Update: 'Manchester United voegt daad bij het woord en legt bod neer voor Sánchez'

    Update: 'Manchester United voegt daad bij het woord en legt bod neer voor Sánchez'

    vrijdag 12 januari 2018 om 08:07

    Het gerucht dat Manchester United Alexis Sanchez naar Old Trafford wil halen, lijkt meer dan een losse flodder. Het nieuws dat donderdagmiddag door de Italiaanse journalist Gianluca Di Marzio werd gebracht, wordt nu ook door diverse Engelse kranten opgepikt.

    Ook kranten als Manchester Evening News, The Daily Mail en Metro maken melding van de United-interesse in Sanchez. José Mourinho is blijkbaar bereid ver te gaan om Sanchez uit de handen van Manchester City te houden. Het contract van de Chileen bij Arsenal loopt komende zomer af, waardoor hij voor een relatief zacht prijsje opgepikt kan worden. The Daily Mail schrijft over een transferbedrag van ruim veertig miljoen euro. Manchester Evening News heeft het over 28 miljoen euro, het bedrag dat Manchester City naar verluidt voor Sanchez wil betalen.

    Mourinho heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij meer wil investeren om serieus de strijd aan te kunnen gaan met de concurrentie. Nu lijkt de Portugees te willen voorkomen dat de koploper van de Premier League met Sanchez nóg sterker wordt door hem voor de neus van Pep Guardiola weg te kapen. United is naar verluidt zelfs bereid om Sanchez een hoger salaris te bieden dan wat hij City kan krijgen.

    The Times meldt ook dat United interesse in Sanchez heeft. De Engelse kwaliteitskrant heeft navraag gedaan bij United, maar de club weigert te reageren op de geruchten rond de aanvaller.

    Update 08.07: Manchester United lijkt de daad bij het woord te voegen. Kwaliteitskrant The Guardian meldt dat de nummer twee van de Premier League een bod van 28 miljoen euro heeft neergelegd bij Arsenal. Ook Manchester City heeft naar verluidt een bod gedaan, ter waarde van 22 miljoen euro.

    Poll

    Past Sanchez bij United?

    (2429 stemmen)

    Plaats een reactie

    13 +10016
    vrijdag 12 januari 2018 om 00:32
    Waarom is er bij polls nooit keuzemogelijkheid ‘weet ik veel’, zodat je niet de poll verpest, maar er wel kennis van kunt nemen ;-p
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16893
    vrijdag 12 januari 2018 om 00:37
    Weet ik veel :p
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2406
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:05
    Goed idee. De optie zou dan 'geen mening' kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:26
    Ja of de optie... laat de huidige stand zien... dan kan ik kiezen wat de meerderheid NIET vindt.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10250
    vrijdag 12 januari 2018 om 00:41
    Man United kan wel alle spelers kopen die City zou willen hebben, maar met een trainer als Mourinho krijg je nooit dezelfde resultaten als met Guardiola.
    Vind ik leuk
    Vato75 +1768
    vrijdag 12 januari 2018 om 06:31
    Nou weet niet precies maar mourinho speelt dan misschien saai maar aan prijzen ligt het niet bij die gozer als ik me niet vergis 15 finales 14x win
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10250
    vrijdag 12 januari 2018 om 06:50
    Klopt, maar hij staat dit seizoen toch alweer 15 punten achter City. Plus dat ik vind dat Guardiola teams en individuele spelers beter maakt. Bij Mourinho is dit echt veel minder.
    Vind ik leuk
    Vato75 +1768
    vrijdag 12 januari 2018 om 07:08
    Is ook waar maar man u staat 15 pnt achter door kwaliteit
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10250
    vrijdag 12 januari 2018 om 08:28
    Dat denk ik niet. Het is meer wat de trainer uit de selectie weet te halen en de manier van spelen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:27
    Prijzen zijn zo overschat... mooi voetbal vergeet je nooit meer. Prijzen wel.
    Vind ik leuk
    AZistheclub +2468
    vrijdag 12 januari 2018 om 01:26
    Laat ze maar lekker tegen elkaar opbieden. Dan komt er nog een mooi prijskaartje uit voor Arsenal. :-)
    Vind ik leuk
    Bhj +720
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:36
    Ja en geld maakt ze beter....
    Vind ik leuk
    AZistheclub +2468
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:53
    Jahoor ze halen wel iemand. Ben er van overtuigd dat ze nu goeie aankopen gaan doen.
    Vind ik leuk
    Itsese +3050
    vrijdag 12 januari 2018 om 03:56
    Mourinho wil wel meer. Sánchez past gewoon precies in het Man city van nu. Die heeft ook geen jaar nodig, en kan er gelijk in. Bij United, lijkt het, als of het nog jaren kan duren.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7671
    vrijdag 12 januari 2018 om 05:55
    Net of Sánchez naar United wil. Als hij gaat dan zal hij toch wel naar de topclub van Manchester gaan.
    Vind ik leuk
    Gavv +825
    vrijdag 12 januari 2018 om 06:50
    City is beter op dit moment. Maar City DE topclub noemen van Manchester, lichtjes er over. Denk dat iedere nuchtere fan wel weet dat United op alle vlakken een veel grotere club is. Daar toen enkele mindere jaren op sportief vlak niks van af.

    Ik ben natuurlijk zelf een
    United liefhebber maar toch is het niet gelogen denk ik.
    Vind ik leuk
    Olfie +3502
    vrijdag 12 januari 2018 om 07:10
    Niet op alle vlakken. Vooral qua historie en wereldwijde fanbase. Maar een Sanchez kan zomaar eens kijken naar de jaren die hij nog speelt. En die toekomst ziet er voor City op dit moment mooier uit. Al kan dat in enkele maandjes weer anders zijn in de voetbalwereld
    Vind ik leuk
    Gavv +825
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:20
    Turlijk, tis daarom ook dat ik zeg dat City momenteel sportief de betere is en wellicht zal hij daarom ook wel voor City gaan tekenen.

    Maar qua naam (onder andere omwille van de redenen die je opnoem) kan City echt niet tippen aan United. United is en zal nog heel lang, tenzij ze 20 jaar gaan aanmodderen, één van de grootste namen in het voetbal blijven.

    De grote van een club bepaal jr niet alleen op het recente verleden en de nabije toekomst. Dat is eigelijk mijn punt.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9357
    vrijdag 12 januari 2018 om 06:18
    Belachelijk veel geld voor een speler van die leeftijd met een aflopend contract
    Vind ik leuk
    yuuup +8377
    vrijdag 12 januari 2018 om 06:20
    Dat is dus gewoon even 50% duurder dan Neymar.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3057
    vrijdag 12 januari 2018 om 07:09
    Dit begint gewoon triest te worden... United wil ineens elke speler die City ook wil en zijn gewoon bang nog verder achterop te gaan komen. Als hij écht voor het voetbal kiest gaat hij naar City.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:28
    Hoeveel van al die sterren mag City opstellen?
    Dan kies je toch niet voor voetbal, je kiest miss de bank.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 08:43
    Bewijst weer eens dat er totaal geen beleid en visie bestaat bij United...kopen om het kopen....
    Vind ik leuk
    derksen +8363