Kieft wordt moe van kritiek op 'lastige' RVP: 'Als aanvoerder stelde hij daad'

Kieft wordt moe van kritiek op 'lastige' RVP: 'Als aanvoerder stelde hij daad'

zaterdag 13 januari 2018 om 09:37

Wim Kieft vindt het een geweldige zet van Feyenoord om Robin van Persie terug te halen. In zijn column in De Telegraaf schildert hij de kritiek op de Van Persie-terugkeer af als onzin.

'Ik word moe van iedereen die weet waarom zijn terugkeer niet deugt. Ik zie juist geen enkele reden waarom we niet blij moeten zijn met de rentree van een sierraad als Van Persie', schrijft Kieft. 'Welk risico kleeft er dan aan? Van Persie loopt zelf het meeste risico, maar is die fase om zich daarover druk te maken allang voorbij. Wat heeft hij te verliezen als het niet lukt bij Feyenoord?'

'Nee, hij is inderdaad geen Dirk Kuyt', vervolgt Kieft. 'Gelukkig maar. Kuyt moest het hebben van zijn mentaliteit. Van Persie niet, maar hij brengt voetbal mee. Precies datgene waar de Eredivisie niet van overloopt.' Ook het imago van lastige jongen weerspreekt Kieft. 'Dat stempel van lastig heb ik trouwens nooit begrepen. Wat voor rare dingen heeft Van Persie in de loop van zijn carrière gedaan dan? Hij heeft eens een vrije trap genomen terwijl Pierre van Hooijdonk die wilde nemen. Is dat zo erg?'

'Op het WK 2014 liep hij voor de wedstrijd eens het veld op omdat hij het vertikte alsmaar met de hele ploeg te wachten op het getreuzel van Arjen Robben. Als aanvoerder stelde hij toen een daad. Heb je Van Persie gehoord toen Danny Blind hem vernederde door zijn aanvoerdersband af te pakken en hem vier minuten te laten spelen bij zijn 100e interland?'

Poll

Eens met Kieft?

(1222 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 13 januari 2018 om 09:41
Nou Kieft zegt zomaar wat zinnigs, op 75% van zijn kunnen is hij al een meerwaarde voor het ED geneuzel!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 09:42]
Vind ik leuk
Romario9 +6357
zaterdag 13 januari 2018 om 09:42
Vreemde reactie. Kieft is een van de besten in zijn vak.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:48
Meningen zijn verschillend, en dat mag anders zouden we allemaal hetzelfde zijn
Vind ik leuk
Rodajc +2897
zaterdag 13 januari 2018 om 10:14
Als hij de snuif laat liggen
Vind ik leuk
ttfr +1130
zaterdag 13 januari 2018 om 17:56
Met goede snuif is niks mis
Vind ik leuk
Rich +424
zaterdag 13 januari 2018 om 09:41
Nou Wim wordt ook vaak moe van jou, maar in dit geval moet ik je gelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:41
Van Persie kan wel eens chagerijnig doen. Maar als dat al een probleem is in de topsport? De tijd dat hij zich wil bewijzen, ligt wel achter hem, vermoed ik zomaar. Volgens mij wil hij juist nu nog voetballen voor zn plezier.
Ik ga er alvast voor zitten.
Vind ik leuk
fedor2501 +1208
zaterdag 13 januari 2018 om 09:47
Ik zou ook chagrijnig worden als er steeds aan je getwijfeld wordt ondanks je prestaties en je als oud vuil wordt weggezet bij het NL elftal.
Topsorer aller tijden en dan zo'n afscheid krijgen maar wel Sneijder een mooi afscheid geven.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:50
Inderdaad en dan een Vincent ik scoor nooit op je plaats!
Vind ik leuk
fedor2501 +1208
zaterdag 13 januari 2018 om 09:57
Ja of de discussie over hem en Huntelaar.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:47
Nou hoop wel dat hij zich wil bewijzen, behalve tegen Ajax natuurlijk want als hij het enkel leuk vind om een balletje te trappen kan hij beter met Sneijder mee!
Vind ik leuk
mcmodd +13243
zaterdag 13 januari 2018 om 10:10
Van mij mag hij het ook niet tegen FC Utrecht laten zien, als we zo doorgaan hadden ze hem beter niet kunnen halen ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:25
Maar brengt hij het nog!, hij zal er zelf nog in geloven want hij zal niet roemloos in Nederland willen stoppen. Deze jongen komt enkel en alleen terug om te laten zien dat hij nog steeds een grote mijnheer is!
Vind ik leuk
Rich +424
zaterdag 13 januari 2018 om 09:55
Geniale voetballer Wim we mogen blij zijn dat hij naar Feyenoord komt en niet net als Sneijder voor de zandbakpoen kiest.
Vind ik leuk
13 +3404
zaterdag 13 januari 2018 om 12:33
Zowel Kuijt als Van Persie hebben als extra motivatie dat ze de club na afscheid als voetballer op een andere manier hopen te versterken.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:47
Ikki ok Wimpy heerlijk geslapen vannacht ,ik zag hem al scoren tegen Ajax
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:42
Wim Kieft snapt het ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:23
Ik hoop RvP op 24 januari te aanschouwen in de Galgenwaard. Kieft heeft gelijk overigens. Een topvoetballer halen is geen risico.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:31
Ja ik snap al die kritiek ook niet. Alleen maar mooi als zulke spelers afsluiten in Nederland.
Ben benieuwd of hij gaat spelen tegen Fc Utrecht. Ik hoop het ook!
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:46
voor het voetbalin nl ishet misschien wel goed, ik moet alleen nog maar zien wat voor niveau van persie nog heeft.
voor de eredivisie zal het nog snel goed genoeg zijn
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:49
Geluikig is persie geen kuijt. Stel je voor, weer al die open deuren...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 10:37]
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:53
Ik was al een Wim Kieft fan maar nu helemaal!
Vind ik leuk
Teo Smith +14766
zaterdag 13 januari 2018 om 09:58
Helemaal mee eens. Mensen moeten eens ophouden met zeuren en lekker naar hun eigen club kijken.
De naam alleen al!
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:09
nou en lekker belangrijk
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:10
We don't need Batman if we have Robin
Vind ik leuk
mcmodd +13243
zaterdag 13 januari 2018 om 10:13
You don’t have any person. All we have is ourself and that’s it. So RvP is his own property.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:30
Tja, in overdrachtelijke zin is ie dan echt van ONS ('t LEGIOEN)
Vind ik leuk
mcmodd +13243
zaterdag 13 januari 2018 om 10:34
Nee, want zijn vrouw komt eerst.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:13
Eens met kieft.

RvP is alleen al tijden fysiek niet meer fit. Zijn laatste fitte seizoen was nog bij man utd onder furgeson. En ik denk dat je dan niks hebt aan RvP. Das een introverte jongen die dan vooral met zichzelf bezig is.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 10:13]
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:22
Van Persie heeft in de afgelopen 2,5 jaar (zijn tijd bij Fenerbahçe dus) 88 wedstrijden gespeeld. Dat zijn er gemiddeld 35 per seizoen. Ik denk dat hij in de Eredivisie best nog wel even mee kan.
Vind ik leuk
Pjotr26 +202
zaterdag 13 januari 2018 om 10:14
van persie komt voetballes geven.....word smullen
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:17
Als aanvoerder is hij zwaar tekortgekomen.. Hij stond op het WK in Afrika Huntelaar in de weg.. Hij verliet Feyenoord al snel voor de poen en hij en van Hooijdonk blijven zo over elkaar zeuren.. Het is gewoon een onsympathieke speler en ik moet zijn toegevoegde waarde nog zien.. Hij brengt welliswaar wel voetbal met zich mee, maar Feyenoord is nooit een voetballende ploeg geweest.. Iedereen zegt altijd vol trots ( onbegrijpelijk) dat ze zo hard werken etc..
Vind ik leuk
Pec010 +710
zaterdag 13 januari 2018 om 10:47
Huntelaar mag zijn veters nog niet strikken. Die man heeft nog nooit wat laten zien in top wedstrijden en is voetballend zoveel minder.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:00
hehe eindelijk iemand die wat zinnigs zegt
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:21
Helemaal gelijk Kieft.
Dat gezeik steeds nog wel of niet goed genoeg. elke speler die van club veranderd moet we afwachten of het goed verloopt en dat is niet alleen met van persie.
Vind ik leuk
Zippy +2971
zaterdag 13 januari 2018 om 11:23
Ik heb met je te doen, Wim.
Altijd dat moe worden....
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:55
IK word wel moe van jouw gezever eigenlijks, wimpie
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:04
Ohjee Wim wordt moe gebeurd bijna nooit ...
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:23
Ah ja leuk wat Kieft zegt maar het slaat kant nog wal want hoeveel heeft hij de laatste maanden gespeeld bijna niets en dan moet hij de verloren zoon zijn nou dat lijkt mij zeer moeilik te zijn met geen spelritme .
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:40
Waarom moeten mensen dat snuiven er steeds bij halen,laat die man met rust
Vind ik leuk
Mari +2627
zaterdag 13 januari 2018 om 12:58
Van Persie is natuurlijk een aanwinst voor Feijenoord. Maar ook voor de tegenstanders van Feijenoord. We (verdedigers) klagen toch dat er te weinig goede voetballers zijn om tegen te spelen. Nu krijgen jullie de kans.
Hopelijk lukt het Feijenoord om hem naar Nederland te halen ( na de wedstrijd tegen Ajax)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:07
Kieft zit nog veel te vaak met zijn GROTE NEUS in de coke.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:25
Ik word moe van Wim kieft, elke keer als die uitgesnoven is heeft ie wat te zeuren
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:55
Wauw!, eindelijk een ander geluid dan dat constante gezeik en negatieviteit over RVP.
KIEFT zegt het duidelijk en ik ben het 100% met hem eens. Wij zouden neutraal of afwachtend op dingen kunnen reageren. Helaas lijkt dat niet mogelijk, blijkbaar halen de meeste mensen meer JOY door negatief te zijn dan te denken van “ LET’s GIVE IT A TRY!”.. Wat mij betreft is Robin meer dan welkom!
Vind ik leuk
Ale +1493
zaterdag 13 januari 2018 om 14:15
Hij mag al blij zijn met minuten voor zijn 100e interland. Is niks en wordt zeker niks meer.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:02
Kieft is niet meer de Kieft uit zijn Ajax tijd meer een PSV tijd.
verteld altijd onzin en denkt dat hij altijd gelijk heeft.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kieft wordt moe van kritiek op 'lastige' RVP: 'Als aanvoerder stelde hij daad'