Roda JC verrast en haalt supersub terug naar Kerkrade: 'Kan het niveau aan'

    Roda JC verrast en haalt supersub terug naar Kerkrade: 'Kan het niveau aan'

    Gepubliceerd: vrijdag 12 januari 2018 om 20:44vr 12-01-2018 om 20:44

    Roda JC heeft een oude bekende naar het Parkstad Limburg Stadion gehaald. Maecky Ngombo speelde in het seizoen 2015/2016 al voor de Limburgers en heeft vrijdagmiddag zijn handtekening onder een contract gezet, dat hem tot het einde van het seizoen in Kerkrade houdt.

    "Met het aantrekken van Maecky hebben we meer mogelijkheden in de voorste linie", verklaart technisch directeur Harm van Veldhoven tegenover de clubsite het terughalen van Ngombo. "Twee jaar geleden heeft hij bij Roda JC bewezen dat hij het niveau aankan en wij hopen natuurlijk dat we ook nu weer veel plezier aan hem gaan beleven."

    De in België geboren Ngombo maakte in zijn eerdere Roda-periode naam als supersub. De lange spits wist in de competitie en de KNVB Beker vijf keer te scoren als invaller: onder meer Feyenoord en Ajax waren het slachtoffer van zijn dadendrang. Afgelopen seizoen speelde hij zonder al te veel succes voor Tweede Bundesliga-club Fortuna Düsseldorf, dat hem tussentijds uitleende aan het Engelse MK Dons.

    Poll

    Goede aanwinst voor Roda?

    (495 stemmen)

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +19059
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:50
    Nooit van gehoord
    Vind ik leuk
    den-man21 +319
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:53
    dat zegt meer over jou
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:11
    2 jaar geleden het niveau aan te kunnen waar dan Jupilair leaque
    Vind ik leuk
    Rodajc +15897
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:44
    Schitterende spelling en interpunctie, jij hebt vast ook een erg hoog niveau. Hij heeft Roda toen een punt bezorgd tegen zowel Feyenoord als Ajax en verder nog 3 (belangrijke) doelpunten dat halfjaar als invaller bezorgd
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:53
    Lezen wat er staat Tegen Ajax en Feijenoord gescoord. Of zaten die toen ook in de Jupiler league.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:52
    Staat me vaag iets van bij
    Vind ik leuk
    Motörhead +1083
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:57
    Ajax en Feyenoord-fans kunnen hem zich nog wel herinneren denk ik.. ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:33
    Vaagjes daarom :)
    Vind ik leuk
    Bengelino +12363
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:58
    Ik dacht even dat Korotaev vrij was
    Vind ik leuk
    luccerd +3060
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:00
    Dat gaat waarschijnlijk nog wel even duren....
    Vind ik leuk
    Tim +4812
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:01
    Die is al sinds 19 september vrij.
    Vind ik leuk
    Bengelino +12363
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:02
    Vrij als in de zin dat je mag gaan en staan waar je wilt....niet echt hè
    Vind ik leuk
    Rodajc +15897
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:07
    Prima. Lijkt me een hele behoorlijke supersub en ook aardig in de combinatie met Schahin
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23041
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:07
    Maar een half jaar contract? Stel dat ie het goed doet dan kan ie weer voor niks vertrekken.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:26
    Hij deed het goed en toen hebben ze hem ook laten vertrekken. Het verbaast me dat ie nog zin heeft om terug te komen, al komt dat waarschijnlijk omdat Caanen er niet meer is
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23041
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:31
    Had misschien weinig of geen keus en dan maar eieren voor zn geld gekozen?
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:46
    Nee hij wilt wel graag bij Roda volgens mij. Wou voordat hij wegging ook graag een nieuw contract tekenen, maar kreeg ruzie met Caanen daarover ofzoiets. Nadat het bij die Duitse club niks werd heeft hij zich weer bij Roda gemeld en hij kon hij aan de slag bij jong Roda. En krijgt nu dus weer een contract. Ik denk een half jaar omdat er gewoon weinig geld is, misschien wilt/kan hij daarna blijven. Maar is idd het risico dat hij weggaat. Hij scoorde wel vandaag in t oefenduel tegen kv kortrijk dus het begin is er
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:25
    Mooi, ben benieuwd of hij het nog kan. Deed t toen wel lekker bij ons.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:30
    Nu hopen dat het rond komt met avdijaj
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23041
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:36
    En wie mag dat zijn? Klinkt als een personage uit een Jungle Book-;)
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:38
    Speler van Schalke 04, als je Roda intypt bij de zoekmachine kan je het artikel lezen. Was van gisteren of eergisteren ofzo
    Vind ik leuk
    den-man21 +319
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:54
    prima speler. mits ze hem op het goede pad houde.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 20:22
    En een ervaren centrale verdediger die ook aan de buitenkant uit de voeten kan. Zonder Kum en Auassar is het toch erg wankel achterin...
    Vind ik leuk
    RJC1960 +142
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:02
    Mooi dat Ngombo terug is dan kan Shahin op de bank gaan zitten. Nu Ngombo ook de kans geven en niet gaan gebruiken als super sub maar als basis speler zodat hij routine kan opbouwen. Nog altijd een blunder dat ze hem toendertijd hebben laten gaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws