Huddersfield betaalt 12 miljoen en bezorgt Kongolo en Van La Parra ploeggenoot

    Huddersfield betaalt 12 miljoen en bezorgt Kongolo en Van La Parra ploeggenoot

    vrijdag 12 januari 2018 om 14:25

    Huddersfield Town heeft de komst van Alex Pritchard afgerond. De 24-jarige  middenvelder wordt voor ruim twaalf miljoen euro weggekocht bij Norwich City.

    Pritchard tekent in Yorkshire een contract tot de zomer van 2021, waarbij Huddersfield een optie heeft voor nog een seizoen. De Engelsman zal met nummer 21 gaan spelen bij de club waarvoor ook Nederlanders Rajiv van La Parra en Terence Kongolo uitkomen. Huddersfield, dat afgelopen seizoen promoveerde, staat op dit moment op de elfde positie in de Premier League.

    "Hij is precies het type speler dat bij de club past", zegt Huddersfield-trainer David Wagner op de clubwebsite. "Ik ben heel blij met zijn komst. Alex is een jonge, Engelse speler die bij de top van de Championship behoort en zich graag wil bewijzen in de Premier League.”

    Plaats een reactie

    michelhx +3674
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:35
    Ik ken die hele speler verder niet, maar 12 miljoen voor een speler uit de één na hoogste competitie in Engeland? En dan vragen wij ons af hoe het komt dat we internationaal niets meer voorstellen? Deze bedragen gaan echt nergens meer over.
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1148
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:42
    Je kent m niet en toch heb je een oordeel! Sterk.
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:47
    Het ging meer om mijn verbazing om de grootte van de transfersom voor een speler op het één na hoogste niveau.
    Er is geen één club in Nederland die zo'n bedrag zou neerleggen voor een speler uit de Jupiler League. Dus het was geen oordeel over de speler zelf maar over de gekte van de markt, in met name Engeland.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 14:48]
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1148
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:15
    Appels en peren goos!
    Vind ik leuk
    Rodajc +14351
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:23
    Een Vilhena bijvoorbeeld krijg je voor dezelfde prijs, maarja een Engelsman is meer waard en hij is gewend aan het Engelse voetbal
    Vind ik leuk
    kees ee +580
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:17
    hot see knots be gone ya footbal !?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:45
    Weet iemand of die van la parra daar ook veel speelt?
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18878
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:01
    Speelt niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:19
    18 van de 22 wedstrijden gespeeld, waarvan de meeste als basisspeler als ik mij niet vergis.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:41
    Dat is zeker niet slecht voor zn jongen
    Vind ik leuk
    Itsese +4634
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:46
    absurd, straks gaat de Jupiler League ook 6-7 Miljoen vragen voor een speler
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:55
    Die vergelijking gaat niet helemaal op.
    Clubs in de Jupiler League zijn over het algemeen redelijk armlastig; alle spelersverkopen komen goed uit, wat natuurlijk weer nadelig is voor de prijs.
    Clubs in het Championship zijn over het algemeen rijk. Ze hoeven in principe geen spelers te verkopen, waardoor ze het maximale kunnen vragen.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2758
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:06
    Klopt. Indiaanse roepies!
    Vind ik leuk
    kees ee +580
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:57
    en nog NIX ??
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws