Onana dient als tolk voor Tagliafico: 'Hij zegt tegen me dat ik lelijk ben haha'

Onana dient als tolk voor Tagliafico: 'Hij zegt tegen me dat ik lelijk ben haha'

vrijdag 12 januari 2018 om 23:14

André Onana is van grote waarde voor Ajax-nieuweling Nicolas Tagliafico. De doelman uit Kameroen spreekt sinds zijn tijd bij FC Barcelona een woordje Spaans en dient tijdens interviews als tolk voor de Argentijnse linksback.

"Hij zegt dat ik lelijk ben", aldus een lachende Onana in gesprek met AT5. De Argentijn blijkt echter vol bewondering over de keeperskwaliteiten van Onana. "Hij vertelde me dat ik een goede keeper ben. Keeper zijn bij Ajax is niet makkelijk, gezien onze speelstijl. Ajax valt altijd aan, waardoor ik vaak in één tegen één situaties terechtkom."

Tagliafico heeft zijn eerste dagen in dienst van Ajax achter de rug en is onder de indruk. "Hij heeft direct gemerkt hoe groot Ajax is. Hij is blij hier. Nico is erg benieuwd hoe Ajax aan de tweede seizoenshelft gaat beginnen."

Mogelijk moet Tagliafico het binnenkort zonder zijn maatje Onana stellen. De doelman is onderwerp van transfergeruchten, waar hij echter niet al te diep op in wil gaan. "Nee, ik ben een speler van Ajax. Ik weet niet wat er de komende weken gaat gebeuren, maar we zullen het zien. Wat Nico ervan vindt als ik vertrek? Als de voorwaarden voor mij én voor de club goed zijn, dan moet ik gaan. Maar het is moeilijk voor mij om zomaar te vertrekken."

Poll

Is Onana bezig aan zijn laatste seizoen bij Ajax?

(3228 stemmen)

Plaats een reactie

Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 23:17
Die blijft dit seizoen sowieso wel....
Vind ik leuk
Pino61 +10454
zaterdag 13 januari 2018 om 01:25
Maar lelijk is ie wel
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
zaterdag 13 januari 2018 om 01:29
Die aap als avatar ook.... xD
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:18
Heel goed van hem
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:18
Die Onana grappen maker :-)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:33
Nee dat was echt letterlijk wat die Argentijn zei. 'Que feo' ' wat lelijk
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 12:34]
Vind ik leuk
Mari +2627
vrijdag 12 januari 2018 om 23:18
Onana is nu nog niet goed genoeg. Ook volgend jaar speelt hij nog gewoon hier.
Vind ik leuk
tikkietoe +3073
vrijdag 12 januari 2018 om 23:20
Voor volgend seizoen durf ik er mijn hand niet voor in het vuur te steken, maar Onana moet je nu niet laten gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:26
Altijd handig keeper en tolk tegelijk maar beter leer je gewoon snel engels en nederlands
Vind ik leuk
ihvmmdk +4510
vrijdag 12 januari 2018 om 23:27
onana!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 23:28]
Vind ik leuk
flipper +954
vrijdag 12 januari 2018 om 23:27
Die is weg.
Vind ik leuk
Kayzer +1627
vrijdag 12 januari 2018 om 23:27
Onana als tolk, wat een lachertje.
Komt onprofessioneel over vind ik persoonlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:44
Ik spreek misschien wel beter Spaans dan Onana. Voor een tonnetje per jaar (netto), wil ik het wel doen. Maar dan moeten ze me wel vragen.

Stratum schijnt ook Spaans te spreken, maar die lalt de helft van de tijd, dus daar hebben ze niets aan.
Vind ik leuk
Foebele +38721
vrijdag 12 januari 2018 om 23:46
Ik mag aannemen dat je het onprofessioneel vind van AT5, want Onana is natuurlijk geen gediplomeerd tolk maar gewoon zo vriendelijk om de interviewer te helpen.
Vind ik leuk
JustH +1770
zaterdag 13 januari 2018 om 00:16
Want?
Vind ik leuk
Foebele +38721
vrijdag 12 januari 2018 om 23:33
Ik heb een goed gevoel bij onze nieuwe Argentijnse knieschijf verwijderaar. Zijn eerst pot, thuis tegen Feyenoord, gelijk een mooi moment om te laten zien aan heel Nederland wat hij kan en welke bijdrage hij kan gaan leveren aan het team.

Vraag me niet om onderbouwing, een gevoel kun je niet onderbouwen, het is gewoon mijn gevoel dat me zegt dat deze jongen een succes gaat worden en wellicht achterin net het verschil kan gaan maken, zodat we niet meer tegen dom puntverlies aanlopen, zoals bijvoorbeeld (2x) uit bij Twente.
Vind ik leuk
feyeniels +18035
vrijdag 12 januari 2018 om 23:39
Dan hoop ik dat hij dat knieschijven verwijderen nog even bewaard voor de wedstrijd na Feyenoord ;-)
Is hij zo'n harde speler dan? Ik ken m namelijk niet
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 23:39]
Vind ik leuk
Foebele +38721
vrijdag 12 januari 2018 om 23:44
Nee, volgens mij is hij geen gemene, harde speler, maar wel een felle bikkelaar die voorop gaat in de strijd en zodoende de jongere garde hopelijk gaat inspireren.

Sanchez had ook iets onverbetelijks wat andere van hem oppikte, daar hoop ik op.

Van mij mag ie Berghuis wel even over de boarding kegelen, even laten zien dat hij er is en een van jullie betere spelers intimideren! ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 07:09
Misschien is het ook een goede ijshockeyer. Als hij maar geen tijdstraf krijgt. Kijken of Berghuis wel tegen hem durft te spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:39
Denk als die dat doet dat Tapia of el Ahmadi hem ook wel een keer te grazen zullen nemen als die een keer wil opbouwen. Hou er wel van een felle klassieker onder leiding van Nijhuis en niet een van die doodfluiters
Vind ik leuk
FSCeara +3429
zaterdag 13 januari 2018 om 04:19
Dat is geen doodschopper maar echt goede back.speelt in nationaal team dus heeft Ajax goede zet mee gedaan.zelfde als met Schuurs
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:40
Minder interlands dan Nelom, dus in hoever wil je hem argentijns international noemen
Vind ik leuk
FSCeara +3429
zaterdag 13 januari 2018 om 17:54
Je vergelijkt hem nu echt met Nelom ? Is echt goede verdediger. Ben geen Ajacied masr die hebben het voor volgend jaar aardig voor elkaar achterin. Hoop dat Feyenoord creatieve middenvelder ergens vandaan haalt en PSV ook meer stabiliteit achter zodat het volgend jaar spannend gaat worden
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 04:25
Oh nee zeker niet, ga ervan uit dat deze gozer 10 klasse beter is. Echter puur interlands kan je niet van uitgaan (zoals jij zei dat die voor nationaal team speelde). Dat bedoelde ik meer.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:40
Wordt elke video van Ajax TV hier gedeeld? We kunnen het hele trainingskamp van Ajax volgen op VP. Hiep hoi.
Vind ik leuk
Foebele +38721
vrijdag 12 januari 2018 om 23:45
Jan, dit is onze site, dat weet je toch zo langzamerhand wel? We dogen het gewoon dat er hier ook af en toe berichten over andere clubs geplaatst worden. ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:49
Ja dat weet ik en jij weet ook dat wij stiekem allemaal een beetje voor Ajax zijn. Maar we moeten het leven wel een beetje spannend houden door te doen alsof Ajax stom is! :)
Vind ik leuk
Foebele +38721
vrijdag 12 januari 2018 om 23:50
Hahaha, ow zeg dat dan, ik dacht even dat je serieus je stoorde aan de overvloed van Ajax topics. ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 00:00
Haha ja ik stoor me er ook aan hoor. Als iemand een scheet laat en een andere speler ruikt het worden ze voor de camera van Ajax TV gezet om het even uit te leggen. VP maakt er dan van: Kluivert heeft last van zijn darmen en Onana lacht zich kapot!

Lees liever iets nuttigs. Maar ja wie ben ik. Wat ben ik? Wat is mijn doel in het leven? Zoveel vragen.
Vind ik leuk
Foebele +38721
zaterdag 13 januari 2018 om 00:02
Tja, de antwoorden kan ik je niet geven, die zoektocht zul je toch helemaal zelf moeten doen.

Snap wel wat je zegt hoor, maar als Ajacied vind ik het minder storend, gebeurt er tenminste nog iets in deze relatief rustige tijd zonder voetbal.
Vind ik leuk
Nouwske +709
zaterdag 13 januari 2018 om 05:05
Ik weet mijn doel! Werken tot ik erbij neerval
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:48
Das het nadeel dat je gen span sprekende trainers hebt
Vind ik leuk
Bizzy +9700
vrijdag 12 januari 2018 om 23:59
Nu wordt je wel veeleisend Napolitanos. Resistent zijn tegen slangengif is toch al voldoende.
Vind ik leuk
Pietje2015 +10479
zaterdag 13 januari 2018 om 01:17
Als je het uitspreekt zoals jij het schrijft, verstaat niemand het.

"geen spaans"
Vind ik leuk
Rodajc +2897
vrijdag 12 januari 2018 om 23:49
Dadelijk komt Sylvana die Tagliafico racistisch noemen
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 00:06
Onana doet er verstandig aan om nog 1,5 jaar te blijven en dan over te stappen als eerste keeper naar een topteam ergens in Europa
Waar ik hem echt geweldig in vind is zijn manier van opstellen in 1 tegen 1 ,hij zakt vaakdoor zijn knieën zoals een ijshockey keeper doet hierdoor wordt hij zelden geklopt door zijn benen
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 00:07
Onana wel het seizoen laten afmaken! Beste keeper van de ED.
Vind ik leuk
FSCeara +3429
zaterdag 13 januari 2018 om 04:17
Kunnen mss Cillesen waar iedereen zo vol van is in een deal met Barca betrekken en Onana daarheen laten gaan.denk dat overmars beter al kan gaan beginnen met het zoeken voor een nieuwe keeper voor komend seizoen
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 07:04
Nieuwe keeper? Van Leer is er al. Uitstekende keeper. Die gaat denk ik niet 2 jaar op de bank zitten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Onana dient als tolk voor Tagliafico: 'Hij zegt tegen me dat ik lelijk ben haha'