AZ slaat grote slag en kondigt contractverlenging aan van Nederlands toptalent

AZ slaat grote slag en kondigt contractverlenging aan van Nederlands toptalent

donderdag 11 januari 2018 om 19:36

AZ heeft een mondeling akkoord bereikt om het contract van Myron Boadu open te breken. De zestienjarige spits gaat zijn contract bij de Alkmaarders met een jaar verlengen tot de zomer van 2021, meldt de club donderdagavond.

"We zijn blij dat we na onder anderen Guus Til en Teun Koopmeiners, afgelopen zomer, nu ook Myron Boadu als exponent van de jeugdopleiding langer aan ons gaan binden", reageert directeur voetbalzaken Max Huiberts van AZ. "Myron is er wegens zijn blessure lang uit geweest, inmiddels traint hij bijna weer volledig mee met de groep. Het zou mooi zijn als hij dit seizoen al te bewonderen is in het AFAS Stadion."

Boadu kwam dit seizoen wegens een meniscuskwetsuur nog niet in actie. Hij geldt als een van de grootste talenten uit de jeugdopleiding van AZ. Door het vertrek van Fred Friday op huurbasis naar Sparta lonken er in de tweede seizoenshelft mogelijk kansen voor Boadu.

Plaats een reactie

pinkelman +3137
donderdag 11 januari 2018 om 19:42
Samen met Stengs het top talent van nederland.
Nu nog een linkeraanvaller vast leggen en het ziet er allemaal goed uit voor de Kaasjes om enkele seizoenen met dit elftal van zich te doen laten spreken
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 19:45]
Vind ik leuk
rinirat +1036
donderdag 11 januari 2018 om 19:50
Leuke naam Pinkelman
Vind ik leuk
pinkelman +3137
donderdag 11 januari 2018 om 21:18
Dank u, we hebben er ook echt over nagedacht.
Een ding wat gigantisch kan groeien
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:47
Denk dat Stengs nog een klasse beter zelfs, dat is namelijk buitencategorie talent en dat is Boadu niet. Hoop voor het Nederlands voetbal dat Stengs geen hinder gaat ondervinden van zijn blessure.
Vind ik leuk
De Hout +802
donderdag 11 januari 2018 om 22:49
Stengs en Boadu zijn beiden buitencategorie. En er komt nog veel meer talent aan uit de jeugdopleiding van AZ. Wat een rijkdom!
Vind ik leuk
Rodajc +2947
donderdag 11 januari 2018 om 21:53
Hét toptalent van Nederland lijkt me wat voorbarig, maar inderdaad ontzettend veel potentie om de top te halen. Maar er is nog niks geshowd op het hoogste niveau, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Ligt
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:54
Onzin, de Ligt was een noodgreep die gelukkig uitpakte maakte wel veel fouten in het begin. Stengs is een echte van de buitencategorie die heeft alles om het te maken in de top van Europa maar dat had Zivkovic ook en het komt er niet uit. Je ziet bij veel meer talenten dat het stokt en terugvalt dus afwachten maar.
Vind ik leuk
Pvdsluis +2683
donderdag 11 januari 2018 om 23:09
De ligt was in de jeugd ook al een van de grootste (misschien wel hét grootste talent van de opleiding) Het is niet zo dat hij een noodgreep was, maar hij liep gewoon voor op andere jongens. Daardoor werd die ook zo vroeg gebracht.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:42
Knap van AZ. Hun beleid met jeugdspelers is een voorbeeld voor de rest. Trouwens kan iemand me vertellen hoe lang Wijndal nog onder contract staat? Die gast moet PSV hebben!
Vind ik leuk
pinkelman +3137
donderdag 11 januari 2018 om 19:46
nee, nee, laat de Kazen groeien inplaats van ze te smelten.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:47
Nou nou nou... Lens is er toch niet slechter door geworden door naar PSV te gaan? Brands moet de goede spelers daar krijgen en niet de spelers als Luckassen.
Vind ik leuk
pinkelman +3137
donderdag 11 januari 2018 om 19:55
Luckassen die werd op het middenveld gezet als defensief blok waar zijn foutjes dan minder afgestraft werden, gezien Brom hem maar zelden als C.V wilde gebruiken door zijn druisigheid. Toen men voor dit nieuwe seizoen het defensieve spelsysteem overboord gooide en met spelers, vlak voor de verdediging, als Midtsjø of Vejinović op het middenveld ging spelen kwam een transfer van luckassen naar PSV als geroepen voor AZ. Gezien er anders maar weinig minuten meer voor hem waren weggelegd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 20:00]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:58
Luckassen gaat jullie nog verassen, geef m een jaartje om te wennen. Goeie CDM idd!
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 21:59]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:44
Mino Raiola weer top geregeld
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12892
donderdag 11 januari 2018 om 20:25
Volgens z’n broertje het grootste talent in de stal in de Nederlandse competitie! Oranje materiaal voor de toekomst...
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:44
Super! Deze jongen gaat zeker minuten krijgen in de 2de competitiehelft. Ben heel benieuwd naar zijn prestaties op Eredivisie niveau.
Vind ik leuk
ihvmmdk +4724
donderdag 11 januari 2018 om 19:48
Is dit die jongen waar iedereen lyrisch over is maar nooit hebben zien spelen? :D
Vind ik leuk
mchollie +2711
donderdag 11 januari 2018 om 19:58
ahum, deze speler heeft menig AZ-ter al zien spelen in de jeugd, ook de scouts van menig topclub zowel binnenlands als buitenlands.

Maar ja, wie volgt nou een speler van en andere club, zeker niet voor de jeugd.
Vind ik leuk
pinkelman +3137
donderdag 11 januari 2018 om 20:03
ajax heeft hem anders wel zien spelen en heeft genoeg pogingen gewaagd om hem weg te lokken. Ook waren er een handvol buitenlandse clubs die pogingen hebben gewaagd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 20:04]
Vind ik leuk
rinirat +1036
donderdag 11 januari 2018 om 19:49
Wat een slag zeg...... waar gaat dit allemaal over,ik dacht dat ze Messi binnen hadden gehaald.
Vind ik leuk
pos +5420
donderdag 11 januari 2018 om 19:57
Jij bent toch ook blij als Ajax verlengt met bijvoorbeeld vd Beek ? Ieder zijn niveau toch.
Vind ik leuk
chicken +7299
donderdag 11 januari 2018 om 20:20
Sterke jongen gaat het worden...en gevoel voor de goede plaats heeft hij wel geloof ik.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:30
Waar was Messi op zijn 16e?
Vind ik leuk
rinirat +1036
vrijdag 12 januari 2018 om 15:37
Bij barcelona!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:00
Was dit die zelfde gozer zen ogen open gingen toen papa Ibrahimovic had opgepast tijdens die blessure?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 01:33
Ja die ja
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:45
Ahh lief jong en nog talent ook hopen dat die komende 2 jaar blessure vrij blijft als ik de kenners mag geloven is dit onze nieuwe hoop zelf weinig van gezien eerlijk gezegt...
Vind ik leuk
Pjotr26 +203
donderdag 11 januari 2018 om 20:03
klasse az.....voorbeeld voor heel nederland....ik ben r jaloers op.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12892
donderdag 11 januari 2018 om 20:23
Deze jongen is 1 van de grootste talenten van de Nederlandse velden!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:29
Fijn dat je ff laat zien dat je ook normaal kunt reageren op een speler van een andere club.Ipv dat vervelende gezuig.
Vind ik leuk
De Hout +802
donderdag 11 januari 2018 om 20:23
Fantastisch nieuws. Grootste talent van Nederland, naast Stengs.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:24
Eerst allemaal weer is fit worden.
Vind ik leuk
Bossie020 +1922
donderdag 11 januari 2018 om 20:30
Boadu is zonder twijfel de beste 16 jarige van Nederland.
Vind ik leuk
pos +5420
donderdag 11 januari 2018 om 20:49
Precies, als hij dat op zijn 17e nog steeds is gaat het de goede kant op. Het blijft altijd maar afwachten maar de verwachtingen zijn hoog in elk geval. Mooi dat die jongen nu al bijtekent nadat hij vorig jaar voor 3 jaar heeft getekend.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:45
Goed om te lezen, al wordt het bijna onmogelijk voor hem aan alle verwachtingen te voldoen. Hopelijk gaat hij dit seizoen nog paar minuten maken en gaan we volgend seizoen echt wat van hem zien.
Vind ik leuk
Kubo86 +22
donderdag 11 januari 2018 om 22:09
ik denk dat we van deze jonge knul nog veel gaan horen..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

AZ slaat grote slag en kondigt contractverlenging aan van Nederlands toptalent