Advocaat hengelt nieuwe versterking binnen: deal met Premier League-club

    Advocaat hengelt nieuwe versterking binnen: deal met Premier League-club

    dinsdag 16 januari 2018 om 23:00

    De volgende aanwinst van Sparta heet Soufyan Ahannach, zo heeft Dick Advocaat bevestigd aan de NOS. De 22-jarige middenvelder annex aanvaller komt over van Brighton & Hove Albion en wordt momenteel medisch gekeurd.

    Ahannach was dinsdagavond al te gast bij Sparta, dat aantrad tegen Vitesse (0-1). Als alle formaliteiten in de komende 24 uur zijn afgerond, maakt hij volgens De Telegraaf per direct het seizoen op huurbasis af bij De Kasteelclub. Voetbal International meldde zondag al dat Sparta interesse had in Ahannach.

    Ahannach verruilde Almere City afgelopen zomer voor de Premier League-club, waar hij vooral wedstrijden speelt bij de beloftenploeg. Brighton geeft hem de gelegenheid om op Eredivisie-niveau ervaring op te doen, zodat hij sterker terug kan keren in Engeland. Over de ontwikkeling van Ahannach is de club in ieder geval tevreden.

    Bij Sparta treft Ahannach assistent-trainer Fred Grim, met wie hij samenwerkte bij Almere City.

    Plaats een reactie

    Breda83 +2163
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:01
    Tsja, ga je daar de oorlog mee winnen. Leuke speler bij Almere, maar goed genoeg voor Eredivisie? Ik moet het nog zien...
    Vind ik leuk
    BesteOoit +490
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:16
    Heb jij hem ooit zien voetballen dan? Zo niet dan raad ik je aan om dat zo snel mogelijk te doen en anders jouw mond dicht te houden. Hij zou makkelijk in de eredivisie kunnen spelen en al helemaal bij Sparta.
    Vind ik leuk
    Breda83 +2163
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:52
    Zoals je aan mijn naam kan zien kom ik uit Breda, waar ik vorig jaar twee keer mijn club tegen Almere heb zien voetballen. Geen idee of hij meedeed, hij is me niet opgevallen in ieder geval. In die wedstrijden dan. Zal vast een leuke speler zijn, maar kan me herinneren dat geeneen eredivisieclub interesse had in hem afgelopen zomer en dat de verbazing zeer groot was bij iedereen dat Brighton zich meldde. Maar goed, we zullen het zien.
    Vind ik leuk
    BesteOoit +490
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:55
    Er waren meerdere clubs uit eredivisie geïnteresseerd zoals Heracles en Willem 2.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3303
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:34
    Ach hij kan natuurlijk altijd op de bank plaatsnemen. Ook daar heeft Sparta geen sterke bezetting...
    Vind ik leuk
    Rodajc +14600
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:02
    Ben benieuwd
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2710
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:02
    Goede speler voor Sparta. Was een van de smaakmakers in de Jupiler League bij Almere City.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22070
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:18
    Zegt niks natuurlijk... Tom Boere maakte ook bij FC Oss een hoop doelpunten in de JL, maar bij FC Twente wil het maar niet echt lukken.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2710
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:23
    Dat is waar, maar ik heb wel het idee dat hij van meerwaarde kan zijn voor Sparta.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22070
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:29
    Het is wel een speler die een actie durft te maken en graag op goal schiet. Ik schrijf hem ook niet bijvoorbaat af.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13707
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:03
    Is het alleen die foto of is het echt zo'n engerd?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:07
    Dus als iemand een baard heeft is het gelijk een engerd?
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3303
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:35
    Ja! :-)
    Vind ik leuk
    zidaantje +10
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:13
    Wat een stereotypering zeg..
    Heb je toevallig een oordeel over zijn geloof?
    Een mening over zijn spel, voetbalkwaliteiten of inzet zal van waarde zijn, maar deze opmerking snijdt géén hout..
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13707
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:19
    Heb het over zijn afbeelding.
    Griezelig.
    Of vind jij het een vriendelijke foto?

    En voordat je met allerlei aantijgingen komt, het was geen opmerking maar een vraag!
    Vind ik leuk
    BesteOoit +490
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:19
    Spaanse mug, jij hebt dus duidelijk zand in jouw vagina, pik. Bekrompen, kortzichtige engnek dat je bent.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89510
    woensdag 17 januari 2018 om 00:05
    Bij jou is de maandelijkse periode aangebroken tut?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 januari 2018 om 00:05]
    Vind ik leuk
    BesteOoit +490
    woensdag 17 januari 2018 om 00:12
    Ja net als jouw zusje. Frappant dat je in een ander artikel mijn gedrag afkeurt. Dan zou hier het gedrag of de opmerking van Spaanse mug moeten afkeuren. Jammer man, je laat je wel kennen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89510
    woensdag 17 januari 2018 om 00:19
    Haagse humor kan hard zijn. Als je er geboren had geweest dan had je het begrepen.
    Vind ik leuk
    BesteOoit +490
    woensdag 17 januari 2018 om 00:22
    Serieus? Is dit jouw comeback? Hahah je wordt uitgelachen pik.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89510
    woensdag 17 januari 2018 om 00:31
    Daar liggen Hagenezen niet zo van wakker.
    Vind ik leuk
    BesteOoit +490
    woensdag 17 januari 2018 om 00:39
    Haha Hagenezen zegt ie. Jij komt zeker uit Wateringen of Rijswijk en noemt jezelf dan een Hagenees.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89510
    woensdag 17 januari 2018 om 00:40
    Nee hoor, geboren in de Schilderswijk. Gewoond in Scheveningen, Morgenstond en Moerwijk.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22070
    woensdag 17 januari 2018 om 10:32
    Ben in Moerwijk op gegroeid Anslostraat-:)
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:10
    Tlijkt wel een jonge Osama Bin Laden.
    Vind ik leuk
    Emnu +3431
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:14
    Zou advocaat na t seizoen aankondigen dat-ie spelersmakelaar is geworden?

    Goedemorgen zeg, die trekt echt uit elke hoek nog n blik overbodige spelers open.
    Vind ik leuk
    Lurton +2190
    dinsdag 16 januari 2018 om 23:22
    Jelele jele HOren:

    Sp AR Ta!


    Mooi clubhuis, mooi cluppie!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89510
    woensdag 17 januari 2018 om 00:02
    Destijds ook graag gehoopt dat mijn club hem haalde. Deed het in de Juup heel erg goed.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 januari 2018 om 13:48
    wat raar he , op nac werd gescholden dat ze zoveel spelers huurde en nou doet elke clup het ,vreemd als je verbeek hoorde en advocaat das niks om spelers te huren .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws