'Waarom? Cillessen keepte niet. Is hij dan beter? Dat vind ik moeilijk'

'Waarom? Cillessen keepte niet. Is hij dan beter? Dat vind ik moeilijk'

woensdag 10 januari 2018 om 15:46

Het is onbegrijpelijk dat Jasper Cillessen bij het Nederlands elftal de voorkeur krijgt boven Jeroen Zoet. Althans, dat vindt oud-international en hardcore PSV'er Berry van Aerle. 

Van Aerle snapt niet dat FC Barcelona-reserve Cillessen tijdens de laatste interlands onder de lat staat bij Oranje. Zoet, die dit seizoen uitblinkt in de Eredivisie, zat op de bank. "Waarom? Cillessen keepte niet. Is hij dan beter? Zoet keepte wekelijks goede wedstrijden. Dat vind ik moeilijk", aldus de voormalig verdediger bij Omnisport.

De nieuwe bondscoach zal veel moeten veranderen bij het Nederlands elftal, denkt Van Aerle. "Natuurlijk is er iets niet goed. Het is wel zo dat er een aantal spelers wordt geselecteerd die bij hun clubs niet spelen. Ik kan mezelf niet indenken dat je dan scherp bent."

"Ik kan me ook niet indenken dat het een mentaliteitskwestie is. Als je voor je land wordt geselecteerd, dat is het hoogst haalbare. Het zijn individueel allemaal goede spelers, maar het is net geen team om een stapje meer te zetten."

Poll

Wie hoort de nummer 1 van Oranje te zijn?

(648 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 10 januari 2018 om 15:57
Zoet kan er niet veel van
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:03
Gelukkig kijk je waarschijnlijk geen live PSV wedstrijden anders was het een rare opmerking geweest.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:06
Pfff hou op man.. De meeste zien dat cillessen beter is behalve die onrealistische psv fans.. Verder ga ik er niks over zeggen want jullie zijn toch niet op een realistisch niveau te krijgen
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 16:40]
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:10
Wij onrealistisch? Hah wat dacht je van de Amsterdammers die hoog van de toren blazen ondanks dat ze achter ons staan en de Feyenoorders die dachten dat ze vorig jaar konden herhalen? Zoet heeft met Bizot en Jones de meeste clean sheets van de Eredivisie terwijl het zo'n beetje de meeste penalty's tegen zich kreeg. Je beoordeelt Zoet op die tsjechie wedstrijd. Maar ook de ligt was niet bepaald goed op zijn internationaal debuut. Nu zijn we alweer verder en heeft Zoet veel wedstrijden gekeept en beslist. Maar ach waarom zou je ook een keer rationeel zijn?
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 16:35]
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:13
Zo steek ik niet in elkaar molotovski.. Voor Oranje wilt iedereen het beste, en als dat zoet is, dan zij dat zo.. Maar technisch is cillessen vele malen beter.
Voetballend is cillessen ook beter door de snelheid in het spel te houden..
Vind ik leuk
mcmodd +13305
woensdag 10 januari 2018 om 16:38
Het gaat nu eigenlijk meer om wie er meer ritme heeft en scherp is. Met Cillessen in de goal niet het WK halen terwijl Zoet wekelijks wel keept en met zijn club bovenaanstaat. Ik had het ook wel geweten.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:44
Mja het gaat om de keepers positie en tijdens een wedstrijd sta je toch de helft van de tijd niks te doen als je het vergelijkt met andere posities. Is wedstrijd ritme dan zo belangrijk voor de keepers positie?

Zou een keeper met geen wedstrijdritme zoveel minder presteren dan een keeper met wel wedstrijdritme?

Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:49
Inderdaad, het is ook niet zo dat hij niet geprikkeld wordt op de trainingen. Speelt daar met een groep geweldige voetballers, waarvan zeker de aanvallers een stuk scherper op goal zullen schieten dan de aanvallers van PSV, denk ik dan maar.
Vind ik leuk
FSCeara +3445
donderdag 11 januari 2018 om 00:11
Als je dit echt vind dan wil ik nooit meer horen dat een speler uit de eredivisie in oranje hoort te staan want degene die in het buitenland met betere spelers trainen hebben betere spelers om zich heen dan bij welke club in nederland
Vind ik leuk
mcmodd +13305
woensdag 10 januari 2018 om 16:53
Ook als je in de wedstrijd eens niks te doen hebt hoor je goed te keepen. Het feit dat Oranje niet naar het WK gaat zegt me dan genoeg over hoe Cillessen het heeft gedaan. Ook Zoet heeft een mooie selectie om zich heen, die houden hem dus echt wel scherp.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 16:54]
Vind ik leuk
Dicky +7945
woensdag 10 januari 2018 om 16:56
Ja dat denk ik wel. Het is ook niet zo dat het verschil tussen Cillessen en Zoet zo groot is als bijvoorbeeld het verschil tussen Van der Sar en Waterreus. Had dat wel het geval geweest dan was het wellicht anders geweest. Nu is het gewoon belachelijk dat de 2e keeper van Barcalona eerste keeper is in het Nederlands elftal is.
Vind ik leuk
Smash +1110
woensdag 10 januari 2018 om 18:44
Het verschil is inderdaad niet groot tussen de heren. Dus kies je voor degene met het meeste wedstrijdritme. Maar ja, bij het Nederlands elftal is niets meer logisch.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 18:48
Virgil:
Nu noem je alleen zijn voordelen op. En dat zijn er niet veel.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 18:49]
Vind ik leuk
FSCeara +3445
donderdag 11 januari 2018 om 00:09
Waar haal jij vandaan dat die kneus een betere keeper is ? Ik ben geen PSV fan maar zie dat Zoet beter is dan die dwerg. Heeft nog nooit wat uitzonderlijks laten zien.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 08:52
De beste actie van Cillesen in Oranje, was gewisseld worden met Krul voor de penalty serie back in the day. Toen werd er ten minste 1 gepakt.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:57
Nou nou nou. Ik vind Zoet niet perse beter.

Rare opmerking dat er iets mis was trouwens. Advocaat heeft prima gepresteerd. Daarvoor is er door Blind een potje van gemaakt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 20:59]
Vind ik leuk
FSCeara +3445
donderdag 11 januari 2018 om 22:59
Dick heeft het zeker prima gedaan zeker gezien de situatie waarin hij overnam maar om te zeggen dat hij alles goed heeft gezien wat spelers betreft niet helemaal is mijn mening.al had het ook niet slechter kunnen gaan dan onder de blinde. Maar zijn ook spelers bij geweest waarvoor een andere speler beter was geweest tenminste dat is mijn mening.ik had voor het doel zowieso voor andere keeper gegaan zoet 2de keeper en Cillesen 3de
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 01:49
Ok, welke keeper dan?
Vind ik leuk
FSCeara +3445
vrijdag 12 januari 2018 om 06:55
Ik zou stekelenburg eerder op doel zetten.nu niet meer maar toen hij speelde. Daarnaast vond /vind ik vermeer de meest complete keeper
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 18:55
Die speelden ook allebei niet op dat moment. Stekelenburg was bij club hoeveel tegen gevallen? Jammer, begrijp me goed, maar toch geen serieuze optie?
Vind ik leuk
FSCeara +3445
vrijdag 12 januari 2018 om 19:07
Ik zei als vermeer fit zou zijn.maar zoet speelde en goed bij PSV dus alleen al daarom had hijbde voorkeur moeten krijgen boven Cilesseb.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:16
Ok dus toch zoet als eerste keeper. Want je geeft 2 opties die vervolgens ook volgens jezelf niet kunnen?

Ik snap in ieder geval wel waarom advocaat voor Cilessen koos. Denk ik oprecht dat het de juiste keuze was en gezien de resultaten is er geen reden daar aan te twijfelen.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:22
Heb de Ligt niet in doel zien staan blijkbaar iets gemist.
Je refereert aan de voorsprong die eens 10 punten was en nu nog maar 5 maar vergeet te melden dat je geliefde PSV 9 punten gestolen heeft van oa. PEC en Twente. Rest de vraag hoe rationeel jij eigenlijk bent?
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:29
Ach jullie hebben 3 punten gejat van AZ dus als we zo gaan beginnen ken ik er ook nog wel wat. Ik vergeleek twee debutanten van het nederlands elftal die geen goed debuut hadden, zo raar is dat toch niet? Je snapt best wel dat een club bijna onmogelijk 16 van de 18 wedstrijden kan winnen want alleen dan behoud je die 10 punten voorsprong
Vind ik leuk
Smash +1110
woensdag 10 januari 2018 om 18:46
O, Drs. E. Vijfje geeft zijn mond ook weer een slinger.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 18:17
Alsof psv dit jaar alles is. Pff alles behalve dat. Volgens mij vergeet je ook bulgarije uit. Waar hij ook een had tegen kunnen houden
Vind ik leuk
Smash +1110
woensdag 10 januari 2018 om 18:47
Net zoals Cillessen ballen doorliet die houdbaar waren. De onzekere dromer!
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 20:09
Nee dat zijn we niet maar volgens een paar kenners konden we de titel vergeten. Nu staan we op koers voor 86 punten als de volgende seizoenshelft ook zo gaat. Das het verschil.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 20:10]
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:14
Hoe kan je nou beoordelen of Cillessen een betere keeper is als hij nooit/amper keept? En de wedstrijden dat hij in Oranje keept, staat Zoet niet in de goal, waardoor je ook onmogelijk een oordeel kan vormen. Dat Cillessen in de basis staat van Oranje heeft puur te maken met de voorkeur van de (keepers)trainer, terwijl ik bij beide keepers een bepaalde uitstraling van "You shall not pass" mis. Wel vind ik dat Zoet beter is gaan keepen, vooral sinds zijn baardje, maar zal er niks mee te maken hebben. Kortom, ik kan als onpartijdige Feyenoordfan onmogelijk (neutraal) beoordelen welke keeper beter is, laat staan dat jij dat wel kan.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:17
Ik ben er echt 100 % van overtuigd..
Ben wel eens dat zoet beter keept Dan een jaar geleden
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:20
Oh gelukkig!! Jij bent overtuigd. Laten we dan Cillessen maar keepen.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:21
Praat dan niet voor iedereen in het verkondigen van jouw mening:)!
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:24
Ik praat voor mij zelf.. Heb met niemand hier iets te maken.. Bij mij vorige account was je nog vriendelijk tegen me ;) nu lijk meer mijn vijand prima dan toch
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:30
Je hebt dit toch gepost " Iedereen ziet dat cillessen beter is behalve die onrealistische psv fans.."? In deze zin gebruik je toch echt het woord iedereen en ik ben het simpelweg niet eens met jouw mening zoals hierboven aangegegeven. Ik heb geen idee wat je vorige account was, maar ik houd wel graag iedereen een beetje scherp.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:34
Je heb helemaal gelijk.. In het heetst van de strijd (discussie) heb ik dat gezegd mijn oprechte excuses
Vind ik leuk
Vaag +2338
woensdag 10 januari 2018 om 16:17
Ik weet niet of Cillessen zoveel beter is, maar feit is dat Zoet in ieder geval altijd speelt. Dat vind ik een belangrijke reden om hem de voorkeur te geven.

Ook voetballend vind ik Cillessen trouwens helemaal niet zo goed, heeft bijvoorbeeld een erg slechte uittrap..
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 16:20]
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:44
Sluit ik me bij aan:)
Cillessen is een betere keeper en ziet het spelletje voor zich beter.
Dat hij 2e keeper bij Barça is doet er niet toe, dat is nogsteeds beter dan 1e keeper bij PSV.

Verder niks slechts over Zoet. Die kan nogsteeds beter keepen dan ik.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 17:24
Inclusief de persoon aan het woord in dit artikel. Die vind waarschijnlijk dat L de Jong ook veel beter is dan Suarez, Dolberg en Messi bij elkaar
Vind ik leuk
slapss +2640
woensdag 10 januari 2018 om 18:04
Even een vraagje: Hoe kunnen de meesten zien dat Cillessen beter is? Cillessen speelt namelijk nooit. Tenzij velen hier elke dag naar Barcelona gaan om trainingen te bekijken. ;)
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 18:20
Word een keeper slechter als hij even niet speelt dan?
Of je nou met luuk de Jong en locadia traint of met messi en Suarez..
Moet ik het nog verder voor je uit werken of is dat genoeg informatie
Vind ik leuk
slapss +2640
woensdag 10 januari 2018 om 18:37
En omdat Cillessen met Messi traint kun jij weten dat Cillessen beter is dan Zoet? Even los gezien van Zoet. Je kunt een keeper die niet speelt niet beoordelen;) Zo simpel is het. Is dit genoeg informatie? Of moet ik het nog even verder uitwerken?
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 19:29
Op basis van de wedstrijden die ik zie in de beker kan ik nog steeds heel goed oordelen.
Vind ik leuk
slapss +2640
woensdag 10 januari 2018 om 19:34
Dan snap ik niet hoe je aan je oordeel komt want de laatste wedstrijd van Cillessen, zag er niet goed uit. En zo heel veel meer heeft hij niet gespeeld dit seizoen. Maar ik snap waar jouw beoordeling vandaan komt hoor. Iets met clubvoorkeur.. uhum.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 19:40
Lijkt me niet, mijn land moet gewoon de beste keeper opstellen.. Wil weer een ek en wk meemaken
Dus dat heeft er geen ruk mee te maken. Buiten de goal, wat ook wel overdreven op zijn conto word bijgeschreven doet hij het uitstekend.. Zelfs in de Spaanse media krijgt hij als hij speelt een dikke pluim . Het is niet omdat zoet bij psv speelt maar Vanaf dat ik hem ken vind ik hem slecht
Vind ik leuk
Smash +1110
woensdag 10 januari 2018 om 19:21
Teken dat je er geen ruk van begrijpt Virgil.. Een keeper speelt inderdaad beter en constanter als hij wel speelt.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 19:31
Ja maar cillessen keept in de beker en die kijk ik dan ook gewoon.. Maakt dan een prima indruk, dus wat zou ik er niet van begrijpen.. Ik ben voor ajax en jij voor psv dus wie heeft er nou geen voetbal verstand
Vind ik leuk
slapss +2640
woensdag 10 januari 2018 om 19:36
Je geeft aan dat je bekerwedstrijden kijkt en dat Cillessen een prima indruk maakt. Weet je zeker dat je de laatste bekerwedstrijd hebt gezien?
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 19:42
De laatste heb ik niet gezien idd! Wel de goal op VP.. Niet echt een grove fout, werd ook alleen in Nederland zo bestempeld.. Je mag hem best hebben, eens. Maar een fout nee
Vind ik leuk
Smash +1110
woensdag 10 januari 2018 om 19:54
Heeft niets met voorkeur van club te maken. Maar inderdaad; Cillessen maakt een prima indruk in de beker. Kijk nog eens naar de beelden van de laatste bekerwedstrijd en kom dan weer terug op deze discussie. Hopelijk ben je dan zo eerlijk om je mening te herzien.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 19:57
Sorry kerel, ik vind cillessen gewoon de betere keeper
Het zou een kwestie van smaak zijn als ik jou zo hoor.
Je speelt ook niet voor niks bij Barcelona
Laten we deze discussie gewoon beëindigen. We delen niet dezelfde mening
Vind ik leuk
Smash +1110
woensdag 10 januari 2018 om 19:59
Dat kan! Is ook geen probleem. Fijne avond nog!
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 20:06
Jij ook gozer
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 19:19
Donder toch op met je onrealistisch. Zoet keept en is geen spat minder dan Cilissen. Schande dat Zoet dan niet opgesteld wordt.

Groet van een niet-PSV fan
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 19:35
Heb je slechte sex gehad?
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:07
In die paar wedstrijden wat hij keek heeft hij al genoeg gezien! Zoet is het gewoon net niet
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:11
Net niet? Gewoon helemaal niet.. Het begint al bij zijn uitstraling.. In interviews moet ik eerlijk zeggen is het echt een aardige grappige knul.. Maar dat hij bij psv onder lat mag staan vind ik toch wel een bedankje aan God op zijn blote knieeen waard
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:13
Wat klets je nou? Alleen Onana is een betere keeper en daar houdt het bij op in de eredivisie. Maar ja die is niet nederlands.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:15
Cillessen speelt bij Barcelona en zoet zou niet eens in aanmerking komen voor barca onder 17
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:19
Nogal logisch. Hij is 27. Maar ondanks dat je reactie echt weer ontzettend arrogant is en laat zien dat je niet naar feiten kijkt doe ik toch nog 1 poging. Zoet heeft tegen o.a. tegen griezmann gekeept dus hij kan echt wel beter dan wat jij zegt. Cilessen is alleen naar Barcelona zijn bank gegaan vanwege zijn internationale reputatie (WK) waarin van gaal met 5 verdedigers speelde en voor de penalty's de keeper zelfs moest wisselen. Voordat hij vertrok heeft hij onder andere 4 treffers van rostov geincasseerd. Je denkt echt weer dat je veel weet he?
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:33
Je keept nooit tegen griezman maar gewoon tegen atletico maar goed dat kunne we jou niet wijs maken.. Verder zou ik je ook de moeite besparen om mij te overtuigen want dat gaat je over dit onderwerp nooit lukken
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:34
Goed dan. Hij heeft 210 minuten lang zijn doel schoon gehouden tegen de champions league finalist van dat jaar... Zo beter?
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:37
Je heb helemaal gelijk.. Dat waren goede potten van zoet.. Eerlijk is eerlijk.. En dit jaar doet hij het ook best goed
Conclusie : vind cillessen nog steeds beter..
Ik zei net toch nutteloos om mij proberen te overtuigen
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:38
Prima die mening zal ik dan respecteren. Fijne dag verder :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 16:38]
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:18
De beste keeper van de eredivisie is Diederik Boer.
Vind ik leuk
Romario9 +6372
woensdag 10 januari 2018 om 16:23
Wat een non-argument. Alsof Cilissen zo'n imposante uitstraling heeft met z'n huilgezicht.

Het gaat om kwaliteit. Cilissen is een prima keeper die nooit speelt. Zoet is een prima keeper die alles speelt. Voor beide opties is wat te zeggen. Denk niet dat ze heel veel voor elkaar onder doen. Zoet is in ieder geval echt niet zo slecht als veel mensen hier op VP (lees: ajacieden) willen beweren.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 16:25]
Vind ik leuk
13 +3471
woensdag 10 januari 2018 om 17:24
Uitstraling? Cillessen heeft ook geen geweldige uitstraling, had Van der
Sar trouwens ook niet. Buffon, die heeft uitstraling, maar ja, zoals hij zijn er niet veel.
Vind ik leuk
Smash +1110
woensdag 10 januari 2018 om 19:23
Haha!! Jemig Virgil85miljoen! Ben het met je eens dat Zoet geen geweldige uitstraling heeft, maar Cillessen met die wallen onder zijn ogen al helemaal niet.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 19:24
In Eindhoven heb je ook geen wallen heey.. Dus dan ken je vroeger naar bed
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:15
Cillessen heeft ook de uitstraling van een natte krant.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 16:16]
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:21
Eens maar zoet nog vele malen erger.. Ik ga me nu verder niet meer mengen in dese discussie..
Een gebed zonder end..
We hebben hoorde ik net, de bevestiging gekregen van een vitesse fan genaamd dicky , die voor de oud NEC keeper kiest.. Dat lijkt mij genoeg te zeggen
Vind ik leuk
Dicky +7945
woensdag 10 januari 2018 om 17:15
Ik ben voor Vitesse maar beslist niet anti NEC. En zelfs al zou ik dat wel zijn dan nog is dat niet bepalend voor dit soort zaken. Ik kan prima spelers op hun kwaliteiten beoordelen ongeacht of ik iets tegen hun club heb.
Vind ik leuk
Dicky +7945
woensdag 10 januari 2018 om 17:00
Inderdaad, die jongen ziet eruit alsof hij elk moment zelf een einde aan zijn leven gaat maken. Maar gewoon een prima keeper, net als Zoet.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:07
Jawel, ik kijk af en toe wel een wedstrijd, maar goede clubkeeper voor PSV maar niet meer dan dat. Stel internationaal niet veel voor.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:12
Een bankzitter opzich ook niet. Je zegt dat zoet er veel van kan maar degene die wel talent heeft koos voor de centen wetende dat hij toch nooit een basisplek krijgt. Echter krijgt hij wel een basisplek voor oranje en dat snap ik gewoon niet.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:14
Over het algemeen is Jaspertje ook gewoon een betere keeper.. Dat snap ik nog wel, wie er in Oranje keept is om het even. Hoop snel dat er iemand anders opstaat die beter is dan die twee bij elkeer ;)
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:15
Die mening zal ik dan met je delen. Cilessen kan beter zijn dan zoet. Echter moet hij wel spelen. En inderdaad hopen op een doelman die weer beter wordt dan deze 2.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:22
Bijlow:)
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:37
K hoop het voor het nederlands elftal.
Vind ik leuk
Nashua +6151
woensdag 10 januari 2018 om 18:50
Zoet heeft geen uitstraling zo simpel is het.

Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 20:11
Cillessen heeft de uitstraling alsof hij al jaren geen slaap meer heeft gehad...
Vind ik leuk
Nashua +6151
woensdag 10 januari 2018 om 22:47
Of te veel trekt
Vind ik leuk
Dicky +7945
woensdag 10 januari 2018 om 16:50
Dat is natuurlijk onzin. Zoet is gewoon een degelijke keeper. Net als Cillessen. Aangezien Cillessen niet speelt is het belachelijk dat hij eerste keeper is in het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:51
Niet helemaal mee eens
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 17:06
Onderbouw dat dan, hoe kan je het hier nou niet mee eens zijn?
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 17:52
En daarom moet Cillesen wel zorgen dat hij ergens gaat keepen. Straks krijgen we die dikke Zoet met zijn dikke kop, die telkens náást de baan van het schot gaat liggen. Zo halen we nooit een eindtoernooi
Vind ik leuk
FSCeara +3445
donderdag 11 januari 2018 om 00:06
Die penaltykiller van Barca heeft ook nog nooit fatsoenlijk gekeept.zoet is beter dan die suffert
Vind ik leuk
Kopsterk +2600
woensdag 10 januari 2018 om 15:58
Ook hierbij is clubliefde natuurlijk een factor, maar van Aerle heeft natuurlijk wel een punt. Het is niet zo dat er een overduidelijk betere keeper is dus het is een beetje lood om oud ijzer, maar ik zou ook voor Zoet kiezen, omdat hij eerste keep is bij een topclub en de ander is een reservekeep ( bij een topclub weliswaar maja).
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:17
IK durf te wedden dat je meer opsteekt van trainen met Barcelona dan met een subtopper Psv wedstrijden keepen in onze eredivisie.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:43
Nou met de redelijk matige verdediging van PSV heeft Zoet anders behoorlijk veel te doen tijdens een gemiddelde wedstrijd hoor:)
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 16:43]
Vind ik leuk
Dicky +7945
woensdag 10 januari 2018 om 17:17
Subtopper PSV? Jij bent af en gaat niet door voor de 8 daagse vakantie naar de Malediven.
Vind ik leuk
Nashua +6151
woensdag 10 januari 2018 om 23:53
Doet v.Aerle nog wat bij PSV ???
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 15:58
Zoet is niet goed genoeg voor het NL elftal. Misschien als hij nog wat stappen maakt en naar een grotere competitie gaat. (en speelt)
Vind ik leuk
Kopsterk +2600
woensdag 10 januari 2018 om 15:59
Cilessen heeft die stap gemaakt en speelt niet, is hij wel goed genoeg volgens jou?
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:02
Cillessen heeft het met Ajax in Europa en met NL elftal op groot toernooi laten zien. Maar hij moet nu gewoon naar een Europese subtopper gaan om in de basis te spelen.

Een reserve keeper als eerste keeper is toch beetje gênant.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 15:59
Wat maakt spelen nou uit? Cillessen speelt toch ook bijna niks?
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:04
Het niveau is nou eenmaal zo laag in nederland dat Zoet de enogste keeper is die wekelijks enigszins goed bij zijn club keept dat boven de eredivisie subtop qua niveau is.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:16
Ja en ik vind dat als je een keeper uit de Eredivisie neemt het wel 1 moet zijn van de top 3. Feyenoord en Ajax hebben een buitenlander op goal dus dan is de keuze snel gemaakt.

Of Feyenoord moet Vermeer gaan opstellen. Vermeer is ook beter dan Zoet.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:21
Het ligt eraan in welk systeem je zit. Als je zoekt naar een meevoetballer moet je niet bij zoet zijn. Voor een lijnkeeper is zoet wat mij betreft de betere.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:27
Zoet was tegen Atletico Madrid in de Champions League paar jaar terug echt fenomenaal.

Maar dat niveau heeft hij daarna nooit meer gehaald.
Vind ik leuk
ryolic +215
woensdag 10 januari 2018 om 16:00
duidelijk Cillessen, het niveau alleen al op de training bij barça ligt hoger dan de gemiddelde wedstrijd die in de eredivisie gespeeld wordt... daarnaast is Cillessen een betere keeper voor het elftal.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:05
Duidelijk cilessen. Op basis van wat? Op het feit dat geen wedstrijden spelen bij Barca hetzelfde met je doet als elke wedstrijd spelen bij PSV.
Vind ik leuk
Cookee +5400
woensdag 10 januari 2018 om 16:13
Als je maar geen penalties tegenkrijgt,
dan kan je alvast naar de middenstip lopen.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:00
Zoet altijd een 6.5.
Cillessen veel vaker een 7 of 8, maar zal echt snel moeten gaan spelen.

Heel de wereld is t wel over eens dat Cillessen de veel betere keeper is. Getuige ook de clubs waar ze spelen.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:23
cillessen is juist bij gehaald omdat ter Stegen GÉÉN directe concurrent eenste (net zoals claudio bravo)..
Dus dat zegt al genoeg..
En je herinnerd je de stand-in van Valdes nog:José maria Pinto..Om te huilen..
Vind ik leuk
Och jeh +1223
woensdag 10 januari 2018 om 16:01
Als Cillissen nergens keept moet Zoet keepen of een ander, maar zodra Cillissen wedstrijden speelt is hij de betere tov Zoet.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:01
Laat de discussie maar weer losbarsten. Echter doet Zoet het gewoon geod bij PSV ondanks wat anderen beweren. 12 tegendoelpunten door penalty's dit seizoen, maar ach cilessen stopt die ook niet. Cilessen moet constant keepen om recht te hebben op de nummer 1 plek wat mij betreft.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 16:01]
Vind ik leuk
derksen +7683
woensdag 10 januari 2018 om 16:01
Elke bondscoach heb gezien laatste jaren dat zoet een ongelooflijke zenuwpees is
En cillesen een ijskonijn en daarbuiten
Zoet doet 3 minuten om naar een hoek te duiken en cillesen 3 mili seconden
Daarbuiten nog staat op training messi op hem te knallen bij zoet locodia en avarel!
Dus ja volkomen logisch dat cillesen keept in nl elftal!
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:07
Veel spelfouten zeg... Wie is nou avarel? Voor de rest is Cilessen vaak een negatieve factor met een team dat onder andere Pique voor zijn doelman heeft spelen. Hij krijgt minder goede schoten op zich en laat ze dan ook nog eens vaker door.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:11
IJskonijn? Van der Sar is de enige echte IJskonijn van Oranje. Cillessen mag, voorlopig, nog niet eens de reet afvegen van VdS. Hij ziet eruit alsof hij ieder moment een paniekaanval kan krijgen. Dat "koele" is ook een façade. Zodra de druk erop komt bij penalty's gaat hij af als een gieter.
Goed in meevoetballen is nog zo'n non-argument. Dat nonchalante geklooi met de bal zou tegen ieder top 10 land met Oranje afgestraft worden en daar moet hij echt mee kappen. Brengt menig verdediger in de problemen met dat onnodig lange afwachten. Zie passes op de backs de laatste paar interlands.

Potentie is er maar hij moet nu echt stappen gaan maken en spelen (tegengoals en het gepruts van de laatste interlands wegens het ontbreken van wedstrijdritme zijn onacceptabel). Totaal geen fan van Zoet overigens, maar wedstrijdritme is belangrijk voor een Oranje keeper.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 16:39]
Vind ik leuk
Cookee +5400
woensdag 10 januari 2018 om 16:19
Cillissen is een drama aan de bal... dan speelt hij ijskonijn,
laatste keer ook Oranje moest dik winnen, dus Tete riep SNEL... Jasper gebaardde rustig... ik ben kalm... en toen gaf hij Tete de bal toen die al vastgezet was...drama die man... snap er geen hout van wat daar goed aan is, tenzij je een penal tegenkrijgt... die pakt hij allemaal. pff.
Vind ik leuk
Grumpy +346
woensdag 10 januari 2018 om 16:01
Cillessen, is op de bank sowieso beter..
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:04
Ondanks dat Cilessen veel minder speel als Zoet vind ik toch dat Cillessen de 1e doelman van oranje moet zijn.
Vind ik leuk
Cookee +5400
woensdag 10 januari 2018 om 16:20
Voor de penalties?
Of voor de snelle spelhervatting?
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:25
Voor beide o.a.
Vind ik leuk
Cookee +5400
woensdag 10 januari 2018 om 17:12
Haha, je wilt dus dat Oranje elke keer verliest... daarom moet Cillissen er in?
Vind ik leuk
michelhx +2236
woensdag 10 januari 2018 om 16:04
De discussie kan weer losbarsten! Alhoewel ik zowel Zoet als Cillessen geen toppers vind, zou ik voor Zoet kiezen omdat hij wél speelt bij zijn club.
Mocht er op korte termijn een betere doelman zich in de picture spelen zou ik daarvoor gaan. In potentie zijn Krul en Stekelenburg nog steeds beter, maar ja...
De nieuwe bondscoach moet in ieder geval één van de twee het volledige vertrouwen geven de komende wedstrijden als hij ze beiden selecteert.
Vind ik leuk
reyes +749
woensdag 10 januari 2018 om 16:09
Van Gaal heeft op een gegeven moment ingesteld dat je voor het Nederlands elftal basis speler moest zijn bij je club. Koos destijds voor Cillessen.
Zoet speelt nu wekelijks top eredivisie. Cillessen traint dagelijks wereldtop en heeft meer internationale ervaring bij het Nederlands elftal.
Ik schat de eredivisie niet zo hoog in en zolang er geen reden is om Cillessen op te offeren zie ik Zoet er niet snel inkomen.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:10
Zoet is gewoon een zenuwlijer!
Tis niet voor niks dat er nog geen top club zich gemeld heeft voor hem!
Vind ik leuk
Leedz +3843
woensdag 10 januari 2018 om 16:12
Episode nr. 561 pfff...

Accepteer het gewoon dat Cillessen beter is Hiddink, Blind, Advocaat kozen allen toch steeds weer voor Cillessen rara hoe zal dat komen

Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 17:11
1- Was Cillessen onder Hiddink niet basisspeler bij Ajax? Inmiddels ziet de wereld er toch iets anders uit.
2-Ik neem Blind niet serieus door de keuzes die hij heeft gemaakt. Jij blijkbaar wel?
3-Blijft Advocaat over die voor Jasper heeft gekozen.

Zoals ik hierboven al heb aangegeven, heb ik niet per se een voorkeur, maar houd wel iedereen graag scherp qua argumentatie:).
Vind ik leuk
Leedz +3843
woensdag 10 januari 2018 om 18:37
Zo heb jij ook weer je ei kwijt
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 18:39
*ben. En bedankt:)
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:18
O20 kliek dat is toch zo duidelijk als een klontje!!!!!
Vind ik leuk
rinirat +1037
woensdag 10 januari 2018 om 16:30
Cillessen is niet echt een 020 man,wel een stuk beter dan zoet.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:18
Cillessen is de betere keeper, dat Zoet tweede viool speelt onder alle bondscoaches zou gewoon moeten zeggen alleen willen daar in Eindhoven niet aan
Vind ik leuk
Foebele +38925
woensdag 10 januari 2018 om 16:19
Zoet is gewoon niet zo heel goed. Prima keeper, maar geen topkeeper. Als Cillessen niet zo stom was geweest om voor Barca te kiezen hadden we geen enkele discussie gehad.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:22
eens
Vind ik leuk
Cookee +5400
woensdag 10 januari 2018 om 16:22
Ook op gebied van spelhervattingen?
En de penalties?
Vind ik leuk
Foebele +38925
woensdag 10 januari 2018 om 16:24
Kan me niet herinneren dat Cillessen nou zo slecht was bij spelhervattingen, dat hij een negatieve penalty reeks had in zijn tijd bij Ajax zegt me ook bar weinig, van der Sar heeft ook zo'n tijd gehad waarin hij nooit een pingel stopte, tot hij een hele belangrijke stopte in de finale van de CL...
Vind ik leuk
Cookee +5400
woensdag 10 januari 2018 om 17:10
Let er maar eens op. Tete die gilde... geef me de bal snel, maar Jasper speelde de koele jongen... rustig gebaardde hij.
En dat terwijl Oranje veel goals moest maken.
En toen gooide hij de bal toen Kenny gedekt stond, maar dat doet hij bij heel veel spelers... om gek van te worden.

Dat kan je niet menen, 10 penalties is 10x vissen. Dat kan 15 punten schelen. Of 30 max.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 17:13]
Vind ik leuk
Foebele +38925
woensdag 10 januari 2018 om 17:18
Er is onder Hiddink/Blind vrijwel niets goed gegaan en onder Advocaat is er aan schadebeperking gedaan. Ik denk dat je dus over iedereen wel iets negatiefs kan vinden uit die periode, ook over Robben.

Inmiddels heeft Cillessen wel degelijk penalties gestopt, wat zijn statistieken nu zijn weet ik niet precies, maar het is niet zo dat hij nooit een pingel stopt.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:20
Of Cillessen of Zoet nou beter is laat ik in het midden, maar het selectiebeleid moet drastisch worden veranderd. In ieder geval spelers selecteren die spelen bij hun club.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:22
Ik lees hier veel non argumenten en aannames.
Ikzelf heb niks met de top drie of Barca.
Maar trainen met Barca zegt niet zoveel.
Messi? Tja.....als Messi en Suarez en co echt serieus zijn met schieten op goal heeft Cillessen toch geen schijn van kans?
Of moet hij leren hoe je een bal uit het doel raapt.
Zoet?
Geen geweldenaar maar hij speelt en niet onverdienstelijk.
Zelf vind ik Cillessen de betere maar zolang hij niet speelt en wedstrijdritme ontbeerd ga ik toch voor Zoet.
Zoveel verschil zit er niet tussen hun.
Let wel: Mijn mening. Dus de hele wereld en zo kan nu ook de prullebak in.
Vind ik leuk
reyes +749
woensdag 10 januari 2018 om 16:32
Heel veel spelers die de stap maken vanuit de eredivisie geven aan dat ze beter zijn geworden door een hogere trainings intensiteit. Op de bank belanden is dus niet per definitie een half voor de ontwikkeling.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:41
Je moet spelers niet verwarren met keepers.
Zit wel degelijk verschil in met trainingen.
En het is gewoon een (bewezen) feit dat als je niet speelt toch bepaalde wedstrijd situaties mist waardoor je langer moet nadenken als je ooit in zo'n situatie komt.
En een speler die bij een topclub op de reserve bank terecht komt zal nooit zeggen dat hij minder is geworden.
Vind ik leuk
Arbee +1271
woensdag 10 januari 2018 om 16:28
Los van wie nou de betere keeper is, kun je zo'n uitspraak toch niet serieus nemen als het van Berry van Aerle komt? Een oud-PSV'er die een huidige PSV'er het doel van Oranje in probeert te praten geeft mij toch wel het "wij van WC eend adviseren WC eend" gevoel.
Vind ik leuk
rinirat +1037
woensdag 10 januari 2018 om 16:28
Jongens hij nou op met dat gezeik.
Zoet wint geen wedstrijden voor je,is veel te lief.
Vind ik leuk
Mari +2674
woensdag 10 januari 2018 om 16:31
Van Aerle geeft voortdurend aan dat hij het niet snapt, dat hij het moeilijk vindt enz. Dit kan
Zou het soms aan jou liggen Aerle!
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 18:25
Die man kan alleen maar carnaval vieren
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:33
Wedstrijd ritme is zelfs belangrijk voor messi laat staan cillessen zijn wel alweer vergeten dat ook hij fouten maakt ook bij Nl elftal dus zoet gewoon basis
Vind ik leuk
forzabv +229
woensdag 10 januari 2018 om 16:35
Dit zal altijd een eeuwige discussie blijven.. zoals de poll ook aangeeft, 50/50. Heeft uiteraard ook met club voorkeur (PSV/Ajax) te maken.

Wat naar mij mening in dit geval wel belangrijk is, ongeacht of het nu zoet, cillessen, henk of kees is.. Als je alleen maar de bank warm zit te houden een heel seizoen, dan zou je gewoon geen (basis) international mogen zijn. Je mist wedstrijd ritme. En niet vanwege Cillessen of Zoet, maar het zou ook een goed signaal zijn naar alle andere spelers. Veel transfers gaan in overleg met bondscoach, of met oog op selectie voor nationaal team. Dat zou een goede les zijn voor spelers om verstandige transfers te maken.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 18:24
Dus de keeper van fc liende is beter dan bankzitter cillissen die elke dag traint met de wereldtop traint in jou woorden omdat hij geen wedstrijd ritme heeft. Zwakke redenering.
Vind ik leuk
forzabv +229
woensdag 10 januari 2018 om 18:56
Inderdaad een zwakke redenering, maar helaas van jouw kant. Het gaat uiteraard om een situatie waar je (nagenoeg) gelijkwaardige alternatieven hebt. Er zal nooit een speler van FC Liende worden geselecteerd voor het NL elftal. Bij het NL elftal zal altijd voor iedere positie wel concurrentie zijn en in dat geval is wedstrijd ritme weldegelijk belangrijk.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 19:02
elke dag trainen met messi, suarez, Iniesta, e.d. zal toch wel van een veel hoger niveau zijn dan bij psv trainen en keepen in een wedstrijdje tegen excelsior. Wedstrijd ritme is bepalend voor een voetballer en minder voor een keeper maar dat snap jij blijkbaar niet. Situaties lezen en zien is voor een keeper anders dan een veldspeler.

ps. ik ben zelf keeper.
Vind ik leuk
forzabv +229
woensdag 10 januari 2018 om 19:12
Laten we dit niet op de persoon spelen. Het is mijn persoonlijke mening dat wedstrijdritme van belang is, daar mag je het mee oneens zijn. Ik ben zelf ook keeper en mijn ervaring is dat wedstrijden en trainingen niet hetzelfde zijn. Wedstrijd situaties, met name "stressvolle situaties" en wedstrijd druk, dat heb je alleen bij echte wedstrijden. Op trainingen mag je (bij wijze van) zoveel fouten maken als je wil, in een wedstrijd ligt dat wel anders.

Laat ik daar ook aan toevoegen dat ik niets tegen Cillessen heb, en ook echt geen voorstander ben van zoet en dat ik zou willen dat we in Nederland een nieuwe vd Sar hadden.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 19:33
Ik heb liever een bondscoach als pep guardiola dan een keeper als v/d Sar.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 16:39
Vind eigenlijk dat Sergio Padt wel eens een wedstrijd mag keepen in oranje. Vind hem veel meer bepalend in de wedstrijden.
Vind ik leuk
Rodajc +2956
woensdag 10 januari 2018 om 16:51
Hoe dan ook, ze hebben beiden een ontzettende arrogante kutkop
Vind ik leuk
RtdDub +713
woensdag 10 januari 2018 om 16:53
Er is geen een absolute topkeeper in Nederland en dus heb je een rijtje redelijke keepers waarvan de ene keer de een en de volgende keer een ander in goede vorm steekt en wat beter dan de ander lijkt.
Maar gemiddeld genomen ontlopen ze elkaar weinig en is er geen 1 echt top.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 18:22
In Nederland niet. Dat klopt want hij is in Barcelona met Nederlands nationaliteit.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 17:28
Gelijkwaardige keepers. Cillessen meer ervaring maar Zoet meer wedstrijdritme. Lastige keuze dus
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 18:11
Cilliessen is niet 1 maar 3 klasse beter dan Zoet.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 18:14
Zoet vind ik net niks. Cilissen is veel stabieler. Betere pass.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 18:20
Het enige wat hij moet doen is nooit meer Zoet selecteren want hij is gewoon niet goed genoeg, traag en heeft alleen oog voor trage balletje breed hervattingen.
1. Cillissen
2. Vermeer
3. Stekelenburg
4. Padt
5. Zoet
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 23:31
Beiden is lood om oud ijzer.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 03:24
zoveelste bewijs dat lampen draaien echt een ander vak is dan voetballen. ze snappen er echt niks van in eindhoven
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 09:06
Een Mercedes kan 10 jaar stil staan maar het blijft een betere auto dan de Fiat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Waarom? Cillessen keepte niet. Is hij dan beter? Dat vind ik moeilijk'