel Janssen.....
    Vind ik leuk
    Ajax! +1531
    maandag 8 januari 2018 om 23:48
    Bij plek 3 interim, maar hij was natuurlijk de hoofd coach, op de trainingsvelden in de kleeskamer, alleen op papier niet omdat hij geen diploma had. Toen waren de ''top'' spelers er nog. Het jaar daarop gingen ze bijna allemaal weg
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5757
    dinsdag 9 januari 2018 om 07:35
    Het jaar daarvoor waren de topspelers er ook. McLaren werd Herfstmeister en Schreuder nam het dat seizoen over en zakte zo naar plek 6 (!).
    Schreuder zat er in de goed tijd , met 1 van de duurste selectie van NL maar kon zich Europees niet 1 keer kwalificeren. Door Schreuder kwam Twente in een sportieve vrije val die zijn weerga niet kende. Het vervolg hiervan was een financiële crisis, gevolgt door een bestuurlijke crisis.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1531
    dinsdag 9 januari 2018 om 14:26
    Ja haalt de feiten door elkaar, de selecties door elkaar, wanneer Schreuder assistent, interim en trainer was door elkaar, eigenlijk zeg je maar wat.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5757
    dinsdag 9 januari 2018 om 15:08
    Nee hoor, het klopt exact wat ik zeg.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1531
    dinsdag 9 januari 2018 om 15:22
    Je geeft steeds een vertekend beeld! Schreuder moest toen 4 weken na de winterstop het zinkend team overnemen, hij had de papieren nog geen eens en dan hem plek 6 nu aanrekenen? Jaar daarop werd hij 3de. Jaar daarop waren alle toppers weg en was Twente als club zinkende. Maar dat alles zegt dus dat hij geen spelers kan beter maken dat hij dus niks gaat toevoegen bij Ajax? of wat probeer je te zeggen? vind dit echt zoeken naar, en ja zoeken naar wat? Bij Hoffenheim waren ze ook zeer te spreken over hem! Ik ben blij met het duo Ten Hag en Schreuder!
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5757
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:39
    Dat jij hem de zijn wanprestaties bij Twente niet wil aanrekenen moet je zelf weten. Het blijven echter wel wanprestaties.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1531
    dinsdag 9 januari 2018 om 17:12
    3de plek een wanprestatie? En daarna gingen de beste spelers weg vooral door het wan beleid wat daar jaren is gevoerd.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5757
    dinsdag 9 januari 2018 om 18:45
    Nooit Europees .
    6e , 3e en ,17e met 1 van de duurste selectie van NL. Terecht ontslagen. Ajax komt er wel achter.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1531
    dinsdag 9 januari 2018 om 21:47
    Wat ben jij kortzichtig tot en met!
    17de na 4 wedstrijden nou nou nou, het is me wat... Toen was hun selectie echt niet top! leeggekocht daarom ook geen vervolg kunnen geven aan die plek 3. Schreuder heeft zich prima ontwikkeld.
    Wat ben jij kortzichtig hahaha
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5757
    woensdag 10 januari 2018 om 07:06
    Er zat nog een 10e plek tussen.
    6e,3e,10e,17e....

    Per 1 juli 2014 werd Schreuder hoofdtrainer, aangezien hij inmiddels de benodigde papieren had behaald. Hij beëindigde dat jaar met FC Twente op de tiende plaats in de Eredivisie, de laagste positie van de club sinds het seizoen 2002/03.

    Een ongekend drama werd het. Overal waar Schreuder komt gaat het slechter en waar hij vertrekt beter.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1531
    woensdag 10 januari 2018 om 11:36
    Wat een domme onzin, 4 weken na de winterstop moest hij als onervaren coach het overnemen van McClaren. Dat hij 6de werd zegt niet veel. Toen knap 3de, en daarna werd de selectie leeggekocht kwamen er problemen in de club dus 10de was niet gek. En 17de zegt niet veel dat was na 4 wedstrijden. Dus wat probeer je te zeggen dat hij daarom geen goede assistent is???
    Je maakt jezelf belachelijk, hij heeft ervaring opgebouwd dat heet ontwikkeling, spelers en staf van Hoffenheim liepen met hem weg. Echt je maakt jezelf belachelijk een opsomming zonder inhoud jij
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5757
    woensdag 10 januari 2018 om 12:28
    Dit zijn nu eenmaal de feiten. In Duitsland zijn ze ook blij dat hij weg is.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1531
    woensdag 10 januari 2018 om 12:36
    In Duitsland zijn ze helemaal niet blij, weer zoiets doms waar is dat gezegd dan? Schreuder is een goede veldtrainer die goed met spelers kan omgaan. En jij bent een puber die zomaar wat zegt...
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5757
    woensdag 10 januari 2018 om 14:54
    Nee in Duitsland gingen ze er voor liggen....
    Vind ik leuk
    Ajax! +1531
    woensdag 10 januari 2018 om 15:52
    Idd het heeft ff geduurd Hoffenheim wilde eerst niet meewerken, maar als een trainer wilt gaan, met zijn hoofd ergens anders is dan besluiten clubs altijd om ze voor een prijs te laten gaan.

    Jij weet echt niks! Je roept maar wat!
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5757
    woensdag 10 januari 2018 om 16:01
    Ja die dachten we schrikken ajax ff af met 2 ton..... wacht......
    Vind ik leuk
    Ajax! +1531
    woensdag 10 januari 2018 om 16:06
    Jij zegt maar wat zonder enige benul en kennis van zaken te hebben.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5757
    woensdag 10 januari 2018 om 16:27
    Juist wel en we gaan het zien ook !
    Vind ik leuk
    Ajax! +1531
    woensdag 10 januari 2018 om 17:35
    We gaan het zien? Ten Hag is de verantwoordelijke, en Schreuder is een goede veld trainer voor ernaast.

    Jij praat onzin, niet serieus te nemen.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5757
    woensdag 10 januari 2018 om 17:37
    Het duo Ten Hag Schreuder hahaha
    Vind ik leuk
    Ajax! +1531
    woensdag 10 januari 2018 om 17:38
    J.Staatsen die over voetbal praat
    Hahahahahaha
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    maandag 8 januari 2018 om 16:26
    Die foto lijkt meer op die van vvv. Is dat Schreuder wel?
    Vind ik leuk
    SPRKY020 +946
    maandag 8 januari 2018 om 16:34
    Hahaa nu je het zegt.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11394
    maandag 8 januari 2018 om 16:57
    Hij had beter in Duitsland kunnen blijven, dan had hij volgend jaar waarschijnlijk bij Dortmund gewerkt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 januari 2018 om 18:40]
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    maandag 8 januari 2018 om 17:33
    Vorig jaar of volgend jaar?
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11394
    maandag 8 januari 2018 om 18:40
    Volgend, heb het al gecorrigeerd.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    maandag 8 januari 2018 om 19:33
    ff scherp houden ;-)
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11394
    maandag 8 januari 2018 om 19:41
    Word oud hahaha.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    maandag 8 januari 2018 om 22:13
    Gelukkig maar :-)
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    dinsdag 9 januari 2018 om 14:57
    Het koppensnellen-risico in A'dam is groot, vooral als je niet een Ajax achtergrond hebt.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2365
    maandag 8 januari 2018 om 17:09
    wel veel berichten over een doorsnee assistent
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    maandag 8 januari 2018 om 17:33
    Gelukkig is de bron van dit verhaal totaal objectief....
    Vind ik leuk
    maandag 8 januari 2018 om 18:24
    Schreuder tactisch sterk, geen idee en als je eigen familie dit roept begin ik direct te twijfelen. Afwachten maar dus.
    Vind ik leuk
    maandag 8 januari 2018 om 22:37
    Ola John, giga talent maar nooit waar kunnen maken. Eeuwig zonde, had alles.
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    dinsdag 9 januari 2018 om 14:58
    Te snel weggegaan en voor de snelle centen gekozen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 23:07
    Ja klopt, dat weet jij ook. Zo zonde. Ik zag in hem de ultieme 9, zoals Kluivert in zijn beste dagen. Heel jammer dat vele toptalenten het niet redden. Wat te denken van Tarik Oulida.
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    woensdag 10 januari 2018 om 16:51
    Ik zie dat hij een NL-pas heeft?
    hij lijkt mij beter dan Janssen. Zonde hoor zo snel weg te gaan en Portugal is ook buitenbeeld. Ik las dat Castelen terug was, dacht dat die alllang gestopt was... ook buitenbeeld.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 16:53]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 20:57
    Ja absoluut. Ja, beter dan Janssen is hij nog wel. Qua niveau had hij veel verder kunnen staan. Zijn touches aan de bal waren briljant.
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    donderdag 11 januari 2018 om 12:20
    Dat rot geld dat trekt ze dan... zaakwaarnemers willen geld, familie wil geld en dan gaan ze als ze er nog niet klaar voor zijn... zo dom!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws