Blij met vertrek bij PSV: Jongens die vooral met zichzelf bezig waren

    Blij met vertrek bij PSV: "Jongens die vooral met zichzelf bezig waren"

    Gepubliceerd: zaterdag 13 januari 2018 om 15:37za 13-01-2018 om 15:37

    Zijn vertrek bij PSV in de zomer van 2016 is héél goed geweest voor zijn carrière. Dat zegt Clint Leemans, uitblinker van VVV-Venlo, in gesprek met Voetbal International. Dit seizoen is Leemans (22) dé grote uitblinker in Noord-Limburg. 

    "Het klinkt misschien gek, maar uiteindelijk was ik blij dat ik weg kon bij PSV. Bij Jong PSV kreeg ik steeds meer te maken met voetballers uit alle windstreken. Denen, IJslanders, Bosniërs, Serviërs, noem maar op. Jongens die vooral met zichzelf bezig waren. Ook was het een komen en gaan van spelers van het eerste", blikt hij terug.

    "Stijn Schaars was nog weleens geblesseerd en kwam dan altijd ritme opdoen bij ons. Dan verdween ik ineens naar de bank en stond hij als dertiger op mijn plek. Vroeg ik mezelf af: wie is hier nou speler van Jong PSV? Niks tegen Schaars, hoor, want ook van hem heb ik veel geleerd. Het principe is gewoon raar. Ik snap dat de tegenstanders die jeugdteams in de competitie helemaal niks vinden."

    "Maar voor mijn ontwikkeling was het wel een goede zaak. Daardoor heb ik nu honderd wedstrijden Jupiler League achter mijn naam staan", voegt Leemans daar direct aan toe. "Maar na twaalf jaar PSV was het gewoon tijd geworden voor een volgende stap en een nieuwe omgeving."

    Lees ook: Interesse uit Eredivisie-subtop én Serie A: "Wordt steeds concreter"

    Poll

    Is Leemans goed genoeg voor een Nederlandse topclub?

    (1004 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopsterk +7165
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:42
    Geen dank dat we je 100 Jupiler wedstrijden ervaring op hebben laten doen Clint! Maar snap zijn punt enigszins wel, maar zo werkt het bij een beloftenploeg nou eenmaal, dat geblesseerde, oudere spelers daar weer ritme op kunnen doen, had je maar beter moeten zijn, dan had je nu misschien net als Hendrix gewoon gespeeld, maar goed.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2718
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:45
    En daarom... STOP DE BELOFTEN
    Vind ik leuk
    Mari +10156
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:44
    nee hoor
    Vind ik leuk
    Hopaaaaa +557
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:59
    Ik was ook blij.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:16
    Hij kan het wel bereiken.
    Maar dan moet hij wel aan de bak.
    Ik begrijp zijn frustratie wel over dertigers die wedstrijdritme op komen doen.
    Maar als hij echt zo fantastisch was geweest had hij allang in psv 1 gezeten.
    Tegenwoordig vinden ze zichzelf al helemaal top na twee goeie partijtjes in de jl.
    Daarom is de huidige generatie ook geen top generatie meer.
    Als je keek hoe de topspelers die nederland had omgingen met hun spel dan begrijp je pas waarom hun toppers zijn geworden en dat we die nu niet meer hebben.
    Hun waren nooit tevreden over hun prestatie. Waren pissed als ze faalde.
    Nu verschuilen ze zich achter excuses.
    Dan zeggen ze over de gehele linie doe ik het wel aardig.
    En dat is nou net het verschil tussen top of flop.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:18
    Zo gek vind ik het niet klinken dat hij blij was bij PSV weg te zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:36
    Doet me denken aan Lukovic boljevic en co. Wat een flaters waren dat zeg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 18:38
    En die wil dan een grote meneer worden!
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 19:01
    Nog(!) niet, maar wat niet is kan nog prima komen!!!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:02
    Clint als je bij psv wil voetballen moet je wel kennen voetballen.
    En als je zo reageert snap ik dat spelers bij psv jouw inderdaad niet moeten.
    Ik zou je inderdaad ook negeren en doen of je niet bestaat.
    En clint de top zal je nooit halen.
    Of je moet je club waar je nu bij zit top noemen.
    Dan zou ik zeggen succes Want hoger zal je nooit komen .
    En spelers die zo praten horen inderdaad niet bij psv.
    JIj hebt eerder een hart als ajax spelers zo koud als een vrieskist.
    Je bent een loser clint als je zo praat in de media
    Vind ik leuk
    Rodajc +15689
    zondag 14 januari 2018 om 00:19
    Nieuwe omgeving? Eindhoven-Venlo...
    Vind ik leuk