Update: 'Aanstaande Ajacied vliegt zondag naar Amsterdam voor keuring'

    Update: 'Aanstaande Ajacied vliegt zondag naar Amsterdam voor keuring'

    zaterdag 20 januari 2018 om 14:33

    Ajax gaat iets minder dan 5,5 miljoen euro betalen voor Rasmus Nissen Kristensen. De twintigjarige Deense verdediger van FC Midtjylland wordt bij Ajax gezien als de opvolger van Joël Veltman.

    Dat meldt het Deense Ekstra Bladet. De onderhandelingen tussen Midtjylland en Ajax staan op het punt om afgerond te worden. De rechtsback moet er zelf wel nog uit zien te komen met de Amsterdammers. Als Kristensen verkocht wordt, is hij de op een na duurste speler van Midtjylland. Pione Sisto verkaste in 2016 voor een hoger bedrag naar Celta de Vigo.

    De Telegraaf meldde zaterdagochtend dat Kristensen bij Ajax gezien wordt als 'de ideale stand-in' van Veltman. Ekstra Bladet meldt dat ze er in Amsterdam vanuit gaan dat de Ajax-aanvoerder na dit seizoen een transfer maakt. Het is de bedoeling dat Kristensen een halfjaar de tijd krijgt om te wennen en het stokje dan overneemt van de 26-jarige rechtsback.

    Ajax gaat volgens het Deense medium rond de 5,5 miljoen euro betalen. Dat bedrag kon Midtjylland simpelweg niet weigeren.

    Update 14.33: Rasmus Nissen Kristensen komt zondag naar Amsterdam om de medische keuring af te leggen. Dat meldt het Algemeen Dagblad. Daarna rondt Ajax de transfer van 5,3 tot 5,5 miljoen euro af. Als Kristensen op tijd naar Amsterdam komt, kan hij om 14.30 uur de Klassieker bijwonen. 

    Poll

    Vertrekt Veltman na dit seizoen?

    (5530 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 20 januari 2018 om 10:48
    Orejuela dan? Gaat geen kans krijgen?
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5861
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:56
    Orejuela en deze Deen gaan strijden om de rechtsback positie.
    Orejuela heeft iets meer tijd nodig blijkbaar (Sanchez was de uitzondering, Neres en Cassierra duurden ook iets langer voordat ze de taal begrepen en beetje gewend waren)
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14486
    zaterdag 20 januari 2018 om 14:38
    Waar speelt Cassierra tegenwoordig eigenlijk?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26935
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:17
    Hij is net zoals orealuealo gewoon vaste speler van jong Ajax. Toch duur zo! Mja... Ajax is tegenwoordigs DE koopclub van nederland
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5861
    zaterdag 20 januari 2018 om 19:49
    Bij Jong Ajax maar nu Dolberg geblesseerd is zit hij bij het eerste. Ik vind Cassierra een goede spits die zich goed ontwikkelt alleen zijn Huntelaar en Dolberg vooralsnog beter.

    Waar spelen Obispo, Piroe, Paal, Gakpo, Rigo, Malen, Gudmundsson, Lammers en Mauro Junior?

    Kijk, Cassierra is goed maar de andere zijn beter dus moet wachten op zijn kans.

    Jullie talenten zoals Obispo zijn veel beter dan Schwaab of Isimat maar krijgt toch geen kans. Dat vind ik een stuk erger
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14486
    zaterdag 20 januari 2018 om 20:10
    Obispo is LANG niet klaar. Komt pas net kijken bij Jong
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5861
    zaterdag 20 januari 2018 om 20:44
    Wat goed is komt snel...

    Maar als jij die andere 2 beter vind, dat mag.

    Ik denk dat de echte talenten pas de grootste stappen maken áls ze met het eerste meedoen, niet voordat ze met het eerste meedoen. Daar kom je nooit achter maar foutloos zullen ze nooit zijn maar met betere spelers om je heen leer je wel veel sneller
    Vind ik leuk
    yuuup +9568
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:00
    Hahaha zo gigantisch doorzichtig. En mocht Orejuela straks de onderlinge strijd winnen, heeft Ajax deze Deen natuurlijk weer voor niets gekocht.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:48
    En weer een speler van de eigen jeugd dat vervangen wordt door een aankoop. Volgens mij heeft Ajax dan met Zeefuik Orejuela en deze gast nu 3 spelers voor de rechtsachterpositie.
    Kunnen we het er nou over eens zijn dat alle 3 de clubs in de top 3 koopclubs zijn?
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7076
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:51
    Maar wij zijn de grootste koopclub!
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:06
    Als je dat wilt joh vind ik het best.
    Vind ik leuk
    Morris +22867
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:51
    Alle clubs kopen. Ajax en AZ gebruiken wel veel jeugd. Logisch want beide opleidingen zijn goed.
    Idem bij Feyenoord maar sinds er weer geld is, moeten talenten wachten.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 10:52]
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:36
    Nee de lichting afgelopen 2 a 3 jaar was niet goed genoeg, maar er komt weer iets moois aan. Hier en daar moet je de balans zien te vinden tussen jeugd en aankopen toch?
    Vind ik leuk
    Morris +22867
    zaterdag 20 januari 2018 om 13:22
    helemaal mee eens hoor. waarom denk je dat Overmars aankopen doet. Er staat nu niet veel achter die meteen klaar staan.

    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11745
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:56
    Na deze transferwindow zeker. PSV koopt van alles eig. Feyenoord koopt alle subtop spelers die het redelijk doen op en Ajax koopt alles wat los en vast zit onder de 22 jaar.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30323
    zaterdag 20 januari 2018 om 13:21
    Schuurs, Bandé en Kühn werden allemaal gevolgd door Europese topclubs. Dat noem ik niet "alles onder de 22"
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 13:21]
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11745
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:11
    Het lijkt me dat jij slim genoeg bent om te begrijpen wat ik bedoel, toch?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30323
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:14
    Nou, ik vond alles onder 22 wel ruim klinken :p
    Ik vind het de moeite wel waard om te vermelden dat het alleen toptalenten tot 22 zijn :p en een oudere argentijn! :p

    Hoe was de eerste wedstrijd onder JP?
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11745
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:52
    Was ook een hyperbool, was de bedoeling ook een beetje, en idd vooral toptalenten komen naar Ajax

    Prima, tactisch minder maar qua passie en vechten stukken leuker en vermakelijker.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30323
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:54
    Mooi dat ze die tactiek compenseren met inzet, dan kun je nog ver komen
    Vind ik leuk
    elijah +1571
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:57
    Als je geen geschikte back hebt en een ervaren zal mogelijk vertrekken, dan moet men wel kopen. Zeefuik laat heel veel steekjes vallen. Ik ben bang dat hij na dit seizoen geen kans meer krijgt in de basis en dat deze deen gekocht is voor stand-in voor veltman en orejuela als tweede keus.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7076
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:58
    Lol jullie zijn er zo druk mee. Ik heb van de week je reacties gelezen dan roep je je continu koopclub, koopclub! En nu zeg je elke club is een koopclub. Wat is dan eigenlijk je punt?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:05
    Mijn reacties zeg je? Dan moet je het over iemand anders hebben. Mijn punt is dat PSV altijd wordt afgezeken dat het een koopclub is terwijl ajax hetzelfde doet. Dus als we allemaal ff accepteren dat alle topclubs koopclubs zijn vind ik het prima.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1932
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:26
    je gedraagt je als een kleine kind! word volwassen! psv koopt vaak middelmaat voor de hoofdprijs en dan gaan ze voor een junkenprijs weg! en iedreen is bezig met ajax. zelfs brands was een tijdje bezig met Ajax. zegt meer over jullie dan over ons.. ik hoor ajax nooit wat zeggen over een ander club! en als anderen wat over je club zeggen moet je juist bescheiden blijven.. maar vele mensen zijn hier op ajax topics net onkruid en spam.. en maar ajax met leugens en onzin naar beneden willen halen! maar de feiten zullen altijd voor zich spreken! maar al die onzin denk je dat het wat zal uitmaken? ajax doet zijn ding en zal dat altijd blijven doen en blavende honden bijten niet!
    Vind ik leuk
    Nistel +3590
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:52
    Haha, oké. Voor zover ik je bijdrage kon volgen.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1932
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:04
    @13 over blavende honden gesproken! ik kon je vader wel zijn alleen de blavende honden waren eerder!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30323
    zaterdag 20 januari 2018 om 13:24
    Hey Aziz, het is blaffen. Met dubbel f.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 13:26
    Hahahah
    Vind ik leuk
    SimonSays +6212
    zaterdag 20 januari 2018 om 13:45
    Ik ga vanavond mijn vriendin eens even lekker beven. Hehehe.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 13:35
    Koekoek doe die bril ff af. Overmars heeft meerdere keren achter spelers aan gezeten waarbij brands al eerder was met onderhandelingen, kan Brands verder niks aan doen is nou eenmaal zo. Wat ik zeg is een leugen? Is het niet zo dat alle clubs met ambitie geld uitgeven aan spelers om sterker te kunnen worden? Ik zeg hier niks negatiefs over Ajax maar jij schiet direct in de verdediging. Waarom nou toch? Nergens voor nodig je hoeft alleen maar in te zien dat alle topclubs investeren in spelers.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1470
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:02
    Het is allemaal een stempel uit de oude tijd. PSV heeft inderdaad de geschiedenis dat men veel kocht. Men kocht ook spelers weg bij Ajax.
    Ajax heeft de geschiedenis van opleiden, maar heeft daanaast ook altijd wel gekocht.
    Feyenoord heeft de stempel werkvoetbal. Maar daar hebben toch echt wel hele sierlijke voetballers gespeeld.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 12:03]
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1932
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:07
    mee eens haka! het is altijd oplieden scouten en kopen. en uiteindelijk gaat het om een goed team te smeden! als je geen geld heb als club moet je oplieden en goed scouten en er vroeg bij zijn! en geld heeft bewezen dat het doorslag geeft!
    Vind ik leuk
    Guust +5706
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:07
    Tuurlijk, dat moet wel tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    Thobar +4381
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:18
    Kopen en verkopen.
    Tussendoor wordt er nog eens ergens tegen een bal getrapt maar hoe dat afloopt is ook ongewis want een keer handjeklap en je spits is weg.
    Vind ik leuk
    HWET +987
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:20
    Ik snap t nooit zo goed. t moet allemaal eigen jeugd zijn maar t geld moet ook op t veld er. overigens vervangt een Kluivert nu weer younes. da's de omgekeerde weg. Maar ben met j3 e3ns dat er wel is meer eigen jeugd is geweest in de basis bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Mohammet +148
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:22
    Wat Ajax doet is nog niet zo gek moet ik eerlijk bekennen. Ik heb Meer moeite met Clubs als chelsea n man city.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1932
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:47
    dan vergeet je psg m.united barca real en nu zelfs liverpool en juve! welkom in de nieuwe voetbal wereld.. maar het is al jaren dat prestaties afhangen van kopen.. je kan niet altijd een parel kopen of scouten voor een prikje! en elke club koopt. of het jeugd is of spelers die zich al hebben bewezen.. het is al jaren zo dat geld de doorslag geeft! en dan kunnen mensen ervan vinden wat ze willen! alleen als je geen geld heb moet je creatief zijn! zelfs de spelers die opgeleid worden worden op jonge leeftijd weggeplukt bij kleine amateurclubs! alleen nu zijn de bedragen gewoon hoog.. dan moet je met de tijd mee gaan.. money is power.. en janken heeft geen zin. voetbal is altijd zo geweest!
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14486
    zaterdag 20 januari 2018 om 14:39
    Zeefuik bakt er niks van. Ajax doet er gewoon goed aan een extra rechtsback te kopen, want Veltman is het nou ook niet. Vraag me af hoe die Deen het zal doen
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 14:40
    Maar die Orejuela dan? Heeft die ook maar 1 kans gehad?
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14486
    zaterdag 20 januari 2018 om 14:45
    Zou zomaar kunnen dat die net zo eindigt als Cassierra: drie keer niks. Maar volgens mij had ie in z'n laatste pot best goed gespeeld, dus waarom ze deze Deen halen, begrijp ik niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 14:46
    Overmars zal er wel over nagedacht hebben.
    Vind ik leuk
    Morris +22867
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:50
    Veel geld..
    Vind ik leuk
    Rodajc +14769
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:50
    Aardig talent, al is hij bij Midtjylland 3 centrale verdedigers gewend
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:51
    Discussie dat Psv een koopclub is kunnen we nu wel begraven. Ajax doet precies hetzelfde. Dat de jeugd een allemaal een kans krijgt zal allemaal wel. Je kan er maar elf opstellen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 10:54]
    Vind ik leuk
    Morris +22867
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:54
    Nummer 2.

    Alle PSV'ers schreeuwden moord en brand dat Ajax moest gaan kopen.
    Nu gebeurt het en weer een negatieve draai.
    Relatief gezien stromen talenten gewoon door. En ja er wordt ook gekocht.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:56
    Morris ik zie dat iets als positiefs. Niks mis met kopen van spelen mits ze iets toevoegen. Onder Overmars is Ajax juist volwassen geworden.
    Vind ik leuk
    Morris +22867
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:07
    Reageer dan niet op het oordeel vanuit andere hoek dat psv een koopclub is. Wees er dan trots op.
    Nu vervallen jullie in andere gedrag: hiep hiep hoi ;-)
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:59
    Onbegrijpelijk ook dat het PSVers blijkbaar pijn doet hoe hun club wordt gezien.

    Ik zeg al tijden, omarm het gewoon want het heeft ze alle successen gebracht. Net als dat de opleiding bij Ajax altijd de basis is geweest voor succes. Maar ook altijd is aangevuld met aankopen.
    Vind ik leuk
    Morris +22867
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:09
    Nee ze willen bewijzen calimero te zijn.

    Zonder gekheid, ik denk echt dat ze een bewijs drang hebben. Ze voelen zich niet serieus genomen en bevestigen dit.

    Iets met self fulfilling prophecy
    Vind ik leuk
    stratumseind +171849
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:16
    "er wordt ook gekocht" .... ook?

    dit seizoen al weer 10 spelers plus huntelaar
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40856
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:42
    En hoeveel vertrokken er?
    Vind ik leuk
    Morris +22867
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:08
    Je doet net alsof Ajax nooit koopt.
    En als ze kopen gaat het om aantallen.
    Kapitaal moet toch op het veld staan??
    Veel kapitaal, veel aankopen..

    Vind ik leuk
    Mohammet +148
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:21
    Tis allemaal eigen jeugd:)
    Vind ik leuk
    AFFA +1515
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:30
    Ieder seizoen tussen de 5 en 10 spelers vertrekt er bij Ajax , tja dan moet je toch wat.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:52
    Naar wie moet hij vertrekken dan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:53
    En orejuela?
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1323
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:55
    Gaat Veltman naar Telstar?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89666
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:56
    Dan is Veltman beter, dit is teveel geld voor de speler.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6613
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:59
    Niet in plaats van Veltman?

    Zou beter zijn
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9679
    zaterdag 20 januari 2018 om 10:59
    Denk dat Veltman zijn droom gaat verwezenlijken en naar Achilles 29 gaat.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16185
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:00
    En het blijft maar aankopen regenen...
    Je zou het niet verwachten van de club die pretendeert de beste jeugdopleiding te hebben
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:10
    Je ziet het verkeerd. Hoe lekker is het dat je EN de beste jeugdopleiding hebt EN ook nog eens kan investeren zoals je zelf wilt. Kennen ze niet in Eindhoven he? Beide genoemde gevallen.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16185
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:12
    Neuh, wij halen kampioenschap zonder al die enorme voordelen die jullie hebben...
    Hoe klasse is dat dan wel??
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:14
    Waarom begin je er dan over, het moet je ergens toch wel een beetje dwarszitten. Misschien heb je gelijk en worden jullie kampioen, maar het is nog niet einde seizoen he?
    Vind ik leuk
    Eendracht +16185
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:18
    Waarom ik erover begin??
    Is toch gewoon waar?
    Wordt tegenwoordig elk jaar een bataljon spelers door Ajax aangekocht.
    Als PSV spelers koopt roept heel Ajax "lekker signaal richting de jeugd" ..
    Als jullie het zelf doen is het ineens "slim"...

    Dus hierbij je antwoord:
    Ik begin erover omdat ik even wil wijzen op het hypocriete gedrag van de club (en aanhangers van) de club uit Abcoude Noord.

    Tevreden?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:22
    Natuurlijk roepen ze dan dat het een lekker signaal is naar de jeugd. Bij Ajax gebruiken we beide, aankopen en jeugd. Waar is jullie jeugd dan? Daar ligt het verschil. Groeten van de club uit abcoude noord, aan de gemeenteclub uit het gehucht Eindhoven. Zonder die gemeente bestonden jullie niet eens meer.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 11:57]
    Vind ik leuk
    Eendracht +16185
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:40
    Zoet, Brenet, Locadia, Hendrix, Bergwijn.
    Meestal staan er meer bij ons in de basis dan de 3 die er normaal bij Ajax staan..

    En wat het verschil is??
    Simpel:
    Wel prijzen pakken versus geen prijzen pakken.
    Pretenderen de beste te zijn maar falen, versus de kritiek lachend afdoen en gewoon presteren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:56
    Van de laatste 2 kampioenschappen hebben jullie er in ieder geval 1 doordat wij het zo dom hebben weggegeven. Van de namen die je noemt heeft alleen Locadia een transfer verdiend en zoet zou nog kunnen. Die anderen zijn ook maar halfslachtig. Je klaagt over dat Ajax veel koopt, maar je zegt niks over het feit dat we ook elk jaar verkopen, en dat is onze jeugd. Dus we leiden ze op en we verdienen eraan. Gaat jullie ook zo goed af he? Wie is eigenlijk de laatste die jullie verkocht hebben die een wereldtopper is geworden?
    Vind ik leuk
    Eendracht +16185
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:06
    Maakt het wat uit wie een wereldtopper wordt??
    Volgens mij pak je prijzen als team.
    Als jij er gelukkig van wordt dat Ajax wereldtoppers aflevert (herinner me trouwens even wie de laatste ook al weer is...), so be it..
    Ik vier liever feest na een kampioenschap.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:10
    Jij viert het ook al voor je het kampioenschap te pakken hebt. Moet ik je ff herinneren aan Driesje?
    Volgens mij timmert ene Eriksen toch nadrukkelijk aam de weg? Zal je wel niet mee eens zijn? Om er maar eentje te noemen. Komt ook bij ons vandaan heb ik me laten vertellen???? Genoeg spelers die ook via Ajax de absolute top hebben bereikt, volgens mij iets meer dan via die gemeente club. Maar ik gun je die schaal wel hoor.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16185
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:13
    Met die gemmente club, bedoel je daar die club mee die het stadion in eigen bezit heeft of die club waarvoor de gemeente een stadion heeft neergezet wat de burgers geld heeft gekost?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:15
    De club die het zonder geld van de gemeente, wat overigens net zo goed van de burgers kan zijn, niet meer had bestaan.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16185
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:16
    Dus die club die zonder de gemeente geen stadion had gehad?
    Een stadion dat kennelijk elk jaar nog steeds geld nodig heeft om te blijven bestaan??
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:43
    Een club zonder stadion, is nog altijd beter dan geen club meer. Psv kan beter worden aangepast naar Gsv.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16185
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:53
    Sinds wanneer is PSV geen club meer?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 13:41
    Dat heb ik niet gezegd. Als de gemeente niet had geholpen dan was het misschien zo ver geweest.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16185
    zaterdag 20 januari 2018 om 14:17
    Als, dan...
    Zal wel
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 14:28
    De waarheid is hard. Jullie hadden niet eens meer bestaan zonder die hulp. Niks mis mee hoor als je hulp krijgt, maar geef het dan ook gewoon toe.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16185
    zaterdag 20 januari 2018 om 14:37
    PSV had gewoon nog steeds bestaan, maak je daar niet druk over.
    Feit was wel dat zonder die deal PSV veel minder armslag zou hebben en elk jaar afhankelijk zou zijn van transfers en europees voetbal.
    PSV had het natuurlijk ook anders kunnen doen: gewoon de ziel van de club verkopen middels aandelen (klinkt bekend?) of ingaan met buitenlandse investeerders.
    Is voor gekozen om dat niet te doen.

    Keb je feiten voordat je wat roept.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 14:10
    Wat lul je nou? We hadden de Meer en de gemeente wilde ons daaruit hebben dus moesten ze flink dokken voor dat bezit. Ajax moest toch ergens kunnen voetballen.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16185
    zaterdag 20 januari 2018 om 14:32
    De gemeente Amsterdam heeft inderdaad een belachelijk hoog bedrag betaalt voor de Meer, VER boven de marktprijs (gosh, klinkt bekend...).

    Om vervolgens een stadion neer te zetten voor Ajax, wat de belastingbetaler velen malen meer heeft gekost dan vooruit beraamd.
    Om vervolgens het voor een peuleschilletje te verhuren aan Ajax waardoor de exploitatie jarenlang verliesgevend is geweest en dus door de belastingbetaler moest worden bijgespijkerd...

    Maar omdat het Ajax is zullen we het geen gemeentesteun noemen ok?
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:01
    3?

    Veltman, De Ligt, Van De Beek en Kluivert.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16185
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:08
    Ah ok, 4 dan...
    Maar denk dat jij mijn punt ook wel begrijpt:
    Roept hierboven iemand dat PSV geen jeugd een kans geeft, en ik kan er zomaar 5 opnoemen....
    Tsja..
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:13
    Stukje historie dat PSV aan de kont kleeft. Omarm het. Het heeft jullie je succes gebracht.

    Incidenteel heeft PSV ook altijd wel jeugd voortgebracht. Zo zal het ook blijven.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16185
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:15
    Yup, ik zie het probleem dan ook niet...
    Anderen maken er een gigantisch probleem van schijnt...
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40856
    zaterdag 20 januari 2018 om 13:31
    Dan is het vooral de vraag waar het aan ligt dat jij er geen probleem in ziet, maar er vervolgens wel een probleem van maakt bij een andere club, toevalligerwijs de grote rivaal.

    Is dat dan kinderachtigheid of afgunst of wellicht iets anders?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:13
    Ze mogen soms meedoen ja. Maar bij de eerste fout is het weer klaar. Bij ons mogen ze fouten maken zodat ze ervan kunnen leren. Maar ja, die luxe heb je niet bij de topclub van de gemeente.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16185
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:19
    Man, wat moeten wij dan een toppers hebben dat we er 5 in de basis hebben..
    Goed om te weten dat ze zo goed zijn dat ze daar spelen omdat ze geen fouten maken...
    Topper die Brenet!!
    Hendrix speelt elke week een dikke voldoende..
    Snap nu alleen niet waarom Locadia voor maar 16 miljoen is gegaan.. die jongen scoort elke kans die hij krijgt en speelt nooit een baggerwedstrijd..
    Vind ik leuk
    AFFA +1515
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:43
    Maar hoeveel verkopen ze er ook ieder seizoen nou.
    Vind ik leuk
    Nistel +3590
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:00
    Vroeger speelden de vruchten van die geweldige jeugdopleiding als key players bij zo'n beetje alle Europese topclubs. Tegenwoordig is het armoe troef waar al die jeugdspelers eindigen. Daley Blind komt nog een beetje in de buurt, maar dat kunnen we met alle wil van de wereld toch geen topspeler noemen. Die gast moet wel een hele goede zaakwaarnemer hebben.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1932
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:22
    welke prijzen heeft psv gepakt? als het de graagschap niet was dan hadden jullie niks! 4x op een rij kampion.. incendenteel worden jullie kampion.. ajax doet elke jaar mee tot laatste dag! meer geluk dan wijsheid! en de laatste 10jr heeft ajax meer gepresteerd dan psv.. dus dat gelul gaat er bij mij niet in. ik kijk naar de feiten.. in alles zijn jullie 2de dus ken je plek! jaren smijten met geld en resultaal van zero! alleen maar praatjes meer niet daar! jullie komen zelf vrouwen te kort. boer zoelt vrouw! maar jullie weten toch wel waar die vrouwen lopen? jullie hebben niks en zullen ook nooit bereiken wat wij hier in 020 bereiken. dus ken je plek.. en shut the fuck up! en die onzin praatjes van jullie richting ajax put up ur ass! ajax meeste prijzen beste historie beste jeugd meeste geld mooiste voetbal and we are ajax and we are legend! psv is dead broke.. bedel club die elke tranferperiode moet strippen omdat het geld op is! ik zou me dood schamen om zo te praten als het mijn club is.. dus kom ons niet de les voorlezen dat terwijl het beleid daar waardeloos is legen prijzen kasten en slectie die elke jaar te koop staat en waat geen enkele top club intresse in heeft! mind on ur ons shit before u make some mutha fuckers!
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1932
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:24
    mind on your own shit!
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:48
    Juist!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    John040 +2380
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:03
    Is er dan intresse voor Veldman.....SV Meppen???
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:08
    Jammer dat hiermee waarschijnlijk ook aan Orejuela wordt duidelijk gemaakt dat het voor hem niks gaat worden bij Ajax.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171849
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:11
    Sjeik Marc is nog erger dan een vrouw met je bankpas in de bijenkorf
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:03
    Mooi hoe de bijnamen nu in ene totaal de andere kant uit schieten voor Overmars. Tot een paar maanden geleden was hij nog een soort gierige Dagobert.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 13:29]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:41
    Ergens heb je wel gelijk, maar tot een maand geleden wisten we niet dat hij door anderen waaronder BergRAMP en van der sar werd tegengehouden. Dat verandert alles wel een beetje.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    zaterdag 20 januari 2018 om 13:30
    Punt is dat men hem die bijnamen gaf omdat ze vonden dat het geld op het veld moest staan en niet op de bank.

    Inmiddels komt het geld steeds meer op het veld en krijgt hij weer kritiek.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 13:30]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40856
    zaterdag 20 januari 2018 om 13:32
    Nog geen half jaar geleden noemde stratum hem per definitie Marc Netto. Nu is het Sjeik Marc.

    Laat de spelers maar binnenstromen hoor. Vind het altijd wel geinig om nieuwe spelers te zien, uit te kotsen of te omarmen.
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    zaterdag 20 januari 2018 om 13:35
    Precies.

    Feit is ook gewoon dat wat er overblijft in Jong, nadat Van De Beek en De Jong vast bij 1 zitten, niet direct echt top is en het mogelijk ook nooit wordt.

    Dan kun je niet rustig afwachten als club tot de daarop volgende toplichting klaar is.

    De echte toplichting is sowieso nu rond 15/16.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4125
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:55
    Haha
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2470
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:18
    voor Veltman is vast wel ergens een plekje.. Zelfs Manolev kreeg de nodige aanbiedingen, maar die speelde in het Bulgaarse elftal tenminste nog goed! Veltman is sowieso de Manolev van Ajax..
    Vind ik leuk
    Smash +3330
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:23
    Veltman gaat een transfer maken naar zijn oude club v.v. IJmuiden!
    Vind ik leuk
    stratumseind +171849
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:29
    Koopclub dat blijkt wel uit het volgende:
    Seizoen 12-13 : 10 nieuwe spelers
    Seizoen 13-14 : 12 nieuwe spelers
    Seizoen 14-15 : 8 nieuwe spelers
    Seizoen 15-16 : 8 nieuwe spelers
    Seizoen 16-17 : 8 nieuwe spelers
    Seizoen 17-18 : 11 nieuwe spelers tot nu toe

    Nu word dit plots "slim" genoemd....
    Het kan verkeren
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40856
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:43
    En jij zat maar te piepen over het geld op de bank.

    Misschien er even bij zetten hoeveel er die jaren vertrokken ook?
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1564
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:42
    Onbekend talent, beter eigen jeugd laten spelen dan zo iemand halen
    Vind ik leuk
    stratumseind +171849
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:45
    Tipje voor Cash : vd vaart heeft ook weer een oefenpotje gespeeld...
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 11:57
    Ajax is heel goed bezig :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:17
    Kopen kopen kopen
    Vind ik leuk
    RedNas +3459
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:17
    Iedereen heeft mag zijn eigen mening hebben, maar ik lach me helemaal kapot om figuren die roepen dat ze Veltman als CV wel goed vinden. Daar speelt hij al jaren niet meer, en op die positie heeft hij nooit zo constant en agressief gespeeld als de afgelopen jaren. Kortom, als je eigen mening niet meer is dan napraten wat lang geleden op tv is gezegd kan je beter niks zeggen. Of ga een spelletje volgen dat je wel snapt.
    Vind ik leuk
    cheeks +3687
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:45
    Pff. 5.5 miljoen voor een talent wat op zijn 20e nog in DK speelt. Maar wat gebeurt er met die Orieulja of hoe je zijn naam ook mag spellen? Heeft ajax die alleen maar gekocht omdat hij anders naar PSV zou zijn gegaan ?
    Vind ik leuk
    Het Brein +4125
    zaterdag 20 januari 2018 om 12:54
    Wtf, kan iemand me zeggen waarom Orejuela gehaald is dan?
    Vind ik leuk
    stratumseind +171849
    zaterdag 20 januari 2018 om 13:38
    dat was een mega talent pareltje en groeibriljant vandaar
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 13:10
    Ken deze speler niet maar gezien zijn prijskaartje zal ie Veltman er snel uitspelen wat ook weer niet zo moeilijk is. Als Veltman dan op de bank zit wordt ie ook niet meer opgeroepen voor Oranje en hebben alle niet ajaxiceden ook wat aan deze aankoop :).
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 13:17
    Weer een topper naar Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Bals +396
    zaterdag 20 januari 2018 om 13:31
    Overmars is heel goed bezig
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1699
    zaterdag 20 januari 2018 om 14:45
    Tering, normaal lopen we te brullen om versterkingen en nu staat de kraan wagenwijd open. Heb al eens geroepen dat de reden van het ontslag van keizer en Bergkamp etc. Daarom nu gepland was. Bergkamp zou ervoor gaan liggen op het moment dat keizer eruit gezet zou worden. Dat wisten Overmars en van der sar. Zo gezegd zo gedaan, daarom ook voor de winterstop de boel opgeruimd om ruim baan te maken voor versterkingen. Dat alleen kan het ontslag van keizer rijmen..
    Vind ik leuk
    Gid010 +668
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:11
    wordt een miskoop, ze moeten vertrouwen houden op eigen jeugd. Daarin laten ze zien met Feyenoord dat ze dat goed kunnen doen. Die 5,5 miljoen kan je beter investeren in goalgettters of eigen jeugd!!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +920
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:11
    Nu snel Veltman verkopen!
    Vind ik leuk
    Friends +645
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:22
    Is i dan wat. Waard????
    Vind ik leuk
    John M. +4793
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:19
    Toen ik de deense vlag bij de titel zag dacht ik dat het over van de Vaart ging.
    Vind ik leuk
    Friends +645
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:21
    Ik vindt het heel jammer dat Ajax spelers loopt te kopen nu...terwijl ze dat al in huis hadden Tete..Riedewald..ze hadden misschien een mindere periode maar waren wel op de goede weg...Ajax heeft steeds de verkeerde trainer aangesteld...zonde
    Vind ik leuk
    Bals +396
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:35
    Overmars is goed op weg een Champions League waardige selectie neer te zetten. Goed bezig!
    Daaaag Bergkamp en Spijkerman.
    Vind ik leuk
    Founder +244
    zaterdag 20 januari 2018 om 16:50
    Wordt Ajax nu ook een koopclub? Ik meen dat dit al de 5e aankoop is voor volgend seizoen! Maakt mij niet uit hoor, maar het zorgt er wel voor dat we minder gespreksstof krijgen. Immers al alle clubs het doen is het geen item voor dit forum meer.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 17:58
    Een stuk zonder onderbouwing, bronvermeldingen en voorbarige conclusies. Typisch de huidige journalistiek.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5601
    zondag 21 januari 2018 om 11:52
    Op (bijna) alle posities zijn er nu dubbele bezettingen en dat kan wel eens bepalend worden in het verloop van de titelstrijd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws