'Juventus verrast en betaalt minimale afkoopsom voor Belg: 25 miljoen euro'

    'Juventus verrast en betaalt minimale afkoopsom voor Belg: 25 miljoen euro'

    vrijdag 12 januari 2018 om 13:42

    Juventus gaat zich versterken met een Belg. Althans, dat meldt Gianluca Di Marzio. Dennis Praet zou na dit seizoen overkomen van Sampdoria.

    Praet maakt dit seizoen indruk in de Serie A en dat is niet onopgemerkt gebleven bij de Italiaanse top. Juventus lijkt nu toe te slaan. De regerend landskampioen is bereid de minimale afkoopsom van 25 miljoen euro in het Sampdoria-contract van Praet te betalen. De 23-jarige Belg moet na dit seizoen de overstap maken naar Turijn.

    Bij de deal worden naar verluidt ook spelers van Juventus betrokken. Het is onbekend wie de Oude Dame verlaat voor Sampdoria. Praet is dit seizoen goed voor drie assists in achttien Serie A-optredens. De Belgische international, die ook in de belangstelling stond van Everton en Newcastle United, kostte Sampdoria anderhalf jaar geleden nog tien miljoen euro.

    Poll

    Is Praet Juventus-materiaal?

    (244 stemmen)

    Plaats een reactie

    Guusman +5941
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:52
    Juventus... r u there?
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1016
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:52
    Wat is dit nu weer voor onzin. Juventus betaald de ontsnappingsclausule, maar toch ruilen ze spelers er voor in. Dat is dus zoiets alsof ik de vraagprijs voor een nieuwe auto volledig betaal, maar ook mijn oude auto erbij geef. Van die constructie klopt dus niks. De bron is normaal wel betrouwbaar, dus de kans dat Praet inderdaad naar Juve gaat is groot.
    Vind ik leuk
    The Genius +2812
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:56
    achterkamer werk, misschien zijn er meerdere clubs die dat willen betalen maar doet Juventus "genereus" een speler de andere kant op.

    Edit: Of gewoon twee totaal verschillende transfers in dezelfde periode tussen dezelfde clubs
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:24
    Er staat 'naar verluidt'. Dus dat lijkt mij alles behalve zeker.
    Daar komt nog bij, mocht een speler de omgekeerde weg bewandelen dan moet daar ook gewoon een transfersom voor worden betaald en staat hij daarmee dus praktisch los van de transfer van Praet.
    Vind ik leuk
    windforce11 +1479
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:26
    Allemaal Praetjes...
    Vind ik leuk
    Bongo +1445
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:44
    De bron is wel betrouwbaar maar Juventus zeker niet dat is in de geschiedenis wel vaker gebleken.
    Vind ik leuk
    Guusman +5941
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:59
    Die 25 mil is de minimale afkoopprijs.
    Misschien wil Samp er wel meer voor hebben en wordt dat bedrag opgevangen met die ruilspelers.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78275
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:23
    Nog geen basismateriaal maar kan wel uitgroeien tot.....
    Doet het zeker niet slecht bij Samp.

    Maar of het waar is dat is een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    windforce11 +1479
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:25
    Alleen maar praetjes...geloof er nix van
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Juventus verrast en betaalt minimale afkoopsom voor Belg: 25 miljoen euro'