Feyenoord-rentree lonkt in oefenduel: verdediger op koers voor Klassieker

    Feyenoord-rentree lonkt in oefenduel: verdediger op koers voor Klassieker

    Gepubliceerd: vrijdag 12 januari 2018 om 07:14vr 12-01-2018 om 07:14

    Feyenoord lijkt zich geen zorgen meer te hoeven maken om Eric Botteghin. De centrale verdediger toont zich tijdens het trainingskamp in Marbella gretig en kan voluit gaan.

    Volgens het Algemeen Dagblad is de kans groot dat Botteghin in de oefenwedstrijd tegen FC Luzern zaterdag zijn rentree maakt in het eerste elftal. Dat worden zijn eerste speelminuten na de knieblessure die hij opliep in september. Daarmee ligt hij op koers voor De Klassieker. Ajax is volgende week zondag in de Arena de eerste tegenstander na de winterstop.

    Of Jan-Arie van der Heijden en Ridgeciano Haps dan ook van de partij zijn, is onduidelijk. Over de linkspoten zijn voor het treffen met de aartsrivaal meer twijfels. Van der Heijden staat net als Botteghin sinds eind september aan de kant, terwijl Haps in november tegen FC Groningen (0-2 zege) een sleutelbeenbreuk opliep.

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Moet Van Beek blijven staan als Botteghin en Van der Heijden weer fit zijn?

    (1676 stemmen)

    Plaats een reactie

    Koeroe +12548
    vrijdag 12 januari 2018 om 07:19
    Geloof nooit dat hij Sven van Beek gaat slachtofferen en zie Botteghin niet zo snel als linker centrale verdediger spelen
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10136
    vrijdag 12 januari 2018 om 07:34
    Je mist gewoon echt lengte als verdedigers achterin en kop kracht als Eric Bottegin niet mee doet.
    Vooral in stilstaande situaties vrijetrappen
    Hoekschop enz.
    Je ziet ook wat voor knullige tegen doelpunten we daar Door tegen krijgen.
    Ik gun Tapia en Van Beek zeker Veel speelminuten hebben het fantastisch gedaan afgelopen periode.
    Met hun heb je wel wat meer snelheid in je verdediging achterin.
    Alleen lengte ontbreekt dan heb je echt Bottegin nodig.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2501
    vrijdag 12 januari 2018 om 08:11
    lijkt me ook heel handig om een speler die net terug is op te stellen in de klassieker.. Toch doet Gio dit soort dingen helaas vaker..
    Vind ik leuk
    ronnieb +582
    vrijdag 12 januari 2018 om 08:19
    Je moet naar je team kijken en daar je taktiek aan aanpassen. Je hebt een aar ijzersterke verdedigers en een Tapia in topvorm die zelfs Messi uit de wedstrijd speelt. Dus 5-3-2/3-5-2: Vermeer, Nieuwkoop, Botteghin, Tapia (als inschuivende centrale verdediger), VDH, Haps, Ahmadi, Vilhena, Toornstra, Berghuis, Jorgensen. Als RvP komt haal je Toornstra eruit en zet je Robin naast Jorgensen in de spits met Berghuis in een vrij rol erachter.
    Vind ik leuk
    henk59 +118
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:35
    Volgens feyenoord watcher Mikos Gouka blijft Jones eerste keeper. Als dat klopt wens ik iedereen veel sterkte met de inhaal race en de beker.(nieuws komt van feyenoord pings)
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:46
    Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is, of ben je echt serieus?

    Een tapia in topvorm die Messi uit de wedstrijd speelt.
    Heb ik iets gemist?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 08:32
    Droom maar lekker verder Ajax maakt jullie af in de Arena.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4169
    vrijdag 12 januari 2018 om 08:52
    Statistisch gezien is die kans aanwezig.... Gelukkig is het voetbal, en de blijft de bal rond. Het zou Ajax toch slecht uitkomen mocht het anders zijn ;)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 21:32]
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6782
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:06
    De bal is in het geval van Feyenoord al dertien jaar rond :D haha
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:47
    Wij zijn Ajax, niet winnen komt altijd slecht uit.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4169
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:32
    Zeker, maar in de achtervolging, dit jaar weer.
    Ondanks de, waarschijlijk, betere selectie.
    Vind ik leuk
    129 +1000
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:07
    Prima nieuws voor Ajax.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws