'Zorgen voor Roda JC: claim van 25 miljoen tegen investeerder Korotaev'

    'Zorgen voor Roda JC: claim van 25 miljoen tegen investeerder Korotaev'

    vrijdag 12 januari 2018 om 07:15

    Aan de soap rondom Aleksei Korotaev kan weer een nieuw hoofdstuk worden toegevoegd. De Limburger meldt vrijdagochtend dat de Zwitsers-Russische investeerder van Roda JC is nog steeds in een juridisch conflict verwikkeld met investeringsmaatschappij Helin International, dat een bedrag van 25 miljoen euro eist van Korotaev.

    Helin eist ten eerste 17,7 miljoen euro van de investeerder, het bedrag dat Korotaev op zijn ongedekte cheque had staan, waardoor hij enige tijd de gevangenis in moest. Een aanvullende eis bedraagt twaalf procent rente over dat bedrag en een vergoeding voor geleden 'materiële en morele schade', waardoor de totale claim oploopt tot 25 miljoen euro. Korotaev heeft echter ook twee aanklachten tegen Helin ingediend: het bedrijf wordt beschuldigd van valsheid in geschrifte en zou proberen om op onregelmatige wijze geld van de investeerder af te troggelen.

    Korotaev weigert de zaak te schikken, waardoor er vooralsnog geen einde lijkt te komen aan de juridische strijd. Dit betekent slecht nieuws voor Roda JC: Korotaev mag hangende het onderzoek niet weg uit Dubai, waardoor de Limburgers de beloofde investeringen niet in ontvangst kunnen nemen. Grootaandeelhouder Frits Schrouff zit hierdoor nog steeds met zijn Roda-aandelen, die hij graag wil verkopen. De club heeft gezocht naar een alternatief voor de Korotaev-investeringen, maar gesprekken met lokale ondernemers en een delegatie uit India hebben geen succes opgeleverd.

    Plaats een reactie

    Bdog +4768
    vrijdag 12 januari 2018 om 07:24
    Nou zeg, deze problemen zag toch helemaal niemand aankomen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 07:26
    Nee ik zag ze niet aankomen, als ik eerlijk ben.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2347
    vrijdag 12 januari 2018 om 07:33
    Dan verkoopt Roda toch gewoon ff 2 spelers.Is dat gaatje zo gedicht.
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +501
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:23
    De hele bubs van Roda jc is geen 25 miljoen waard
    Vind ik leuk
    plato68 +217
    vrijdag 12 januari 2018 om 07:35
    volgens mij een oud verhaal hij roept al van het begin dat hij kan schikken maar dit niet wil omdat hij wil bewijzen dat hij onschuldig is.
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1508
    vrijdag 12 januari 2018 om 07:40
    kijk dat is nog eens lekker wakker worden:D
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 07:49
    De ene club heeft een niet betalende Chinees en de ander een Rus. Ze zoeken ze wel uit. In andere landen betalen die gasten lachend een paar 100 miljoen.
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +39
    vrijdag 12 januari 2018 om 07:55
    zo word VVV gewoon fc Limburg
    Vind ik leuk
    plato68 +217
    vrijdag 12 januari 2018 om 08:43
    Is Venlo Limburg op papier wel. Club van Limburg wordt je over een tijdsbestek van jaren niet aan de hand van je prestaties van een seizoen waar alles even goed valt in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:07
    Roda heeft een groter stadion, maar VVV heeft zijn zaken beter voor elkaar. Buiten het sentiment om, zou het wel een mooie combi zijn.
    Vind ik leuk
    plato68 +217
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:36
    Te ver uit elkaar los van het sentiment.
    Vind ik leuk
    den-man21 +329
    vrijdag 12 januari 2018 om 08:27
    oud nieuws
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1618
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:37
    nee, nieuw nieuws want de zaak is op 8 januari gepubliceerd
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:07
    of nep nieuws....
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:42
    Nep nieuws van het gerechtshof in Dubai? Doe eens normaal :D
    Vind ik leuk
    den-man21 +329
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:46
    oud nieuws
    Vind ik leuk
    RtdDub +8530
    vrijdag 12 januari 2018 om 08:51
    12% rente?

    Waar is die bank die dat geeft en waar Helin dus zijn claim op baseert?
    Vind ik leuk
    HanV +3393
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:43
    Bij lenen schijnt 9,7% niks bijzonders te zijn. Het is geen sparen waar je 0,05% krijgt en voor de overheid met 4% mag rekenen. En dit is geen leenrente maar een soort boeterente. Volgens de ene partij dan.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8530
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:48
    Ja..... en maar beweren dat (r)overheden geen georganiseerde misdaad zijn.

    Zit in nog in een land waar ze 50% pakken van de echte rente die je krijgt dus hoop dat ze gelukkig zijn geworden van die €2,60 vorig jaar
    Vind ik leuk
    HanV +3393
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:12
    Eigenlijk raar dat de ze de rente op spaargeld zo laag houden, anders pakken ze veel meer. Maar dat zal dan wel betekenen dat ze ook meer moeten betalen als ze zelf wat lenen. Blijkbaar is het te moeilijk om te rekenen met de werkelijke rente, ze willen natuurlijk het sparen ontmoedigen. Geld moet rollen, of vandaag de dag : Geld moet chippen.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +4996
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:09
    Ben benieuwd wat de directie te zeggen heeft hierover op de nieuwjaarsreceptie vandaag, zal wel gezellig worden.

    Maargoed beide partijen zijn schimmige figuren, en deze soap duurt veels te lang. Hopelijk komt er binnenkort een definitieve uitspraak. Goed om te lezen dat ze ook met andere partijen spreken.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:42
    Een partij uit India klinkt nu niet echt hoopgevend...
    Vind ik leuk
    Rodapaus +4996
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:04
    Nou ja het is een enorm land en zullen vast genoeg vermogende mensen zijn, alleen wat die met Roda moeten geen idee.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9688
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:58
    Het wordt nu als een sensatiebericht gebracht maar dat is het niet. Korotaev weigert te schikken omdat hij zichzelf onschuldig acht. Schikken betekent toegeven dat hij fout zat.
    Wat wél het geval lijkt is dat we deze maand niks meer van hem hoeven te verwachten
    Vind ik leuk
    Mall00t +5474
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:07
    Ik lees hier weinig sensatie, maar vooral een weergave van de feiten.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9688
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:16
    De feiten:
    -Korotaev is in een juridisch conflict verwikkeld met Helin
    -Beiden eisen ze een bedrag van elkaar, beiden vinden ze dat ze gelijk hebben.
    -Korotaev is vrijgelaten maar mag het land niet uit tijdens het verdere onderzoek, dit zegt iets over Korotaev's onschuld (iig tot op zekere hoogte). Er is namelijk al bewezen dat een aantal bewijzen van Helin op onrechtmatige wijze verkregen is.
    -Korotaev's familie heeft een groot vermogen en is dus in staat om te schikken, desondanks weigert Korotaev te schikken omdat hij zijn onschuld wil bewijzen.

    Kijk nu eens naar de titel en vertel mij dat er geen sensatiebericht geplaatst geprobeerd te worden door te beginnen met 'Zorgen voor Roda JC...'
    Vind ik leuk
    den-man21 +329
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:20
    jij slaat de spijker op zijn kop. Allemaal kleine johan derksen hier die zonder kennis roeptoeteren. Koeotaev was al veroordeelt toen die het vliegtuig instapte . Iedereen maar lachen hahahah. Ik hoop van harte dat wij als laatst lachen
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1029
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:28
    Dit is toch ook zorgwekkend voor Roda? Als je eigenaar een claim van 25 miljoen aan zijn broek heeft hangen? Verder is je opsomming wel grappig. Korotaev moet in het land blijven hangende het onderzoek en dat toont zijn onschuld aan? Op welke manier dan? Als ze ook maar een beetje het idee hadden dat hij de eerlijke partij was zouden ze hem wel de vrijheid geven om naar een ander land af te reizen hangende het onderzoek. Zeker bij belangrijke functionarissen wordt dit sneller toegelaten. Dus zo bewezen is zijn onschuld nog niet.

    En om nog even offtopic te gaan: waar blijft het artikel waarin Brian Linssen aangaf dat in de Fortuna jeugd de spelers aangeleerd krijgen om Roda te haten?
    Vind ik leuk
    Rodajc +9688
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:38
    1. Hij is niet onze eigenaar, hij is momenteel niet eens een aandeelhouder.
    2. Het gerecht in Dubai had hem aanvankelijk vastgezet op basis van documenten waarvan in ieder geval gedeeltelijk is aangetoond dat deze onjuist zijn of op een onrechtmatige manier verkregen zijn. Dat wil niet zeggen dat dit voor elk document is aangetoond. Dan is het logisch om hem niet het land uit te laten zolang het onderzoek nog loopt vanuit het perspectief van het gerecht.
    3. Korotaev is geen functionaris maar een private zakenman

    Verder heb ik al aangegeven dat ik dit artikel niet bij de hand heb. Online is het nogal moeilijk te vinden en ik zit duizenden kilometers van Nederland af
    Vind ik leuk
    Rodapaus +4996
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:21
    https://www.rodajclive.nl/korotaev-wellicht-op-korte-termijn-toch-vrij/

    Hierin staat dat zijn advocaat dit tegen de rechtbank heeft gezegd(en hij denkt hier bewijs voor te hebben). Het is nog niet door de rechter bewezen dat dit onrechtmatige stukken zijn, voor zover ik kan zien.

    Maar korotaev is inmiddels op borgtocht(heeft hij dus voor moeten betalen) uit zijn cel. Er zit dus wel wat schot in de zaak, maar nu heeft Helin weer een nieuwe zaak aangespannen. Op deze manier kan het erg lang gaan duren. Alles hangt samen met die eerste zaak.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5474
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:50
    Zolang er geen definitief oordeel is van de rechter kan je nog helemaal niet zeggen wat er wel of niet bewezen is.
    Uit het feit dat hij niet meer in het gevang zit kan je helemaal niets afleiden omtrent het feit of hij al dan niet schuldig is, de wens lijkt mij hier de vader van de gedachte.

    Het is eigenlijk best treurig dat een club als Roda in deze tijden afhankelijk is van een of andere Russische Zwitser waar we eigenlijk niet eens zo heel veel vanaf weten dan behalve dat hij ooit deed aan schoonspringen. Dat er dus zorgen zijn voor Roda JC valt dan ook moeilijk te ontkennen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9688
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:58
    Ten eerste is Roda niet afhankelijk van hem aangezien hij geen enkel officieel aandeel in de club heeft. Ten tweede wordt hij na een dik halfjaar vrijgelaten tegelijkertijd met het nieuws dat een gedeelte van de bewijzen tegen hem onrechtmatig zijn. Dát is bewezen en dat kan ook jij niet ontkennen, ik heb nergens gezegd dat zijn onschuld bewezen is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:43
    Sensatiebericht? Er is een tweede zaak vanuit Helin boven gekomen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9688
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:21
    Nee dat is er niet, Helin wil over de eerdere zaak een extra bedrag vanwege imagoschade en rente, er is geen nieuwe zaak
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:00
    Klopt, maar dat is officieel wel een nieuwe zaak. Die is deze week pas in gang gezet.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9688
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:12
    Maar dat wil nog niet zeggen dat er iets nieuws over Korotaev 'naar boven is gekomen', want dat is niet het geval.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:10
    Maar het zijn wel nieuwe ontwikkelingen in zijn zaak.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:50
    De Limburger vindt het schijnbaar nodig om dit OUD NIEUWS te plaatsen. Niemand weet hier het fijne van ook de Limburger niet. Als ze op kantoor niets te doen hebben gaan ze maar zelf de krant rondbrengen.

    Gewoon afwachten !! als Korotaev echt schuldig was had hij wel betaald of een schikking getroffen en laat hij het niet oplopen tot 25 miljoen. En Helin is een loesche bedrijf die alleen maar groot is geworden door andere bedrijven processen aan te doen.

    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:44
    En hoe komt Korotaev dan aan zijn geld? Niet heel veel anders door met schimmige partijen te werken.
    Vind ik leuk
    den-man21 +329
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:12
    Die man en zijn familie hebben miljarden ! Die boeit die 25 mil echt niks! Het jammere vindt ik gewoon dat zonder kennis ook van mijn kant die man al veroordeelt os en wordt door de nederlandse media. Ja waar rook is is vuur, zou je denken ! Maar als helin gewoon pp een slinkse manier geld wil verdienen (iets dat goed mogelijk is) em korotaev houdt zijn poot stijf door niet te betalen. Dan is het zijn goed recht! Ben benieuwd als hij dalijk vrij wordt gesproken wat ze in nl weer gaan verzinnen om dan weer alles zwart te maken
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:30
    tja voor 25 miljoen zou ik ook niet willen schikken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Zorgen voor Roda JC: claim van 25 miljoen tegen investeerder Korotaev'