Witte rook uit Friesland: 'Blij dat we hem aan selectie kunnen toevoegen'

    Witte rook uit Friesland: 'Blij dat we hem aan selectie kunnen toevoegen'

    woensdag 10 januari 2018 om 14:08

    De transfer zat al even in de pijplijn en is nu officieel: Dave Bulthuis gaat aan de slag bij sc Heerenveen. De linksback is vastgelegd tot de zomer van 2020. Heerenveen meldt dat via de officiële kanalen. 

    "We zijn blij dat we met de komst van Dave een verdediger aan de selectie kunnen toevoegen. We halen met hem een goede en (kop)sterke verdediger in huis, die prima bij ons past. Hij heeft zowel bij FC Utrecht als 1.FC Nürnberg veel ervaring opgedaan en is dan ook een goede versterking voor onze verdediging", aldus technisch manger Gerry Hamstra. 

    De 27-jarige Bulthuis maakte in 2011 zijn Eredivisie-debuut namens FC Utrecht. Hij kwam in de Domstad tot tachtig Eredivisiewedstrijden, negen doelpunten en drie assists. Daarna verkaste de linkspoot naar FC Nürnberg.  In de zomer van 2017 maakte Bulthuis de overstap naar FK Qabala, in Azerbeidzjan. Daar leverde hij een paar maanden later zijn contract weer in. 

    Lees ook: 'Nu ik terug ben in de Eredivisie, gaan er buitenspelers over de boarding vliegen'

    Poll

    Wie is de betere linksback?

    (279 stemmen)

    Plaats een reactie

    RtdDub +11923
    woensdag 10 januari 2018 om 14:10
    Iemand hier nog die wil beweren dat Feyenoord gek was om Woudenberg te laten gaan?
    Die wordt nu dus na een half jaar bij heerenveen al vervangen voor Dave Bulthuis.
    Dave Bulthuis.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 14:12
    Ja, ik!
    Feyenoord had hem moeten houden.
    Vind ik leuk
    zwollie +7298
    woensdag 10 januari 2018 om 14:13
    Hij deed het in die periode bij NEC heel erg goed.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 14:15
    Hij bakt er bij ons anders niet zo veel van.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3693
    woensdag 10 januari 2018 om 14:17
    Nog steeds beter dan Nelom
    Vind ik leuk
    Sparks +273
    woensdag 10 januari 2018 om 15:27
    Het was best pijnlijk om te zien hoe amateuristisch hij persoonlijk jullie uit de beker knalde.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25474
    woensdag 10 januari 2018 om 14:27
    Ik zie liever Bulthuis dan Nelom. Ongelofelijk dat hij al zolang meehobbelt bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20638
    woensdag 10 januari 2018 om 16:00
    Die Bulthuis kan er anders ook geen hout van-:)
    Snap deze transfer van Heerenveen ook niet echt.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25474
    donderdag 11 januari 2018 om 17:05
    Wanneer heb jij hem dan voir het laatst zien spelen? Je bent erg stellig tot 2x toe.. heeft 3 seizoenen bij Nurnberg basis gestaan en alleen dit seizoen bij Qabala was geen succes. In de huidige ED 1 van de betere backs. Zegt ook zeker wat over het huidige niveau.
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4609
    woensdag 10 januari 2018 om 14:38
    Hij was laatste weken al vervangen door Doke Schmidt (eigenlijk een rechtsback). Nu dus dood spoor voor de witte Keniaan.
    Vind ik leuk
    Sparks +273
    woensdag 10 januari 2018 om 15:26
    Elke serieuze Feyenoord supporter kon je al lang aangeven dat Woudenberg niet goed genoeg was.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11923
    woensdag 10 januari 2018 om 15:34
    Weet ik. maar zij die hun kennis baseren op samenvattingen, meningen van de hardst schreeuwende en een sowieso ongegronde, komplete afkeer van Nelom liepen om beurten te bleren dat Feyenoord gek was om hem te laten gaan.
    Niemand die me hoeft te vertellen dat 2-voudig international Nelom geen hoogvlieger is maar als ervaren, nooit zeurende back up zit ie mij niet in de weg.

    En nu heeft Feyenoord Haps, Malacia, Nelom en moet Heerenveen Bulthuis ergens uit het oostblok wegtrekken.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 14:11
    Rechtsbuitens van Nederland, wees gewaarschuwd!
    Vind ik leuk
    Rodajc +13865
    woensdag 10 januari 2018 om 14:16
    Zeker een prima multifunctionele verdediger
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20638
    woensdag 10 januari 2018 om 16:01
    Matige verdediger die het vooral van het harde arbeid moet hebben.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13865
    woensdag 10 januari 2018 om 16:47
    Hij was achterin de leider bij Nürnberg, word je niet zomaar bij zo'n grote club. Dat hij het meer van hard werken moet hebben is waar, maar daar is niks mis mee
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20638
    woensdag 10 januari 2018 om 17:30
    Dat hij het van hard werken moeten is ook niks mis mee, maar hij is en blijft wel een beperkte verdediger. Kan me haast niet voorstellen dat hij daar de leider was en als het zo is waarom hebben ze hem laten gaan dan?
    Vind ik leuk
    Rodajc +13865
    woensdag 10 januari 2018 om 18:48
    Salaris he
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20638
    woensdag 10 januari 2018 om 18:55
    Had die daar een te hoge salaris?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 14:25
    succes Dave
    Vind ik leuk
    Rodajc +13865
    woensdag 10 januari 2018 om 18:50
    Wow net echt
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 14:39
    Davy???
    Vind ik leuk
    mcmodd +22765
    woensdag 10 januari 2018 om 15:40
    SC Heerenveensupporters, gefeliciteerd. Hier ga je veel plezier aan beleven.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20638
    woensdag 10 januari 2018 om 19:01
    Want hij is is zo goed? Ik denk dat hij tekort komt voor het niveau en Heerenveen neemt wel risico door hem een 2.5 jarig contract te geven.
     

    Bulthuis gaf ook ooit aan dat hij tatoeages nam om intimiderend over te komen. Als je zoiets nodig hebt, weet je dat de kwaliteiten zwaar tekortschieten.

    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    mcmodd +22765
    donderdag 11 januari 2018 om 03:26
    Ja, dat was bij John de Wolf, bij John van Loen, bij Gullit bijvoorbeeld, ook zo. Branie, een ontzettend goed ontwikkeld lijf en wapperende haren doen het heel goed.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20638
    donderdag 11 januari 2018 om 07:33
    Grappig hoe hij hem vergelijkt met deze spelers-:)
    Bulthuis is een houthakker die er weinig van kan en daar blijf ik bij.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22765
    donderdag 11 januari 2018 om 13:37
    Goed, jij hebt hem bij FC Utrecht in het verleden twee maal per jaar gezien, ik alle wedstrijden die hij speelde. Hij heeft in ieder geval indruk op je gemaakt, want bij die houthakker van jou zie ik dan weer zo’n zware bijl in de lucht zwaaien, precies hoe hij wil overkomen. Maar echt, voetballen kan hij wel.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 13:37]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20638
    donderdag 11 januari 2018 om 13:46
    Indruk op me gemaakt in de negatieve zin. Heb hem geloof ik destijds tegen psv was het geloof ik toen, toen hij de winnende goal maakte en dat is wel zijn hoogtepunt zo'n beetje.

    Ik vind het een trage lompe schopper die alleen sterk in de lucht is. Mijn mening is dit en jij hebt de jouwe die ik ook respecteer...niks mis mee ouwe nep Hagenees-:)
    Vind ik leuk
    Pukstra +860
    woensdag 10 januari 2018 om 15:58
    Nu alleen nog een spits en een nieuwe coach en de zon gaat weer een beetje schijnen hier in heerenveen;)
    Vind ik leuk
    Setovitch +1474
    woensdag 10 januari 2018 om 17:07
    Nou dit waren de laatste druppels van het uitmelken haha
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Witte rook uit Friesland: 'Blij dat we hem aan selectie kunnen toevoegen'