Glazen Bol: Ajax en kampioen PSV omcirkelen 15 april, Van Ginkel de beste

Glazen Bol: Ajax en kampioen PSV omcirkelen 15 april, Van Ginkel de beste

maandag 15 januari 2018 om 12:00

Hoe loopt de titelrace af? Welke ploeg degradeert naar de Jupiler League? Wie wordt de Speler van het Jaar en wie wint op 26 mei de Champions League-finale in Kiev? VoetbalPrimeur waagt zich deze week vijf keer aan vijf voorspellingen. Vandaag aan de beurt: adjunct-hoofdredacteur Ruben Winkels.

De kampioen: PSV
De Ajax-supporters krijgen in de tweede seizoenshelft denk ik weer wat te juichen, maar het wegpoetsen van de achterstand op PSV (vijf punten) is een brug te ver. Dat ligt niet zozeer aan Ajax, maar PSV maakt dit seizoen op mij een té stabiele en volwassen indruk om de koppositie nog op het spel te zetten. De winterkampioen mag nog minimaal één misstap maken en kan op 15 april, als Ajax op bezoek komt in Eindhoven, de definitieve nekslag uitdelen.

Directe degradant: Roda JC
Op de manier waarop het nu gaat, is Roda JC niet te handhaven in de Eredivisie. Ik denk niet dat ze in de tweede seizoenshelft van de laatste plaats afkomen, want het blijft onrustig in Kerkrade, een scorende spits hebben ze niet én ik schat de concurrentie (Sparta en FC Twente) door een handvol transfers in januari een stuk hoger in. Een vrije val van NAC Breda is misschien de enige reddingsboei voor Roda.

Speler van het Jaar: Marco van Ginkel
De kampioen van Nederland levert vaak ook de Speler van het Jaar af. Dat is aan het einde van dit seizoen niet anders. Niet Hirving Lozano, maar Marco van Ginkel zal zich na de winterstop bewijzen als de belangrijkste pion in de ploeg van Phillip Cocu. De middenvelder scoorde al tien keer in achttien duels, dus als hij dit ritme vasthoudt eindigt hij rond de twintig treffers. Dat zijn Sneijder-achtige statistieken.

Champions League-winnaar: Paris Saint-Germain
Wie gaat Paris Saint-Germain stoppen? Niemand, zou je zeggen. In de sterke Ligue 1 decimeren ze de ene na de andere tegenstander, terwijl in de groepsfase van de Champions League de teller pas stokte bij een recordaantal van 25 doelpunten. Titelverdediger Real Madrid is meteen een pittige hindernis in de achtste finale, maar als PSG die overleeft kunnen weinig clubs de grote droom van de Qatarese eigenaren nog verstoren.

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

maandag 15 januari 2018 om 12:05
PSV stabiel?, van Ginkel speler van het jaar?, PSG CL winnaar?
Vind ik leuk
thierryer +1130
maandag 15 januari 2018 om 12:06
PSG champions League winnaar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Maar van Ginkel speler van het jaar? Neres/lozano/Frenkie de Jobng
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:10
Ik denk dat Barca de CL gaan pakken.
En ik vind PSV ook niet stabiel overkomen. Ze hebben een voorsprong van 5 punten en zijn dus de favoriet, maar ze hebben een aantal keer flink wat geluk gehad en daarnaast hebben ze voor de winterstop ook laten zien dat ze in nog geen week tijd ook zomaar 5 punten kunnen laten liggen.
Van Ginkel is een hele goede speler, maar speler van het jaar heb ik ook mijn twijfels bij.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:19
Ja vooral de nekslag uitdelen thuis tegen Ajax, mogen ze wel ineens uit een heel ander vaatje tappen
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:43
En hierbij zie je ook gewoon hoeveel PSV wedstrijden jij hebt gekeken. Eentje, die tegen je eigen clubje. Waar PSV heel slecht speelde. Leuk dat je daar het hele seizoen op baseerd.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 16:18
Ik denk dat ik minimaal de helft heb gezien maar het gaat over de nekslag in april en dan speelt jouw PSV tegen Ajax en tegen Ajax moeten ze wel degelijk uit een ander vaatje tappen. Miss moet je je haat bril afzetten en eerst een lezen waar het over gaat en dan bepalen of de reactie goed geplaatst is of een trol reactie is
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:24
Denk ik ook. Als ze in de finale tegen PSG uitkomen is er ongetwijfeld weer een 12e speler voor Barca in de vorm van een scheidsrechter ;)
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:27
Hahah ja precies, maar ik heb gister een scheidsrechter zien lopen die duidelijk de 12e man was bij PSG dus je het kan alle kanten op.
Vind ik leuk
Kwikwek +2514
maandag 15 januari 2018 om 14:16
Ik schat City hoger in dan PSG
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:22
Denk dat ze wel gelijkwaardig zijn, misschien City ietsjes beter.
Ik denk dat PSG er door Real al wordt uitgeknikkerd.
In de competitie doen ze het niet zo best, maar CL is even een ander verhaal.
Het blijft natuurlijk een wereldploeg dat Madrid en bij zulke wedstrijden zijn ze vaak degene die er met de winst vandoor gaan.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:03
en Alexander Butner dan??
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:11
Doe eens normaal met die Frenkie de Jong...komt net 4 wedstrijden kijken!
Vind ik leuk
henkvlis +2534
maandag 15 januari 2018 om 12:08
Het is en blijft een glazen bol.......
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:37
Denk dat ie zn glazen bol een keertje moet poetsen dan..
Vind ik leuk
Korm +28014
maandag 15 januari 2018 om 15:33
dit niet niet eens een glazenbol, dronkenmanspraat is het :)
Vind ik leuk
Degraaf +14026
maandag 15 januari 2018 om 12:10
En dat zijn de voorspellingen van de hoofdredacteur van VP, dat zegt eigenlijk al genoeg ;-)
Vind ik leuk
alffie +1485
maandag 15 januari 2018 om 13:45
Idd das puur om meer klikken en reacties te krijgen op het bericht. "we typen maar wat in dan krijgen we wel berichten..."
Vind ik leuk
Mo +11216
maandag 15 januari 2018 om 13:16
Die man heeft er weinig kijk op
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:05
Ajax kampioen, nerres speler van het jaar en onana topscorder en Sparta degradeert met Roda mee
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 12:06]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:06
PSV zal heus wel kampioen worden. Die gaan weinig punten verspelen in 2018.
Hoop niet dat PSG de CL gaat winnen.
Roda gaat met Sparta strijden voor directe degradatie te ontlopen.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:06
Ajax kampioen, nerres speler van het jaar en onana topscorder
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:07
Van mij mag je dat denken.
Vind ik leuk
Koeroe +7975
maandag 15 januari 2018 om 12:10
Jorgensen wordt topscorer
Vind ik leuk
michelhx +2792
maandag 15 januari 2018 om 12:15
Ik kan het hier niet anders dan mee eens zijn. Alhoewel de wens de vader van de gedachte is.
Vind ik leuk
myrthewit +1394
maandag 15 januari 2018 om 12:15
Dit is wel lachwekkend te noemen.
PSV is helemaal niet zo stabiel, gezien de winst op veel ploegen met maar 1 doelpunt verschil. Ze hebben ook niet de minste tegengoals, ook niet de meeste doelpunten.
Speler van het jaar van Ginkel vraag ik me ook af. Tegen Ajax bakte hij er niets van (voor mij is dat vaak de graadmeter, hoe speel je tegen een min of meer gelijkwaardige ploeg, want wedstrijden tegen pakweg NAC zeggen gewoon niet zo veel). Zijn doelpunten zijn voor een groot deel penalties. De speler van het jaar hoeft voor mij ook niet uit de kampioen te komen. In mijn ogen is Neres de Speler van het Jaar, maar die kampt met wat achterstand omdat hij minder wedstrijden gespeeld heeft.
Champions League wordt ook niet door Paris St Germain gewonnen. Ik denk dat Manchester City op dit moment de sterkste club is....
Vind ik leuk
Cappie +6550
maandag 15 januari 2018 om 12:21
Als je vaak met maar 1 doelpunt verschil wint, dan betekend dat dat je stabiel bent.
Vind ik leuk
myrthewit +1394
maandag 15 januari 2018 om 16:22
In mijn ogen is een verschil van een doelpunt in een wedstrijd labiel, pas met een verschil van 2 of meer goals is juist stabiel. Bij een goal kan het tegenzitten en valt er zo maar een in door een van richting veranderde bal of zoiets.
Vind ik leuk
Cappie +6550
maandag 15 januari 2018 om 20:05
Jij verwart stabiliteit met zekerheid.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:01
Dan weet je niet wat stabiliteit is...
Vind ik leuk
Cappie +6550
maandag 15 januari 2018 om 20:04
Of misschien wel. Zoek de definitie van stabiel maar eens op.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 01:17
Ik, als student civiele techniek, zal toch wel weten wat stabiliteit is. Myrthe omschrijft hierboven precies waarom een 1-0 voorsprong niet stabiel is. Het hoeft namelijk maar op één moment in zo'n wedstrijd tegen te zitten (een goal uit de rebound, een ongelukkige penalty tegen, een van richting veranderd schot wat er in vliegt) en het staat 1-1. Loop je 2 punten mis.
Vind ik leuk
Cappie +6550
dinsdag 16 januari 2018 om 06:47
Ja, dat zou ik inderdaad wel verwachten.
Ik heb het dan ook niet over een 1-0 voorsprong, maar over een 1-0 overwinning. Als je twee keer met 1-0 wint dan ben je stabieler dan als je de ene keer met 5-0 wint en de week daarop met 2-0 verliest.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:34
Penalties of niet, je moet ze wel scoren. En speler van het jaar tot nu toe denk ik Lozano, omdat hij het in zijn eerste jaar al zo goed doet. Maar er kan nog van alles gebeuren.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:53
Lozano is inderdaad de speler van het jaar! Hij heeft dit jaar laten zien dat hij tegen een verdediger van enigszins niveau niet opgewassen is, en de grootste jankbal van de eredivisie is
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:28
Je bedoelt tegen Veltman zeker. Ja nee die was fair in die duels. Maar goed dat hoort blijkbaar bij spelers uit Mexico, ect.
Vind ik leuk
myrthewit +1394
maandag 15 januari 2018 om 16:24
Nee, ik blijf bij Neres. Veel meer rendement. Vooral omdat hij minder wedstrijden heeft gespeeld dan Lozano is het knap dat hij beslissender geweest is dan Lozano. Lozano heeft meer goals, Neres meer assists.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:16
Messi wordt gewoon speler van het jaar
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:19
PSV stabiel? PSG wint de CL? Barcelona niet gezien gister....
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:28
Ja zeker wel gezien en ook terecht gewonnen maar de goal die afgekeurd werd was toch echt de lachertje?
En die goal van paulinho ging ook een overtreding aan vooraf lijkt me...
Vind ik leuk
MojoRisin +8346
maandag 15 januari 2018 om 12:20
De bal is ook rond..
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:25
Als Feyenoord het niet wordt dan hoop ik dat Psv kampioen wordt.

Als Jorgensen doorgaat zoals de laatste weken voor de winterstop dan wordt hij speler van het jaar.

Champions League-winnaar? In de vorm waarin ze nu weer verkeren wordt en hoop ik op Barcelona.

Vind ik leuk
alffie +1485
maandag 15 januari 2018 om 13:49
@Feyenoord seizoen als Ajax het niet word hoop ik dat Feyenoord het word..
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:20
Bedankt ouwe reus.....;)
Vind ik leuk
alffie +1485
maandag 15 januari 2018 om 14:23
Graag gedaan kerel
Vind ik leuk
rinirat +1490
maandag 15 januari 2018 om 12:29
hahahahahaha wat een lulkoek weer er staan zeker 5 onwaarheden in.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:29
Kampioen: PSV, Topscorer: Berghuis
Assistkoning: Neres,
Speler van het jaar: Lozano,
Degradant: Roda en UCL: Man City (of Barça als ze Griezmann halen).
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:30
Ajax wint de CL. ook al zijn ze uitgeschakeld
Vind ik leuk
LarsNL16 +2573
maandag 15 januari 2018 om 12:32
1. Ajax
2. Neres
3. Roda
4. Manchester City

Topscorer: Lozano
Assistkoning: Neres
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 12:34]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:00
Dit word hem LarsNL16!

Vind ik leuk
LarsNL16 +2573
maandag 15 januari 2018 om 18:50
Ik teken er voor! :)
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:32
Wat een onzin zeg.
Vind ik leuk
stratumseind +128601
maandag 15 januari 2018 om 12:38
hoezo glazen bol? dit klopt toch gewoon
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:46
Dus je denkt dat PSG de CL wint? ik denk Mancity of Barca en de kampioen van Nederland wordt denk ik niet PSV maar als ze geluk hebben en Ajax zich verslikt in Feyenoord en/of Utrecht kan het gebeuren. Speler van het jaar word Neres en topscoorder Lozano
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:38
Fantaseer maar lekker verder
Vind ik leuk
Itsese +2917
maandag 15 januari 2018 om 12:40
15 April???? al veel eerder joh.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:41
Hahah het is echt glazen bol kijken, een finale City tegen PSG lijkt mij geweldig. PSV start 2 x uit , indien zij die doorkomen komen ze een eind, ik ben ook benieuwd hoe ze 2 uitwedstrijden tegen Feyenoord doorkomen. En dan Ajax? wint bijna standaard van Feyenoord in de Arena , maar Utrecht uit is altijd een probleem. De eerste 14 dagen zijn beslissend, we gaan het zien.
Vind ik leuk
JanTa48 +2560
maandag 15 januari 2018 om 13:16
Dromen zijn bedrog!
Vind ik leuk
Eendracht +12165
maandag 15 januari 2018 om 13:37
Zou een mooi verjaardagscadeau zijn op 15 april..
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:40
Wtf? Zijn er nog meer mensen met een glazen vol die de behoefte hebben het te delen? Dit gaat echt nergens meer over.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:43
PSV kampioen en Roda eruit kan ik me in vinden. Lozano wordt speler van het jaar en ik denk dat Manchester City de CL pakt.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:44
Op 15 april stelt Ajax het kampioenschap veilig!
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:07
PSV de verse kampioen daar hoef je niet tot 15 april op te wachten..
Butner speler van het jaar.
Barelona wint cham league das pas eind mei bekend.....zeker niet op 15 april.

Het is dus weer een dom artikeltje....en die glazen bol moet je mee gaan knikkeren.
Vind ik leuk
pico323 +5054
maandag 15 januari 2018 om 14:09
word dit nu een psv site???
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 17:03
T'is allemaal heel simpel, Ajax wint klassieker, en wordt gehuurd we worden kampioen, net als vorig jaar. Feijenoord wint gouden appel, PSV wordt kampioen, laten net als Ajax nog wel wat puntjes vallen, EN Amsterdam alweer helemaal NIKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dag Van der Sar.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Glazen Bol: Ajax en kampioen PSV omcirkelen 15 april, Van Ginkel de beste