Versterkingen op komst bij Willem II: Dan moet je daarvoor gaan

Versterkingen op komst bij Willem II: "Dan moet je daarvoor gaan"

dinsdag 16 januari 2018 om 17:08

Willem II-trainer Erwin de Looi rekent de komende weken op versterkingen. Nieuwe spelers zijn nodig om tijdens de tweede seizoenshelft beter te presteren, zegt de oefenmeester in gesprek met NOS Langs de Lijn

"Ik ken de situatie bij Willem II en weet wat de mogelijkheden zijn. We zijn op zoek om de ploeg te versterken. Afgelopen seizoen liepen veel contracten af en hebben we tien of twaalf nieuwe spelers binnengehaald. Dat is veel. En de ene keuze pakte beter uit dan de andere", aldus Van de Looi.

"In de winterstop heb je de mogelijkheid om eventueel iets te repareren. Zo hebben we twee backs gehaald", doelt hij op de komst van Gilliano Wijnaldum en Damil Dankerlui. We zijn aanvoerder Jordens Peters kwijtgeraakt met een flinke blessure, die zal pas eind maart, begin april terugkeren. Als je dan kunt repareren, dan moet je daarvoor gaan."

Poll

Houdt VD Looi Willem II dit seizoen in de Eredivisie?

(649 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 16 januari 2018 om 17:18
Ik vind het nog steeds niet wat daar.
Van Looi krijgt het heel moeilijk
Vind ik leuk
3Bier +4982
dinsdag 16 januari 2018 om 17:20
2 prima spitsen Sol en Ogbeche. Maar dan houdt het verder wel op.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:03
Volledig met je eens, maar die 2 spitsen zijn t.o.v. de concurrentie wel zodanig bovenmodaal dat ze boven de streep zullen eindigen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 17:23
Mo Mert van Fc den Bosch
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:04
Ach welnee joh, die voldoet ook alleen maar omdat Boessen er twee lopende mensen bij heeft gezet. En dan nog heeft-ie als 'klassieke 10' pas 5x gescoord en maar 2 assists.
Vind ik leuk
koosje +250
dinsdag 16 januari 2018 om 18:43
afblijven kruikenzeikers
Vind ik leuk
Filip_FCU +9437
dinsdag 16 januari 2018 om 17:27
Roda JC, NAC Breda, Willem II, Sparta.
Nummer 18, 17, 16 en 15 aan het eind van het seizoen Volgorde weet ik niet, Twente, Grunn en VVV met een klein gat erboven.

EDIT: Hier kan je je eigen glazen bol bestellen: www.glazenbollen.com
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 17:27]
Vind ik leuk
#Keizerout +17259
dinsdag 16 januari 2018 om 17:52
Sparta eindigt hoger.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:11
Sparta degradeert. Doen ze alleen met grote namen. Advocaat past mooi in het rijtje Rijkaard en de mos.

Vind ik leuk
#Keizerout +17259
dinsdag 16 januari 2018 om 18:15
Slaat echt helemaal nergens op. Ze gaan erop vooruit qua trainer en selectie, maar ze gaan het minder goed doen?
Lijkt me sterk
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:20
Hoezo vooruit?? 2 jongens gehaald die amper gespeeld hebben in de eredivisie dit jaar. Eer dat die weer ingespeeld zijn en gewend zijn in elftal ben je maanden verder.
Verder doen ze niks aan die dramatische verdediging.

Ondanks de 2 ‘ versterkingen’ blijven ze een ontzettend zwakke selectie hebben. Advocaat gaat het daar niet redden! Of ze moeten nog een stuk of 10 versterkingen halen
Vind ik leuk
#Keizerout +17259
dinsdag 16 januari 2018 om 18:25
Dos Santos en Friday zijn allebei hele prima spelers voor het rechterrijtje.

Daarnaast zijn ze zo slecht niet.
Ze scoren vooral ook heel weinig. Dat is nu opgelost.
Misschien nog een verdediger of twee. Dan komt het helemaal goed.
Vind ik leuk
RWB013 +1358
woensdag 17 januari 2018 om 05:58
Dat ze nu wel scoren was gister wel te zien ja..

Advocaat kan Sparta niet redden. Dat kan niemand. Ook niet met een spits die het alleen heeft laten zien in een nóg slechtere competitie en een jeugdspeler van AZ.
Vind ik leuk
#Keizerout +17259
woensdag 17 januari 2018 om 08:34
Goed gezien hoor. Sparta was niet slecht en dat is al een stuk beter dan de laatste tijd.

Beetje rare tekst. In een nóg slechtere competitie. Nou en? Toen was ie ook jonger. En Santos was gewoon speler van het eerste. Dus veel plezier met sparta haten met flutargumenten
Vind ik leuk
RWB013 +1358
woensdag 17 januari 2018 om 09:31
Sparta haten? Wat een onzin. Jij komt zelf met een argument dat nog helemaal niet bewezen is, want ze scoren niet.

Toen was hij jonger ja. Betekend ouder dan ook per definitie beter? En dan mag Santos een speler van het eerste zijn, maar blijkbaar is hij daar nog niet goed genoeg voor. Anders word hij niet verhuurd.

Wel heel sneu als je naar iemand roept dat hij met slechte argumenten komt terwijl je zelf met onzin komt waaruit blijkt dat jou niveau niet hoger ligt als die van de maanvis die in mijn aquarium zwemt.

Sparta heeft gewoon een hele matige selectie. Dan kun je de beste coach ter wereld voor de groep zetten maar ook die kunnen niet toveren. Desondanks hoop ik dat ze er in blijven. Feit is echter dat ze er gewoon heel slecht voor staan, en zich dus echt niet zo erg hebben versterkt als dat hij beweert.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 januari 2018 om 09:34]
Vind ik leuk
#Keizerout +17259
woensdag 17 januari 2018 om 09:40
Dat ze in een wedstrijd tegen Vitesse niet scoren is toch geen bewijs dat ze helemaal geen doelpunten kunnen maken? Dat is een redenering van niks. "Je scoort niet tegen vitesse dus kun je niet scoren." Solid hoor.

Nee, maar hij heeft zich wel ontwikkeld bij AZ. Hij was alleen iets minder dan Weghorst. Betekent niet dat je niet goed genoeg bent voor Sparta.
Zelfde geldt voor Dos Santos. Die was afgelopen jaren ook niet slecht.
Gefeliciteerd met je fucking slimme en goed argumenterende maanvis. Wees er zuinig op.

De selectie is inderdaad niet geweldig, maar dat geldt voor hun concurrentie ook. Dan kunnen Friday, Dos Santos en Advocaat best een verschil maken.
Ze blijven erin, denk zelfs zonder nacompetitie.
Voor de winter zouden ze kansloos van Vitesse hebben verloren. Nu met 0-1. Die gaan nog punten pakken.
Vind ik leuk
RWB013 +1358
woensdag 17 januari 2018 om 09:59
1. Ik geef vooral aan dat jouw argument niet bewezen is. Jij zegt dat het niet scoren nu is opgelost. Ze hebben nog helemaal niet gescoord dus dat is gewoon onzin en dat weet jij niet.

2. Hoe weet jij dat Friday zich heeft ontwikkeld? Heb jij hem zien spelen in Noorwegen? Ik toevallig wel. Voor werk ga ik wel eens naar Noorwegen en ik ben een aantal keer bij Lillestrøm geweest met een werkrelatie die fan is. (Moet ik er nog bij vermelden dat lillestrøm zijn oude werkgever is? Veel kennis lijk je namelijk niet te hebben.) En daar speelde hij beter dan bij AZ. Die 'ontwikkeling waar jij blindelings van uit gaat valt erg tegen. En noem eens wat wedstrijden waar Dos Santos heel beslissend is geweest? Ik wed dat je ze op 1 hand kan tellen.

3. Mijn maanvis hoeft overduidelijk niet 'fucking slim en goed argumenterend' te zijn.

4. Ik hoop nog steeds met je mee. Ik zie liever Roda of NAC er uit vliegen. Ondanks dat je blijkbaar meteen een 'hater' bent ofzo als je je mening geeft. Net als jou hele verhaal een blinde aanname.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 januari 2018 om 10:04]
Vind ik leuk
#Keizerout +17259
woensdag 17 januari 2018 om 10:13
Ik heb ook gezien dat ze tegen Vitesse niet scoorden. Dat neemt niet weg dat je met Friday en Dos Santos meer kans hebt op goals dan met mindere voetballers.

Dus hij speelde daar altijd basis en scoorde veel. Bij AZ speelde en scoorde hij minder dus hij is niet beter geworden? Ik denk dat hij beter is geworden omdat AZ over het algemeen vrij goed is in spelers beter maken en het feit dat hij steeds dichter bij de basis kwam. Hey je komt weleens in Noorwegen. Wat irrelevant.

Ik heb Dos Santos niet elke week gevolgd. Hij eindigde vorig jaar op 4 goals en 6 assists en het jaar ervoor op 4 en 8. Lijkt me prima voor een club als sparta.

Dan snap je niet hoe argumenteren werkt denk ik. Misschien kan maanvis je wat bijles geven.

Dat haten sloeg meer op je flutargumentatie.
Vind ik leuk
RWB013 +1358
woensdag 17 januari 2018 om 10:27
Ik geef alleen aan dat ik niet van de blinde aannames bent. Jij wel, ook prima. Maar ik ga het hier bij laten. Ik wil een klein gloryhuntertje ook niet ontnemen dat hij dadelijk trots aan mama kan vertellen dat hij na weer een hele dag VP toch weer een discussie heeft gewonnen. ;-)

Zal ik nog een duimpje geven ook? 10.000 duimpjes op VP! Zal wel een aardig hoogtepuntje zijn.

Ik ga van mijn vrije dag genieten. Ik spreek je aan het eind van het seizoen, wanneer je #Tenhagout heet omdat hij 3 wedstrijden verloren heeft. Groetjes :-)
Vind ik leuk
#Keizerout +17259
woensdag 17 januari 2018 om 10:33
Ah, kijk aan, precies evenveel onderbouwde argumenten als daarnet. Je bent in elk geval constant.

Ik denk niet dat m'n moeder onder de indruk is. Ze kent VP niet en dat ik beter argumenteer dan mensen die het niet kunnen weet ze al vrij lang.

Ja, doe maar even een duimpje. 10.000 staat wel leuk.

Veel plezier. En dat geeft maar weer aan hoe slecht je me kent. Groetjes en geniet van je vrije dag.
Vind ik leuk
Pec010 +1546
dinsdag 16 januari 2018 om 17:42
Aanvallend een prima team, logisch dat ze dus verdedigers halen. Willem II gaat zeker niet degraderen dit jaar.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 17:49
Sol en Ogbeche voorin scheelt een slok op een borrel. Garantie voor goals.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Versterkingen op komst bij Willem II: "Dan moet je daarvoor gaan"