VP's Elftal van de Week: Ajax hofleverancier, PSV-duo én Feyenoorder

VP's Elftal van de Week: Ajax hofleverancier, PSV-duo én Feyenoorder

Gepubliceerd: maandag 22 januari 2018 om 10:00ma 22-01-2018 om 10:00

We mogen weer: de tweede seizoenshelft van de Eredivisie is van start gegaan, met de Klassieker tussen Ajax en Feyenoord als hoogtepunt. De Amsterdammers, die met 2-0 wonnen, zijn met drie spelers hofleverancier in VP's Elftal van de Week.

Jeroen Zoet (PSV)
We durven het wel aan: geen enkele keeper in de Eredivisie pakte dit seizoen zoveel punten als Zoet voor PSV. Ook tegen Heracles Almelo blonk de Oranje-international uit.

Nicolás Tagliafico (Ajax)
Was Berghuis één keer kwijt, maar speelde verder een uitstekende Klassieker tegen Feyenoord. Dat de Argentijnse linksback zijn Ajax-debuut maakte, is des te knapper.

Jonas Svensson (AZ)
Het Noorse blok graniet scoort zelden, maar áls hij het doet, doet hij het goed. Kreeg tegen Utrecht de afvallende bal voor zijn voeten en schoot onberispelijk raak.

Matthijs de Ligt (Ajax)
Zo volwassen, zo beheerst: De Ligt was tegen Feyenoord nauwelijks op een fout te betrappen. Toonde ook aan snelheid te hebben in een sprintduel met Jens Toornstra.

Tyrell Malacia (Feyenoord)
Het is weinig linksbacks gegeven dit seizoen: David Neres afstoppen. Malacia ging het goed af. De achttienjarige linksback was de beste Feyenoorder in de Klassieker.

Ali Messaoud (Excelsior)
Zo slecht als 2017 was, zo goed moet 2018 worden. Messaoud begon zondag uitstekend aan de tweede seizoenshelft met twee doelpunten in de stadsderby tegen Sparta.

Pelle van Amersfoort (sc Heerenveen)
Het mooiste doelpunt van de eerste speelronde na de winterstop kwam op naam van Van Amersfoort. Met een wereldgoal hielp hij Heerenveen aan een punt tegen Vitesse.

Hakim Ziyech (Ajax)
Na de snelle 1-0 en 2-0 in de tweede helft speelde Ziyech een bijna perfecte Klassieker. Nog steeds is er kritiek op de Ajacied, maar je beseft pas wat je mist als je het niet meer hebt.

Ritsu Doan (FC Groningen)
"Een geweldige voetballer", zo typeerde Groningen-trainer Ernest Faber hem na het 1-1 gelijkspel tegen Willem II. Geef hem eens ongelijk. De goal van Doan deed denken aan die van Liverpool-ster Sadio Mané tegen Manchester City.

Youness Mokhtar (PEC Zwolle)
PEC Zwolle pakt zaterdagavond de eerste drie punten van 2018 door NAC Breda met 1-0 te verslaan. Mokhtar kroonde zich tot matchwinner door al na twee minuten van afstand te scoren.

Luuk de Jong (PSV)
Door zijn intikker won PSV voor de derde keer dit seizoen een Eredivisie-wedstrijd in blessuretijd. De Jong maakte bovendien zijn honderdste doelpunt, waardoor hij nu officieel tot de Club van 100 behoort.

Poll

Wie was dit weekend de beste?

(1222 stemmen)

Plaats een reactie

Jou Hader +302
maandag 22 januari 2018 om 10:03
Ik mis Massop.
Vind ik leuk
:O +5147
maandag 22 januari 2018 om 10:56
Ik mis neres. Not
Vind ik leuk
windforce11 +3416
maandag 22 januari 2018 om 10:08
ach...
[Reactie gewijzigd op maandag 22 januari 2018 om 10:08]
Vind ik leuk
Spiegel +11142
maandag 22 januari 2018 om 10:09
Vind intikker bij Luuk wel iets te makkelijk gezegd. Hij komt geweldig voor zijn man en rond vervolgens geweldig af.
Vind ik leuk
Ruud40 +13211
maandag 22 januari 2018 om 12:36
Klopt.
Maar jammer dat er geen beelden vanaf de cornervlag zijn.

Hij kwam zover voor zijn man en de pass was van zo dichtbij en naar voren dat ik me afvroeg of het geen buitenspel was.
Maar op de beelden die ik gezien heb, was het in elk geval onmogelijk te zien, dus discussie er over is lastig. Vond hem "verdacht" ver voor zijn man lopen toen hij de bal in tikte.
Vind ik leuk
Spiegel +11142
maandag 22 januari 2018 om 12:43
Ik heb zojuist de samenvatting even op mijn telefoon bekeken en een screenshot gemaakt op het moment dat gudmonson de bal voor geeft. Het is absoluut geen buitenspel.
Als je bewijs wilt, kan ik het eventueel naar je toe sturen...
Vind ik leuk
Spiegel +11142
maandag 22 januari 2018 om 12:45
https://gyazo.com/7b21e805823852daec0a1f4c8aad5f34 Hier het bewijs.

Vind ik leuk
Ruud40 +13211
maandag 22 januari 2018 om 13:48
Overduidelijk niet buitenspel inderdaad.
Had ik niet uit de bewegende beelden gehaald, maar kunt het met het beeld stil wel zien dankzij de doellijn.
Vind ik leuk
maandag 22 januari 2018 om 10:09
Malacia de beste Feyenoorder. Kun je nagaan hoe slecht de rest was. De voorzet voor de bevrijdende 2-0 kwam van zijn kant. Dus nooit zou hij hier in mogen staan.
Vind ik leuk
Spiegel +11142
maandag 22 januari 2018 om 10:24
Het was alleen niet zijn man. Het was de linksbuiten die verzuimde mee te lopen...
Vind ik leuk
2cents +61654
maandag 22 januari 2018 om 10:59
Hij was daarentegen wel de man die te vroeg instapte waardoor Veltman zo door kon lopen.
Vind ik leuk
Spiegel +11142
maandag 22 januari 2018 om 12:08
Wellicht, maar hij werd door zijn linksbuiten in de steek gelaten. Die stelde hem voor de keuze om uit te stappen.
Vind ik leuk
2cents +61654
maandag 22 januari 2018 om 12:52
Om uit te stappen of mee te lopen. Hij koos verkeerd. Die verkeerde keuze is uiteindelijk niet de schuld van de linksbuiten.

Geeft verder ook niet hoor. Het is een jonge gast die nog veel moet leren en ook mag leren.
Vind ik leuk
Spiegel +11142
maandag 22 januari 2018 om 12:57
Klopt.
Hij maakt de verkeerde keuze, maar kan je inderdaad een 18-jarige in zijn eerste klassieker niet kwalijk nemen.

Aan de andere kant, goed genoeg is oud genoeg.

Vond Feyenoord vooral aanvallend gewoon heel zwak en omdat ze ook niet goed meeverdedigden zag de verdediging van Feyenoord er af en toe belabberd uit, omdat ze keuzes moesten maken en soms verkeerd kozen.
Vind ik leuk
Figurant +585
maandag 22 januari 2018 om 16:35
Feyenoord verliest het gewoon op het middenveld. Daar lopen 3 echt matige spelers
Vind ik leuk
Spiegel +11142
maandag 22 januari 2018 om 16:40
Ik vind El ahmadi best oke, al is wel duidelijk dat hij niet meer zoals voorgaande jaren de gaten van Vilhena en Toornstra dicht kan lopen.

Vilhena is klaar voor een vertrek en Toornstra voor een terugkeer naar ADO.
Vind ik leuk
Mario1984 +545
maandag 22 januari 2018 om 10:44
Dan had Ziyech hier ook niet in moeten staan, want zijn spelhervattingen waren weer zeer matig.

Ik vond zelf Malacia een van de beste op het veld. Neres had maar weinig in te brengen en dat voor zijn eerste echte klassieker.
2e doelpunt vond ik ook niet echt zijn fout, maar meer van boetius, aangezien hij totaal niet mee loopt en Malacia zijn fout moest corrigeren.
Vind ik leuk
maandag 22 januari 2018 om 10:10
Ook al ben ik als Rotterdammer voor Ajax toch heb ik op Malacia gestemd. Eerlijkheidshalve moet ik wel erbij zeggen dat Veltman hem een keer te slim af was en de perfecte voorzet gaf waaruit de 2-0 ontstond.
Vind ik leuk
maandag 22 januari 2018 om 10:56
Hier nog een.
Vind ik leuk
maandag 22 januari 2018 om 11:19
Rotterdam West hier :-)
Vind ik leuk
Jou Hader +302
maandag 22 januari 2018 om 10:10
Waar is Jorgensen? Won al zijn duels en gaf 100%. Liep zelfs helemaal terug tot diep in het middenveld om vervolgens met passie keer op keer de bal te veroveren. Speelde een wereldpot.
Vind ik leuk
maandag 22 januari 2018 om 10:11
Waar is Veltman?
Vind ik leuk
Jou Hader +302
maandag 22 januari 2018 om 10:11
Gebruik even je gezond verstand.
Vind ik leuk
dhrwobo +43995
maandag 22 januari 2018 om 10:17
Ik ben persoonlijk erg blij dat Zoet het zo goed doet. Niet eens omdat hij punten pakt voor de ploeg, maar omdat hij zelden het respect heeft gekregen van half voetballiefhebbend Nederland. Zoet draait een topseizoen en is ontzettend constant. Mensen hebben hem afgerekend op basis van hoe z'n gezicht eruit ziet.. en zien dan liever een arrogante kop van Jasper in Oranje staan. In mijn ogen hoort Zoet in de huidige vorm absoluut onder de lat bij Oranje.

Wel weer jammer dat we met Oranje voorlopig geen belangrijke wedstrijden meer gaan spelen...
Vind ik leuk
maandag 22 januari 2018 om 10:32
Wat zal ik hier op zeggen.Nou dit dus ik ken meer dan 24 spelers die beterwaren in het veld dan deze spelers in de lijst;
Ik heb bij de wedstrijd ajax feijenoord echt geen 1 speler gezien die er uit sprong.Het was saai slap en dit moest dan de topper zijn.
In het buiteland liggen ze dubbel van het lachen van deze amateur wedstrijd.En psv was ook niet veel beter maar wel spannender.
Ik vind dat er in de lijst geen 1 speler hoort te staan van psv feijenoord of ajax.
En der waren echt wel meer dan 24 spelers die beter speelde dan deze 11.
maar dat is weer de media.die kijken alleen naar ajax .
echt weer iets amsterdams .
Vind ik leuk
ArieBombarie +43201
maandag 22 januari 2018 om 11:12
Wat een malacia hype. Hoe kan je hier ooit staan als je direct verantwoordelijk bent voor de beslissing in je wedstrijd?

Deed het leuk voor zover het mocht duren. Echter mag je als verdediger ook dat ene foutje niet maken.
Vind ik leuk
Jorchie +520
maandag 22 januari 2018 om 12:28
Als ik het de laatste maanden een beetje gevolgd heb schakelde hij gisteren wel de aller, aller, allerbeste speler van de afgelopen maanden van heel Nederland uit. Ben je een beetje jaloers dat er een keer een andere speler als die van ajax gehypt wordt. En je kunt alle goals wel op zijn bordje schuiven als je lang zoekt. Ik had je iets hoger ingeschat.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43201
maandag 22 januari 2018 om 12:35
Nee hor, de 1e goal had hij niks mee te maken.
Vind ik leuk
Harremans +1526
maandag 22 januari 2018 om 12:30
Hij maakte dat foutje niet. Hij dekte Neres af, je ziet dat daar afspraken over zijn gemaakt en Boetius moet mee lopen. Als hij direct naar Veltman loopt, staat Neres opeens vrij. Hij kon daar niets aan doen.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43201
maandag 22 januari 2018 om 12:34
Hij liep gewoon naast Veltman hor. Zette geen sliding in en stapte te laat uit.
Vind ik leuk
Harremans +1526
maandag 22 januari 2018 om 12:39
Nee, hij moest het gat dichtlopen.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43201
maandag 22 januari 2018 om 12:42
HJahaha. Kom op zeg. Hij stond ernaast, stapte te laat mee en had prima een sliding kunnen inzetten voordat Veltman die voorzet gaf. Was zeker een 1 op 1 sprint van 15 meter. \

Daar een andere draai aan geven is echt absurd gewoon.
Vind ik leuk
maandag 22 januari 2018 om 11:23
Ik zelf vind Tagliafico niet iedereen zal het er over eens zijn maar om zo een debuut te maken in een klassieker! klasse hoor.
Vind ik leuk
Korm +39909
maandag 22 januari 2018 om 12:07
Zoet was voor mij de beste man van het weekend...
De jong zijn verkiezing vind ik opmerkelijk, ja hij scoorde in blessure tijd maar miste ook aardig wat 100% kansen!
Vind ik leuk
maandag 22 januari 2018 om 12:36
Moet ik het nou wéér zeggen?? Die zoet is veel te dik! Elftal vd week: Michael van gerwen
Vind ik leuk
14forever +9066
maandag 22 januari 2018 om 13:46
Onana voor Zoet en ik mis Veltman.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2334
maandag 22 januari 2018 om 14:06
Geen Rashica? Die heb ik veel meer mooie dingen zien doen dan bv Ziyech, Mokthar en Van Amersfoort.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws