Nederlander baalde van Oranje-succes op WK: 'Deed pijn, verdriet van gehad'

    Nederlander baalde van Oranje-succes op WK: 'Deed pijn, verdriet van gehad'

    dinsdag 16 januari 2018 om 08:27

    Björn Kuipers twijfelt er niet aan dat hij komende zomer voor de Nederlandse inbreng zorgt op het WK in Rusland. De 44-jarige arbiter verwacht ergens in de komende weken het verlossende bericht.

    "Als ik zie hoe tevreden de FIFA op dit moment is, dan is er geen twijfel. Ik zou verrast zijn als ik er niet bij ben in Rusland", zegt Kuipers tegen NU.nl. "Ik had gehoopt het in december al te horen. Het kan ook in februari, want dan gaan we met de scheidsrechters die op de WK-shortlist staan op trainingskamp naar Doha. Of in maart pas. Ach, wat maakt het uit. Ik heb de weken van het WK al geblokt in mijn agenda staan. Ik ga erheen."

    Kuipers was vier jaar geleden actief op het WK in Brazilië. Toen zag hij een WK-finale in rook opgaan door het succes van het Nederlands elftal. "Ik floot Engeland-Italië, Zwitserland-Frankrijk en de achtste finale Colombia-Uruguay. Dat liep geweldig. De bookmakers, andere scheidsrechters, ze dachten allemaal dat ik de finale zou krijgen. We maakten een goede kans, waren heel dichtbij, maar omdat Van Gaal en zijn mannen het zo goed deden kon het niet meer."

    "Als jouw land de halve finale haalt is het voor een scheidsrechter automatisch voorbij op een groot toernooi. Dat zijn nou eenmaal de regels. Maar dat deed wel pijn. Ik heb er verdriet van gehad", aldus de van origine supermarkthouder uit Oldenzaal. Hij rekende op de finale. "Niet omdat ik dat dacht. Anderen dachten dat. De mensen die erover gingen ook."

    Lees meer over:WK 2018

    Poll

    Is Kuipers de beste scheidsrechter van Nederland?

    (1011 stemmen)

    Plaats een reactie

    allround +1559
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:44
    Wat een egoïstische zielenpoot. Welk belang is nu belangrijker; het voetballand belang (met alle commerciële voordelen voor o.a. horeca en mkb) of die van deze minkukel uit Oldenzaal (of all places)
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11110
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:56
    Haha wat een achterlijke opmerking. Hij is een op en top Sportman die het maximale uit zijn carrière wil halen. Als je dat niet begrijpt dan ben jij dus nooit een sportman geweest!
    Vind ik leuk
    allround +1559
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:06
    Hetgeen je als laatste aangeeft is een pure aanname. Het gaat niet om het begrijpen, maar om het feit dat hij er veel verdriet van heeft gehad en dat hij het nu nog even moet navertellen. Dat is bijna 4 jaar geleden. Ik verwacht ook van een topsporter dat hij zich er overheen kan zetten en weer verder gaat met de realiteit. Maar meneertje is nu erg blij, aangezien hij een kans in Rusland maakt. Mijn persoonlijke mening over deze man is dat ik (en menig meer) het een subjectief beslissingen nemende pedant mannetje is.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8842
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:03
    Wat is dit voor onzin.

    Voor het Nederlandse voetbal is het ook beter dat az/PSV/Feyenoord/Ajax Europa in gaan aangezien die het minst worden leeggekocht ieder seizoen en dus waarschijnlijk (muv dit seizoen dan qua prestaties) stabieler presteren in Europa en meer punten sprokkelen.
    Echter als Zwolle/Vitesse/Utrecht de play-offs/beker wint hebben ze het gewoon verdiend. Moeten die ook maar zeggen: ja maar in belang van het Nederlands voetbal staan wij onze plaats af aan een topclub?

    Wat een kul.
    Als Nederland wint is kuipers blij, zitten alleen wat gemengde gevoelens bij omdat zijn persoonlijke succes pas op de plaats moet maken.
    Heeft hij toentertijd ook al in een interview aangegeven.
    Vind ik leuk
    Nistel +3567
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:25
    Als een bedrijf reorganiseert omdat het in zwaar weer verkeert en jij wordt eruit geknikkerd in de bezuinigingsronde, ben je dan ook blij want het is goed voor het bedrijf?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:35
    Vuile ego.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:56
    Daarna heeft hij nooit meer hetzelfde niveau gehaald, tegenwoordig is hij in de toppers niets meer als een ordinaire thuisfluiter.
    Vind ik leuk
    JD85 +577
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:40
    Wat een slap gelul man. Het is 3,5 jaar geleden, slik die drol toch eens door.
    Je LAND heeft zich geplaatst voor de halve finale, dan moet je juist blij zijn. Wat een egoïstische, narcistische droeftoeter.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 15:04
    dus omdat je een Marokkaan bent moet je ook als een mongool over het forum knallen? jou betoog is geen haar beter dan zijne
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nederlander baalde van Oranje-succes op WK: 'Deed pijn, verdriet van gehad'