Lof voor Ajax na oefenduel: 'Bij vlagen heel frivool en heel veel variatie'

    Lof voor Ajax na oefenduel: 'Bij vlagen heel frivool en heel veel variatie'

    zondag 14 januari 2018 om 08:55

    Erik ten Hag houdt een goed gevoel over aan de oefenwedstrijden tegen Lyngby en Duisburg. In het eerste duel zag de nieuwe Ajax-trainer zijn beoogde basisteam aan het werk.

    "Ik vond het bij vlagen heel frivool, heel veel variatie, heel veel beweging en ook heel veel kansen. Dus het zag er eigenlijk prima uit", zei Ten Hag na de 5-1 zege op de Denen tegen Ajax TV. "Natuurlijk zaten er wisselende niveaus in de wedstrijd. Dat begon al in de eerste minuut, dat we even moesten inlezen hoe de tegenstander stond. Toen letten we even niet op en lieten we een kans toe."

    "Zo hebben we nog een aantal kansen toegelaten", vervolgt Ten Hag. "Maar dat is ook typerend voor oefenvoetbal. Dat komt ook voort uit vermoeidheid. Het mag niet, die eis moeten we daar ook op leggen en we zullen het er zeker over gaan hebben. Maar de goals waren uitstekend en die waren vaak ook op een uitstekende manier uitgespeeld."

    De oefenmeester zag veel terug waarop is getraind. "Vanuit de opbouw in de veldbezetting komen, tussen de linies komen, diepte in het spel en heel veel variatie. Dat hebben we duidelijk terug kunnen zien."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Come on Utreg +25325
    zondag 14 januari 2018 om 09:10
    Over 2 weken is het allemaal duidelijk! Nog even geduld allemaal!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7733
    zondag 14 januari 2018 om 09:13
    Enkel lukt het hem zo snel is de vraag
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 14 januari 2018 om 09:19
    Dan krijgen ze klop van utreg
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 10:54]
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 10:28
    Ook al van Feyenoord oei dat wordt paniek daar.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    zondag 14 januari 2018 om 10:55
    Denk het wel ja
    Vind ik leuk
    Pds010 +845
    zondag 14 januari 2018 om 09:35
    Ajax - Feyenoord is geen beproeving voor het rest van het seizoen.
    Feyenoord verliest helaas structureel in amsterdam.

    Gelukkig zijn er altijd clubs zoals in het verleden de Graafschap die het altijd weer spannend maken om de strijd voor het kampioenschap.
    Vind ik leuk
    Dezeun +4304
    zondag 14 januari 2018 om 09:45
    Lyngby is geen rosenborg
    Vind ik leuk
    RJC1960 +139
    zondag 14 januari 2018 om 10:01
    Toch weer opvallend dat ook Ten Hag voor die Lampekap in het doel kiest en niet het talent van Leer. Sorry Benjamin je hebt de foute keuze gemaakt om naar Amsterdam te gaan.
    Vind ik leuk
    alffie +1915
    zondag 14 januari 2018 om 10:07
    Die is geblesseerd
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3609
    zondag 14 januari 2018 om 10:52
    Wie niet!
    Vind ik leuk
    stratumseind +154406
    zondag 14 januari 2018 om 10:49
    2 oefenpotjes 20 topics tis magertjes
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1928
    zondag 14 januari 2018 om 11:25
    zag totaal geen verschil met keizer achterin was het vaak weer open huis bij Ajax.
    Vind ik leuk
    AjaxSnake +653
    zondag 14 januari 2018 om 11:58
    Ik heb die 2e wedstrijd gezien, beschamend gewoon! Wat was dat slecht zeg!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4323
    zondag 14 januari 2018 om 12:28
    Aadje dacht daar anders over maar, wie neemt hem nog serieus?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Lof voor Ajax na oefenduel: 'Bij vlagen heel frivool en heel veel variatie'