'Supportertje pesten' na NEC-FC Den Bosch, toeterende fan krijgt 389 euro boete

'Supportertje pesten' na NEC-FC Den Bosch, toeterende fan krijgt 389 euro boete

maandag 5 februari 2018 om 19:31

De uitwedstrijd tegen NEC van vrijdagavond 26 januari heeft voor een supporter van FC Den Bosch een flink financieel staartje gekregen. De fan kreeg een boete van liefst 389 euro nadat hij na afloop van de wedstrijd claxonneerde in de buurt van De Goffert.

De supportersgroep RFU FC Den Bosch is bijzonder verontwaardigd over de uitgeschreven boete en heeft zich via Facebook gemeld. 'Gevalletje supporters pesten', zo omschrijven de Bossche fans het incident, dat door de Nijmeegse politie is aangeduid als 'het als bestuurder van een motorvoertuig onnodig geluid veroorzaken'.

De Gelderlander heeft navraag gedaan bij NEC, maar een woordvoerder van de Jupiler League-koploper kon niet precies achterhalen wat er op die bewuste vrijdag in de buurt van het stadion is voorgevallen. De lokale politie gaf wél een korte reactie op het incident. Volgens een woordvoerder heeft de betrokken agent rechtmatig gehandeld, aangezien 'dergelijke boetes doorgaans niet lichtzinnig worden uitgeschreven'.

Plaats een reactie

Dicky +9271
maandag 5 februari 2018 om 19:34
Terecht, er bestaan nu eenmaal verkeersregels.
[Reactie gewijzigd op maandag 5 februari 2018 om 19:35]
Vind ik leuk
Novo +811
maandag 5 februari 2018 om 19:37
Die Turken en Marokkanen slingeren ze niet op de bon.
Vind ik leuk
Dicky +9271
maandag 5 februari 2018 om 19:41
Zou wel moeten.
Vind ik leuk
Novo +811
maandag 5 februari 2018 om 19:42
Er is die avond veel meer gebeurt Dicky :). Zoals wagens beschadigd en politie deed niks.
Vind ik leuk
Dicky +9271
maandag 5 februari 2018 om 19:45
Dus?
Vind ik leuk
Novo +811
maandag 5 februari 2018 om 19:48
Wat ik je duidelijk wil maken is dat het hier meer was dan verkeersregels.
Vind ik leuk
Dicky +9271
maandag 5 februari 2018 om 19:51
Ja, dus?
Vind ik leuk
Novo +811
maandag 5 februari 2018 om 19:56
Dus de politie is net zo dwars als jou.
Vind ik leuk
Dicky +9271
maandag 5 februari 2018 om 20:11
Stel, Vitesse wint Zondag per ongeluk van Feyenoord. In het stadion en daarbuiten breken er daarna de gebruikelijke rellen met Feyenoord sympathisanten uit die het niet kunnen verkroppen dat hun clubje verliest. Ik doe hier niet aan mee en loop naar de auto. Onderweg gooi ik een leeg blikje cola op straat. Mag de politie mij dan niet een boete geven omdat wat anderen doen erger is? Onzin, ik moet gewoon dat blikje in een prullenbak flikkeren en anders niet zeiken wanneer ik een boete krijg.
Vind ik leuk
Novo +811
maandag 5 februari 2018 om 20:18
Ja je bent echt zo dom, sorry Dicky maar ga hier niet meer verder op in.
Vind ik leuk
Dicky +9271
maandag 5 februari 2018 om 20:22
Mag jij vinden Novo. Ik zou hetzelfde kunnen roepen maar dan laat ik mij kennen. Bovendien vind ik je opmerking over bij mij de tuin onder schijten er geestig. Bedankt daarvoor, zorgt toch weer voor een grijns op mijn gezicht.
Vind ik leuk
dinsdag 6 februari 2018 om 11:26
Jij bent zeker nog nooit naar een voetbalwedstrijd geweest of wel?

Daarbij vindt jij € 400,- boete terecht voor een keer toeteren na een voetbalwedstrijd?

Dit wordt zwaarder bestraft dan door rood rijden, (in veel gevallen) bumperkleven of iemand tegen zijn gezicht slaan (is ook +/- € 400,-).

Als je dat vindt ben je gewoon een zielig en triest mannetje als je het mij vraagt.
Vind ik leuk
Dicky +9271
dinsdag 6 februari 2018 om 13:19
Nou wordt jou niks gevraagd.
Vind ik leuk
dinsdag 6 februari 2018 om 13:23
Met zo een kinderachtig antwoord geef je alleen maar toe.
Vind ik leuk
Dicky +9271
dinsdag 6 februari 2018 om 17:51
Ik geef helemaal niets toe. Ik vindt jouw stukje alleen zo achterlijk dat ik niet eens de moeite vind om serieus te nemen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 februari 2018 om 17:51]
Vind ik leuk
dinsdag 6 februari 2018 om 20:17
Wat is er achterlijk dan?

Ik stel een vraag en benoem wat feiten, ik zie niet hoe dat achterlijk kan zijn.
Vind ik leuk
Dicky +9271
dinsdag 6 februari 2018 om 21:04
Het hele stukje is achterlijk. Vanaf de eerste vraag tot het laatste stukje waarin je mij wilt beledigen. Ik zie niet in waarom ik dit serieus zou moeten nemen. Ik ga hier verder dan ook niet meer op in. Als je een discussie met mij had willen starten had je mij maar fatsoenlijk moeten benaderen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 februari 2018 om 21:04]
Vind ik leuk
woensdag 7 februari 2018 om 09:26
Zonder dat je het in gate hebt ben je inmiddels al een discussie gestart, iets wat je aangeeft niet te willen doen. Ik zou me erg dom voelen als ik deze opmerking had gemaakt. Een discussie waarin jij overigens antwoord geeft maar eigenlijk niks zinnigs zegt. Doet me denken aan de gemiddelde PVV of Bij1 stemmers die overal een mening over hebben maar dit niet kunnen onderbouwen.

Als jij de 2 vragen die ik stel achterlijk vindt vraag ik me serieus af of je een normaal gesprek met andere mensen kan voeren zonder iedereen achterlijk te vinden.

Jij ervaart het laatste stukje van mij als beledigend? Dan wens ik je veel succes verder in het grote mensen leven als je straks van de middelbare school af bent. Bereid je maar vast voor op heel veel beledigingen.
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 19:57
Ben je nou echt zo dom?
Vind ik leuk
Dicky +9271
maandag 5 februari 2018 om 20:17
Wat vindt je dom aan het feit dat de politie terecht een boete geeft?
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 21:50
Vindt jij bijna 400 euro een terechte boete voor een keer toeteren?

Alsof jij dit nooit gedaan hebt.
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 20:07
dicky. aub doe ff normaal. je krijgt voor openbare geweld minder straf.
Vind ik leuk
Dicky +9271
maandag 5 februari 2018 om 20:19
Dat is achterlijk inderdaad. Maar dan nog is deze boete gewoon terecht.
Vind ik leuk
Quareck +4033
maandag 5 februari 2018 om 20:44
Ik ben het met dicky eens, het maakt niet uit wat een ander doet, fout is fout
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 21:34
Dicky je hebt gewoon gelijk.

Hoe kunnen mensen verongelijkt zijn over een bekeuring die rechtmatig gegeven is?

De wereld is zó enorm naar de kloten.
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 21:51
Oh dus jij vindt dat bijna 400 euro voor dit normaal en verder is de wereld naar de klote??

De wereld is naar de klote omdat mensen zoals jij dit normaal vinden.
Vind ik leuk
dinsdag 6 februari 2018 om 00:35
Dat bedrag is niet door mij vastgesteld en ik zou het graag lager zien.

Kom ik gelijk bij het belangrijkste punt;
Hoe achterlijk de man wel niet is die de bekeuring kreeg.
De Den Bosch supporters werden onder politiebegeleiding naar de snelweg geëscorteerd.

Onder politiebegeleiding...... politie.... politie!!...... snap je het nu?
Ja..... dan kan je een boete verwachten.
Of die boete dan wat hoog is doet er niet eens toe.

Vroeger werden dorpsgekken op de brandstapel gezet.
Deze man kreeg slechts een bekeuring.
Vind ik leuk
dinsdag 6 februari 2018 om 11:16
Ik snap je punt en geef toe dat ik het hele verhaal niet ken maar wat ik wel weet is dat ik al vele jaren naar verschillende wedstrijden door heel Nederland en België afreis. En wat niemand kan ontkennen is dat wanneer (vooral uit)supporters (indien auto-combi of vrij vervoer) na afloop van een wedstrijd wegrijden er in 90% van de gevallen door meerdere auto's getoeterd wordt (en jawel dit gebeurd gewoon onder politiebegeleiding..... politie.... politie!!!! hopelijk snap je het). Of het nu kinderachtig is of niet, het is nog veel zieliger om hier een boete van bijna € 400,- voor te geven.

Dit is precies de rede waarom onze agenten zo weinig respect en gezag hebben in vergelijking met andere landen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 februari 2018 om 11:28]
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 20:20
Wat is er dan precies gebeurd? Heb niks gehoord over ongeregeldheden
Vind ik leuk
Novo +811
maandag 5 februari 2018 om 20:21
Kijk verder onder
Vind ik leuk
Dordmund +1718
maandag 5 februari 2018 om 21:28
Die hebben geen geld .....oooohhhhhh nee dat brengen ze naar hun vaderland.
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 21:03
Dat wou ik nou net schrijven.
Vind ik leuk
RtdDub +3328
maandag 5 februari 2018 om 21:09
Türken tütüren.

Staat niet in de lijst van verkeersovertredingen.
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 19:38
Dan ben ik bang voor de toeterende Nederlandse Turken en Marokkanen dat ze van de zomer allemaal een bon gaan krijgen tijdens het WK.
Vind ik leuk
Dicky +9271
maandag 5 februari 2018 om 19:44
Dat zou zeer terecht zijn. Maar laten we wel zijn. Omdat de buurman zijn hond in de speeltuin laat schijten en daar mee weg komt, wil niet zeg dat jij dat ook moet doen.
Vind ik leuk
Novo +811
maandag 5 februari 2018 om 19:57
Bij jou zou ik heel de tuin vol schijten.
Vind ik leuk
Dicky +9271
maandag 5 februari 2018 om 20:12
Hahahahaha.
Vind ik leuk
Farmer +6402
maandag 5 februari 2018 om 19:59
Nee, dan moet je t overdrijven om je beredenatie kracht bij te zetten:
Je buurman laat elke dat zijn 4 díkke bouviers in die speeltuin schijten, maar die ENE keer dat jouw kleine Fifi-hondje even een plasje tegen de prullenbak doet. krijg jij een dikke flip voor de overlast.
Vind ik leuk
RtdDub +3328
maandag 5 februari 2018 om 21:11
Zal wel meevallen met de Turken
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 21:26
Ze kunnen zich nooit inhouden, of ze nu winnen of verliezen in het voetbal.
Vind ik leuk
13 +5779
maandag 5 februari 2018 om 20:44
Ik heb niet de indruk dat de politie iets doet tegen massaal getoeter in Rotterdam van Turken ingeval van Turks voetbalsucces. Als je dat gedoogt, dan ben ik toch benieuwd of dit individu deze boete niet succesvol zou kunnen aanvechten.
Vind ik leuk
Dicky +9271
maandag 5 februari 2018 om 20:49
Denk het niet. Deze mensen overtreden een wet en krijgen een boete. Ik denk dat wanneer Turken die van een bruiloft afkomen en toeteren een boete zouden krijgen. Ook niet zouden winnen wanneer ze daar protest tegen aan zouden tekenen. Van mij mag dit ook gewoon een keer gebeuren.
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 20:55
Dit is toch kansloos je moet als politieagent empathie hebben.. inleven in een situatie..
[Reactie gewijzigd op maandag 5 februari 2018 om 20:55]
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 22:47
Met die 389,- kan Eniesee een spelertje halen.
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 23:37
Maar 389eu??? Dat gaat toch nergens meer over...
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 19:37
Politiestaat!
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 19:45
Moeten ze met een Turkse bruiloft doen
Vind ik leuk
remakil +2745
maandag 5 februari 2018 om 20:03
Eejj, die man was blij hè. Die wilde tuuteren van blijdschap hè. Dat is voetbalcultuur hè, tuuteren...
[Reactie gewijzigd op maandag 5 februari 2018 om 20:04]
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 20:08
toeteren van blijdschap omdat ze verloren hadden ???
Vind ik leuk
remakil +2745
maandag 5 februari 2018 om 20:17
Ja, hij had 15 euro ingezet op verlies bij Unibet... ;-)
Vind ik leuk
Farmer +6402
maandag 5 februari 2018 om 20:05
Juridische betutteling van hier tot gunder.

Als Marokko of Turkije weer een voetbalwedstrijd(hoe zo'n onzinnige oefenpot tegen niemandallistan oid ook), wordt er soms in hele colonnes luid door de straten gescheurd en getoeterd. Als soort van 'vreugde-uitlating'.
En nee, daar doet de politie niks tegen: veels te bang dat ze termen als racisme of discriminatie naar de kop geslingerd krijgen. Maar nb een Bosschenaar, wordt op de bon geslingerd voor hetzelfde bij zíjn favoriete clubje.
Om het even extreem te plaatsen; Als je dus als buitenlander toetert voor een buitenlands team, wordt het gedoogd, maar als je toetert voor een Nederlands team dan krijg je een bon?
Zo staat het niet in de regels, maar zo wordt het wel uitgevoerd.
Is dat niet je réinste discriminatie?

Maar Justitie zou Justitie niet zijn als die zichzelf al láng hadden ingedekt. Die spelen dit individueel op die ene persoon uit, en vlakken zo de hele SV en groepering bij FC Den Bosch weg.
Ik ben bang dat de enige manier om dit te seponeren, is om met een enórme groep Den Bosch Supporters, mee te gaan met de persoon in kwestie, als hij deze zaak voor laat komen. Gewoon met 500 man in die rechtszaal plaatsnemen, en liefst ook nog wat buiten die wat zit te oproer kraaien; Laat die postduiven maar horen en weten dat we ons als burgers niet langer ZO laten betuttelen of discrimineren!

Overgaan tot actie! Het is elke keer dit soort (toch vrij hoge)bedragen, en op individuen gespeeld: De staat schaart zich als grote machtige organisatie ,waar jij als individu, alleen en machteloos wordt gehouden.

Machts-staat,
Rechts-staat,
Politie-staat
Corruptie-staat.
Wat het wel is, weet niet ik, iets tussen de bovenstaande 4 termen, of een combi/evolutie daarvan. Maar de zgn 'Verzorgings-staat' waar wij zgn al die belastingen en premies voor betalen, is het al láng niet meer.
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 21:30
Klasse stukje! En nu direct aanmelden als lid bij het FvD. Het land is nog te redden!
Vind ik leuk
maandag 5 februari 2018 om 20:49
vraag ik me toch af, die gasten wat laatst complete steden hebben platgelegd met hun autootjes en volgens mij ook continue aan het toeteren waren, hoeveel hebben daarvan een boete gekregen? of ben ik nu een racist die aan het discrimineren is ?
[Reactie gewijzigd op maandag 5 februari 2018 om 20:51]
Vind ik leuk
Farmer +6402
dinsdag 6 februari 2018 om 07:37
Goed punt :)

Maar een fatsoenlijk antwoord zul je daar nooit op krijgen.
Dat is de dubbele maatstaaf die gevoerd wordt.
Wetgeving is geen uitgangspunt meer, als het maar geld oplevert.
Kijk naar de Groningse Gasbevingen bv. Er is zelfs een rapport, ondertekend door(voormalig)minister Henk Kamp, dat de staat zelfs akkoord gaat tot 100 dodelijke slachtoffers... (!). Zó belangrijk is die gaswinning, lees; GELD-winning dus.
En de eerste dode ís al gevallen, een 50+er die al járen procedeerde is aan de stress bezweken.

Als Nederlander wordt je kapot-geprocedeerd, want 'je kunt toch nergens heen'. Hoeveel buitenlanders zijn er al (geweest, en komen er nog) die hier 'flink de hand ophouden' en vervolgens weer lekker naar hun landje-van-herkomst aftaaien.

En ja, met (opstapelende)zaken van het CJIB gaat dat natuurlijk net zo; hebben ze té veel uitstaan, dan gaan ze via de open grenzen, via het vliegveld van bv Dortmund, het land uit.
Vind ik leuk
dinsdag 6 februari 2018 om 11:19
Je bent tegenwoordig al een racist als je witte auto's mooier vindt dan zwarte auto's
Vind ik leuk
Noudyo. +13112
maandag 5 februari 2018 om 21:11
Als hetzelfde werd gedaan met die Turken en Marokkanen waren we zo van de bezuinigingen af
Vind ik leuk
orion73 +902
dinsdag 6 februari 2018 om 00:06
Gewoon een zaak van maken dan wint hij het altijd. In Amsterdam vernielden ze de hele boel toen Marokko zich plaatste voor de WK. Wat zei de politie? Daar moet je begrip voor hebben want ze zijn zo blij.....Oftewel een precedent is geschapen daarmee.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Supportertje pesten' na NEC-FC Den Bosch, toeterende fan krijgt 389 euro boete