'Compleet andere aanpak' dan in Nederland en Engeland: Ik voel me ijzersterk

    'Compleet andere aanpak' dan in Nederland en Engeland: "Ik voel me ijzersterk"

    donderdag 11 januari 2018 om 23:40

    Nog nooit heeft Jordy Clasie in z'n carrière zo hard gewerkt als nu bij Club Brugge. De trainingsintensiteit is niet te vergelijken met die in Nederland en Engeland, zegt hij. Daar speelde hij voor respectievelijk Feyenoord en Southampton.

    Clasie werkt bij Club Brugge naar eigen zeggen harder dan ooit. "We trainden hier in Spanje tweemaal per dag volle bak", zegt de Nederlandse middenvelder vanuit het trainingskamp in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Brugge ligt vlakbij Nederland, maar dit is een compleet andere aanpak. Ik heb nog nooit zoveel trainingsarbeid geleverd en ik moet zeggen, ik voel me ijzersterk."

    In België lijkt Clasie, huurling van Southampton, af te stevenen op de landstitel. Hij beseft dat zijn club de voorsprong van elf punten op nummer twee Charleroi niet meer uit handen mag geven. "We zijn moeilijk te verslaan omdat ploegen er nauwelijks in slagen om onder onze druk uit te komen", besluit de huurling.

    Plaats een reactie

    buddha +8730
    donderdag 11 januari 2018 om 23:50
    okay.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 23:51
    Dus hij wil zeggen dat er bij brugge harder getraind wordt dan in Engeland?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13338
    donderdag 11 januari 2018 om 23:56
    Yep
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 23:56
    Heel logisch hoor, die spelen veel meer wedstrijden waardoor er minder tijd is om te trainen. En als je dan zoals Clasie niet speelt, train je zo'n twee tot vier keer per week vrij licht zonder dat je een wedstrijd in de benen hebt.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6140
    vrijdag 12 januari 2018 om 00:21
    Is van Hanegem al aan het huilen?
    Vind ik leuk
    Sytz +3298
    vrijdag 12 januari 2018 om 07:57
    Heel flauw. Die jongen betekent heel veel voor de Kromme omdat ze vlak bij elkaar woonden.
    Vind ik leuk
    Ajax! +1534
    vrijdag 12 januari 2018 om 03:12
    In Engeland word ook niet heel erg hard getraind. Die hebben 9000 wedstrijden in 4 dagen, volgens mij is dat hard genoeg..
    Vind ik leuk
    Itsese +4605
    vrijdag 12 januari 2018 om 04:45
    Ik snap dat Clasie dit roept.. trainen, trainen en nog eens trainen. Spelen doe je niet.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11670
    vrijdag 12 januari 2018 om 06:43
    9 wedstrijden gespeeld waarvan 8 als invaller, lees ik. Niet bepaald een basisspeler idd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 05:04
    zou ik ook zeggen als ik terug naar Nederland wil
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9410
    vrijdag 12 januari 2018 om 05:56
    Hij speelde toch niet voor Southampton ?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31472
    vrijdag 12 januari 2018 om 06:08
    Lekker daar blijven dus
    Vind ik leuk
    TdoubleU +1425
    vrijdag 12 januari 2018 om 06:53
    je zal wel moeten anders was je gedwongen terug te keren naar een subtopper in Nederland... mischien als je bij Southampton zo hard had getraind was je daar ook wel geslaagd...
    hard trainen of niet ligt niet aan de trainer of club maar aan jezelf!!
    Vind ik leuk
    Kuip +7406
    vrijdag 12 januari 2018 om 07:34
    Als alle clubs in Nederland nou ook eens zo hard zouden trainen, dan zou het niveau absoluut omhoog gaan en waren we nu geen derderangs voetballand geweest.
    Werkelijk iedere speler die uit ons land vertrekt vertelt dat er in het buitenland veel harder wordt getraind. Wanneer gaan bij onze trainers de luikjes open?
    Vind ik leuk
    Piet Heul +21
    vrijdag 12 januari 2018 om 08:06
    Ja zal wel maar Brugge stelt internationaal ook helemaal niets voor.
    Vind ik leuk
    boer harms +949
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:02
    Hij kwam al nooit over als een slanke den, maar het eerste wat me nu opvalt is zijn, euh, inmiddels wel erg kloeke bouw...

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Compleet andere aanpak' dan in Nederland en Engeland: "Ik voel me ijzersterk"