'Hoe ik wist dat ik het goed doe bij Ajax? Toen de fans tegen PSV m'n naam riepen'

    'Hoe ik wist dat ik het goed doe bij Ajax? Toen de fans tegen PSV m'n naam riepen'

    woensdag 10 januari 2018 om 08:45

    Maximilian Wöber heeft zich moeiteloos staande gehouden in zijn eerste halfjaar bij Ajax. Tijdens de topper tegen PSV kreeg de negentienjarige Wöber de bevestiging van het feit dat hij goed bezig is in Amsterdam, sinds hij afgelopen zomer overkwam van Rapid Wien. 

    Een journalist van het Oostenrijkse Kurier vroeg Wöber naar dat moment. "Wanneer ik zeker wist dat ik het goed doe bij Ajax? Toen de fans een maand geleden tijdens de 3-0 overwinning op PSV mijn naam scandeerden. Dat gaf een heel goed gevoel", zegt de centrale verdediger van Ajax.

    Wöber bespreekt ook de overeenkomsten en verschillen tussen Ajax en Rapid Wien, zijn vorige club. "Als Rapid niet wint, is dat het gesprek van de dag in alle sportkranten. Al die opwinding maakt je mentaal sterk. De steun van de harde kern van Rapid was ongelooflijk. Hier heb je wel een harde kern, maar als het 0-0 staat bij rust, hoor je ze vooral fluiten. Maar als je het veld oploopt, is het wel gebruikelijk dat er al 50.000 fans zitten", aldus Wöber. 

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    DeanJayden +7459
    woensdag 10 januari 2018 om 08:53
    Hij zegt dus dat het hier maar tam is? lekker duidelijk artikel weer.......En als je echt door eigen supporters weg gefloten wil worden moet je naar de Kuip!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 08:54]
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1133
    woensdag 10 januari 2018 om 08:56
    Wahaaaaaa Dean!
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14014
    woensdag 10 januari 2018 om 08:57
    Ja, want Feyenoord is stom!
    Vind ik leuk
    129 +524
    woensdag 10 januari 2018 om 08:58
    Sowieso. En hup! Weer aan je huiswerk.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14014
    woensdag 10 januari 2018 om 09:01
    Mwah, het is papadag vandaag. Kindjes op school en nu remblokjes halen voor de fiets van mevrouw Kiprich. Afzuigmantel schilderen en daarna laminaat leggen in de werkkamer en daarna oudergesprek op school. Man, ik zou willen dat ik nog op school zat!
    Vind ik leuk
    Korm +29617
    woensdag 10 januari 2018 om 09:03
    waar is die tijd inderdaad gebleven ;)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14014
    woensdag 10 januari 2018 om 09:45
    Dat was één groot feest. Uiteindelijk moest ik zelfs stoppen met school omdat het gewoon niet meer te combineren was ;)
    Vind ik leuk
    Korm +29617
    woensdag 10 januari 2018 om 10:46
    Tja elke tijd heeft zijn charmes, toen der tijd was het wel lekker met veel vrije tijd zodat je kon studeren, werken en feesten.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 22:02
    Haal jij de blokjes voor de mevrouw Kiprich?

    Hoop dat je dat dan ook voor je eigen vrouw doet. ;-)
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4885
    woensdag 10 januari 2018 om 08:58
    Volgens mij zegt hij juist dat Ajax supporters hun ploeg niet steunen als het ff niet lekker loopt.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    woensdag 10 januari 2018 om 09:05
    @deanJayden
    Nog niet zo lang geleden (paar weken) stond het hier bol van artikelen hoe schandalig het was hoe het Amsterdamse publiek hun eigen Ajax spelers uitfloot.
    In het bijzonder Hakim Ziyech......................
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 10 januari 2018 om 09:08
    Joh dat was een keer nadat hij zo ongeveer 150 trappen miste en 225 keer de bal inleverde bij de tegenstander. Het is nog steeds geen Diks die uit het stadion gefloten en met de poep in de broek op de bank zit te beven
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7603
    woensdag 10 januari 2018 om 09:12
    Kansloos dit.....get a life!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 10 januari 2018 om 09:14
    Heb ik, bedankt!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    woensdag 10 januari 2018 om 09:13
    Ha ha ha
    Niet alleen Hakim werd uitgefloten maar heel Ajax.
    Alleen Hakim in het bijzonder.
    Dat Diks ook uitgefloten werd doet niet ter zake.
    Wöbers eigen woorden zijn: Als het 0-0 bij rust staat, hoor je ze niet, ze fluiten wel.
    Maar ik denk dat jij zo iemand bent, zoals zo velen hier, die oogkleppen op heeft als het je eigen club betreft en andere gevallen uitvergroot om je eigen club hiermee te verdoezelen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 10 januari 2018 om 09:29
    Je moet niet zoveel denken dat gaat je niet zo goed af
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    woensdag 10 januari 2018 om 10:59
    @Dean
    Kun je met jou niet serieus discuseren?
    Oke , val dood en wees gelukkig in het hiernamaals
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 10 januari 2018 om 11:02
    Wou dat ik dat geloof ook had, maar denk dat dood dood is helaas! Mensen hebben God enkel uitgevonden omdat ze zichzelf te goddelijk vinden om gewoon te zijn ontstaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 10:58
    Dean Jayden die een andere primeurpassant voor dom verslijt. Er dringt zich een metafoor op; een neger die een andere neger zijn donkere huidskleur verwijt.

    Werkelijk kostelijk!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 10 januari 2018 om 11:03
    Ik vind Neger een naar woord kun je dit voor je houden? goed te lezen dat je je vermaakt! Dat schijnt de doelstelling te zijn van een forum als deze
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 11:29
    Uiteraard ben jij niet de aangewezen persoon om op censuur aan te dringen en aanbevelingen te doen.

    Er is dan ook geen enkele aanleiding voor rectificatie.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 10 januari 2018 om 11:32
    Dan laat je het woord Neger voor wat het is, maar voor iemand die klaagt over het gescheld van andere is Neger een gevoelig woord.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 20:15
    Uiteraard maak ik mij niet schuldig aan schelden en op de man spelen. Jij kunt daar qua leerproces op primeur een lichtend voorbeeld aan nemen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9467
    woensdag 10 januari 2018 om 09:16
    Je schrijft Dijks verkeerd.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 10 januari 2018 om 09:18
    Nou bedankt, hoe kan ik het nou vergeten de naam van de beste voetballer van Feyenoord
    Vind ik leuk
    RtdDub +9467
    woensdag 10 januari 2018 om 09:23
    Gevat reageren is niet je ding, wel?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 10 januari 2018 om 09:28
    Pas me aan je aan
    Vind ik leuk
    Spiegel +8192
    woensdag 10 januari 2018 om 09:52
    Nu ga je Diks met Ziyech vergelijken?
    Diks heeft sinds hij bij Feyenoord is werkelijk nog niks toegevoegd, en het is dan ook logischer dat hij uitgefloten zou worden naar wederom een aanfluiting van een wedstrijd van hem.
    Ziyech daarentegen heeft Ajacieden regelmatig vermaakt en de nodige punten opgeleverd, die verdient dus net wat meer krediet dan Diks.
    En elke Ajacied die zich een beetje in Ziyech heeft verdiept had denk ik al vrij snel door dat Ziyech een trots mannetje is en dat uitfluiten juist alleen maar averechts werkt.

    Het maakt mij als PSV’er niet zoveel uit hoor, fluit maar uit wat je wil, 1. Hij gaat er niet beter van voetballen. 2. Hij wil hierdoor misschien wel weg, gaat een lastig mannetje worden en dus zijn transfersom gaat lager uitvallen.

    Ik zeg niet dat het bij PSV niet gebeurd,
    Maar een eigen speler fluit je niet uit!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 09:53]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 10 januari 2018 om 09:57
    Lucht het op? Keizer is weg en Ten Hag en Co weten wel hoe ze met hem om moeten gaan, Hakim gaat vlammen en de schaal opeisen. Dus of hij gaat niet weg en blijft nog een jaartje of hij levert heel veel op
    Vind ik leuk
    Spiegel +8192
    woensdag 10 januari 2018 om 11:40
    Nee hoor. Lucht niks op.

    Alleen ben fel tegen het uitfluiten van spelers van je eigen club.

    Een aantal jaar terug was ik bij een nacompetitie wedstrijd voor Europees voetbal bij notabene RKC Waalwijk. Zat die supporter achter mij Bandjar helemaal af te maken. Omdat hij 1 fout maakt in een voor RKC begrippen geweldig seizoen.
    RKC mocht blij zijn dat ze zon seizoen mee hebben mogen maken.
    Dan gaat mijn bloed koken.

    Blijkbaar is al het goede niks waard en ben je zo goed als je laatste wedstrijd en is al het goede dus na 1 of 2 slechte wedstrijden compleet vergeten...

    Hetzelfde geldt nu voor over hoe mensen nu over Sneijder en Van de Vaart praten. Of van persie.
    Lijkt wel of iedereen is vergeten wat ze voor ons voetbal hebben betekent..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 11:41]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 10 januari 2018 om 11:45
    Daar komt het gezegde ook vandaan, je bent zo goed als je laatste wedstrijd! Maar mensen komen om hun kop leeg te maken bij voetbal en roepen maar wat. Veel mensen vloeken en tieren maar wat en dat komt ook door de spanning. De meeste voetballers kunnen dat wel in de juiste context plaatsen en hebben hier training op gehad. Een eigen speler bij elk balcontact uitfluiten is daarin tegen wel einde oefening bij die club en niet goed voor tussen de oortjes. Ben er zelf ook niet!
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7603
    woensdag 10 januari 2018 om 09:11
    Haha probeer je de aandacht af te leiden van de waarheid? Soms kan de waarheid hard zijn jongen....leer ermee te leven:)
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 10 januari 2018 om 09:13
    Ik leid niks af, neemt niet weg dat het zeer zelden gebeurd dat er in Amsterdam een eigen speler wordt uitgefloten en dat weet jij ook. Hakim had het even nodig die zat niet in zijn ritme met Keizer als trainer, ik verwacht weer veel van hem te zien de komende maanden
    Vind ik leuk
    129 +524
    woensdag 10 januari 2018 om 08:53
    Welke gefrustreerde PSV'er of Feyenoorder heeft dat laatste stukje vertaald?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 10 januari 2018 om 08:55
    Stratum maar die is zijn roes nog aan het uitslapen
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1994
    woensdag 10 januari 2018 om 08:57
    Zullen er weinig zijn. Waarom immers gefrustreerd zijn op een club dat al jaren niks presteert? Bovendien dat er bij Ajax voornamelijk successupporters en mee-lopers rondlopen weet ook iedereen.

    Niks mis mee hoor, maar zou niet weten waarom daar iemand gefrustreerd over moet zijn.
    Vind ik leuk
    129 +524
    woensdag 10 januari 2018 om 09:00
    Zo objectief ben jij niet.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    woensdag 10 januari 2018 om 09:00
    Haha al jaren niks presteert zegt hij dan, wat een dom commentaar haha, vorig jaar op 1 puntje na en zo gaat het al drie jaar en daarvoor viermaal wel. Nu Bergkamp weg is zullen er meer gerichte aankopen worden gedaan dus we gaan de komende jaren weer lachen.
    Vind ik leuk
    baboushka +1066
    woensdag 10 januari 2018 om 09:09
    Laatste jaren gaat het idd niet lekker. En of je nu 2e bent aan met 1 punt achterstand of 10 maakt geen bal uit.
    Vind ik leuk
    Grijs +1148
    woensdag 10 januari 2018 om 13:25
    Dat is waar Dean. Ajax presteert al jaren enorm veel! 3x achter elkaar tweede en in Europa ook nog eens tweede.

    Dat heb je dan ook vast enorm gevierd!
    Vind ik leuk
    Iggy +3006
    woensdag 10 januari 2018 om 10:02
    Aldus het prototype Calimero.
    Vind ik leuk
    Korm +29617
    woensdag 10 januari 2018 om 09:04
    jij bent de enige met een frustratie als ik je berichten hier zo lees
    Vind ik leuk
    Casuals88 +1808
    woensdag 10 januari 2018 om 08:55
    Typisch weer een journalist die het vuurtje probeert op te stoken tussen Wober en zijn eigen Ajax fans!
    Vind ik leuk
    Senn +5137
    woensdag 10 januari 2018 om 09:33
    Ja dat doen die Oostenrijkse journalisten altijd!!!
    Vind ik leuk
    129 +524
    woensdag 10 januari 2018 om 08:56
    Je kunt hier de rust met 0-0 niet ingaan zonder gefluit. Er staat helemaal niet dat je de harde kern niet hoort.
    Vind ik leuk
    De Hout +1294
    woensdag 10 januari 2018 om 08:59
    Bij ajax hebben ze een softe kern. Geeft niks toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 09:01
    En bij AZ helemaal geen kern......
    Vind ik leuk
    129 +524
    woensdag 10 januari 2018 om 09:02
    Feit dat de kern niet zo bikkelhard is als in Alkmaar. Man man. Hoe die Ben Side laatst tegen Ajax 90 minuten tekeer ging, respect!
    Vind ik leuk
    Blindsy +7813
    woensdag 10 januari 2018 om 09:10
    Je hoort ze niet.. maar ze fluiten wel.
    Uh.... heeeeel stilletjes misschien?

    Vakantiekracht op de redactie?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 09:15]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 10:30
    'Hier heb je wel een harde kern, maar als het 0-0 staat bij rust, hoor je ze vooral fluiten.' Als zelfs je eigen spelers het al gaan zeggen ben je toch wel erg diep gezonken hoor.
    Vind ik leuk
    michelhx +2955
    woensdag 10 januari 2018 om 10:39
    Dus hij schat de steun van de harde kern van Rapid Wien hoger in dan die van Ajax. Niks vreemds aan. De harde kern van Ajax staat meestal met hun rug naar de goal in hun blote buik te springen om toch nog maar een beetje sfeer te krijgen in die grijze betonnen bak.
    En 50.000 fans? Die zitten er vaker niet dan wel hoor. Op papier zijn er wellicht 50.000 seizoenkaarthouders, maar voor een wedstrijdje tegen Sparta of Roda blijft 25% toch liever thuis voor de buis kijken of worden de kaarten weg gegeven aan vrienden of zakenrelaties.
    Vind ik leuk
    129 +524
    woensdag 10 januari 2018 om 12:10
    Misschien een idee dat PSV eerst wat uitcultuur kweekt, voordat je babbels gaat hebben over andere harde kern(en)?
    PSV thuis is een begrafenis.
    Vind ik leuk
    michelhx +2955
    woensdag 10 januari 2018 om 15:34
    Beweer ik ergens het tegendeel?
    Het gaat hier niet over PSV, maar over Ajax. Waarom jij nu PSV erbij haalt is mij een raadsel.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 10:54
    Ik heb het idee dat dit stukje vertaald is en dat vooral in de 3e alinea fouten gemaakt zijn.

    De juiste tekst moet zijn:


    "Wöber bespreekt ook de overeenkomsten en verschillen tussen Ajax en Rapid Wien, zijn vorige club. "Als AJAX niet wint, is dat het gesprek van de dag in alle sportkranten. Al die opwinding maakt je mentaal sterk.

    De steun van de harde kern van Rapid was ongelooflijk. Hier (bij AJAX) heb je ook een harde kern en als het 0-0 staat bij rust wordt je al snel uitgefloten. Toch zijn het trouwe supporters want wanneer je hier het veld oploopt zitten die 50.000 fans er wel gewoon, dat steunt ons ook," aldus Wöber. "
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 10:55]
    Vind ik leuk
    Rodajc +11087
    woensdag 10 januari 2018 om 15:00
    Als jij dat wilt geloven
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 12:44
    Ik heb niks tegen fluiten tegen spelers.
    Hoort erbij.
    Wij betalen genoeg om wat mooist te zien.
    Zij ontvangen genoeg om wat moois te laten zien.

    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 13:30
    Hij bedoelt dat er veldslagen zijn in Oostenrijk tussen de clubs, in Nederland zijn we dat station gepasseerd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Hoe ik wist dat ik het goed doe bij Ajax? Toen de fans tegen PSV m'n naam riepen'