VP-voetbalkantine: 'Het is niet netjes hoe Van Bronckhorst met Vermeer omgaat'

VP-voetbalkantine: 'Het is niet netjes hoe Van Bronckhorst met Vermeer omgaat'

maandag 15 januari 2018 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'Franse bond moet trappende scheids rest van seizoen schorsen'
Stelling 2: 'Adam Maher gaat topvorm uit AZ-tijd hervinden bij FC Twente'
Stelling 3: 'Het is niet netjes hoe Van Bronckhorst met Vermeer omgaat'

Heb je een idee waarmee deze rubriek verbeterd kan worden? Elke suggestie is welkom, van suggesties voor stellingen tot concrete tips voor de verdere invulling. Drop je ideeën daarom gerust in het reactiesysteem!

Plaats een reactie

dhrwobo +12657
maandag 15 januari 2018 om 11:05
Poll 1: Oneens. Ja het is bizar dat een scheids zoiets doet. Je kan hem wel schorsen of misschien gewoon nooit meer inplannen, maar aan de andere kant... spelers krijgen na een schorsing van 3-4 wedstrijden ook gewoon een herkansing. Ik geef hem het voordeel van de twijfel dat hij een complete blackout had, in een reflex reageerde en hier ontzettend van leert. Waarom zou je een scheids veel zwaarder bestraffen dan spelers die vaak nog veel erger 'geweld' toepassen..

Wel had ik als Nantes zijnde de wedstrijd niet afgemaakt met deze scheids
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 11:09]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:03
5 wedstrijden schorsen en 25.000 euro boete omdat hij een voorbeeld functie bekleed om de orde in het veld te bewaren.
Vind ik leuk
Setovitch +1085
maandag 15 januari 2018 om 12:59
ik vind dat die speler hem van achtere schopt directe rode kaart en hij had hem harder moeten natrappen dat was fair geweest
Vind ik leuk
bits +4216
maandag 15 januari 2018 om 12:59
Als speler krijg je wel meer wedstrijden als je dit bij de scheidsrechter flikt. Scheidsrechters hebben een compleet andere functie dan spelers die 'geweld' toepassen, daarom verdient hij een veel langere straf. Als hij alleen even kortsluiting had, had hij hem niet vervolgens nog rood gegeven ook. Minimaal tot het eind van het seizoen niet meer fluiten en publieke excuses naar Nantes zou een minimale straf zijn.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 21:42
Hmm wat ik het verschil vind met spelers is de rol van een scheidsrechter. Als speler zit je toch in een wedstrijd met een tegenstander waar af en toe dingen gebeuren die emoties opwekken. Een scheidsrechter moet juist in staat zijn om hier buiten te blijven, met deze actie laat hij dus zien volledig ongeschikt te zijn voor zijn functie.

Wat betreft stelling 2 denk ik echt dat Maher weer lekker kan gaan voetballen. Hard werken onder Verbeek. Goede keuze van hem. Of hij echt top wordt blijft natuurlijk afwachten.

Stelling 3 ben ik het niet helemaal mee eens. Volgens mij heeft Gio het netjes bij Vermeer aangegeven en hij moet toch dit soort keuzes (kunnen) maken. Vervelend dus voor Vermeer, maar het is profvoetbal toch?
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 11:10
100%. Deze man is gek. Hij kruist zelf voor de speler langs0
Vind ik leuk
pos +6216
maandag 15 januari 2018 om 11:17
Deze man moet je net zo behandelen als criminelen. Uurtje vrijwilligerswerk dus en dan weer over tot de orde van de dag.
Vind ik leuk
JustH +3552
maandag 15 januari 2018 om 11:27
Zo lang?
Vind ik leuk
Ryan82 +687
maandag 15 januari 2018 om 11:26
Scheids heeft een voorbeeld functie. Als hij daarin faalt moet hij zeker geschorst worden. De rest van het seizoen kan ik mij in vinden.
Vind ik leuk
Och jeh +1418
maandag 15 januari 2018 om 11:27
Weg ermee, wat een mafketel
Vind ik leuk
dikky8 +145
maandag 15 januari 2018 om 11:35
Lange schorsing geven en niet om dat natrap moment daar mischien 3a4 wedstr voor maar dat hij nadat hij weer bij zinnen was de speler ook nog geel geeft. Zonneschild werk.
Vind ik leuk
stratumseind +102535
maandag 15 januari 2018 om 11:44
Laat hem als straf de klassieker fluiten
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:04
En Feyenoord-PSV ook.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 11:52
Het was geen doorgebroken speler die hij onderuit haalde hahaha geweldige actie
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:10
nooit meer aanstellen deze man. dit mag een scheids in zo'n situatie nooit overkomen
Vind ik leuk
WTSGD +632
maandag 15 januari 2018 om 12:14
Nee. Gewoon direct ontslaan.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:27
Niks schorsen deze man, hij verdient zoveel mogelijk top wedstrijden in Frankrijk en in Europa want het is zo saai met de huidige scheidsrechters....;-)
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:26
Ben ik 200 % met je eens. Zelfs de grensrechters moeten hun stokkie meer gebruiken. de schwalbe clowns trek ze aan hun haren omhoog.... hahaha ;-)
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:30
Het moet nou toch niet gekker worden dat ik met een Ajax supporter op een lijn zit....;)
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:36
ohh ik ben voor FC Emmen.. Ajax is 3e keus achter Bayern. ;-)
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:38
Verander dat dan snel want er staat Ajax.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:41
het is maar net hoe VP het vermeld in je profiel waar liverpool, bayern Ajax en Emmen staat. mijn profiel foto toont echt wel emmen.

ps ik ben ook voor feyenoord als ze winnen van PSV. ;-)
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 12:31
Wat een overdreven reacties allemaal zeg. Hij moet idd een schorsing van 3 wedstrijden krijgen. Maar het is puur een reactie op een actie die per ongeluk ontstond. Iedere persoon/speler heeft weleens zo'n verstandsverbijstering en heeft er daarna spijt van omdat het vanuit een impuls komt. Menselijke reactie dus die niet goed te praten is. en 2e gele kaart kwijtschelden.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:24
stelling 2: ik hoop dat hij dat niveau haalt of beter word maar ik ben al blij als hij het plezier van gewaardeerd basis speler hervind om zo uit te groeien tot een sterke middenvelder die nederlands elftal waardig is. Het is Maher gegunt want creatieve spelers die durven te spelen zijn er niet zo veel. Succes Maher.

Ik hoop dat hij de winnende treffer maakt tegen psv op 27 januari.
Vind ik leuk
tikkietoe +3593
maandag 15 januari 2018 om 14:44
Stelling 2) Dat zou kunnnen, al verwacht Ik dat pas aan het eind van de huurperiode. Maher wil weer een overbetalende club hebben na dit seizoen.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:59
Ik lees hier meningen waarbij de actie van die scheids wordt vergeleken met die van spelers. Vind dit wat meer vergelijkbaar met een gevalletje politieagent die zich misbruikt. Als je taak is om een wedstrijd in goede banen te leiden dan hoor je je helemaal goed te gedragen en de regels en wetten na te leven. Die mag de bond wat mij betreft dus net iets zwaarder straffen. Ik zeg een weekje Fort Boyard (zonder de goude muntjes, spelletjes en sexy ladies)!

En voor Maher lijkt de topvorm van AZ me sterk omdat daar ook andere factoren meespeelden. Maher had zo bijv. een veel beter elftal om zich heen bij AZ. Wel zie ik hem langzaam weer wat opbloeien. Denk dat met name Gertje hem een fijn gevoel en een gezonde dosis vertrouwen kan geven.
Vind ik leuk
Cookee +6457
maandag 15 januari 2018 om 17:10
2. Maher zal iig laten zien dat mensen blij worden van creatieve spelers. Ik word doodmoe van al die controleurs... zet er voetballers neer.
Cocu speelde tegen Ajax met 3 verdedigend denkende midvelders.. op de bank zaten Maher, Ramselaar en nog 5. Moe mensen word ik.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 17:10]
Vind ik leuk
tikkietoe +3593
maandag 15 januari 2018 om 17:17
Stelling 3) Ik zou Vermeer lekker opstellen, maar Van Bronckhorst bepaald. Dat is voetbal, heeft niks met niets netjes te maken.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 17:24
3. Het is ook niet netjes, hoe Crystal Palace met Frank om ging. In de topsport bestaat netjes niet.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 18:37
Oneens: het Zijn profs, de keuze Zal ongetwijfeld goed overwogen Zijn, met in het achterhoofd dat Vermeer weg wil, Jones na dit seizoen Plaats maakt voor bijlow. Al moet ik eerlijk zeggen dat het lijkt of Jones onder hoogspanning Staat, is geen schim Meer van de betrouwbare Torwart van vorig seizoen.
Vind ik leuk
Teo Smith +16480
maandag 15 januari 2018 om 18:38
Het is onbeschoft. Triest van gio.
Vind ik leuk
Teo Smith +16480
maandag 15 januari 2018 om 18:39
1 niet per see

2 als maher normaal gaat doen jep.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:19
Stelling 1: Nooit meer laten fluiten, als agent heeft hij al een voorbeeld functie net zo als een scheidsrechter. Vraag mij wel af hoe hij zijn werk nu nog kan doen als agent.

Stelling 2: Destijds zat er nog een stijgende lijn in Maher als talent maar dat station is hij inmiddels gepasseerd, blijft een goede voetballer maar ook niet meer dan dat.

Stelling 3: Ronduit belachelijk dat je de mindere keeper de voorkeur geeft onder het mom van, wil achterin niet alles omgooien wetende dat achterin het juist wordt omgegooid door spelers die terug keren van hun blessure.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:37
tav 3: wat is er nu precies niet netjes, dat Gio er nog eens goed over heeft nagedacht en Jones toch beter vindt? Daar kun je het uiteraard mee oneens zijn maar dat is niet echt relevant. Het salaris van Vermeer is afgelopen anderhalf jaar netjes doorbetaald ook al was hij de helft vd tijd geblesseerd. Is dan het punt dat Gio al rond kerst de knoop had moeten doorhakken omdat Vermeer toen ergens anders heen kon; mogelijk maar hij heeft als trainer toch het recht om daarvoor het trainingskamp te gebruiken? Vermeer heeft nu nog 2 weken om iets anders te vinden, dat zal m vast wel lukken.
Vind ik leuk
kees ee +377
maandag 15 januari 2018 om 20:53
stelling 3; voetbal, en betaalde sporten in het algemeen, is vuile, keiharde business, . . . vooral in landen waar achteloos met enorme bedragen wordt gesmeten, voor eigenlijk nix. bedenk je maar eens als dat geld goed zou worden gebruikt, hoeveel mensen die hartstikke ziek zijn of dood gaan van de honger dan WEL gewoon geholpen kunnen worden. . . och joh (kenneth), 't is maar een spelletje !?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 20:57]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 21:11
1. Echt een bizar voorval dit. En nee, hij hoeft niet zo lang geschorst te worden. Net zoals de voetballers gewoon geschorst worden voor 4 á 5 wedstrijden en een boete.
2. Ik verwacht het eerlijk gezegd niet, hij moet er keihard voor werken in ieder geval. Hij komt terecht in een team dat echt een puinhoop is, en het is te hopen dat hij daar lekker aan spelen toe kan komen. Maar de oude Maher zien we denk ik nooit meer terug.
3. Ik heb het al vaker gezegd: zo is het nou éénmaal in de voetbalwereld. Sometimes you win some, sometimes you don't. Ik vind het logisch dat Gio voor Jones kiest, omdat hij in hem gewoon nu het vertrouwen in heeft. Hij was ontzettend belangrijk vorig seizoen, en die vorm van toen komt nu langzamerhand weer terug. Feyenoord heeft nog altijd de minste doelpunten tegen gekregen, dus waarom zou je van keeper wisselen. Gio heeft het duidelijk en NETJES uitgelegd aan Vermeer. Dat hij dan zo erg op z'n pik getrapt is, dat is gewoon zijn probleem, niet die van Gio.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 22:49
Van Bronckhorst val mij op menselijk vlak tegen. Waarom kwam Dirk Kuyt naar Feyenoord, om kampioen te worden. Hij heeft al de spelers meegenomen in de drive die klus gaan we klaren. Natuurlijk had hij mindere dagen op het veld maar hij was toch een speler die altijd bleef gaan en erin bleef geloven. Dat het het eerste jar niet is gelukt daar had Dirk Kuyt het moeilijk mee, dan het komend jaar maar. Kampioen wil ik met \feyenoord meemaken, de mensen snakken ernaar. Dan is het een rotstreek dat hij de kanmpioenswedstrijd tegen excelcior niet mee mocht doen, waarom omdat van Bronckhorst wilde dat de aandacht naar hem zou gaan als ze kampioen werdt en natuurlijk moest het dan zonder Dirk. Schitterend, ze speelde zo slecht ze kwamen nog geen lantaarnpaal voorbij.
Dan moest het de laatste wedstrijd gebeuren, Van Bronckhorst moest Kuyt wel opstellen het was zonder hem totaal geen wedstrijd. En wat gebeurde er Dirk Kuyt maakte alle drie de doelpunten. Dirk het is je van harte gegunt, zonder jou waren wij nog geen kampioen geworden, de spelers hebben veel geleerd van Dirk Kuyt. En hetzelfde nu met Vermeer ze zijn allebei even sterk, Vermeer neemt de stap om van Ajax naar Feyenoord te gaan dat was echt niet even makkelijk voor hem, maar hij deed het, en nu laat van Bronckhorst hem in de stront zakken. Vermeer wil nu weg, en hij heeft groot gelijk, hij heeft wat oefenwedstrijden gespeeld en dat deed hij prima.
Ook Vermeer wenst ik een goede transfer het ga je goed jongen je heb geen kans meer gehad.
Vind ik leuk
WES1907 +396
maandag 15 januari 2018 om 23:19
Wordt even een lange reactie, maar sorry hoor ik vind dit echt een groot lul verhaal. Jij weet dus wat er in het hoofd van Van Bronckhorst speelde, waarom hij bepaalde keuzes maakte? Dan moet je misschien eens gaan solliciteren bij Astro TV ofzo. Je maakt de aanname dat Van Bronckhorst Kuyt op de bank zette om de eer van het kampioenschap op te strijken. Wat een gelul, die eer krijgt hij toch wel, die heeft hij nu ook gehad. Hij zette Kuyt op de bank omdat Kuyt al vanaf het begin van de tweede seizoenshelft kut speelde. En als dat blijft duren, en er komt een speler die gewoon veel beter in vorm was, Toornstra, dan moet zelfs een speler als Kuyt er aan geloven. Of moeten we alle andere spelers maar wisselen als ze kut spelen, maar Kuyt mag blijven staan? Er werd zelfs door een deel van de supporters, en analytici, al eerder geroepen dat Kuyt op de bank moest, maar Van Bronckhorst liet hem toen staan. Alleen toen het niet beterde met zijn spel zette hij hem ernaast. Alle respect voor Dirk Kuyt hoor, ik ben een grote hele grote fan van hem, maar als je slecht speelt en je vervanger is beter in vorm dan sta je er terecht naast, of je nu Dirk Kuyt of Pluk van de Petteflet heet.

En nogmaals, de insinuatie dat Van Bronckhorst hem expres ernaast zette vind ik bijna schandalig. Die man heeft net als Kuyt het beste voor met Feyenoord, zijn jeugdliefde, en hij maakt een keuze omdat hij denkt dat het het beste is voor Feyenoord, of dat nu een juiste keuze is of niet. Een man die als speler alles bereikt heeft, nooit in de media is gekomen als lastig persoon, en een fantastische carrière heeft gehad die is echt niet zo zielig hoor. Wat meer respect voor zo'n clubicoon, en icoon van het Nederlandse voetbal, zou op zijn plaats zijn. Je hebt het wel over de man die toen hij terug kwam naar Feyenoord geen winstpremies wilde, omdat de club financieel in zwaar weer zat.

En wat doet Van Bronckhorst nu verkeerd met Vermeer dan? Vermeer werd tweede keeper omdat hij geblesseerd raakte, en zijn vervanger Jones heeft een top seizoen waarin ze kampioen worden. En Vermeer heeft geen kans gehad? Toen hij fit was en hij de strijd aan moest gaan met Jones het volgende seizoen raakte hij weer geblesseerd, dus was de keuze voor Jones makkelijk. En Van Bronckhorst maakt nu de keuze om het tweede deel van het seizoen af te maken met dezelfde keeper als in het eerste deel van het seizoen. Dat is zijn goed recht. Of het de juiste keuze is kan je over discussiëren, maar ik twijfel er geen moment aan dat Van Bronckhorst vind dat het de juiste keuze is en hem heeft gemaakt met het idee dat dit het beste is voor Feyenoord. En dat Vermeer ooit de overstap heeft gemaakt van Ajax doet er helemaal niet toe, hoe dapper die overstap ook was. Dat is geen reden om iemand op te stellen. Of moeten we maar zeggen, hey Vermeer jij zal altijd spelen ook al vind ik de ander beter, want je hebt ooit de dappere overstap gemaakt van Ajax naar Feyenoord. Wat een gelul.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 23:31]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

VP-voetbalkantine: 'Het is niet netjes hoe Van Bronckhorst met Vermeer omgaat'