'Toptransfer lonkt voor Hateboer: AC Milan gelinkt aan rechtsback'

    'Toptransfer lonkt voor Hateboer: AC Milan gelinkt aan rechtsback'

    vrijdag 12 januari 2018 om 20:07

    Hans Hateboer heeft zich in twee halve seizoenen namens Atalanta Bergamo in de kijker gespeeld van de traditionele Serie A-top. Volgens Voetbal International heeft onder meer AC Milan interesse voor de bij FC Groningen opgeleide rechtsback.

    De Rossoneri willen volgens VI zo snel mogelijk om de tafel met Hateboer, mogelijk uit angst voor de hevige concurrentie van andere, niet nader genoemde topclubs. Hateboer heeft nog een contract tot de zomer van 2020 bij Atalanta, dat de rechtsback echter graag wil behouden. De huidige nummer zeven van de Serie A opent vermoedelijk op korte termijn de contractbesprekingen met Hateboer.

    De in het Groningse Beerta geboren rechtsback is aan een stormachtige ontwikkeling bezig. Tijdens de tweede seizoenshelft van het vorige seizoen kon hij nog geen vaste basisplek veroveren, maar inmiddels is hij een vaste waarde voor het elftal van trainer Gian Piero Gasperino. In de competitie en de Europa League kwam hij al tot 23 wedstrijden, waarvan 22 als basisspeler.

    Poll

    Kan Hateboer een stap hogerop aan?

    (576 stemmen)

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +78275
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:10
    Hahaha geweldig en wat slapen ze weer in NLD. Na de Roon de volgende topper.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17031
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:16
    Ja idd.

    Had hem graag naar Ajax zien komen. Vrees, dat je een stuk beter is dan b.v. Orejuela.;-).
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78275
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:18
    Heeft zich zeer goed ontwikkeld in Italië. Scoorde bij Groningen toch ook altijd voldoendes dus begrijp dat je hem bij jullie had gezien. Die Orejuela kan ik niks over zeggen, daar heb jij meer inzicht in. Maar dat is dus niet echt wat?
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3640
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:31
    Tuurlijk, het ligt weer aan de ontwikkeling in twee halve seizoenen in het buitenland in dit geval.... nee gast, deze jongen was als speler van Groningen gewoon stevig ondergewaardeerd in dit land... net zoals ene van Dijk.... ze hebben hier gewoon liggen te snurken bij de top drie en de gemiddelde voetballiefhebber hier doet dat ook met hun tunnelvisie.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78275
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:45
    Ik zeg toch ook dat hij altijd voldoendes scoorde. Gewoon een goeie speler die logischerwijs zich ontwikkeld heeft door tegen mannen te spelen ipv kinderen.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17031
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:58
    We moeten Orejuela nog wel ff de kans geven, maar ik ben idd nog niet overtuigd.

    Hateboer vond ik bij Groningen verdedigend niet erg sterk, maar zijn rushes naar voren vond ik vaak indrukwekkend.

    Mooie taak voor Bogarde geweest om die Hateboer verdedigend bij te spijkeren en er een complete rechtsback van te maken.;-).

    Voelt als een gemiste kans ( a la van Dijk?).
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:50
    Destijds zou hij naar Ajax komen, maar frank verstond hans haat de boer, dus hij mocht niet komen
    Vind ik leuk
    Rdamjeff +958
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:43
    Hoezo? Feyenoord als PSV wilde hem graag hebben. Hij wilde zelfde naar het buitenland toe. Dit was overigens vorige week of die week ervoor ook te lezen op vp.
    Vind ik leuk
    Dorzon +3828
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:46
    de volgende oranje klant
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:11
    Het Nederlands elftal heeft op dit moment een probleem op die plaats. Zou hem ook eens proberen daar.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21415
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:11
    Wow! Verrassend! Had ik niet verwacht. Voor Hateboer te hopen dat het lukt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:14
    Ac milan heeft toch afgelopen zomer net de voorganger van hateboer overgenomen? Zullen ze Atlanta niet blij van worden denk ik. 2 rechtsbacks achter elkaar kwijt aan milan
    Vind ik leuk
    forza nec +1133
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:15
    Denk dat hij het daar niet gaat redden komt te kort voor de absolute top.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78275
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:16
    Milan is al een poos geen absolute top dus een prima stap.
    Vind ik leuk
    forza nec +1133
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:18
    Blijft een top club kwa stadion stad accomodatie faciliteiten.
    enz.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78275
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:19
    Is de laatste tijd(en) meer een fop club.
    Vind ik leuk
    forza nec +1133
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:20
    Sportief eens
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78275
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:20
    Daar gaat het ook om, het sportieve.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78275
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:20
    Juventus is een topclub ;)
    Vind ik leuk
    forza nec +1133
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:22
    Lazio as. as roma napolli
    inter ac milan juve allemaal top clubs
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78275
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:24
    Vind het meer subtop op Napoli na dan, ja en Juve maar dat is duidelijk. De rest breekt geen potten in de CL of speelt het niet eens. Nee de tijden van topclubs is veranderd, er zijn nu andere opgestaan waar andere zijn gaan liggen.
    Vind ik leuk
    forza nec +1133
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:25
    Vind jij dat historie niet mee speelt dan
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78275
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:04
    Nee anders zijn er heel wat gevallen topclubs te noemen. Denk maar aan een Leeds United of een Nottingham Forest.
    Vind ik leuk
    forza nec +1133
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:10
    dus toen juve degradeerde
    was het geen top club toen rangers dat deed was het ook geen top club
    ben met leeds en forest wel eens die zijn al zo lang weg maar dat zijn wel grote clubs ;-)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78275
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:24
    Juve was maar heel erg kort en die hadden bijna het hele elftal behouden om direct weer terug te komen. En hebben dat gedaan. De Rangers mijn favo club in Schotland is geen topclub meer nee.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3495
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:22
    Financieel mischien een prima stap, maar bij Atalanta ga je toch verder komen dan bij Milan, die kopen in de zomer toch weer een volledig team aan middelmaat
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78275
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:22
    Ja precies.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9442
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:16
    Zou leuk zijn
    Vind ik leuk
    Foebele +46046
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:40
    Het lijkt er haast op dat dit soort jongens hun kansen wel pakken, omdat ze nooit echt bejubbeld zijn in Nederland en zodoende met hun voetjes op de grond zijn blijven staan en gewoon hard blijven werken.

    Net als de Roon natuurlijk een uitzonderlijke carriere ontwikkeling als hij naar AC Milan zou gaan.

    Zou het wel mooi vinden voor die jongen en ik vraag me dan echt af of hij hierdoor ook een kans bij Oranje kan krijgen net als Marten de Roon.

    Misschien zoeken wij gewoon echt de verkeerde dingen in voetballers en krijg je daarom dit soort scenario's.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1530
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:53
    In Italie willen ze nu werkelijk iedereen hebben. Spelers waarvan je denkt dat ze daar niets te zoeken hebben zoals Vloet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:57
    Regelmatig zien spelen. Extreem harde werker. Die moet je ook hebben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:02
    Het leuke aan jongens als De Roon, Hateboer, Van Dijk en De Vrij is dat ze allemaal relatief 'stijf' ogen, geen verwaande attitude hebben, zeer taakbewust spelen met nauwelijks echte franje...

    Daardoor zijn ze in Nederland ondergewaardeerd, omdat wij niet naar taakbewuste waterdragers kijken met functionele techniek, maar alleen maar oog lijken te hebben voor spelers die iets 'spectaculairs' doen, maar al moeite hebben met een bal over 10 meter 'voor' de man te spelen...

    In Duitsland, maar ook in Italië, Frankrijk stikt het van dergelijke spelers die wij in Nederland te min vinden. Maar zulke spelers kunnen wedstrijden voor je winnen omdat ze hun ego ondergeschikt willen maken aan het goed uitvoeren van hun primaire taak. Chapeau voor al deze mannen. Gezegend met 'minder' talent, maar met een goede attitude. En bovenal ook echte HOLLANDSE namen he :-)

    Vind ik leuk
    FACT +1952
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:44
    Wellicht voor 85 miljoen?

    Niveautje Van Dijk....
    Vind ik leuk
    TheManager +315
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:41
    Iemand die hem vaker ziet spelen? Wordt dit toekomstig oranje materiaal?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Toptransfer lonkt voor Hateboer: AC Milan gelinkt aan rechtsback'