Van Bronckhorst loopt vooruit op Van Persie-komst: meerdere posities in gedachten

Van Bronckhorst loopt vooruit op Van Persie-komst: meerdere posities in gedachten

zaterdag 13 januari 2018 om 08:00

Feyenoord gaat Robin van Persie terughalen naar Rotterdam en daar is trainer Giovanni van Bronckhorst dolblij mee. In het Algemeen Dagblad kijkt de coach vooruit op de aanstaande transfer.

"Iedereen weet hoe ik over Van Persie denk. We wilden hem al in de zomer terughalen, maar dat lukte niet", zegt Van Bronckhorst in het AD. "De rol die Dirk Kuyt vervulde bij Feyenoord, dat was gewoon belangrijk. Als jongens als Kuyt en Van Persie iets zeggen, komt dat aan."

Van Bronckhorst heeft een multifunctionele rol voor ogen voor Van Persie. "Als diepe spits en als nummer 10 achter de spits", aldus de Feyenoord-coach. "Robin heeft zoveel kwaliteiten. Niet alleen op het veld, maar dus ook buiten de lijnen. We hebben nu een heel sterke selectie staan, met overal dubbele bezetting. Er hoeft wat mij betreft buiten Van Persie verder niemand meer bij. Een fris iemand binnenhalen is volgens mij soms gewoon goed. En concurrentie is goed, ze gaan elkaar alleen maar beter maken."

Poll

Wordt Van Persie een succes bij Feyenoord?

(3354 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 13 januari 2018 om 08:06
NEe ;-)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 08:07]
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:37
of slechter haha van pest die
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:03
ik blijf vandaag heel de dag bij mijn pc zitten wachten op het grote nieuws onze Robin terug bij ons Feyenoord forza nec onze club volksclub geen beurs bengels , nee baas in de eigen kuip !!!!!
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 08:08
Ze doen maar.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 08:10
Ruik ik jaloezie?
Vind ik leuk
MojoRisin +2579
zaterdag 13 januari 2018 om 08:08
Hoop van harte dat hij het goed gaat doen hoor, fit een uitstekende aanwinst natuurlijk, maar is hij fit ?
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:55
Daar gaan we achter komen. Ik vind het een mooie transfer. Ook gewoon mooi dat feyenoord opnieuw een oud speler weet terug te halen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 08:09
Mooi man, icoon. Lekker genieten van elke minuut die hij weer maakt in onze Mickey mouse competitie. Deze helden moet je eren, niet negeren!
Vind ik leuk
mba4u2c +836
zaterdag 13 januari 2018 om 08:12
Precies. Het is zoals Gijp het zei in Voetbal Inside. Dit soort jongens trekken de publiciteit en mensen aan, ook al spelen ze niet altijd. Zie Kuyt vorig jaar. Zijn aanwezigheid was voor een groot deel verantwoordelijk voor het kampioenschap van Feyenoord. En het is natuurlijk niet zo dat Van Persie er ineens niks meer van kan...
Vind ik leuk
Arie Haan +1024
zaterdag 13 januari 2018 om 09:13
Ik vind t ook mooi.. leuk dat dit soort gasten terug willen komen.. ook al herfstdagen van carrière.. als ze niet komen zeiken we dat ze zich te goed voelen.. bedankt dus Robin!! Nu nog ff officieel maken..
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 08:12
Voetballend gezien is het denk over om een hele grote rol te spelen. Verder zijn er zat randzaken waarmee hij van groot belang is en waardoor andere beter kunnen worden. Sowieso een goede zaak om hem terug te halen.
Vind ik leuk
Obl93 +769
zaterdag 13 januari 2018 om 08:19
Nu heeft Van Persie wel een techniek van de buitencategorie, en heeft hij het sowieso nooit zo van zijn fysiek moeten hebben. Als Gio een plaatsje achter jorgensen voor hem heeft met Vilhena en El Ahmadi achter hem, zou het zomaar ineens nog een sensatie kunnen worden in voetballend opzicht.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 08:33
Zeker weten ja en andere spelers worden er niet minder op om met hem te trainen. En mentaliteit zal ook worden gebracht. Win win situatie voor beide partijen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:00
Eduard Duplan was vorig jaar de beste speler bij ADO en die is zelfs een paar maanden ouder als van Persie. Die van Persie is gewoon van een niveau waar er niet veel van lopen en die gaat echt een succes worden bij Feyenoord. Verder vind ik het geweldig dat hij wel woord bij daad houd en niet zoals een Sneijder, vd Vaart etc niet afsluiten bij de club die hun de kans hebben gegeven om groot te worden. Veel succes Robin bij je club en ik hoop dat ik van je ga genieten, en tegen ADO geblesseerd bent
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:02
Duplan de beste speler afgelopen jaar terwijl hij meer op de bank zat dan binnen de lijnen stond?

Kanon was de beste en is de beste!

Maar natuurlijk hoop ik dat van Persie zal slagen in R'dam. Waar haal jij eruit dat dat niet zo is?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 10:03]
Vind ik leuk
Schorem +390
zaterdag 13 januari 2018 om 09:35
Dat denk ik ook Obl93. Van Persie achter de spits heb je gelijk meer creativiteit op middenveld. Staat obl trouwens voor een plaats?
Vind ik leuk
Obl93 +769
zaterdag 13 januari 2018 om 09:38
Yes haha, oud beijerland!
Vind ik leuk
Schorem +390
zaterdag 13 januari 2018 om 09:42
Dacht ik al. Ik ben in de buurt opgegroeid. En was vaak daar.
Vind ik leuk
2cents +38105
zaterdag 13 januari 2018 om 08:23
Kijken of de documentaire net zo mooi wordt als die over Kuijt.
Vind ik leuk
Stranger +2269
zaterdag 13 januari 2018 om 08:37
Dat is het risico met het aantrekken van zo'n spelers. Garantie heb je niet.
Vind ik leuk
2cents +38105
zaterdag 13 januari 2018 om 08:47
Voor een mooie docu hoeft succes niet uit te maken toch? Niet van de transfer en niet van Feyenoord. Het kan alsnog boeiende tv opleveren. ;)
Vind ik leuk
Stranger +2269
zaterdag 13 januari 2018 om 08:51
Dat kan. Alleen is het probleem wel dat het een boeiende docu kan worden ,terwijl de sfeer en prestaties heel slecht kunnen worden.
Daar zit ik als Feyenoordsupporter weer niet op te wachten;-)
Vind ik leuk
2cents +38105
zaterdag 13 januari 2018 om 08:55
Dat snap ik, maar geeft nóg boeiendere tv. ;)

Ben je blij met deze terugkeer?
Vind ik leuk
Stranger +2269
zaterdag 13 januari 2018 om 09:15
Ja zonder meer.

Ik zag hem vorig seizoen bij Fener tegen Feyenoord en dan kun je toch zijn klasse zien. Wat techniek ,slimmigheden en tactiek betreft.
In mijn ogen moet hij zeker in de eredivisie een aanwinst kunnen zijn.
Vind ik leuk
2cents +38105
zaterdag 13 januari 2018 om 09:19
Was altijd een echte klasbak. Veel meer dan harder werker Kuijt. Juist op die klasse moet hij nog wel meekunnen. Al moet hij het wel echt willen, ook in een eventuele reserverol. Want een geïrriteerde Van Persie is ook anders een geïrriteerde Kuijt.
Vind ik leuk
Old Star +4613
zaterdag 13 januari 2018 om 08:30
T kan een beetje 2 kanten op. Of t wordt een nachtkaars of t wordt een prachtig 2 hoofdstuk Feyenoord. Ik hoop voor beiden t laatste.
Wellicht komt de magie weer boven drijven en kan hij zelfs bij t nederlands elftal in zo'n rol nog van waarde zijn.
Hij blijft één van de betere voetballers van de laatste 20 jaar in Nederland en daar moeten we zuinig op zijn...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 08:31]
Vind ik leuk
Bennie498 +1099
zaterdag 13 januari 2018 om 08:44
Begeleiden van jeugd oké maar als speler ? Hij kan het fysiek niet meer aan. Meedere posities ? Links op de bank en misschien ook rechts . Wie gaat er dan uit ? Als invaller heb je ook niks aan hem want hij is geen afjager en druk zetter . En zorgt voor problemen als hij niet speelt . Vind dit onbegrijpelijk nogmaals als soort van begeleider oké maar speler Nee speelt al bijna 5 maanden niet og nauwelijks kan geen sprint neer trekken fysiek gewoon over.. wie moet er dan uit ? Heel je systeem gaat naar de klote.
Vind ik leuk
Spiegel +1939
zaterdag 13 januari 2018 om 10:14
Waar heeft hij voor problemen gezorgd als hij niet speelde?

Bij het NL elftal? Nee, daar veroorzaakte Klaas-Jan de problemen omdat RvP altijd boven hem werd gekozen.

Bij Arsenal: speelde alles op het einde.
Bij Man Utd: speelde in zijn eerste seizoen alles, daarna minder, koos toen voor transfer naar Turkije (zonder problemen te veroorzaken)

Bij Fener, is ie 1,5 jaar lang weggejaagd door club en trainer. Verhalen werden verzonnen.
Je kan er niet vanuit gaan dat wat in de krant staat waar is, laat staan in de kranten in Turkije.

Hij is voetballend gewoon beter dan welke 10 dan ook in de eredivisie.
Gaat absoluut een meerwaarde zijn voor Feyenoord.
Vind ik leuk
Bennie498 +1099
zaterdag 13 januari 2018 om 21:35
Als fit is 30 minuten per wedstrijd geloof me .
Vind ik leuk
Spiegel +1939
zaterdag 13 januari 2018 om 22:20
Ik moet jou geloven omdat je?
A: zijn fitheid hebt gemeten?
B: hem persoonlijk goed kent?
C: een deskundige bent op het gebied van fitheid.

Ik vermoed dat je zelf al moe bent als de afstandsbediening buiten bereik ligt.
Vind ik leuk
Bennie498 +1099
zondag 14 januari 2018 om 23:03
A Ik zorg dat de afstandsbediening is waar ik hem hebben wil.
B Feyenoord dicht hem kwaliteiten toe die hij niet heeft en nooit gehad heeft.
C Een speler die 5 maanden niet heeft gespeeld is niet fit . Hij heeft in ruim 2 jaar zeggen en schrijven 5 hele wedstrijden gespeeld .
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:26
Deze selectie volgend jaar bij elkaar houden. Niks mis mee.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:27
91 wedstrijden gespeeld voor Fener in 2 jaar, goed voor 40 goals en 8 assists. Snap niet dat mensen zo negatief kunnen zijn.
Vind ik leuk
RtdDub +713
zaterdag 13 januari 2018 om 10:44
En kijk dan even naar de cijfers van Huntelaars laatste 2 seizoenen bij Schalke.
Maar de aankondiging dat die terugkwam werd zonder ook maar 1 kritische noot begeleid.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 00:14
55 wedstrijden, 16 goals 5 assists. Das toch minder.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 00:18
Hier kakelen ze allemaal maar een beetje achter mekaar aan zonder enige notie van de statistieken.
Vind ik leuk
ronnieb +234
zaterdag 13 januari 2018 om 09:30
Het spijt me Gio maar waarom geen 2-spitsen systeem? Je hebt een Tapia in vorm, Botteghin terug en Van Beek ijzersterk. Je hebt twee vleugelverdedigers die aanvallend sterk zijn maar verdedigend wat minder, dan hebn je een middenveld blok met Vilhena en Ahmadi met drie aanvaller daarvoor Berghuis, Jorgensen en RvP. Ideaal team on 3-5-2 mee te spelen of 4-4-2 met de nuance slechts op de positie van Tapia. Ga je in het heilige 4-3-3 spelen dan moet je of Botteghin of Tapia slachtofferen en moet je ineens kiezen tussen Tapia en Bottegin en ga je RvP op 10 zetten wat 'ie helemaal niet meer conditioneel aankaan over een heel seizoen en dan nog kom je uit op een 4-2-3-1 systeem. Je moet de kracht van je team gebruiken en daar je systeem aan aanpassen dus met Tapia, Botteghin, Van Beek, Haps, Nieuwkoop, Ahmadi, Vilhena, Berghuis, Nicolai en RvP.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:07
lb
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:21
Ik denk vooral dat Toornsta het gaat moeten gelden dat Van persie voorang heeft.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:38
van Persie wilde niet terug naar Feyenoord maar had geen enkele club die hem wilde.
Vind ik leuk
koppig +193
zaterdag 13 januari 2018 om 11:14
Nou dat ben ik niet met je eens hij kon ook naar sparta alleen moest hij daar geld meebrengen
Vind ik leuk
RtdDub +713
zaterdag 13 januari 2018 om 10:48
Dylan Vente kan hier ook wel eens heel veel baat bij gaan hebben.
Makaay als spitsentrainer en de topscorer allertijden van 't Nederlands elftal als mentor.
Daar ga je niet slechter van worden.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:21
Als je nou echt terug wil ij de tijd dan moet je Robin erbij nemen. Garantie voor spelen om lijfsbehoud.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 00:27
Zoals de UEFA cup winnen?
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 16:05
Ja we hadden wel een creatieve middenvelder nodig ,dus wat Gio zegt ben ik het wel mee eens,alleen wel pas opstellen als die 100 procent fit is,anders heb je er nog niks aan.
Vind ik leuk
rik1958 +111
zaterdag 13 januari 2018 om 23:08
links op de bank, rechts op de bank, in het midden van de bank of niet verder dan de massagebank..... dat zijn al 4 posities
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bronckhorst loopt vooruit op Van Persie-komst: meerdere posities in gedachten