Lof voor Ajax na oefenduel: 'Bij vlagen heel frivool en heel veel variatie'

Lof voor Ajax na oefenduel: 'Bij vlagen heel frivool en heel veel variatie'

zondag 14 januari 2018 om 08:55

Erik ten Hag houdt een goed gevoel over aan de oefenwedstrijden tegen Lyngby en Duisburg. In het eerste duel zag de nieuwe Ajax-trainer zijn beoogde basisteam aan het werk.

"Ik vond het bij vlagen heel frivool, heel veel variatie, heel veel beweging en ook heel veel kansen. Dus het zag er eigenlijk prima uit", zei Ten Hag na de 5-1 zege op de Denen tegen Ajax TV. "Natuurlijk zaten er wisselende niveaus in de wedstrijd. Dat begon al in de eerste minuut, dat we even moesten inlezen hoe de tegenstander stond. Toen letten we even niet op en lieten we een kans toe."

"Zo hebben we nog een aantal kansen toegelaten", vervolgt Ten Hag. "Maar dat is ook typerend voor oefenvoetbal. Dat komt ook voort uit vermoeidheid. Het mag niet, die eis moeten we daar ook op leggen en we zullen het er zeker over gaan hebben. Maar de goals waren uitstekend en die waren vaak ook op een uitstekende manier uitgespeeld."

De oefenmeester zag veel terug waarop is getraind. "Vanuit de opbouw in de veldbezetting komen, tussen de linies komen, diepte in het spel en heel veel variatie. Dat hebben we duidelijk terug kunnen zien."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

zondag 14 januari 2018 om 09:10
Over 2 weken is het allemaal duidelijk! Nog even geduld allemaal!
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:13
Enkel lukt het hem zo snel is de vraag
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:17
Oei oei jullie gaan aan de galg in de galgenwaard
Vind ik leuk
Utca030 +3135
zondag 14 januari 2018 om 09:20
Jullie eerst angsthazen.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:21
Dat is pech je ingezette geld op lyngbe weg haha
Hater
Vind ik leuk
Utca030 +3135
zondag 14 januari 2018 om 09:19
Dan krijgen ze klop van utreg
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 10:54]
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:22
Klopp is coach van Liverpool hoor en wij hebben ten hag al van jullie
Vind ik leuk
Utca030 +3135
zondag 14 januari 2018 om 10:56
Je mag hem houden.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:57
Jazeker keizer komt naar jullie
Vind ik leuk
Utca030 +3135
zondag 14 januari 2018 om 16:23
Laat maar komen niks mis mee.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 16:31
Isgoed zal hem even bellen, jullie houden wel spelers en trainers met Amsterdamse roots
Vind ik leuk
Utca030 +3135
zondag 14 januari 2018 om 16:43
Jazeker dat hebben we van jullie geleerd
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 16:57
Ja dat snap ik van ons worden de goede dingen altijd overgenomen en dan zeggen ze vaak dat ze het helemaal zelf hebben bedacht
Vind ik leuk
Utca030 +3135
zondag 14 januari 2018 om 17:09
Hebben jullie dat veld zelf ook zeker bedacht.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 17:24
Nee dat was de veldmeester, onze grasboer..
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:50
Nee de ban is gebroken. Ten Hag weet alles. Utrecht thuis gaat eraan
Vind ik leuk
Utca030 +3135
zondag 14 januari 2018 om 10:56
Droom lekker verder
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:28
Ook al van Feyenoord oei dat wordt paniek daar.
Vind ik leuk
Utca030 +3135
zondag 14 januari 2018 om 10:55
Denk het wel ja
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:11
Lekker belangrijk, tegen een onbekend Deens clubje kan iedereen winnen.
NEC, Fortuna, Volendam, word al ,moeilijker.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:23
Dan zetten we gewoon onze joker in. Dan worden ze weer omver geblazen
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:27
Oh ja, NL=se Eredivisie clubjes verliezen zelfs van Luxemburgse clubjes. NL-se Jupiler-clubjes zullen dus al helemaal niet van clubs uit de Deense hoogste divisie winnen. Zelfs Jong-Ajax wint veelal van de clubs die jij noemt. Lief man die haatpraatjes uit je duim.
Vind ik leuk
Pds010 +412
zondag 14 januari 2018 om 09:35
Ajax - Feyenoord is geen beproeving voor het rest van het seizoen.
Feyenoord verliest helaas structureel in amsterdam.

Gelukkig zijn er altijd clubs zoals in het verleden de Graafschap die het altijd weer spannend maken om de strijd voor het kampioenschap.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:36
Wat heeft hij gezien dan? 5-1 tegen een veredelt amateur elftal!!
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:38
FC Bal op het dak.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:39
Dit zegt Ten Hag op Ajax TV....lekkere Ajax bubbel...
Vind ik leuk
Dezeun +713
zondag 14 januari 2018 om 09:45
Lyngby is geen rosenborg
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:10
Klopt, de ene is Deens de ander Noors
Vind ik leuk
WRFM +37
zondag 14 januari 2018 om 09:51
Laat ze maar lekker die neusjes!!
Is niet voor niks de arroganste club van nederland
Vind ik leuk
stollie38 +12824
zondag 14 januari 2018 om 09:55
Grap zelf bedacht of wou je duimpjes scoren.
Vind ik leuk
pico323 +3660
zondag 14 januari 2018 om 10:35
klopt stollie ze zeggen alles voor duimpjes..
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 10:35]
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:31
Inderdaad, dat komt door die overvolle prijzenkast ;-)
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:57
Aadje zei gister iets anders
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:52
Aadje snapt het niet... Die denen waren niet van hoog niveau, maar vergelijkbaar met een teams als Heracles of WII en speelden wel zoals 12/13 van de 17 tegenstanders in de eredivisie tegen Ajax spelen => handbalverdediging en hopen op een counter. Ajax creëerde toch bizar veel kansen, dat is knap. En ja, er werd een paar keer heel dom balverlies geleden waardoor er ook meer tegengoals hadden kunnen vallen, maar dat is veel makkelijker oplosbaar (= uitrusten en meer focus) dan als er amper kansen zouden zijn gecreëerd.
Vind ik leuk
RJC1960 +119
zondag 14 januari 2018 om 10:01
Toch weer opvallend dat ook Ten Hag voor die Lampekap in het doel kiest en niet het talent van Leer. Sorry Benjamin je hebt de foute keuze gemaakt om naar Amsterdam te gaan.
Vind ik leuk
alffie +580
zondag 14 januari 2018 om 10:07
Die is geblesseerd
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:52
Wie niet!
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:49
2 oefenpotjes 20 topics tis magertjes
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:19
Ja het is tijd dat we wat meer rode cijfers en letters gaan lezen wat weer wat kleur geeft op VP.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:19
Niet bijten .....

Ik plaag je maar. ;-)
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:25
zag totaal geen verschil met keizer achterin was het vaak weer open huis bij Ajax.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:58
Ik heb die 2e wedstrijd gezien, beschamend gewoon! Wat was dat slecht zeg!
Vind ik leuk
JanTa48 +1746
zondag 14 januari 2018 om 12:28
Aadje dacht daar anders over maar, wie neemt hem nog serieus?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Lof voor Ajax na oefenduel: 'Bij vlagen heel frivool en heel veel variatie'