'Waarom? Cillessen keepte niet. Is hij dan beter? Dat vind ik moeilijk'

    'Waarom? Cillessen keepte niet. Is hij dan beter? Dat vind ik moeilijk'

    woensdag 10 januari 2018 om 15:46

    Het is onbegrijpelijk dat Jasper Cillessen bij het Nederlands elftal de voorkeur krijgt boven Jeroen Zoet. Althans, dat vindt oud-international en hardcore PSV'er Berry van Aerle. 

    Van Aerle snapt niet dat FC Barcelona-reserve Cillessen tijdens de laatste interlands onder de lat staat bij Oranje. Zoet, die dit seizoen uitblinkt in de Eredivisie, zat op de bank. "Waarom? Cillessen keepte niet. Is hij dan beter? Zoet keepte wekelijks goede wedstrijden. Dat vind ik moeilijk", aldus de voormalig verdediger bij Omnisport.

    De nieuwe bondscoach zal veel moeten veranderen bij het Nederlands elftal, denkt Van Aerle. "Natuurlijk is er iets niet goed. Het is wel zo dat er een aantal spelers wordt geselecteerd die bij hun clubs niet spelen. Ik kan mezelf niet indenken dat je dan scherp bent."

    "Ik kan me ook niet indenken dat het een mentaliteitskwestie is. Als je voor je land wordt geselecteerd, dat is het hoogst haalbare. Het zijn individueel allemaal goede spelers, maar het is net geen team om een stapje meer te zetten."

    Poll

    Wie hoort de nummer 1 van Oranje te zijn?

    (651 stemmen)

    Plaats een reactie

    Voetballert +1233
    woensdag 10 januari 2018 om 15:57
    Zoet kan er niet veel van
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:03
    Gelukkig kijk je waarschijnlijk geen live PSV wedstrijden anders was het een rare opmerking geweest.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:07
    In die paar wedstrijden wat hij keek heeft hij al genoeg gezien! Zoet is het gewoon net niet
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7369
    woensdag 10 januari 2018 om 16:15
    Cillessen heeft ook de uitstraling van een natte krant.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Dicky +16098
    woensdag 10 januari 2018 om 17:00
    Inderdaad, die jongen ziet eruit alsof hij elk moment zelf een einde aan zijn leven gaat maken. Maar gewoon een prima keeper, net als Zoet.
    Vind ik leuk
    Voetballert +1233
    woensdag 10 januari 2018 om 16:07
    Jawel, ik kijk af en toe wel een wedstrijd, maar goede clubkeeper voor PSV maar niet meer dan dat. Stel internationaal niet veel voor.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:12
    Een bankzitter opzich ook niet. Je zegt dat zoet er veel van kan maar degene die wel talent heeft koos voor de centen wetende dat hij toch nooit een basisplek krijgt. Echter krijgt hij wel een basisplek voor oranje en dat snap ik gewoon niet.
    Vind ik leuk
    Voetballert +1233
    woensdag 10 januari 2018 om 16:14
    Over het algemeen is Jaspertje ook gewoon een betere keeper.. Dat snap ik nog wel, wie er in Oranje keept is om het even. Hoop snel dat er iemand anders opstaat die beter is dan die twee bij elkeer ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:15
    Die mening zal ik dan met je delen. Cilessen kan beter zijn dan zoet. Echter moet hij wel spelen. En inderdaad hopen op een doelman die weer beter wordt dan deze 2.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7369
    woensdag 10 januari 2018 om 16:22
    Bijlow:)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:37
    K hoop het voor het nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    Nashua +6672
    woensdag 10 januari 2018 om 18:50
    Zoet heeft geen uitstraling zo simpel is het.

    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 20:11
    Cillessen heeft de uitstraling alsof hij al jaren geen slaap meer heeft gehad...
    Vind ik leuk
    Nashua +6672
    woensdag 10 januari 2018 om 22:47
    Of te veel trekt
    Vind ik leuk
    Dicky +16098
    woensdag 10 januari 2018 om 16:50
    Dat is natuurlijk onzin. Zoet is gewoon een degelijke keeper. Net als Cillessen. Aangezien Cillessen niet speelt is het belachelijk dat hij eerste keeper is in het Nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    Voetballert +1233
    woensdag 10 januari 2018 om 16:51
    Niet helemaal mee eens
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 17:06
    Onderbouw dat dan, hoe kan je het hier nou niet mee eens zijn?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 17:52
    En daarom moet Cillesen wel zorgen dat hij ergens gaat keepen. Straks krijgen we die dikke Zoet met zijn dikke kop, die telkens náást de baan van het schot gaat liggen. Zo halen we nooit een eindtoernooi
    Vind ik leuk
    FSCeara +7501
    donderdag 11 januari 2018 om 00:06
    Die penaltykiller van Barca heeft ook nog nooit fatsoenlijk gekeept.zoet is beter dan die suffert
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7111
    woensdag 10 januari 2018 om 15:58
    Ook hierbij is clubliefde natuurlijk een factor, maar van Aerle heeft natuurlijk wel een punt. Het is niet zo dat er een overduidelijk betere keeper is dus het is een beetje lood om oud ijzer, maar ik zou ook voor Zoet kiezen, omdat hij eerste keep is bij een topclub en de ander is een reservekeep ( bij een topclub weliswaar maja).
    Vind ik leuk
    jakeisback +4668
    woensdag 10 januari 2018 om 16:17
    IK durf te wedden dat je meer opsteekt van trainen met Barcelona dan met een subtopper Psv wedstrijden keepen in onze eredivisie.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7369
    woensdag 10 januari 2018 om 16:43
    Nou met de redelijk matige verdediging van PSV heeft Zoet anders behoorlijk veel te doen tijdens een gemiddelde wedstrijd hoor:)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Dicky +16098
    woensdag 10 januari 2018 om 17:17
    Subtopper PSV? Jij bent af en gaat niet door voor de 8 daagse vakantie naar de Malediven.
    Vind ik leuk
    Nashua +6672
    woensdag 10 januari 2018 om 23:53
    Doet v.Aerle nog wat bij PSV ???
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 15:58
    Zoet is niet goed genoeg voor het NL elftal. Misschien als hij nog wat stappen maakt en naar een grotere competitie gaat. (en speelt)
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7111
    woensdag 10 januari 2018 om 15:59
    Cilessen heeft die stap gemaakt en speelt niet, is hij wel goed genoeg volgens jou?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:02
    Cillessen heeft het met Ajax in Europa en met NL elftal op groot toernooi laten zien. Maar hij moet nu gewoon naar een Europese subtopper gaan om in de basis te spelen.

    Een reserve keeper als eerste keeper is toch beetje gênant.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3495
    woensdag 10 januari 2018 om 15:59
    Wat maakt spelen nou uit? Cillessen speelt toch ook bijna niks?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:04
    Het niveau is nou eenmaal zo laag in nederland dat Zoet de enogste keeper is die wekelijks enigszins goed bij zijn club keept dat boven de eredivisie subtop qua niveau is.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:16
    Ja en ik vind dat als je een keeper uit de Eredivisie neemt het wel 1 moet zijn van de top 3. Feyenoord en Ajax hebben een buitenlander op goal dus dan is de keuze snel gemaakt.

    Of Feyenoord moet Vermeer gaan opstellen. Vermeer is ook beter dan Zoet.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:21
    Het ligt eraan in welk systeem je zit. Als je zoekt naar een meevoetballer moet je niet bij zoet zijn. Voor een lijnkeeper is zoet wat mij betreft de betere.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:27
    Zoet was tegen Atletico Madrid in de Champions League paar jaar terug echt fenomenaal.

    Maar dat niveau heeft hij daarna nooit meer gehaald.
    Vind ik leuk
    ryolic +232
    woensdag 10 januari 2018 om 16:00
    duidelijk Cillessen, het niveau alleen al op de training bij barça ligt hoger dan de gemiddelde wedstrijd die in de eredivisie gespeeld wordt... daarnaast is Cillessen een betere keeper voor het elftal.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:05
    Duidelijk cilessen. Op basis van wat? Op het feit dat geen wedstrijden spelen bij Barca hetzelfde met je doet als elke wedstrijd spelen bij PSV.
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    woensdag 10 januari 2018 om 16:13
    Als je maar geen penalties tegenkrijgt,
    dan kan je alvast naar de middenstip lopen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35649
    woensdag 10 januari 2018 om 16:00
    Zoet altijd een 6.5.
    Cillessen veel vaker een 7 of 8, maar zal echt snel moeten gaan spelen.

    Heel de wereld is t wel over eens dat Cillessen de veel betere keeper is. Getuige ook de clubs waar ze spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:23
    cillessen is juist bij gehaald omdat ter Stegen GÉÉN directe concurrent eenste (net zoals claudio bravo)..
    Dus dat zegt al genoeg..
    En je herinnerd je de stand-in van Valdes nog:José maria Pinto..Om te huilen..
    Vind ik leuk
    Och jeh +1556
    woensdag 10 januari 2018 om 16:01
    Als Cillissen nergens keept moet Zoet keepen of een ander, maar zodra Cillissen wedstrijden speelt is hij de betere tov Zoet.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:01
    Laat de discussie maar weer losbarsten. Echter doet Zoet het gewoon geod bij PSV ondanks wat anderen beweren. 12 tegendoelpunten door penalty's dit seizoen, maar ach cilessen stopt die ook niet. Cilessen moet constant keepen om recht te hebben op de nummer 1 plek wat mij betreft.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    derksen +8363
    woensdag 10 januari 2018 om 16:01
    Elke bondscoach heb gezien laatste jaren dat zoet een ongelooflijke zenuwpees is
    En cillesen een ijskonijn en daarbuiten
    Zoet doet 3 minuten om naar een hoek te duiken en cillesen 3 mili seconden
    Daarbuiten nog staat op training messi op hem te knallen bij zoet locodia en avarel!
    Dus ja volkomen logisch dat cillesen keept in nl elftal!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:07
    Veel spelfouten zeg... Wie is nou avarel? Voor de rest is Cilessen vaak een negatieve factor met een team dat onder andere Pique voor zijn doelman heeft spelen. Hij krijgt minder goede schoten op zich en laat ze dan ook nog eens vaker door.
    Vind ik leuk
    FootyFan +114
    woensdag 10 januari 2018 om 16:11
    IJskonijn? Van der Sar is de enige echte IJskonijn van Oranje. Cillessen mag, voorlopig, nog niet eens de reet afvegen van VdS. Hij ziet eruit alsof hij ieder moment een paniekaanval kan krijgen. Dat "koele" is ook een façade. Zodra de druk erop komt bij penalty's gaat hij af als een gieter.
    Goed in meevoetballen is nog zo'n non-argument. Dat nonchalante geklooi met de bal zou tegen ieder top 10 land met Oranje afgestraft worden en daar moet hij echt mee kappen. Brengt menig verdediger in de problemen met dat onnodig lange afwachten. Zie passes op de backs de laatste paar interlands.

    Potentie is er maar hij moet nu echt stappen gaan maken en spelen (tegengoals en het gepruts van de laatste interlands wegens het ontbreken van wedstrijdritme zijn onacceptabel). Totaal geen fan van Zoet overigens, maar wedstrijdritme is belangrijk voor een Oranje keeper.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    woensdag 10 januari 2018 om 16:19
    Cillissen is een drama aan de bal... dan speelt hij ijskonijn,
    laatste keer ook Oranje moest dik winnen, dus Tete riep SNEL... Jasper gebaardde rustig... ik ben kalm... en toen gaf hij Tete de bal toen die al vastgezet was...drama die man... snap er geen hout van wat daar goed aan is, tenzij je een penal tegenkrijgt... die pakt hij allemaal. pff.
    Vind ik leuk
    Grumpy +271
    woensdag 10 januari 2018 om 16:01
    Cillessen, is op de bank sowieso beter..
    Vind ik leuk
    michelhx +2914
    woensdag 10 januari 2018 om 16:04
    De discussie kan weer losbarsten! Alhoewel ik zowel Zoet als Cillessen geen toppers vind, zou ik voor Zoet kiezen omdat hij wél speelt bij zijn club.
    Mocht er op korte termijn een betere doelman zich in de picture spelen zou ik daarvoor gaan. In potentie zijn Krul en Stekelenburg nog steeds beter, maar ja...
    De nieuwe bondscoach moet in ieder geval één van de twee het volledige vertrouwen geven de komende wedstrijden als hij ze beiden selecteert.
    Vind ik leuk
    reyes +1236
    woensdag 10 januari 2018 om 16:09
    Van Gaal heeft op een gegeven moment ingesteld dat je voor het Nederlands elftal basis speler moest zijn bij je club. Koos destijds voor Cillessen.
    Zoet speelt nu wekelijks top eredivisie. Cillessen traint dagelijks wereldtop en heeft meer internationale ervaring bij het Nederlands elftal.
    Ik schat de eredivisie niet zo hoog in en zolang er geen reden is om Cillessen op te offeren zie ik Zoet er niet snel inkomen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:10
    Zoet is gewoon een zenuwlijer!
    Tis niet voor niks dat er nog geen top club zich gemeld heeft voor hem!
    Vind ik leuk
    Leedz +4823
    woensdag 10 januari 2018 om 16:12
    Episode nr. 561 pfff...

    Accepteer het gewoon dat Cillessen beter is Hiddink, Blind, Advocaat kozen allen toch steeds weer voor Cillessen rara hoe zal dat komen

    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7369
    woensdag 10 januari 2018 om 17:11
    1- Was Cillessen onder Hiddink niet basisspeler bij Ajax? Inmiddels ziet de wereld er toch iets anders uit.
    2-Ik neem Blind niet serieus door de keuzes die hij heeft gemaakt. Jij blijkbaar wel?
    3-Blijft Advocaat over die voor Jasper heeft gekozen.

    Zoals ik hierboven al heb aangegeven, heb ik niet per se een voorkeur, maar houd wel iedereen graag scherp qua argumentatie:).
    Vind ik leuk
    Leedz +4823
    woensdag 10 januari 2018 om 18:37
    Zo heb jij ook weer je ei kwijt
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7369
    woensdag 10 januari 2018 om 18:39
    *ben. En bedankt:)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:18
    O20 kliek dat is toch zo duidelijk als een klontje!!!!!
    Vind ik leuk
    rinirat +1532
    woensdag 10 januari 2018 om 16:30
    Cillessen is niet echt een 020 man,wel een stuk beter dan zoet.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:18
    Cillessen is de betere keeper, dat Zoet tweede viool speelt onder alle bondscoaches zou gewoon moeten zeggen alleen willen daar in Eindhoven niet aan
    Vind ik leuk
    Foebele +46049
    woensdag 10 januari 2018 om 16:19
    Zoet is gewoon niet zo heel goed. Prima keeper, maar geen topkeeper. Als Cillessen niet zo stom was geweest om voor Barca te kiezen hadden we geen enkele discussie gehad.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2762
    woensdag 10 januari 2018 om 16:22
    eens
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    woensdag 10 januari 2018 om 16:22
    Ook op gebied van spelhervattingen?
    En de penalties?
    Vind ik leuk
    Foebele +46049
    woensdag 10 januari 2018 om 16:24
    Kan me niet herinneren dat Cillessen nou zo slecht was bij spelhervattingen, dat hij een negatieve penalty reeks had in zijn tijd bij Ajax zegt me ook bar weinig, van der Sar heeft ook zo'n tijd gehad waarin hij nooit een pingel stopte, tot hij een hele belangrijke stopte in de finale van de CL...
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    woensdag 10 januari 2018 om 17:10
    Let er maar eens op. Tete die gilde... geef me de bal snel, maar Jasper speelde de koele jongen... rustig gebaardde hij.
    En dat terwijl Oranje veel goals moest maken.
    En toen gooide hij de bal toen Kenny gedekt stond, maar dat doet hij bij heel veel spelers... om gek van te worden.

    Dat kan je niet menen, 10 penalties is 10x vissen. Dat kan 15 punten schelen. Of 30 max.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Foebele +46049
    woensdag 10 januari 2018 om 17:18
    Er is onder Hiddink/Blind vrijwel niets goed gegaan en onder Advocaat is er aan schadebeperking gedaan. Ik denk dat je dus over iedereen wel iets negatiefs kan vinden uit die periode, ook over Robben.

    Inmiddels heeft Cillessen wel degelijk penalties gestopt, wat zijn statistieken nu zijn weet ik niet precies, maar het is niet zo dat hij nooit een pingel stopt.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:20
    Of Cillessen of Zoet nou beter is laat ik in het midden, maar het selectiebeleid moet drastisch worden veranderd. In ieder geval spelers selecteren die spelen bij hun club.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2762
    woensdag 10 januari 2018 om 16:22
    Ik lees hier veel non argumenten en aannames.
    Ikzelf heb niks met de top drie of Barca.
    Maar trainen met Barca zegt niet zoveel.
    Messi? Tja.....als Messi en Suarez en co echt serieus zijn met schieten op goal heeft Cillessen toch geen schijn van kans?
    Of moet hij leren hoe je een bal uit het doel raapt.
    Zoet?
    Geen geweldenaar maar hij speelt en niet onverdienstelijk.
    Zelf vind ik Cillessen de betere maar zolang hij niet speelt en wedstrijdritme ontbeerd ga ik toch voor Zoet.
    Zoveel verschil zit er niet tussen hun.
    Let wel: Mijn mening. Dus de hele wereld en zo kan nu ook de prullebak in.
    Vind ik leuk
    reyes +1236
    woensdag 10 januari 2018 om 16:32
    Heel veel spelers die de stap maken vanuit de eredivisie geven aan dat ze beter zijn geworden door een hogere trainings intensiteit. Op de bank belanden is dus niet per definitie een half voor de ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2762
    woensdag 10 januari 2018 om 16:41
    Je moet spelers niet verwarren met keepers.
    Zit wel degelijk verschil in met trainingen.
    En het is gewoon een (bewezen) feit dat als je niet speelt toch bepaalde wedstrijd situaties mist waardoor je langer moet nadenken als je ooit in zo'n situatie komt.
    En een speler die bij een topclub op de reserve bank terecht komt zal nooit zeggen dat hij minder is geworden.
    Vind ik leuk
    Arbee +1640
    woensdag 10 januari 2018 om 16:28
    Los van wie nou de betere keeper is, kun je zo'n uitspraak toch niet serieus nemen als het van Berry van Aerle komt? Een oud-PSV'er die een huidige PSV'er het doel van Oranje in probeert te praten geeft mij toch wel het "wij van WC eend adviseren WC eend" gevoel.
    Vind ik leuk
    rinirat +1532
    woensdag 10 januari 2018 om 16:28
    Jongens hij nou op met dat gezeik.
    Zoet wint geen wedstrijden voor je,is veel te lief.
    Vind ik leuk
    Mari +5008
    woensdag 10 januari 2018 om 16:31
    Van Aerle geeft voortdurend aan dat hij het niet snapt, dat hij het moeilijk vindt enz. Dit kan
    Zou het soms aan jou liggen Aerle!
    Vind ik leuk
    Setovitch +1542
    woensdag 10 januari 2018 om 16:33
    Wedstrijd ritme is zelfs belangrijk voor messi laat staan cillessen zijn wel alweer vergeten dat ook hij fouten maakt ook bij Nl elftal dus zoet gewoon basis
    Vind ik leuk
    forzabv +248
    woensdag 10 januari 2018 om 16:35
    Dit zal altijd een eeuwige discussie blijven.. zoals de poll ook aangeeft, 50/50. Heeft uiteraard ook met club voorkeur (PSV/Ajax) te maken.

    Wat naar mij mening in dit geval wel belangrijk is, ongeacht of het nu zoet, cillessen, henk of kees is.. Als je alleen maar de bank warm zit te houden een heel seizoen, dan zou je gewoon geen (basis) international mogen zijn. Je mist wedstrijd ritme. En niet vanwege Cillessen of Zoet, maar het zou ook een goed signaal zijn naar alle andere spelers. Veel transfers gaan in overleg met bondscoach, of met oog op selectie voor nationaal team. Dat zou een goede les zijn voor spelers om verstandige transfers te maken.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +485
    woensdag 10 januari 2018 om 16:39
    Vind eigenlijk dat Sergio Padt wel eens een wedstrijd mag keepen in oranje. Vind hem veel meer bepalend in de wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9442
    woensdag 10 januari 2018 om 16:51
    Hoe dan ook, ze hebben beiden een ontzettende arrogante kutkop
    Vind ik leuk
    RtdDub +8301
    woensdag 10 januari 2018 om 16:53
    Er is geen een absolute topkeeper in Nederland en dus heb je een rijtje redelijke keepers waarvan de ene keer de een en de volgende keer een ander in goede vorm steekt en wat beter dan de ander lijkt.
    Maar gemiddeld genomen ontlopen ze elkaar weinig en is er geen 1 echt top.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 17:28
    Gelijkwaardige keepers. Cillessen meer ervaring maar Zoet meer wedstrijdritme. Lastige keuze dus
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 18:11
    Cilliessen is niet 1 maar 3 klasse beter dan Zoet.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 18:14
    Zoet vind ik net niks. Cilissen is veel stabieler. Betere pass.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 23:31
    Beiden is lood om oud ijzer.
    Vind ik leuk
    ditbennick +399
    donderdag 11 januari 2018 om 03:24
    zoveelste bewijs dat lampen draaien echt een ander vak is dan voetballen. ze snappen er echt niks van in eindhoven
    Vind ik leuk
    Johnson +65
    donderdag 11 januari 2018 om 09:06
    Een Mercedes kan 10 jaar stil staan maar het blijft een betere auto dan de Fiat.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Waarom? Cillessen keepte niet. Is hij dan beter? Dat vind ik moeilijk'