Chelsea mogelijk de pineut door opgedoken Traoré-foto's: zware FIFA-straf dreigt

    Chelsea mogelijk de pineut door opgedoken Traoré-foto's: zware FIFA-straf dreigt

    donderdag 18 januari 2018 om 23:08

    Chelsea dreigt door de FIFA gestraft te worden met een transferverbod. De wereldvoetbalbond doet al sinds september onderzoek naar de kampioen van Engeland, die grenzen heeft overschreven met het contracteren van buitenlandse voetballers onder de achttien jaar. Dat meldt onder meer The Guardian donderdag. 

    De zaak ging rollen toen er afgelopen jaar foto's opdoken van een piepjonge Bertrand Traoré. Daaruit bleek dat de aanvaller al vòòr 1 januari 2014 officiële wedstrijden had gespeeld. Pas vanaf dat moment was Traoré volwassen en mocht hij een contract tekenen in Londen. Hij speelde dus al voor The Blues op zestienjarige leeftijd - en dat is niet toegestaan. 

    Uit onderzoek van de FIFA is gebleken dat Chelsea bij in totaal zo'n 25 jonge spelers de regels aan de laars heeft gelapt. Via de officiële kanalen heeft de Premier League-grootmacht inmiddels gereageerd. "Chelsea heeft voldaan aan alle regels van de FIFA als het gaat om het binnenhalen van spelers", aldus een woordvoerder. 

    The Blues laten bovendien weten dat een eventueel transferverbod direct aangevochten zal worden. De voorbije jaren kregen onder meer FC Barcelona en Atlético Madrid een transferverbod opgelegd. 

    Plaats een reactie

    Bongo +1388
    donderdag 18 januari 2018 om 23:17
    Laat ze maar eens een paar seizoenen gestraft worden. Geven ze de jeugd eens de kans.
    Ze hebben er toch genoeg.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11691
    vrijdag 19 januari 2018 om 10:32
    Hun eigen jeugd krijgt bij ons kansen genoeg.
    Vind ik leuk
    Bongo +1388
    vrijdag 19 januari 2018 om 10:38
    Ja c of d garnituur ze hebben er 33 uitgeleend
    Vind ik leuk
    donderdag 18 januari 2018 om 23:19
    Degradatie uit de Premier League
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11113
    vrijdag 19 januari 2018 om 08:11
    Hadden ze met Barcelona en atletico Madrid ook moeten doen. (Uiteraard in de Spaanse competitie) Maar nee dat durven ze niet!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 januari 2018 om 08:13]
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11691
    vrijdag 19 januari 2018 om 10:31
    Klopt de Spaanse clubs en bond zijn corrupt en de FIFA en Eufa doen daar niks aan.
    Vind ik leuk
    Farmer +11257
    donderdag 18 januari 2018 om 23:22
    "The Blues laten bovendien weten dat een eventueel transferverbod direct aangevochten zal worden."

    met andere woorden:

    Chelski, heeft net als Barca en Atletico, TE veel geld om zich iets van deze regels aan te trekken. De zogenaamde comissie die dit toetsen moet, zal een aantal snoepreisjes etc krijgen(Zwitsers horloge? :P), en het beland weer met een shit-strafje in de doofpot.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6040
    donderdag 18 januari 2018 om 23:33
    niet alleen een transfer verbod, maar ook gewoon uitsluiting voor europees voetbal. dat hadden ze met Barca ook moeten doen

    Vind ik leuk
    JDW1988 +2708
    vrijdag 19 januari 2018 om 07:03
    Ja joh, gewoon een levenslang stadionverbod
    Vind ik leuk
    donderdag 18 januari 2018 om 23:47
    Maar je mag niet onder je 18e voor een buitenlandse club spelen?
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5361
    vrijdag 19 januari 2018 om 01:19
    Jawel alleen geen contract tekenen....
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4032
    vrijdag 19 januari 2018 om 02:15
    dus die spelers die ajax laatst gehaald heeft hebben ook geen contract?
    Vind ik leuk
    Jur74 +7724
    vrijdag 19 januari 2018 om 06:30
    Volgens noemen de "contracten" die jeugdspelers hebben "koelkastcontracten", ze krijgen geen salaris maar een onkostenvergoeding en dat is volgens mij wel toegestaan.

    Correct me if im wrong.
    Vind ik leuk
    FACT +2189
    vrijdag 19 januari 2018 om 00:03
    Chelsea, ANTI club!
    Vind ik leuk
    Olfie +4207
    vrijdag 19 januari 2018 om 07:09
    Is dat een FACT?
    Vind ik leuk
    FACT +2189
    zondag 21 januari 2018 om 00:55
    Ja
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11691
    vrijdag 19 januari 2018 om 10:32
    RAAR ???
    Vind ik leuk
    FACT +2189
    zondag 21 januari 2018 om 00:55
    Nee
    Vind ik leuk
    Foebele +51484
    vrijdag 19 januari 2018 om 00:14
    Ach, doekje voor het bloeden, transferbans zijn hip tegenwoordig, ze lossen niks op en zijn ook niet echt een straf, want je kunt er gewoon op anticiperen als topclub.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2708
    vrijdag 19 januari 2018 om 07:07
    Jup. Het enige wat vervelend is, is dat ze nu misschien wat imago-schade oplopen.

    Nu maakt dat voor hun natuurlijk niet echt uit.
    Ik bedoel, wie is er nou voor Chelsea..
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1561
    vrijdag 19 januari 2018 om 00:15
    Op dit moment zou FIFA Chelsea misschien zelfs een mooie gunst doen met een verbod. Mochten die Crouch-geruchten waar zijn dan hebben we een serieuze intervention nodig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 januari 2018 om 00:37
    Aanpakken die gasten, doodziek van die kinderhandel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 januari 2018 om 02:24
    Pics or it didnt happen
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 januari 2018 om 08:00
    Zou traore ook een aap zijn genoemd daar?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Chelsea mogelijk de pineut door opgedoken Traoré-foto's: zware FIFA-straf dreigt