Chelsea mogelijk de pineut door opgedoken Traoré-foto's: zware FIFA-straf dreigt

Chelsea mogelijk de pineut door opgedoken Traoré-foto's: zware FIFA-straf dreigt

donderdag 18 januari 2018 om 23:08

Chelsea dreigt door de FIFA gestraft te worden met een transferverbod. De wereldvoetbalbond doet al sinds september onderzoek naar de kampioen van Engeland, die grenzen heeft overschreven met het contracteren van buitenlandse voetballers onder de achttien jaar. Dat meldt onder meer The Guardian donderdag. 

De zaak ging rollen toen er afgelopen jaar foto's opdoken van een piepjonge Bertrand Traoré. Daaruit bleek dat de aanvaller al vòòr 1 januari 2014 officiële wedstrijden had gespeeld. Pas vanaf dat moment was Traoré volwassen en mocht hij een contract tekenen in Londen. Hij speelde dus al voor The Blues op zestienjarige leeftijd - en dat is niet toegestaan. 

Uit onderzoek van de FIFA is gebleken dat Chelsea bij in totaal zo'n 25 jonge spelers de regels aan de laars heeft gelapt. Via de officiële kanalen heeft de Premier League-grootmacht inmiddels gereageerd. "Chelsea heeft voldaan aan alle regels van de FIFA als het gaat om het binnenhalen van spelers", aldus een woordvoerder. 

The Blues laten bovendien weten dat een eventueel transferverbod direct aangevochten zal worden. De voorbije jaren kregen onder meer FC Barcelona en Atlético Madrid een transferverbod opgelegd. 

Plaats een reactie

Bongo +1229
donderdag 18 januari 2018 om 23:17
Laat ze maar eens een paar seizoenen gestraft worden. Geven ze de jeugd eens de kans.
Ze hebben er toch genoeg.
Vind ik leuk
Vak-DD +8925
vrijdag 19 januari 2018 om 10:32
Hun eigen jeugd krijgt bij ons kansen genoeg.
Vind ik leuk
Bongo +1229
vrijdag 19 januari 2018 om 10:38
Ja c of d garnituur ze hebben er 33 uitgeleend
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 23:19
Degradatie uit de Premier League
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 08:11
Hadden ze met Barcelona en atletico Madrid ook moeten doen. (Uiteraard in de Spaanse competitie) Maar nee dat durven ze niet!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 januari 2018 om 08:13]
Vind ik leuk
Vak-DD +8925
vrijdag 19 januari 2018 om 10:31
Klopt de Spaanse clubs en bond zijn corrupt en de FIFA en Eufa doen daar niks aan.
Vind ik leuk
Farmer +6389
donderdag 18 januari 2018 om 23:22
"The Blues laten bovendien weten dat een eventueel transferverbod direct aangevochten zal worden."

met andere woorden:

Chelski, heeft net als Barca en Atletico, TE veel geld om zich iets van deze regels aan te trekken. De zogenaamde comissie die dit toetsen moet, zal een aantal snoepreisjes etc krijgen(Zwitsers horloge? :P), en het beland weer met een shit-strafje in de doofpot.
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 23:22
Eindelijk gerechtigheid al moet ze dit wel doortrekken naar andere clubs in Engeland die hetzelfde doen en hebben gedaan. Laten we hopen dat dit een rem gaat zetten op Nederlands talent wat naar Engeland vertrekt.
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
donderdag 18 januari 2018 om 23:40
Ik zou er niet op rekenen. Zolang ze daar die homegrown regel hebben, blijven ze jonge talenten halen. Sowieso wel denk ik. Het is hartstikke lucratief.
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 06:48
Homegrownregel?
Vind ik leuk
Olfie +3073
vrijdag 19 januari 2018 om 07:08
Minimaal x aantal jaar in eigen/binnenlandse jeugd opgeleid. Daar moeten ze er verplicht een paar van in de selectie hebben.
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
vrijdag 19 januari 2018 om 09:03
Echt een zeldzaam dom en naïef idee.
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
vrijdag 19 januari 2018 om 09:02
Ja ze moeten volgens mij 8 spelers hebben die een deel van hun opleiding in engeland hebben gehad. Was bedoeld om engelse talenten te beschermen, maar mislukt omdat het door domme mensen is bedacht
Vind ik leuk
Jur74 +3582
vrijdag 19 januari 2018 om 06:29
Niet alleen Engelse clubs, alle clubs ter wereld dus ook de Nederlandse/Spaanse/Duitse etc. etc.
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 23:33
niet alleen een transfer verbod, maar ook gewoon uitsluiting voor europees voetbal. dat hadden ze met Barca ook moeten doen

Vind ik leuk
JDW1988 +1589
vrijdag 19 januari 2018 om 07:03
Ja joh, gewoon een levenslang stadionverbod
Vind ik leuk
donderdag 18 januari 2018 om 23:47
Maar je mag niet onder je 18e voor een buitenlandse club spelen?
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 01:19
Jawel alleen geen contract tekenen....
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 02:15
dus die spelers die ajax laatst gehaald heeft hebben ook geen contract?
Vind ik leuk
Jur74 +3582
vrijdag 19 januari 2018 om 06:30
Volgens noemen de "contracten" die jeugdspelers hebben "koelkastcontracten", ze krijgen geen salaris maar een onkostenvergoeding en dat is volgens mij wel toegestaan.

Correct me if im wrong.
Vind ik leuk
FACT +1026
vrijdag 19 januari 2018 om 00:03
Chelsea, ANTI club!
Vind ik leuk
Olfie +3073
vrijdag 19 januari 2018 om 07:09
Is dat een FACT?
Vind ik leuk
FACT +1026
zondag 21 januari 2018 om 00:55
Ja
Vind ik leuk
Vak-DD +8925
vrijdag 19 januari 2018 om 10:32
RAAR ???
Vind ik leuk
FACT +1026
zondag 21 januari 2018 om 00:55
Nee
Vind ik leuk
Foebele +43386
vrijdag 19 januari 2018 om 00:14
Ach, doekje voor het bloeden, transferbans zijn hip tegenwoordig, ze lossen niks op en zijn ook niet echt een straf, want je kunt er gewoon op anticiperen als topclub.
Vind ik leuk
JDW1988 +1589
vrijdag 19 januari 2018 om 07:07
Jup. Het enige wat vervelend is, is dat ze nu misschien wat imago-schade oplopen.

Nu maakt dat voor hun natuurlijk niet echt uit.
Ik bedoel, wie is er nou voor Chelsea..
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 00:15
Op dit moment zou FIFA Chelsea misschien zelfs een mooie gunst doen met een verbod. Mochten die Crouch-geruchten waar zijn dan hebben we een serieuze intervention nodig.
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 00:37
Aanpakken die gasten, doodziek van die kinderhandel.
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 02:24
Pics or it didnt happen
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 08:00
Zou traore ook een aap zijn genoemd daar?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Chelsea mogelijk de pineut door opgedoken Traoré-foto's: zware FIFA-straf dreigt