Update: 'Aanstaande Ajacied vliegt zondag naar Amsterdam voor keuring'

Update: 'Aanstaande Ajacied vliegt zondag naar Amsterdam voor keuring'

Gepubliceerd: zaterdag 20 januari 2018 om 14:33za 20-01-2018 om 14:33

Ajax gaat iets minder dan 5,5 miljoen euro betalen voor Rasmus Nissen Kristensen. De twintigjarige Deense verdediger van FC Midtjylland wordt bij Ajax gezien als de opvolger van Joël Veltman.

Dat meldt het Deense Ekstra Bladet. De onderhandelingen tussen Midtjylland en Ajax staan op het punt om afgerond te worden. De rechtsback moet er zelf wel nog uit zien te komen met de Amsterdammers. Als Kristensen verkocht wordt, is hij de op een na duurste speler van Midtjylland. Pione Sisto verkaste in 2016 voor een hoger bedrag naar Celta de Vigo.

De Telegraaf meldde zaterdagochtend dat Kristensen bij Ajax gezien wordt als 'de ideale stand-in' van Veltman. Ekstra Bladet meldt dat ze er in Amsterdam vanuit gaan dat de Ajax-aanvoerder na dit seizoen een transfer maakt. Het is de bedoeling dat Kristensen een halfjaar de tijd krijgt om te wennen en het stokje dan overneemt van de 26-jarige rechtsback.

Ajax gaat volgens het Deense medium rond de 5,5 miljoen euro betalen. Dat bedrag kon Midtjylland simpelweg niet weigeren.

Update 14.33: Rasmus Nissen Kristensen komt zondag naar Amsterdam om de medische keuring af te leggen. Dat meldt het Algemeen Dagblad. Daarna rondt Ajax de transfer van 5,3 tot 5,5 miljoen euro af. Als Kristensen op tijd naar Amsterdam komt, kan hij om 14.30 uur de Klassieker bijwonen. 

Poll

Vertrekt Veltman na dit seizoen?

(5530 stemmen)

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Foarut +56
zaterdag 20 januari 2018 om 10:48
Orejuela dan? Gaat geen kans krijgen?
Vind ik leuk
Piet Ajacied +5932
zaterdag 20 januari 2018 om 10:56
Orejuela en deze Deen gaan strijden om de rechtsback positie.
Orejuela heeft iets meer tijd nodig blijkbaar (Sanchez was de uitzondering, Neres en Cassierra duurden ook iets langer voordat ze de taal begrepen en beetje gewend waren)
Vind ik leuk
Noudyo. +14152
zaterdag 20 januari 2018 om 14:38
Waar speelt Cassierra tegenwoordig eigenlijk?
Vind ik leuk
dhrwobo +40085
zaterdag 20 januari 2018 om 15:17
Hij is net zoals orealuealo gewoon vaste speler van jong Ajax. Toch duur zo! Mja... Ajax is tegenwoordigs DE koopclub van nederland
Vind ik leuk
Piet Ajacied +5932
zaterdag 20 januari 2018 om 19:49
Bij Jong Ajax maar nu Dolberg geblesseerd is zit hij bij het eerste. Ik vind Cassierra een goede spits die zich goed ontwikkelt alleen zijn Huntelaar en Dolberg vooralsnog beter.

Waar spelen Obispo, Piroe, Paal, Gakpo, Rigo, Malen, Gudmundsson, Lammers en Mauro Junior?

Kijk, Cassierra is goed maar de andere zijn beter dus moet wachten op zijn kans.

Jullie talenten zoals Obispo zijn veel beter dan Schwaab of Isimat maar krijgt toch geen kans. Dat vind ik een stuk erger
Vind ik leuk
Noudyo. +14152
zaterdag 20 januari 2018 om 20:10
Obispo is LANG niet klaar. Komt pas net kijken bij Jong
Vind ik leuk
Piet Ajacied +5932
zaterdag 20 januari 2018 om 20:44
Wat goed is komt snel...

Maar als jij die andere 2 beter vind, dat mag.

Ik denk dat de echte talenten pas de grootste stappen maken áls ze met het eerste meedoen, niet voordat ze met het eerste meedoen. Daar kom je nooit achter maar foutloos zullen ze nooit zijn maar met betere spelers om je heen leer je wel veel sneller
Vind ik leuk
yuuup +10343
zaterdag 20 januari 2018 om 12:00
Hahaha zo gigantisch doorzichtig. En mocht Orejuela straks de onderlinge strijd winnen, heeft Ajax deze Deen natuurlijk weer voor niets gekocht.
Vind ik leuk
Morris +23597
zaterdag 20 januari 2018 om 10:50
Veel geld..
Vind ik leuk
Rodajc +18122
zaterdag 20 januari 2018 om 10:50
Aardig talent, al is hij bij Midtjylland 3 centrale verdedigers gewend
Vind ik leuk
Bizzy +23281
zaterdag 20 januari 2018 om 10:51
Discussie dat Psv een koopclub is kunnen we nu wel begraven. Ajax doet precies hetzelfde. Dat de jeugd een allemaal een kans krijgt zal allemaal wel. Je kan er maar elf opstellen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 10:54]
Vind ik leuk
Morris +23597
zaterdag 20 januari 2018 om 10:54
Nummer 2.

Alle PSV'ers schreeuwden moord en brand dat Ajax moest gaan kopen.
Nu gebeurt het en weer een negatieve draai.
Relatief gezien stromen talenten gewoon door. En ja er wordt ook gekocht.
Vind ik leuk
Bizzy +23281
zaterdag 20 januari 2018 om 10:56
Morris ik zie dat iets als positiefs. Niks mis met kopen van spelen mits ze iets toevoegen. Onder Overmars is Ajax juist volwassen geworden.
Vind ik leuk
Morris +23597
zaterdag 20 januari 2018 om 11:07
Reageer dan niet op het oordeel vanuit andere hoek dat psv een koopclub is. Wees er dan trots op.
Nu vervallen jullie in andere gedrag: hiep hiep hoi ;-)
Vind ik leuk
2cents +58923
zaterdag 20 januari 2018 om 10:59
Onbegrijpelijk ook dat het PSVers blijkbaar pijn doet hoe hun club wordt gezien.

Ik zeg al tijden, omarm het gewoon want het heeft ze alle successen gebracht. Net als dat de opleiding bij Ajax altijd de basis is geweest voor succes. Maar ook altijd is aangevuld met aankopen.
Vind ik leuk
Morris +23597
zaterdag 20 januari 2018 om 11:09
Nee ze willen bewijzen calimero te zijn.

Zonder gekheid, ik denk echt dat ze een bewijs drang hebben. Ze voelen zich niet serieus genomen en bevestigen dit.

Iets met self fulfilling prophecy
Vind ik leuk
stratumseind +190939
zaterdag 20 januari 2018 om 11:16
"er wordt ook gekocht" .... ook?

dit seizoen al weer 10 spelers plus huntelaar
Vind ik leuk
ArieBombarie +42148
zaterdag 20 januari 2018 om 11:42
En hoeveel vertrokken er?
Vind ik leuk
Morris +23597
zaterdag 20 januari 2018 om 12:08
Je doet net alsof Ajax nooit koopt.
En als ze kopen gaat het om aantallen.
Kapitaal moet toch op het veld staan??
Veel kapitaal, veel aankopen..

Vind ik leuk
Mohammet +144
zaterdag 20 januari 2018 om 11:21
Tis allemaal eigen jeugd:)
Vind ik leuk
Vato75 +2216
zaterdag 20 januari 2018 om 10:52
Naar wie moet hij vertrekken dan?
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 10:53
En orejuela?
Vind ik leuk
Hansdeg +1386
zaterdag 20 januari 2018 om 10:55
Gaat Veltman naar Telstar?
Vind ik leuk
Midden-Noord +94657
zaterdag 20 januari 2018 om 10:56
Dan is Veltman beter, dit is teveel geld voor de speler.
Vind ik leuk
Argento8523 +7025
zaterdag 20 januari 2018 om 10:59
Niet in plaats van Veltman?

Zou beter zijn
Vind ik leuk
Kopstootje +9537
zaterdag 20 januari 2018 om 10:59
Denk dat Veltman zijn droom gaat verwezenlijken en naar Achilles 29 gaat.
Vind ik leuk
John040 +2504
zaterdag 20 januari 2018 om 11:03
Is er dan intresse voor Veldman.....SV Meppen???
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 11:08
Jammer dat hiermee waarschijnlijk ook aan Orejuela wordt duidelijk gemaakt dat het voor hem niks gaat worden bij Ajax.
Vind ik leuk
stratumseind +190939
zaterdag 20 januari 2018 om 11:11
Sjeik Marc is nog erger dan een vrouw met je bankpas in de bijenkorf
Vind ik leuk
2cents +58923
zaterdag 20 januari 2018 om 12:03
Mooi hoe de bijnamen nu in ene totaal de andere kant uit schieten voor Overmars. Tot een paar maanden geleden was hij nog een soort gierige Dagobert.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 13:29]
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 12:41
Ergens heb je wel gelijk, maar tot een maand geleden wisten we niet dat hij door anderen waaronder BergRAMP en van der sar werd tegengehouden. Dat verandert alles wel een beetje.
Vind ik leuk
2cents +58923
zaterdag 20 januari 2018 om 13:30
Punt is dat men hem die bijnamen gaf omdat ze vonden dat het geld op het veld moest staan en niet op de bank.

Inmiddels komt het geld steeds meer op het veld en krijgt hij weer kritiek.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 13:30]
Vind ik leuk
ArieBombarie +42148
zaterdag 20 januari 2018 om 13:32
Nog geen half jaar geleden noemde stratum hem per definitie Marc Netto. Nu is het Sjeik Marc.

Laat de spelers maar binnenstromen hoor. Vind het altijd wel geinig om nieuwe spelers te zien, uit te kotsen of te omarmen.
Vind ik leuk
2cents +58923
zaterdag 20 januari 2018 om 13:35
Precies.

Feit is ook gewoon dat wat er overblijft in Jong, nadat Van De Beek en De Jong vast bij 1 zitten, niet direct echt top is en het mogelijk ook nooit wordt.

Dan kun je niet rustig afwachten als club tot de daarop volgende toplichting klaar is.

De echte toplichting is sowieso nu rond 15/16.
Vind ik leuk
Het Brein +4679
zaterdag 20 januari 2018 om 12:55
Haha
Vind ik leuk
Gyrosregime +2685
zaterdag 20 januari 2018 om 11:18
voor Veltman is vast wel ergens een plekje.. Zelfs Manolev kreeg de nodige aanbiedingen, maar die speelde in het Bulgaarse elftal tenminste nog goed! Veltman is sowieso de Manolev van Ajax..
Vind ik leuk
Smash +3989
zaterdag 20 januari 2018 om 11:23
Veltman gaat een transfer maken naar zijn oude club v.v. IJmuiden!
Vind ik leuk
stratumseind +190939
zaterdag 20 januari 2018 om 11:29
Koopclub dat blijkt wel uit het volgende:
Seizoen 12-13 : 10 nieuwe spelers
Seizoen 13-14 : 12 nieuwe spelers
Seizoen 14-15 : 8 nieuwe spelers
Seizoen 15-16 : 8 nieuwe spelers
Seizoen 16-17 : 8 nieuwe spelers
Seizoen 17-18 : 11 nieuwe spelers tot nu toe

Nu word dit plots "slim" genoemd....
Het kan verkeren
Vind ik leuk
ArieBombarie +42148
zaterdag 20 januari 2018 om 11:43
En jij zat maar te piepen over het geld op de bank.

Misschien er even bij zetten hoeveel er die jaren vertrokken ook?
Vind ik leuk
GROBAR66 +1537
zaterdag 20 januari 2018 om 11:42
Onbekend talent, beter eigen jeugd laten spelen dan zo iemand halen
Vind ik leuk
stratumseind +190939
zaterdag 20 januari 2018 om 11:45
Tipje voor Cash : vd vaart heeft ook weer een oefenpotje gespeeld...
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1064
zaterdag 20 januari 2018 om 11:57
Ajax is heel goed bezig :)
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 12:17
Kopen kopen kopen
Vind ik leuk
RedNas +3496
zaterdag 20 januari 2018 om 12:17
Iedereen heeft mag zijn eigen mening hebben, maar ik lach me helemaal kapot om figuren die roepen dat ze Veltman als CV wel goed vinden. Daar speelt hij al jaren niet meer, en op die positie heeft hij nooit zo constant en agressief gespeeld als de afgelopen jaren. Kortom, als je eigen mening niet meer is dan napraten wat lang geleden op tv is gezegd kan je beter niks zeggen. Of ga een spelletje volgen dat je wel snapt.
Vind ik leuk
Het Brein +4679
zaterdag 20 januari 2018 om 12:54
Wtf, kan iemand me zeggen waarom Orejuela gehaald is dan?
Vind ik leuk
stratumseind +190939
zaterdag 20 januari 2018 om 13:38
dat was een mega talent pareltje en groeibriljant vandaar
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 13:10
Ken deze speler niet maar gezien zijn prijskaartje zal ie Veltman er snel uitspelen wat ook weer niet zo moeilijk is. Als Veltman dan op de bank zit wordt ie ook niet meer opgeroepen voor Oranje en hebben alle niet ajaxiceden ook wat aan deze aankoop :).
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 13:17
Weer een topper naar Amsterdam.
Vind ik leuk
Bals +386
zaterdag 20 januari 2018 om 13:31
Overmars is heel goed bezig
Vind ik leuk
Breezer4u +1901
zaterdag 20 januari 2018 om 14:45
Tering, normaal lopen we te brullen om versterkingen en nu staat de kraan wagenwijd open. Heb al eens geroepen dat de reden van het ontslag van keizer en Bergkamp etc. Daarom nu gepland was. Bergkamp zou ervoor gaan liggen op het moment dat keizer eruit gezet zou worden. Dat wisten Overmars en van der sar. Zo gezegd zo gedaan, daarom ook voor de winterstop de boel opgeruimd om ruim baan te maken voor versterkingen. Dat alleen kan het ontslag van keizer rijmen..
Vind ik leuk
Gid010 +710
zaterdag 20 januari 2018 om 15:11
wordt een miskoop, ze moeten vertrouwen houden op eigen jeugd. Daarin laten ze zien met Feyenoord dat ze dat goed kunnen doen. Die 5,5 miljoen kan je beter investeren in goalgettters of eigen jeugd!!
Vind ik leuk
ForzaVVV +964
zaterdag 20 januari 2018 om 15:11
Nu snel Veltman verkopen!
Vind ik leuk
Friends +633
zaterdag 20 januari 2018 om 16:22
Is i dan wat. Waard????
Vind ik leuk
John M. +5046
zaterdag 20 januari 2018 om 15:19
Toen ik de deense vlag bij de titel zag dacht ik dat het over van de Vaart ging.
Vind ik leuk
Friends +633
zaterdag 20 januari 2018 om 16:21
Ik vindt het heel jammer dat Ajax spelers loopt te kopen nu...terwijl ze dat al in huis hadden Tete..Riedewald..ze hadden misschien een mindere periode maar waren wel op de goede weg...Ajax heeft steeds de verkeerde trainer aangesteld...zonde
Vind ik leuk
Bals +386
zaterdag 20 januari 2018 om 16:35
Overmars is goed op weg een Champions League waardige selectie neer te zetten. Goed bezig!
Daaaag Bergkamp en Spijkerman.
Vind ik leuk
Founder +241
zaterdag 20 januari 2018 om 16:50
Wordt Ajax nu ook een koopclub? Ik meen dat dit al de 5e aankoop is voor volgend seizoen! Maakt mij niet uit hoor, maar het zorgt er wel voor dat we minder gespreksstof krijgen. Immers al alle clubs het doen is het geen item voor dit forum meer.
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 17:58
Een stuk zonder onderbouwing, bronvermeldingen en voorbarige conclusies. Typisch de huidige journalistiek.
Vind ik leuk
JanTa48 +7181
zondag 21 januari 2018 om 11:52
Op (bijna) alle posities zijn er nu dubbele bezettingen en dat kan wel eens bepalend worden in het verloop van de titelstrijd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws