'Supportertje pesten' na NEC-FC Den Bosch, toeterende fan krijgt 389 euro boete

'Supportertje pesten' na NEC-FC Den Bosch, toeterende fan krijgt 389 euro boete

maandag 5 februari 2018 om 19:31

De uitwedstrijd tegen NEC van vrijdagavond 26 januari heeft voor een supporter van FC Den Bosch een flink financieel staartje gekregen. De fan kreeg een boete van liefst 389 euro nadat hij na afloop van de wedstrijd claxonneerde in de buurt van De Goffert.

De supportersgroep RFU FC Den Bosch is bijzonder verontwaardigd over de uitgeschreven boete en heeft zich via Facebook gemeld. 'Gevalletje supporters pesten', zo omschrijven de Bossche fans het incident, dat door de Nijmeegse politie is aangeduid als 'het als bestuurder van een motorvoertuig onnodig geluid veroorzaken'.

De Gelderlander heeft navraag gedaan bij NEC, maar een woordvoerder van de Jupiler League-koploper kon niet precies achterhalen wat er op die bewuste vrijdag in de buurt van het stadion is voorgevallen. De lokale politie gaf wél een korte reactie op het incident. Volgens een woordvoerder heeft de betrokken agent rechtmatig gehandeld, aangezien 'dergelijke boetes doorgaans niet lichtzinnig worden uitgeschreven'.

Plaats een reactie

Dicky +15073
maandag 5 februari 2018 om 19:34
Terecht, er bestaan nu eenmaal verkeersregels.
[Reactie gewijzigd op maandag 5 februari 2018 om 19:35]
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 19:38
Dan ben ik bang voor de toeterende Nederlandse Turken en Marokkanen dat ze van de zomer allemaal een bon gaan krijgen tijdens het WK.
Vind ik leuk
Dicky +15073
maandag 5 februari 2018 om 19:44
Dat zou zeer terecht zijn. Maar laten we wel zijn. Omdat de buurman zijn hond in de speeltuin laat schijten en daar mee weg komt, wil niet zeg dat jij dat ook moet doen.
Vind ik leuk
Farmer +8446
maandag 5 februari 2018 om 19:59
Nee, dan moet je t overdrijven om je beredenatie kracht bij te zetten:
Je buurman laat elke dat zijn 4 díkke bouviers in die speeltuin schijten, maar die ENE keer dat jouw kleine Fifi-hondje even een plasje tegen de prullenbak doet. krijg jij een dikke flip voor de overlast.
Vind ik leuk
RtdDub +7024
maandag 5 februari 2018 om 21:11
Zal wel meevallen met de Turken
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 21:26
Ze kunnen zich nooit inhouden, of ze nu winnen of verliezen in het voetbal.
Vind ik leuk
13 +9600
maandag 5 februari 2018 om 20:44
Ik heb niet de indruk dat de politie iets doet tegen massaal getoeter in Rotterdam van Turken ingeval van Turks voetbalsucces. Als je dat gedoogt, dan ben ik toch benieuwd of dit individu deze boete niet succesvol zou kunnen aanvechten.
Vind ik leuk
Dicky +15073
maandag 5 februari 2018 om 20:49
Denk het niet. Deze mensen overtreden een wet en krijgen een boete. Ik denk dat wanneer Turken die van een bruiloft afkomen en toeteren een boete zouden krijgen. Ook niet zouden winnen wanneer ze daar protest tegen aan zouden tekenen. Van mij mag dit ook gewoon een keer gebeuren.
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 20:55
Dit is toch kansloos je moet als politieagent empathie hebben.. inleven in een situatie..
[Reactie gewijzigd op maandag 5 februari 2018 om 20:55]
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 22:47
Met die 389,- kan Eniesee een spelertje halen.
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 23:37
Maar 389eu??? Dat gaat toch nergens meer over...
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 19:37
Politiestaat!
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 19:45
Moeten ze met een Turkse bruiloft doen
Vind ik leuk
remakil +4172
maandag 5 februari 2018 om 20:03
Eejj, die man was blij hè. Die wilde tuuteren van blijdschap hè. Dat is voetbalcultuur hè, tuuteren...
[Reactie gewijzigd op maandag 5 februari 2018 om 20:04]
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 20:08
toeteren van blijdschap omdat ze verloren hadden ???
Vind ik leuk
remakil +4172
maandag 5 februari 2018 om 20:17
Ja, hij had 15 euro ingezet op verlies bij Unibet... ;-)
Vind ik leuk
Farmer +8446
maandag 5 februari 2018 om 20:05
Juridische betutteling van hier tot gunder.

Als Marokko of Turkije weer een voetbalwedstrijd(hoe zo'n onzinnige oefenpot tegen niemandallistan oid ook), wordt er soms in hele colonnes luid door de straten gescheurd en getoeterd. Als soort van 'vreugde-uitlating'.
En nee, daar doet de politie niks tegen: veels te bang dat ze termen als racisme of discriminatie naar de kop geslingerd krijgen. Maar nb een Bosschenaar, wordt op de bon geslingerd voor hetzelfde bij zíjn favoriete clubje.
Om het even extreem te plaatsen; Als je dus als buitenlander toetert voor een buitenlands team, wordt het gedoogd, maar als je toetert voor een Nederlands team dan krijg je een bon?
Zo staat het niet in de regels, maar zo wordt het wel uitgevoerd.
Is dat niet je réinste discriminatie?

Maar Justitie zou Justitie niet zijn als die zichzelf al láng hadden ingedekt. Die spelen dit individueel op die ene persoon uit, en vlakken zo de hele SV en groepering bij FC Den Bosch weg.
Ik ben bang dat de enige manier om dit te seponeren, is om met een enórme groep Den Bosch Supporters, mee te gaan met de persoon in kwestie, als hij deze zaak voor laat komen. Gewoon met 500 man in die rechtszaal plaatsnemen, en liefst ook nog wat buiten die wat zit te oproer kraaien; Laat die postduiven maar horen en weten dat we ons als burgers niet langer ZO laten betuttelen of discrimineren!

Overgaan tot actie! Het is elke keer dit soort (toch vrij hoge)bedragen, en op individuen gespeeld: De staat schaart zich als grote machtige organisatie ,waar jij als individu, alleen en machteloos wordt gehouden.

Machts-staat,
Rechts-staat,
Politie-staat
Corruptie-staat.
Wat het wel is, weet niet ik, iets tussen de bovenstaande 4 termen, of een combi/evolutie daarvan. Maar de zgn 'Verzorgings-staat' waar wij zgn al die belastingen en premies voor betalen, is het al láng niet meer.
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 20:49
vraag ik me toch af, die gasten wat laatst complete steden hebben platgelegd met hun autootjes en volgens mij ook continue aan het toeteren waren, hoeveel hebben daarvan een boete gekregen? of ben ik nu een racist die aan het discrimineren is ?
[Reactie gewijzigd op maandag 5 februari 2018 om 20:51]
Vind ik leuk
Farmer +8446
dinsdag 6 februari 2018 om 07:37
Goed punt :)

Maar een fatsoenlijk antwoord zul je daar nooit op krijgen.
Dat is de dubbele maatstaaf die gevoerd wordt.
Wetgeving is geen uitgangspunt meer, als het maar geld oplevert.
Kijk naar de Groningse Gasbevingen bv. Er is zelfs een rapport, ondertekend door(voormalig)minister Henk Kamp, dat de staat zelfs akkoord gaat tot 100 dodelijke slachtoffers... (!). Zó belangrijk is die gaswinning, lees; GELD-winning dus.
En de eerste dode ís al gevallen, een 50+er die al járen procedeerde is aan de stress bezweken.

Als Nederlander wordt je kapot-geprocedeerd, want 'je kunt toch nergens heen'. Hoeveel buitenlanders zijn er al (geweest, en komen er nog) die hier 'flink de hand ophouden' en vervolgens weer lekker naar hun landje-van-herkomst aftaaien.

En ja, met (opstapelende)zaken van het CJIB gaat dat natuurlijk net zo; hebben ze té veel uitstaan, dan gaan ze via de open grenzen, via het vliegveld van bv Dortmund, het land uit.
Vind ik leuk
dinsdag 6 februari 2018 om 11:19
Je bent tegenwoordig al een racist als je witte auto's mooier vindt dan zwarte auto's
Vind ik leuk
Noudyo. +14816
maandag 5 februari 2018 om 21:11
Als hetzelfde werd gedaan met die Turken en Marokkanen waren we zo van de bezuinigingen af
Vind ik leuk
orion73 +1056
dinsdag 6 februari 2018 om 00:06
Gewoon een zaak van maken dan wint hij het altijd. In Amsterdam vernielden ze de hele boel toen Marokko zich plaatste voor de WK. Wat zei de politie? Daar moet je begrip voor hebben want ze zijn zo blij.....Oftewel een precedent is geschapen daarmee.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Supportertje pesten' na NEC-FC Den Bosch, toeterende fan krijgt 389 euro boete