Van 't Schip krijgt nieuwe doelstelling van PEC: 'Straalt onze ambitie uit'

    Van 't Schip krijgt nieuwe doelstelling van PEC: 'Straalt onze ambitie uit'

    Gepubliceerd: dinsdag 9 januari 2018 om 10:41di 09-01-2018 om 10:41

    Het succes van de eerste seizoenshelft heeft geleid tot een nieuwe doelstelling voor John van 't Schip. De trainer moet nu met PEC Zwolle gaan voor een Europees ticket.

    De huidige nummer vier van de Eredivisie stelde zich voor dit seizoen - net als elk jaar - nog directe handhaving ten doel. 'Door het bijna behalen van de eerste doelstelling (handhaving) heeft PEC Zwolle een nieuwe geformuleerd', laat de club via Twitter weten. 'De club gaat dit seizoen voor Europees voetbal via de play-offs of de beker.'

    "Als we nog twee punten pakken, kunnen we al niet meer degraderen", zegt technisch directeur Gerard Nijkamp tegen De Stentor. "We willen in het linkerrijtje spelen en aan het eind van het seizoen deelnemen aan de play-offs. De nieuwe doelstelling straalt onze ambitie uit. Het is zeker niet gemakkelijk, maar wij geloven dat het kan. En mocht het uiteindelijk niet lukken, dan is er nog geen man over boord."

    PEC hervat de competitie met een thuiswedstrijd tegen NAC Breda op 20 januari. Eind deze maand wacht AZ in de kwartfinale van het bekertoernooi. De Zwolse club nam één keer eerder deel aan de Europa League. Nadat PEC in 2014 de KNVB Beker had gewonnen, was Sparta Praag een maatje te groot op het Europese toneel.

    Lees meer over:EredivisiePEC Zwolle

    Poll

    Eindigt PEC in de top-vijf?

    (864 stemmen)

    Plaats een reactie

    Grumpy +266
    dinsdag 9 januari 2018 om 10:52
    Leuk ploegje om te zien spelen.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19060
    dinsdag 9 januari 2018 om 11:13
    Zeker een leuke ploeg.
    Ik vind het ook mooi om te zien hoe PEC de laatste jaren groeit in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    The Genius +3530
    dinsdag 9 januari 2018 om 10:53
    Ik vind dit een meer dan reëele doelstelling.

    Het enige wat me dan toch stoort is het zinnetje "En mocht het uiteindelijk niet lukken, dan is er nog geen man over boord."

    Denk het...spreek het niet uit, je bent het boegbeeld van je club, bij doelstelling hoort niet meteen een "als het niet lukt dan" opmerking!

    Ga er voor en zie waar het schip strand.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23041
    dinsdag 9 januari 2018 om 11:15
    En waarom stoort dat ene zinnetje jou?
    Vind ik leuk
    The Genius +3530
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:01
    zie antwoord van john (edit:zonder a)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 januari 2018 om 16:02]
    Vind ik leuk
    Bergwag +955
    dinsdag 9 januari 2018 om 10:53
    Dus van handhaving naar Europa. Nogal een verschil in doelstelling....
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19992
    dinsdag 9 januari 2018 om 12:44
    Tja, het is de Eredivisie eh ;) alles kan...
    Vind ik leuk
    pinkelman +4143
    dinsdag 9 januari 2018 om 10:54
    Uit in Alkmaar winnen zou wel een stunt zijn en Europees met Utrecht en Feijenoord op het vinkentouw wordt ook erg lastig.
    Je zag Zwolle tegen het einde van het seizoen toch wel behoorlijk minder worden en hoe ze de overwinning nog over de streep trokken maar als ze weer de frisheid van het begin kunnen pakken is alles mogelijk.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 januari 2018 om 10:56]
    Vind ik leuk
    HanV +4659
    dinsdag 9 januari 2018 om 11:10
    Op het eind van het seizoen werden ze minder? Je bedoelt dan alleen de laatste wedstrijd met een half elftal? De drie uitwedstrijden ervoor hebben ze gewonnen en gelijkspelen thuis tegen Utrecht en AZ kun je moeilijk slecht noemen. Maar uit winnen bij AZ of de PO voor EL winnen zijn wel grote opgaven.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2193
    dinsdag 9 januari 2018 om 11:36
    Zwolle begon juist matig en werd steeds sterker. Alleen de laatste wedstrijd voor de winterstop was slecht.
    Vind ik leuk
    Pds010 +1273
    dinsdag 9 januari 2018 om 11:47
    7e a 8e plaats kwaliteit.
    Clubs als Feyenoord, Vitesse, AZ, Fc Utrecht gaan er nog over heen of zijn er al overheen.

    1. Psv
    2. Ajax
    3. Feyenoord
    4. AZ

    Want het is wachten tot een speler van de middenmoot vertrekt en dan flikkert het hele kaarten huis weer in een.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2193
    dinsdag 9 januari 2018 om 12:20
    Ik denk ook dat deze clubs beter zijn en Zwolle rond plaats 7 of 8 uitkomt. Dat zijn dan waarschijnlijk play offs en dat is klasse voor Pec. Dan eindig je boven teams als Groningen en Heerenveen die toch een stuk groter zijn.
    Vind ik leuk
    B3v3r +693
    dinsdag 9 januari 2018 om 10:57
    Leuke en amibieuze doelstelling, die ze helaas niet gaan redden.
    Hebben eerste seizoenshelft alles mee gehad, weinig blessures en geluk in het programma. Eerste 4 wedstrijden waren op zich makkelijk en krijg je direct een goede sfeer binnen de groep. (kijk bij Koeman hoe het ook had kunnen gaan)

    Playoffs halen zou wel lukken, maar om via de playoffs Europees voetbal te krijgen lijkt me niet. moet je ook niet willen voor het Nederlands voetbal.
    Vind ik leuk
    Tossa +2332
    dinsdag 9 januari 2018 om 11:22
    Wat is er gelukkig met het programma?

    Eerst had iedereen het over 'het makkelijke programma' terwijl Feyenoord uit en Ajax uit al gespeeld waren. Daarna kwam vokgens dezelfde mensen de periode waar Pec weer op hun plek gezet zou worden met wedstrijden tegen Utrecht, Heerenveen en AZ. En plots hield iedereen zich stil...

    Pec speelt gewoon goed, er is visie en bezieling. Is geen kwestie van geluk.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17323
    dinsdag 9 januari 2018 om 14:36
    We hebben al een half jaar een makkelijk programma en over een paar maanden hebben we een makkelijk seizoen gehad.
    Vind ik leuk
    B3v3r +693
    dinsdag 9 januari 2018 om 15:24
    Wat ik probeer te zeggen...

    De eerste 5 wedstrijden waren Roda (thuis) Sparta (uit) Twente (thuis) Ajax (uit) en Heracles (thuis) dit is op Ajax na niet echt een moeilijke start. Voor een nieuwe coach is dit wel lekker, je pakt punten, er is geen druk en er komt vertrouwen om te kunnen stunten.

    Als je bijvoorbeeld kijkt naar de eerste 5 wedstrijden van Everton is dat stukken lastiger met volgens mij Utd, Arsenal, Chelsea en Lyon dan verlies je veel punt, sta je onderaan en komt er druk. Je moet dan ook direct de volgende wedstrijd tegen een "makkelijke" direct winnen.

    Vind ik leuk
    Tossa +2332
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:58
    Roda en Sparta, ok. Kan ik met je meegaan. Twente is dit seizoen niet veel maar dat was op dat moment nog niet bekend. Heracles is de laatste jaren ook gewoon goed bezig en daarom ook zeker geen zekerheidje.

    Het klopt dat als het lukt, het vertrouwen groeit. Maar er is geen ploeg zo vaak van achterstand terug gekomen dan Pec. Jouw redenatie volgend, zou Pec deze dus verloren moeten hebben.

    Ik snap wel wat je bedoelt maar het klopt gewoon niet.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3410
    dinsdag 9 januari 2018 om 11:01
    Na de prestaties van de eerste seizoenshelft erg logisch en reëel lijkt me zo!
    Heel erg knap werk van PEC.
    Vind ik leuk
    Laufen +39
    dinsdag 9 januari 2018 om 11:24
    Lukt het niet dan geen man overboord alleen de trainer
    Vind ik leuk
    Pds010 +1273
    dinsdag 9 januari 2018 om 11:49
    Leuk dat kleinere clubs dromen van een top 4 notering aan het einde van het seizoen.
    AZ of Feyenoord worden de nummers 3 en 4 aan het einde van het seizoen.
    Is stuivertje wisselen wie 3e of 4e wordt.

    Pec gaat gewoon afzakken naar een 6e of 7e plek.

    Maar dromen is altijd mooi.
    Vind ik leuk
    zwollie +8475
    dinsdag 9 januari 2018 om 12:11
    Met een 6de of 7de plaats doet pec Zwolle het gewoon heel goed
    Vind ik leuk
    Wien1978 +362
    dinsdag 9 januari 2018 om 12:36
    Dat gaan ze nooit redden. Zodra er blessures, schorsingen komen zul je zien dat Zwolle gaat dalen in de stand. Niks mis mee hoor voetballen nu ook een beetje boven hun stand/niveau
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17323
    dinsdag 9 januari 2018 om 13:02
    Beker winnen of bij de eerste 8 eindigen moet nog altijd te doen zijn, en mag op zijn minst je doelstelling zijn.
    Vind ik leuk
    Wien1978 +362
    dinsdag 9 januari 2018 om 14:46
    Bij de eerste acht eindigen moet zeker lukken, alleen de beker winnen gaat je nooit lukken.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17323
    dinsdag 9 januari 2018 om 14:51
    Ging ons in 2014 anders prima af.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17323
    dinsdag 9 januari 2018 om 13:16
    Nijkamp was net bij het journaal, en over Sandler zei hij, " az heeft geïnformeerd, wij hebben gezegd wat we willen hebben en AZ gaat dat niet betalen. Sandler blijft dit seizoen in Zwolle"
    Vind ik leuk
    peinke +2130
    dinsdag 9 januari 2018 om 13:57
    Dat is heel wat anders dan een bod afslaan van 2 miljoen en een aanbod van 2 spelers! Wel snel het contract verbetert verlengen lijkt me! Maar goed, de resultaten van dat soort benodigde acties kennen we inmiddels van Nijkamp!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 januari 2018 om 13:58]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17323
    dinsdag 9 januari 2018 om 13:59
    Stel dat het Nijkamp lukt om de meeste contracten te verlengen, stop jij dan met azijn drinken? Of zoek je dan weer wat nieuws om over te zeuren?
    Je bent fan van een voetbalclub om er van te genieten, en ik bespeur bij jou altijd erg weinig plezier.
    Vind ik leuk
    peinke +2130
    dinsdag 9 januari 2018 om 14:43
    Dat lukt hem niet, dat gaat al jaaaaren niet goed. Vandaar dat iedereen gratis de deur uitloopt. Maar dat vind jij prima toch! Vergeten een talentvolle speler die nu deel uitmaakt van de A-selectie van AZ een contract te geven en nu maar een opleidingsvergoeding van 1 jaar oplevert, ach, kan gebeuren. Suggereren dat je met Saymak alsnog bezig bent is een klinklare leugen, maar oh, gratis weg aan het eind van het seizoen. Thomas heeft zich gelukkig vorig jaar soepel opgesteld naar PEC, anders was die ook alweer gratis weggelopen, ach, wat jammer. Sandler, weer eindeloos contract verlengen, maar ah, het lukt even niet. En laten we het maar niet hebben over vorig seizoen met al die dealtjes met mr. Raiola die hem allerlei wazige supertalenten voor veel geld in de maag splitste. Maar ah, foutje, we waren een beetje ingedut. En dan zal ik maar niet het hele arsenaal aan spelers uit de afgelopen jaren opnoemen die ook gratis en voor niets zijn weggelopen, maar ah, kan gebeuren. En ah, kan gebeuren dat we in categorie 3 terecht kwamen en bijna in het rijtje Haarlem, Veendam, AGOVV e.d. terecht kwamen door hetzelfde opportunisme als ik nu weer lees en hoor. Luister wijsneus, prima wat jij vindt, maar respecteer argumenten en meningen van een ander. Als jij blijft beweren dat die Nijkamp een geweldenaar is, prima. Ik denk daar anders over! Dat heeft overigens niets te maken met plezier of geen plezier!
    Vind ik leuk
    Tossa +2332
    dinsdag 9 januari 2018 om 17:13
    Helaas is Peinke blijkbaar iemand die (bijna) alleen reageert als hij denkt iets negatiefs te moeten zeggen. Het zou hem sieren ook iets positiefs te melden. Het viel gewoon op, die enkele keer dat hij dat deed.

    Ja, Peinke, het is je goed recht en ik heb geen oordeel of je wel of geen gelijk hebt. Maar het komt zelfs nu het zo goed gaat, allemaal zo enorm zuur over. Bij elk bericht zoek je iets om over te zeiken. Zo jammer.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34510
    dinsdag 9 januari 2018 om 13:19
    De play-offs. Die beker gaat naar psv of feyenoord.
    Vind ik leuk
    peinke +2130
    dinsdag 9 januari 2018 om 13:52
    Europees voetbal halen is prima als dat lukt, maar meer ook niet. Handhaving is nu bereikt, dus heb je een half jaar de tijd om goed te evalueren, zonder dat je bang hoeft te zijn om te degraderen, hoe de status van de contracten er voor staat, welke contracten moeten verlengd of verbetert worden, en noem maar op. Ik vraag me altijd af of er reserves zijn in de financiële huishouding om niet een nog groter gat in de begroting te krijgen. Inmiddels is dit jaar het tekort alweer 5 ton en is een transfer geen bijkomstigheid, maar haast een noodzaak. Dat opportunistische gelul van die Nijkamp slaat dan ook nergens op. Een transfers van wat dragende spelers geeft alweer een ander licht op de zaak. En nu maar hopen dat er wat geld binnenkomt van transfers. Je kunt dan wel stoer roepen dat je 2 miljoen van AZ afslaat, maar ik zeg, die centjes kun je heel goed gebruiken om contracten van PEC-kapitaal voor Kingsley, Dekker, Sandler en Namli gebruiken. Dat heet ondernemen, i.p.v. dit zweverige geleuter over EL als je weet dat alleen Thomas geld gaat opleveren. De overige spelers van de selectie hebben een aflopend contract, zijn verhuurd of zijn overbodig. PEC zit nu op het randje m.b.t. de financiële huishouding en het huidige management moet toch geleerd hebben van het eerdere EL-avontuur met als gevolg Categorie 3 en curatele bij de KNVB.
    Ik zou het niet betreuren als voor Nijkamp een nieuwe frisse man bij PEC komt. Het is allemaal niet zo fantastisch als veel supporters soms doen geloven. Enige vorm van realiteitszin en continuïteit van PEC (historisch besef) is denk ik beter op z'n plaats. Even onder het genot van een borreltje op een trainingskamp je doelstelling geweld aan doen lijkt me zelfs teveel om opportunisme te verwijten!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 januari 2018 om 13:53]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17323
    dinsdag 9 januari 2018 om 14:11
    Ik heb de cijfers er even bij gepakt; en pec verwacht ong 4 ton verlies te lijden dit jaar. Dit verlies komt vooral door; uitbreiding stadion, vervangen veld, vervangen geluidsinstallatie en vervangen led scherm.
    Dit zijn allemaal eenmalige uitgaven die heel erg nodig waren.
    Met de verkoop van 1 speler is dit gat ook al weer gedicht, en kunnen we eindelijk zien wat er op dat led scherm staat en horen wat er door de speakers schalt.
    Als het echt zo'n financiële puinhoop is liegt PEC klaarblijkelijk in hun jaarcijfers en zou ik het niet meer dan netjes vinden als je de schaduwboekhouding die jij bezit even aan de belastingdienst over te dragen.
    Vind ik leuk
    peinke +2130
    dinsdag 9 januari 2018 om 14:47
    Ach, 4 ton waar heb je het over. Volgens mij beweer ik niet anders, waar het uit voort komt is niet interessant. Klaarblijkelijk kan men bij PEC moeilijk op de portemonnee passen. En dan ,,verkopen we toch gewoon de boot''. Tenminste, als die boot niet van tevoren is gezonken en wel eigendom is van PEC. Dat moet je maar altijd afwachten met die spelersfondsen en aflopende eigendomsbewijzen!
    Jij roeptoetert nu weer financiële puinhoop. Beweer ik dat? Roeptoetert over schaduwboekhouding en belastingdienst? Roep ik dat? Ik zou je nu iets toe willen wensen, maar heb begrip voor je lage verstandelijke vermogen!
    TIP! Kom je Peinke tegen.... ga in de negeermodus!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 januari 2018 om 14:50]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17323
    dinsdag 9 januari 2018 om 14:55
    Jij begint alweer over cat. 3 en over faillissement. Dan weet jij klaarblijkelijk dingen die niet duidelijk worden uit de jaarcijfers.
    Ik vergeet de financiële puinhoop van een paar jaar terug heus niet, maar om daar nou jaar in jaar uit over te blijven zeuren terwijl het nog nooit zo goed is gegaan bij Pec is mijns inziens gewoon nogal onzin.
    Vind ik leuk
    peinke +2130
    dinsdag 9 januari 2018 om 15:13
    Jij zou je eens moeten verdiepen, maar hoeft niet, hoe het is gekomen dat een PEC in cat. 3 is gekomen na winst van beker, JC schaal, de hoogste bezettingsgraad v.w.b. toeschouwers versus stadion. En uh, was dat niet net na al die successen en EL. Nou precies.... iets te opportunistisch met de centjes omgegaan, een niet realistisch contract afsluiten met een spits wat niet kon; sponsoren laten aanhaken zonder te betalen. Nodig om te overleven.... garantstelling van de gemeente Zwolle om nieuwe lening af te kunnen sluiten. Dat noem jij goed. En nu is de doelstelling om een goede middenmoter te worden voor langere tijd. Dan moet je nu toch niet met wat teveel drank op EL verheffen tot doelstelling! Maar goed, wij komen er nooit uit Ruud. Ik respecteer je zienswijze. Het feit dat het nog nooit zo goed is gegaan bij PEC onderschrijf ik, maar of de volgende stappen naar een stabiele middenmoter gemaakt kan worden met Nijkamp en het huidige contractbeleid, heb ik ernstig mijn twijfels. Argumenten heb ik dacht ik voldoende gegeven om dat te veronderstellen!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 januari 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    Padason +942
    dinsdag 9 januari 2018 om 14:22
    Leuke club Zwolle

    Een club die stap voor stap vooruit gaan, ze kunnen een toch op den duur stabiel in het,linker rijtje draaien.

    Zwolle laat zien hoe,het moet om te groeien, echt leuke club
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 15:05
    Mooi! Europees voetbal, dat reisje naar Praag (onze enige Europese uitwedstrijd ooit) zit nog vers in mijn geheugen en smaakt naar meer!! Wij gaan wel mee!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws