'Ajax betaalt ruim 2 miljoen euro om bijna aflopend contract af te kopen'

    'Ajax betaalt ruim 2 miljoen euro om bijna aflopend contract af te kopen'

    Gepubliceerd: zaterdag 13 januari 2018 om 07:50za 13-01-2018 om 07:50

    Ajax heeft ruim twee miljoen euro betaald voor de Duitse jeugdinternational Nicolas Kühn. Dat meldt De Telegraaf zaterdag.

    Een dag eerder kwam de krant al met het nieuws dat de Amsterdammers Kühn per direct hebben overgenomen van RB Leipzig. Naar nu blijkt ligt de afkoopsom op iets meer dan twee miljoen euro. Het contract van Kühn bij RB Leipzig zou komende zomer afgelopen zijn, maar Ajax wilde daar niet op wachten en trok de portemonnee.

    Kühn, wiens komst nog niet officieel is gecommuniceerd door Ajax,kan op alle posities in de aanval uit de voeten. Hij is echter voornamelijk spits. Ondertussen lonken er voor trainer Erik ten Hag meer transfervraagstukken. Zo wil Amin Younes vertrekken, maar als het aan Ten Hag ligt mag de Duitser deze winter niet vertrekken.

    Plaats een reactie

    Nightcrawler +5561
    zaterdag 13 januari 2018 om 07:54
    Overmars on fire, other clubs are terrified
    Vind ik leuk
    Old Star +7346
    zaterdag 13 januari 2018 om 07:55
    Hahaha nou moet je niet gaan overdrijven hè...
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:09
    Ik denk dat die Nightcrawler niet overdrijft. Hij zou het wel eens bij het rechte eind kunnen hebben...
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5561
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:17
    Marc is zijn blok aan het been genaamd Bergkamp kwijt. Is nu als een kind in een snoepwinkel met al die miljoenen
    Vind ik leuk
    Adje80 +8979
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:46
    En iedereen hem maar Marc netto noemen..zo zie je maar hoe je dingen kan zien die helemaal niet kloppen. Vind wel dat ze niet té veel zuid Amerikanen moeten halen maar verder mooi om te zien..gewoon de juiste mix zoeken tussen (eigen) jeugd en (ervaren)aankopen. Dat is de laatste jaren het probleem geweest.
    Vind ik leuk
    Neutraal +645
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:51
    Als het je functie is en jij bent de verantwoordelijke dan krijg je die naam. Dat hij door Bergkamp werd tegengehouden dat doet hij zelf.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6584
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:04
    Hij was dus niet verantwoordelijk. Dat was het technisch hart, inclusief Bergkamp.
    Vind ik leuk
    Neutraal +645
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:11
    Oké dat wist ik niet.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8979
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:27
    Schijnbaar was hij niet (alleen)verantwoordelijk maar die beerput gaat nog wel open..hopen voor ajax dat ze goed gaan draaien dan wordt dat snel vergeten, zo niet wordt alles uitvergroot
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:09
    Haha, Overmars is niet te stoppen! Hij is oppe brommer...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 08:09]
    Vind ik leuk
    Maxidi +3735
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:49
    Je kan nog zoveel spelers kopen, maar het zijn de prijzen die tellen en niet de transfers !!!
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1771
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:35
    Aan je avatar te zien parkeer jij ze liever op de bank. Maar je reactie doet een onderhuids jaloers kriebelt je vermoeden.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9461
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:40
    Dat gaan we de komende jaren ook doen, let maar op!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9461
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:39
    Denk dat het de komende jaren saai wordt nu Overmars de baas is! Ajax het Bayern van Nederland!
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3389
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:46
    Andere clubs hebben de spelers al in huis. PSV hoeft voorlopig weinig te halen, af en toe een uitzonderlijke speler maar verder heb ik gisteren gezien wat er klaar staat in Eindhoven, nou dan komt het wel goed daar.
    Vind ik leuk
    Old Star +7346
    zaterdag 13 januari 2018 om 07:55
    Overmars is goed bezig. Die hoeft deze zomer niet eens te puzzelen en alleen wat spelers te verkopen. Regeren is vooruitzien...
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1127
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:03
    Als Younes wilt vertrekken, lekker laten gaan voor een fatsoenlijk bedrag. Desnoods betaald hij zelf een gedeelte. Anders niet opstellen. Mits hij zich voor de volle 100% kan geven! Iets wat ik wel verwacht van hem. Voor 4/5 miljoen lekker laten vertrekken!
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:08
    Petje af. Je moet altijd op tijd toeslaan. Wachten brengt kapers op de kust en zo zou je wel eens achter het net kunnen vissen (kijk bv maar eens naar het verhaal over Sanchez die naar MC zou gaan, maar nu wellicht naar MU gaat). Als die gozer zo goed is als men zegt halen ze die 2 mio er straks gemakkelijk weer uit.
    Vind ik leuk
    den-man21 +320
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:15
    ik als roda supporter kijk met trots naar overmars. In het begin had iedereen kritiek op overmars maar man man man wat is hij goed bezig
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:16
    Dit is dus eigenlijk precies wat Overmars altijd al wilde, het kapitaal moet op het veld staan, maar werd altijd tegengewerkt dus, dat is nu wel duidelijk..
    Combinatie van eigen jeugd, talenten van buitenaf en directe versterkingen, goed bezig..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 08:19]
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14266
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:25
    Ik zet er wel m'n vraagtekens bij om eerlijk te zijn. Als er nou twee miljoen werd betaald aan een laagvlieger, of een Scandinavische club, oké, maar aan Leipzig? Hadden die niet meer gevraagd voor een zeer talentvolle spits?
    Vind ik leuk
    Rodajc +15715
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:48
    Halfjaar contract voor iemand die nog niks in het eerste bewezen heeft he. Maargoed het schijnt een geweldig talent te zijn en Ajax kan het risico lopen. Denk dat hij waarschijnlijk sowieso wou vertrekken bij Leipzig en juist omdát Ajax nu dit bedrag op tafel legt, heeft Leipzig ingestemd. Allemaal weer een kwestie van vraag.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +2115
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:51
    zijn contract loopt af. Dan kan je je natuurlijk afvragen waarom als hij zoveel talent heeft hij geen nieuw contract heeft, maar ze hebben natuurlijk ook Werner die een zeer groot talent is.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4203
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:53
    Misschien omdat hij zelf geen nieuw contract wilde tekenen?
    Vind ik leuk
    Obl93 +2530
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:27
    Ben benieuwd hoe Ten Hag dit gaat managen. begint een pittig grote selectie te worden met (nog) een aantal onzekerheden (Younes,kluivert, de Jong, Dolberg,linksbacks) Gaat een leuke klus worden voor hem!
    Vind ik leuk
    Olfie +4737
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:55
    Dolberg is voorlopig geblesseerd dus dat is niet echt een probleem nog
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1771
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:38
    Van de zomer zie ik nog wel het eea vertrekken. Zou mij niet verbazen als het 6 of 7 transfers zijn. Maar inderdaad hoe hou je al die spelers tevreden? Lastig managen met een hoop kikkers in je kruiwagen .
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19143
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:30
    Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik raak de tel een beetje kwijt.. ;-)
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1086
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:30
    Het zal het aankomende halfjaar even druk worden maar dat geeft niets want volgens mij speelt hij vast in op nieuwe seizoen.
    Wanneer doet Overmars het dan wel goed want de ene keer zegt men dit en dan weer dat!!
    Opsomming van wat men allemaal roept en vindt:
    - zorg dat voor 1 juli selectie bekend is voor nieuwe seizoen
    - als er iemand vertrekt moet er iemand klaar staan
    - alleen de jeugd red je het nog niet mee en zeker niet een heel seizoen en al helemaal niet internationaal
    - als je iemand koopt moet hij er of klaar voor zijn of een groot talent zijn
    - kapitaal moet op het veld staan

    Allemaal zaken waar m.i. mee bezig is dus een goeie zaak!!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 08:33]
    Vind ik leuk
    Blueman +945
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:47
    Er mogen maar elf spelers opgesteld worden. Hoe lang zal het duren alvorens de bankzitters zich beginnen te roeren?
    Vind ik leuk
    Hopaaaaa +557
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:48
    Koopclub.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7060
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:20
    Huilebalk.
    Vind ik leuk
    Hopaaaaa +557
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:53
    Hap hap.
    Vind ik leuk
    B.O.B. +395
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:02
    Overmars is gewoon een zakenman met visie. Daarnaast heeft hij zelf het Ajax van 95 meegemaakt en dat was ook een combinatie van eigen jeugd, jonge talenten uit het buitenland en wat ervaring.
    Hiermee wil ik niet zeggen dat ze Europa even gaan veroveren maar wel dat ze aansluiting zoeken bij de Europese Subtop. Wat ook zeker mogelijk moet zijn in de financiele situatie waarin Ajax verkeerd.
    Dan is het aan de spelers en trainer om de gewenste resultaten binnen te halen waardoor de geldstroom positief blijft.Hierdoor zal ook de selectie op niveau kunnen blijven en krijg je stabiliteit.
    Heerlijk dit om te zien....
    Vind ik leuk
    Hopaaaaa +557
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:12
    Toen was het ook/al een koopclub.
    Vind ik leuk
    B.O.B. +395
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:52
    In principe is elke club een koopclub aangezien alle clubs spelers kopen. Er zijn zelfs clubs die geen geld hadden en door gemeentes werden gesteund.
    Vind ik leuk
    Hopaaaaa +557
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:53
    Hap hap hap. Grapje man. Moet ik ook al gaan uitleggen dat het een grap is? Dan haal je de gein eraf man.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 09:54]
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:21
    Of gemeentes die stations bouwen van de belastingcentjes voor een club
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:21
    denken zeker dat hij Messi is nou hij is meer geblesseerd dat hij kan spelen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:22
    foutieve reactie staat verkeerd .
    Vind ik leuk
    JTE +159
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:07
    Als Barcelona hem wilde,en bi Leipzig kon blijven zal hij toch wel kunnen voetballen denk ik,alleen afwachten of hij het geduld heeft om in Ajax 1 te komen
    Vind ik leuk
    Mari +10157
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:45
    Twee miljoen is niets tegenwoordig.
    Maar voor dat bedrag, zelf voor minder dan de helft had Ajax rugsponsor vsn Psv kunnen zijn geworden
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:17
    Kopen kopen kopen
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7060
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:22
    Huilen huilen huilen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:27
    Omdat psv de meeste eingen jeugd heeft in basis team van nl en bovenaan staat ?
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7060
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:34
    Volgens mij ben je 11 ofzo, gezien je reacties. Maar dat zijn we toch lekker een koopclub. Prima hoor.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:37
    Niet gaan huilen als de feiten winnen hahahahaha!
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7060
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:44
    Wtf.
    Vind ik leuk
    B.O.B. +395
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:02
    Dat is uit nood zo geboren omdat de doekoe bijna op zijn;)
    Had Feyenoord paar jaar geleden ook last van:D
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7060
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:10
    Maar Feyenoord deed het op eigen kracht ;)
    Vind ik leuk
    Vowtar +5379
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:12
    Twee miljoen voor een jeugdspeler met een aflopend contract. Een aanvaller, dus hij zal moeten concurreren met Dennis Johnsen en Danilo Pereira, twee andere jeugdspelers die afgelopen zomer voor miljoenen naar Ajax kwamen.
    Lekker als je al sinds je achtste in de jeugdopleiding van Ajax speelt en nu, 10 jaar later, op een kans in het eerste hoopt. Dat gaat dus mooi niet door. En ondertussen zijn al die Ajacieden maar trots op het feit dat Ajax binnen Europa de meeste spelers heeft opgeleid. Dat is omdat jullie jeugdopleiding een handelshuis is...
    Vind ik leuk
    Hopaaaaa +557
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:51
    Ik dacht dat alleen vissen hapten. Zijn er toch veken die hier happen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 00:47
    mafketels, 2M voor een talent, lach me dood als het ook nog zo'n cerny miskoop wordt
    Vind ik leuk